handdator

Visa fullständig version : Vältränad pojkvän - Otränad flickvän


Alkro
2012-04-09, 12:48
Jag tycker att man relativt ofta ser väldigt vältränade killar som har med sig sina otränade flickvänner till gymmet. Jag har däremot aldrig sett en vältränad tjej som dragit med sig sin feta pojkvän till gymmet.

Är det bara jag som noterat detta fenomen? Är vältränade killar mindre ytliga än vältränade tjejer eller är detta något slags försök av vältränade killar att få en vältränad flickvän?

mikaelj
2012-04-09, 12:53
Klart de är. Killar värderar utseendet högre än tjejer gör.

Sniggel
2012-04-09, 12:56
Ska man lägga in fler fördomar så kan det vara så att vältränade tjejers pojkvänner har för dåligt självförtroende för att outa att de på något område är sämre än sin partner.
Eller att otränade killar har för dåligt självförtroende för att våga försöka inleda ett förhållande med en vältränad tjej eftersom de från första början känner sig hotade pga tjejens fysiska överlägsenhet.

askmehow
2012-04-09, 12:58
Klart de är. Killar värderar utseendet högre än tjejer gör.

Utveckla.

stridis
2012-04-09, 12:58
Är det bara jag som noterat detta fenomen? Är vältränade killar mindre ytliga än vältränade tjejer eller är detta något slags försök av vältränade killar att få en vältränad flickvän?

Ähh, det finns vältränade tjejer med otränade killar. De jag sett har varit smala och klena dock, inte överviktiga. Så det där med "feta pojkvän" har jag inte sett speciellt mycket av heller.

mikaelj
2012-04-09, 12:59
Utveckla.

Vad finns det att utveckla? Tjejer har andra primära krav för ett förhållande än vad killar har.

Sniggel
2012-04-09, 13:02
Tolkning :)

Killar är mer visuella. Tjejer är mer emotionella.

Silencer
2012-04-09, 13:02
Att ha en snygg kropp är inte tillräckligt för att få en snygg vältränad flickvän. Om man saknar annat i livet så kanske det bara räcker till en gammal hederlig svensk soffpotatisbrud, trots att man tar 2x bw i bänk.

Robbmeister
2012-04-09, 13:03
Killen/tjejen ser sin otränade partner som ett renoveringsobjekt.

Trance
2012-04-09, 13:03
Tolkning :)

En annan tolkning kan vara att om allt man har är en hammare så ser allting ut som spik.

Alkro
2012-04-09, 13:04
om man saknar annat i livet så kanske det bara räcker till en gammal hederlig svensk soffpotatisbrud, trots att man tar 2x bw i bänk.

:d

mikaelj
2012-04-09, 13:05
En annan tolkning kan vara att om allt man har är en hammare så ser allting ut som spik.

...och kön är bara en social konstruktion, min gode Trance? Teorierna om anima och animus är just bara det: teorier.

Dav0d
2012-04-09, 13:06
Kan också vara på det viset att det finns mycket fler vältränade män än vältränade kvinnor? :) M.a.o. större sannolikhet att se detta fenomen. Beror på hur man definierar vältränad dock.

Loke
2012-04-09, 13:07
Jag ser faktiskt ganska ofta erfarna tjejer dra med sina oerfarna killar till gymmet. Skillnanden är dock att tjejer inte ar sånt stort behov av att visa sina killar hur man gör när man tränar, så de står inte och instruerar fotplaceringen i bicepscurls som killar gör när de drar dit tjejen.

mattilainen
2012-04-09, 13:07
Min flickvän har alltid haft "turen" att hålla sig smal fast hon aldrig rört sig typ. Jag vill ha med henne till gymmet för att hon ska inse vad jag gör när jag tränar, att det faktiskt är roligt att "lägga ner tiden" typ. Sen att få henne lite tightare är ju alltid roligt :) Både för mig och för henne. Att ha någon hobby gemensamt kanske det skulle kunna bli tillslut, vilket skulle vara riktigt skoj. Tänker också på hälsan.

Stefan J
2012-04-09, 13:11
...och kön är bara en social konstruktion, min gode Trance? Teorierna om anima och animus är just bara det: teorier.

Hehe, det här måste vara ett oerhört jobbigt uttryck för en person med aspergers syndrom. En riktig huvudkliare! :)

Dav0d
2012-04-09, 13:11
Min flickvän har alltid haft "turen" att hålla sig smal fast hon aldrig rört sig typ. Jag vill ha med henne till gymmet för att hon ska inse vad jag gör när jag tränar, att det faktiskt är roligt att "lägga ner tiden" typ. Sen att få henne lite tightare är ju alltid roligt :) Både för mig och för henne. Att ha någon hobby gemensamt kanske det skulle kunna bli tillslut, vilket skulle vara riktigt skoj. Tänker också på hälsan.

Har 4 olika tolkningar på denna mening, ger du mig ett tag till hittar jag säket några andra... :Virro

Onåd
2012-04-09, 13:12
Det har nog mer med manlighet -- kvinnlighet att göra. En man som är mindre fysiskt kapabel än sin kvinna är omanlig och förlorar attraktions-/statuspoäng genom att svansa efter henne på gymmet.

Sedan råder det ju en snedfördelning mellan antalet män och kvinnor som lyfter skrot också.

Trance
2012-04-09, 13:13
...och kön är bara en social konstruktion, min gode Trance?

glhf.

Nej? Men det är lite det jag menar med att du blir intresserad av något och sedan skall allting passa in i det synsättet och alla andra har fel. Det var samma i LCHF-diskussionerna.

Man kanske kan börja med att fundera hur sant är det? Hur stort urval har vi? Hur vanligt är det att tjejer tränar seriöst på gym och inte pass? Eftersom styrketräning är primärt ett manligt område hur ofta är det en kille kommer följa med sin flickvän som visar istället för att gå dit själv eller med sin polare? Hur många vältränade killar här har INTE tagit med sina flickvänner?

Eller förlåt. Vad jag menade var att självklart så är det livsmedelsverket som försöker få män att äta kolhydrater så att de inte få kraft av fett, resulterande i de förlorar sin naturliga ledarroll och därför suddar ut de naturliga könsrollerna. Detta resulterar i att kvinnor som vi alla vet älskar vete, socker och shampoo köper mer saker och blir arga feminister.

Typ?

Scratch89
2012-04-09, 13:15
Nej? Men det är lite det jag menar med att du blir intresserad av något och sedan skall allting passa in i det synsättet och alla andra har fel. Det var samma i LCHF-diskussionerna.

Man kanske kan börja med att fundera hur sant är det? Hur stort urval har vi? Hur vanligt är det att tjejer tränar seriöst på gym och inte pass? Eftersom styrketräning är primärt ett manligt område hur ofta är det en kille kommer följa med sin flickvän som visar istället för att gå dit själv eller med sin polare? Hur många vältränade killar här har INTE tagit med sina flickvänner?

Eller förlåt. Vad jag menade var att självklart så är det livsmedelsverket som försöker få män att äta kolhydrater så att de inte få kraft av fett, resulterande i de förlorar sin naturliga ledarroll och därför suddar ut de naturliga könsrollerna. Detta resulterar i att kvinnor som vi alla vet älskar vete, socker och shampoo köper mer saker och blir arga feminister.

Typ?
http://files.sharenator.com/you_sir_are_awesome_Images_you_wont_believe_are_NO T_Photoshopped-s555x729-256514-535.jpg

mikaelj
2012-04-09, 13:20
Hehe, det här måste vara ett oerhört jobbigt uttryck för en person med aspergers syndrom. En riktig huvudkliare! :)

Ja, det är ju inte sant. Eller vad menar du? Och vad har det med någon hypotetisk person med HFA?

Man kanske kan börja med att fundera hur sant är det? Hur stort urval har vi? Hur vanligt är det att tjejer tränar seriöst på gym och inte pass? Eftersom styrketräning är primärt ett manligt område hur ofta är det en kille kommer följa med sin flickvän som visar istället för att gå dit själv eller med sin polare? Hur många vältränade killar här har INTE tagit med sina flickvänner?

Det jag skrev är inte en konsekvens av huruvida de tränar på gym eller inte. Tror du att jag drar slutsatser från det som tas upp i tråden? Jisses.

Mitt uttalande är knappast kontroversiellt.

Spartansk
2012-04-09, 13:24
Hur vet man om två på gymmet har ett förhållande, eller om de bara är kompisar?

Räknas TKK - tränings- och kn*ll-kompisar - in i den här tråden?

Hmm, rörigt...

Stefan J
2012-04-09, 13:33
Ja, det är ju inte sant. Eller vad menar du? Och vad har det med någon hypotetisk person med HFA?


Det jag skrev är inte en konsekvens av huruvida de tränar på gym eller inte. Tror du att jag drar slutsatser från det som tas upp i tråden? Jisses.

Mitt uttalande är knappast kontroversiellt.

Jag menar att det är ett riktigt jobbigt uttryck att tolka alltför bokstavligt. Nu kan ju skillnaden funktionsnivå vara enorm mellan två olika personer med HFA, men en med lite gravare handikapp av sin HFA kommer ju sitta och fundera vad fan som menas. Vadå social konstruktion? Ingen har väl konstruerat mitt kön, jag föddes med det! När isåfall skulle det här ingreppet ha skett? It makes no sense! Det tycker jag är lite humoristisk.

Spartansk
2012-04-09, 13:43
Jag menar att det är ett riktigt jobbigt uttryck att tolka alltför bokstavligt. Nu kan ju skillnaden funktionsnivå vara enorm mellan två olika personer med HFA, men en med lite gravare handikapp av sin HFA kommer ju sitta och fundera vad fan som menas. Vadå social konstruktion? Ingen har väl konstruerat mitt kön, jag föddes med det! När isåfall skulle det här ingreppet ha skett? It makes no sense! Det tycker jag är lite humoristisk.

Byt ut "kön" mot "genus" så klarar sig nog även människor med HFA (vad f*n nu "HFA" är; av sammanhanget antar jag att det är ännu en term på "aspergers syndrom").

Stefan J
2012-04-09, 13:52
Byt ut "kön" mot "genus" så klarar sig nog även människor med HFA (vad f*n nu "HFA" är; av sammanhanget antar jag att det är ännu en term på "aspergers syndrom").

Högfungerande autism (High function autism). Jo det du säger underlättar. Jag har ju via mitt jobb fått stifta bekantskap med många personer med HFA och man kommer snabbt till insikt hur slarvigt och oprecist vårt talspråk kan vara. Och vilket handikapp det måste vara att ha svårt att läsa mellan raderna och tolka saker bokstavligt.

Pungis
2012-04-09, 13:58
Vissa tar killar det de får. Tjejer väljer med omsorg...

sweetkarolina
2012-04-09, 13:59
Hur många tjejer upplevs på rak arm som "vältränade". Ska man va byggarhård? Eller kötthus? Eller bara slank med muskler typ?
Jag har dragit ner min brorsa en gång, men även om han var otränad då så upplevs nog han som i bättre form än mig. Fast jag körde böj och han satte sig på cykeln.

Stefan J
2012-04-09, 14:23
Hur många tjejer upplevs på rak arm som "vältränade". Ska man va byggarhård? Eller kötthus? Eller bara slank med muskler typ?
Jag har dragit ner min brorsa en gång, men även om han var otränad då så upplevs nog han som i bättre form än mig. Fast jag körde böj och han satte sig på cykeln.

Vältränad såsom det används i folkmun har ju ingenting alls att göra med hur tränad man faktiskt är. Det är i princip synonymt med avsaknad av fettmassa+inte allt för lite muskler samtidigt.

Eddie Vedder
2012-04-09, 14:23
Vadå social konstruktion? Ingen har väl konstruerat mitt kön, jag föddes med det! När isåfall skulle det här ingreppet ha skett? It makes no sense! Det tycker jag är lite humoristisk.

Nej ingen har konstruerat ditt organ. Och det är inte heller vad den idén handlar om. Men alla som gör sig lustiga över det tror att det handlar om det. Och med tanke på att jag förklarat det hundra gånger så verkar det ju även som att samma personer inte direkt är intresserade av att veta vad de gör sig lustiga över.

Och jag menar inte att jag själv har den inställningen men jag vet i alla fall vad den bygger på. Penis och vagina = fakta, att det sedan enbart finns man och kvinna är vad man kritiserar eftersom det inte ser ut så i alla kulturer, eftersom det finns människor som inte har någon av de två organen, eftersom folk byter sina könsorgan osv.

Skjut nu inte budbäraren. Jag försökte bara i korthet förklara.

TheIsh
2012-04-09, 14:25
Vet inte om man kan dra någon parallell mellan könen om vad som är vanligast, men nog har man sett båda varianterna.

Stefan J
2012-04-09, 14:30
Nej ingen har konstruerat ditt organ. Och det är inte heller vad den idén handlar om. Men alla som gör sig lustiga över det tror att det handlar om det. Och med tanke på att jag förklarat det hundra gånger så verkar det ju även som att samma personer inte direkt är intresserade av att veta vad de gör sig lustiga över.

Och jag menar inte att jag själv har den inställningen men jag vet i alla fall vad den bygger på. Penis och vagina = fakta, att det sedan enbart finns man och kvinna är vad man kritiserar eftersom det inte ser ut så i alla kulturer, eftersom det finns människor som inte har någon av de två organen, eftersom folk byter sina könsorgan osv.

Skjut nu inte budbäraren. Jag försökte bara i korthet förklara.

Jag vet mycket väl vad det handlar om. Jag vet inte om du ens läste resten av mitt inlägg eller om du bara passar på att förklara för alla andra som har gjort sig lustiga över uttrycket. Jag förklarade bara för Mikaelj vad jag menar med att en person med lite svårare HFA måste finna uttrycket förbryllande. Det var således ingalunda mina egna funderingar eller ett försök att göra mig lustig (denna gången i alla fall!).

z_bumbi
2012-04-09, 14:31
Skillnanden är dock att tjejer inte ar sånt stort behov av att visa sina killar hur man gör när man tränar, så de står inte och instruerar fotplaceringen i bicepscurls som killar gör när de drar dit tjejen.

Jag är mer fascinerad av att killar nästan alltid ska köra samma program med tjejerna som de kör själva.
"Nu är det så att jag har tränat i 10 år och därför tycker jag att du ska köra samma program som mig." Ev mindre bröst och axlar för det är "inte snyggt på tjejer".

Eddie Vedder
2012-04-09, 14:32
Jag vet mycket väl vad det handlar om. Jag vet inte om du ens läste resten av mitt inlägg eller om du bara passar på att förklara för alla andra som har gjort sig lustiga över uttrycket. Jag förklarade bara för Mikaelj vad jag menar med att en person med lite svårare HFA måste finna uttrycket förbryllande. Det var således ingalunda mina egna funderingar eller ett försök att göra mig lustig (denna gången i alla fall!).

Ah, missförstånd. ;)

Angel
2012-04-09, 14:40
Jag är mer fascinerad av att killar nästan alltid ska köra samma program med tjejerna som de kör själva.
"Nu är det så att jag har tränat i 10 år och därför tycker jag att du ska köra samma program som mig." Ev mindre bröst och axlar för det är "inte snyggt på tjejer".


Alltid samma program!

Spartansk
2012-04-09, 14:52
Min erfarenhet av tjejer och bröstträning är att det finns två skolor:

1) "Jag vill träna bröstmusklerna för att få större bröst".
2) "Jag behöver inte träna bröstmusklerna, för jag har bröst i vägen".

Sniggel
2012-04-09, 14:54
Bröst inte snyggt på tjejer? :confused:

"Brösten blir för hårda!"

alternativt

"Bröstträningen fettreducerar brösten så att de blir små, kolla bara på kvinnliga bodybuilders!"

edit: spartansk editerade :P

Spartansk
2012-04-09, 14:58
edit: spartansk editerade :P

Haha, ja, jag kom på att mitt originalinlägg inte var så givande, så jag försökte rädda situationen.

L2310
2012-04-09, 15:22
Eller att otränade killar har för dåligt självförtroende för att våga försöka inleda ett förhållande med en vältränad tjej eftersom de från första början känner sig hotade pga tjejens fysiska överlägsenhet.

Nu kan jag ju inte tala för hela kvinnosläktet (har inte läst hela tråden så vet inte om någon tagit upp det) men tror det inte är så ofta en vältränad tjej vill ha en otränad kille heller. Eller ja, man ska ju aldrig säga aldrig, det är ju naturligtvis skillnad när man lärt känna en person men jag personligen skulle inte se en otränad kille och tänka "wow, han vill jag ha". Det känns som att ju mer man tränar desto mer skadad blir man och vill ha en allt mer vältränad karl *flex*

samsam
2012-04-09, 15:25
Killar prioriterar utseende och sexvillighet, tjejer prioriterar status. Det är så naturen fungerar. Smartast är att ändra prioriteringar, men få gör det.

AronP
2012-04-09, 15:32
Tjejer i genomsnitt har ett större behov av att uppfylla vad dom tror är killens önskemål och släpar sig därför till gymmet för att bli den killen drömmer om och för att dela hans intresse. En kille som nailar en het brud är redan kung och känner inte att han måste anpassa sig.

WHITEFOLKS
2012-04-09, 15:47
Ah, missförstånd. ;)

Har du HFA?

Tricklew
2012-04-09, 16:00
Nu kan jag ju inte tala för hela kvinnosläktet (har inte läst hela tråden så vet inte om någon tagit upp det) men tror det inte är så ofta en vältränad tjej vill ha en otränad kille heller. Eller ja, man ska ju aldrig säga aldrig, det är ju naturligtvis skillnad när man lärt känna en person men jag personligen skulle inte se en otränad kille och tänka "wow, han vill jag ha". Det känns som att ju mer man tränar desto mer skadad blir man och vill ha en allt mer vältränad karl *flex*

Jo, ungefär detta tänkte jag skriva. Tjejer är extremt simpla, och rätt så korkade varelser, det är därför rocktjejer endast vill ha rockkillar, byggartjejer endast vill ha byggare, etc etc. Deras synsätt blir så extremt snävt så fort de upptäcker en livsstil, och endast killar i samma tunnel är intressanta.

Nu finns ju detta även bland killar, men det är inte så överväldigande vanligt, vi kan egentligen tänka oss vem som helst, så länge hon ser okej ut, och inte glömmer av testiklarna.

Silencer
2012-04-09, 16:10
Hur vet man om två på gymmet har ett förhållande, eller om de bara är kompisar?

Räknas TKK - tränings- och kn*ll-kompisar - in i den här tråden?

Hmm, rörigt...

Jag vill ha TKK!

Sniggel
2012-04-09, 16:57
Haha, ja, jag kom på att mitt originalinlägg inte var så givande, så jag försökte rädda situationen.

Jag gör nog själv 2½ editeringar per inlägg i snitt :P

stridis
2012-04-09, 17:03
Jag vill ha TKK!

Kollo borde fixa oss TKK:s!

FrankDrebin
2012-04-09, 17:10
Räcker med att konstatera hur populariteten bland kvinnor åkte ner i botten när man fick en ordentlig kropp och vågen såg 3-siffrigt. Ett större problem i min mening än pojke-flicka som inte matchar varandra träning per capita.

Röda Björnen
2012-04-09, 17:17
Jag tycker tjejer är mer ytliga ofta än vad killar är vill jag bara börja med utan tvekan, är ju helt klart en myt att alla killar är så ytliga.

Frågan i sig är ju omöjlig att svara säkert på, är ju helt personligt om personen ifråga så allt är ju bara teorier. Om killen bryr sig om vad folk tänker så är det ju inte speciellt roligt att t.ex. bänka mindre än sin flickvän och att folk ska stirra på en då man känner att det är en förväntning som ofta är självklar för många att så är det att killen ska vara starkare och är det så i ett förhållande att tjejen är starkare så vill man nog inte ner till gymmet med sin flickvän då man kanske skäms över just det.

Varför många vältränade killar tar med sina tjejer till gymmet är ju för att visa hur starka och manliga de är...

Sen finns det väl förhållanden där det är något socialt där båda två kan gymma tillsammans för de båda tycker det är roligt och gillar att umgås även på gymmet.

MVH

filmjölk
2012-04-09, 17:22
Min tolkning är att vältränade (läs lagommuskulösa och snygga/fitness) tjejer inte är ihop med killar som inte är vältränade (läs steroidsvullna gaspfjollor) om de inte är väldigt rika.

WHITEFOLKS
2012-04-09, 17:31
Jag tror killar är nog så ytliga men även mer desperata :D

mangemani
2012-04-09, 17:36
jag har sett både och, killar som är mer fitt än sin partner men även tjejer som är mer fitt än sin kille, i vissa fall är tjejerna tom vältränade(har nämnvärda muskler).
i mitt fall så var det väl så i början, jag var gigantisk medans tjejen var helt otränad, men nu är det annorlunda, jag är fortfarande gigantisk, men tjejen är numera också vältränad trotts att hon har en del fett på kroppen(musklerna syns väl trotts sitt BF).

mikaelj
2012-04-09, 17:49
Jag vet mycket väl vad det handlar om. Jag vet inte om du ens läste resten av mitt inlägg eller om du bara passar på att förklara för alla andra som har gjort sig lustiga över uttrycket. Jag förklarade bara för Mikaelj vad jag menar med att en person med lite svårare HFA måste finna uttrycket förbryllande. Det var således ingalunda mina egna funderingar eller ett försök att göra mig lustig (denna gången i alla fall!).

Då kanske du syftade på mig ändå, heh. Könet är biologiskt. Social smocial.

Vad räknas förresten som "läsa mellan raderna" bland gemene man?

Jag tror killar är nog så ytliga men även mer desperata :D

http://rationalmale.wordpress.com/2011/10/26/whats-your-problem/

Anders The Peak
2012-04-09, 17:54
Ska man lägga in fler fördomar så kan det vara så att vältränade tjejers pojkvänner har för dåligt självförtroende för att outa att de på något område är sämre än sin partner.
Eller att otränade killar har för dåligt självförtroende för att våga försöka inleda ett förhållande med en vältränad tjej eftersom de från första början känner sig hotade pga tjejens fysiska överlägsenhet.

Fördomar bedöm inte andra efter ens egna demoner.

WHITEFOLKS
2012-04-09, 17:58
http://rationalmale.wordpress.com/2011/10/26/whats-your-problem/

Vet inte riktigt hur jag ska tolka att du gav mig den länken :D

Trance
2012-04-09, 18:03
http://rationalmale.wordpress.com/2011/10/26/whats-your-problem/

Haha, nu måste du väl skämta. Är du så djupt inne i det att du inte ser vad han skriver? Du läser just nu motsvarande "Slagen Dam" fast för män. Det är så mycket "kvinnor är såhär, kvinnor gör sådär" på samma sätt som man i den extremare feministiska literaturen kan läsa om hur män alltid måste vara våldsamma eftersom de är män och att män alltid fysiskt skadar sina partners.

filmjölk
2012-04-09, 18:09
Vältränad såsom det används i folkmun har ju ingenting alls att göra med hur tränad man faktiskt är. Det är i princip synonymt med avsaknad av fettmassa+inte allt för lite muskler samtidigt.

+1. Det får inte vara för mycket muskler heller. Vältränad är ett ord för att beskriva en snygg muskulös person.

En 170cm lång kroppsbyggare på 130kg som lyfter 1300 kg sammanlagt och springer en mil på 33minuter är inte vältränad pga att han är alldeles för grov och därmed ful.

mikaelj
2012-04-09, 18:12
WHITEFOLKS: Desperationen. Den har egentligen inget existensberättigande.

Haha, nu måste du väl skämta. Är du så djupt inne i det att du inte ser vad han skriver?

Varför skulle jag skämta? Jag läser vad han skriver, känner igen det från många förhållanden och tycker att det låter vettigt. Annars skulle jag inte länkat in texten.

Du kanske inte känner igen det för att du inte har så stor erfarenhet av relationer med kvinnor. Då är det förståeligt att du likt den vita riddaren sparkar bakut och gör helt bisarra jämförelser.

Morty
2012-04-09, 18:15
haha, nu måste du väl skämta. är du så djupt inne i det att du inte ser vad han skriver? Du läser just nu motsvarande "slagen dam" fast för män. Det är så mycket "kvinnor är såhär, kvinnor gör sådär" på samma sätt som man i den extremare feministiska literaturen kan läsa om hur män alltid måste vara våldsamma eftersom de är män och att män alltid fysiskt skadar sina partners.

+1

Även fet +1 på ditt första inlägg, och scratch's svar.

mikaelj
2012-04-09, 18:16
*fniss*

Angel
2012-04-09, 18:27
Dessa hanar som tar med sina mindre tränade honor till gymmet är oftast väldigt söta emot dem, de kretsar skyddande runt dem, ger dem vikterna direkt i handen, instruerar pedagogiskt och håller vattenflaska/hårband/handväskan. Det går aldrig heller att ta miste på hur stolt hanen sen ut efter han instruerat sin hona i en övning själv får lassa på och köra samma övning med brunstiga bröl.

Av någon anledning är flickorna alltid så buttra, står gärna och ser dödligt uttråkade ut och gnäller "jag kaaan inte...", varpå killen blir mer och mer gulligt uppmuntrande.

Angel
2012-04-09, 18:29
Du kanske inte känner igen det för att du inte har så stor erfarenhet av relationer med kvinnor. Då är det förståeligt att du likt den vita riddaren sparkar bakut och gör helt bisarra jämförelser.


Trance har väl haft relation/er i evigheters evighet. Jag tror han är rätt erfaren på området.

WHITEFOLKS
2012-04-09, 18:30
WHITEFOLKS: Desperationen. Den har egentligen inget existensberättigande.


Supply and demand är dess existensberättigande.

Trance
2012-04-09, 18:32
Varför skulle jag skämta? Jag läser vad han skriver, känner igen det från många förhållanden och tycker att det låter vettigt. Annars skulle jag inte länkat in texten.

Du kanske inte känner igen det för att du inte har så stor erfarenhet av relationer med kvinnor. Då är det förståeligt att du likt den vita riddaren sparkar bakut och gör helt bisarra jämförelser.

Men om det skulle komma fram att jag skulle haft enormt stor erfarenhet av kvinnor så skulle du bara säga att jag var en "natural" och då omedvetet gör rätt. Precis som shadowfire skulle vara när han sade att han inte kände igen sig i vad ni pratade om, eller hur?

Sedan så vet jag att jag säkert är en white knight i detta fallet och när jag på liknande sätt kritiserar ogrundade feministiska resonemang så är jag en förtryckande företrädare för patriarkatet. När man råkar kritisera en studie om LCHF så är man fettskrämd.

Tänk bara om man skulle samla ihop alla "women do this or act like that" och skrev en motsvarande för män.

Men are not attracted to muscles on women and therefore women should avoid all weight lifting. This is like totally from an evolutionary standpoint and if women are like masculine you know, then they won't be attractive.

Silencer
2012-04-09, 18:33
Trance har väl haft relation/er i evigheters evighet. Jag tror han är rätt erfaren på området.

Men trance framstår allmänt som en tvivelaktig figur. :)

mikaelj
2012-04-09, 18:34
Supply and demand är dess existensberättigande.

Inte helt. Det blir åsidosatt av att killar har en konstig uppfattning om hur de skall bete sig mot tjejer.

Men om det skulle komma fram att jag skulle haft enormt stor erfarenhet av kvinnor så skulle du bara säga att jag var en "natural" och då omedvetet gör rätt. Precis som shadowfire skulle vara när han sade att han inte kände igen sig i vad ni pratade om, eller hur?

Det låter rimligt. Varför skulle det vara nå'n sorts helgardering från min sida menar du?

Jag kan tyvärr inte beskriva det på ett för dig godkänt sätt. Allt bygger på att man ser hur folk uppför sig i verkligheten, justerar sitt beteende, observerar förändringen, gör någon mer justering, sedan upprepar man samma sak massvis med gånger och noterar att vissa beteenden får vissa följder. Med tillräckligt många exempel blir det för dig väldigt svårt att tillskriva skillnaderna till "confounders".

Tänk bara om man skulle samla ihop alla "women do this or act like that" och skrev en motsvarande för män.

Gör't!

Sniggel
2012-04-09, 18:37
Fördomar bedöm inte andra efter ens egna demoner.

Om det inte förstods postade jag några fördomar med flit. Ej nödvändigtvis några egna åsikter.

Trance
2012-04-09, 18:38
Men trance framstår allmänt som en tvivelaktig figur. :)

Det är nog sant.


Det låter rimligt. Varför skulle det vara nå'n sorts helgardering från min sida menar du?


Att hans personliga åsikter inte räknas eftersom de inte stödjer det du anser vara sanning.


Gör't!

Jag kan inte. Jag tror inte man kan generalisera så mycket som så oftast görs på de bloggarna.


EDIT: Sorry for OT. Skall sluta.

C.E.J.
2012-04-09, 18:38
Är det inte Erik Fankhouser som är gift med en tubby? Social outcasts are drawn to each other.

mikaelj
2012-04-09, 18:40
Att hans personliga åsikter inte räknas eftersom de inte stödjer det du anser vara sanning.

Nejdå. Har du det från början behöver du ingen förklaring, men du kan ändå följa samhällets feminiseringsnormer och agera vit riddare.

Jag kan inte. Jag tror inte man kan generalisera så mycket som så oftast görs på de bloggarna.

Prova, vetja! Det är så jag har kommit fram till det jag pratar om. Det jag har gjort har inte fungerat. Väldigt länge. Gjort några justeringar, och häpp plötsligt fungerar det.

Människor är simpla hormondrivna varelser...

WHITEFOLKS
2012-04-09, 18:42
Nejdå. Har du det från början behöver du ingen förklaring, men du kan ändå följa samhällets feminiseringsnormer och agera vit riddare.



Prova, vetja! Det är så jag har kommit fram till det jag pratar om. Det jag har gjort har inte fungerat. Väldigt länge. Gjort några justeringar, och häpp plötsligt fungerar det.

Människor är simpla hormondrivna varelser...

Fungerat?

mikaelj
2012-04-09, 18:58
Fungerat?

Attrahera kvinnor och behålla deras attraktion, både i kortare och längre relationer.

pwnyou
2012-04-09, 19:01
Eftersom vältränade killar är vanligare än vältränade tjejer (där vältränad = mycket muskler, tränar på gym, har låg fettprocent för sin BMI, stark för sin kroppsvikt) så är det väl självklart att det borde vara vanligare att se vältränade pojkvänner med otränade flickvänner, än tvärt om.

Edit: På Yoga-pass hittar man säkert många flickvänner som är bra på yoga som har med sig pojkvänner som är sämre på yoga. Om ni förstår hur jag menar.

Sniggel
2012-04-09, 19:04
Jag tror att kriterierna för vältränad hos tjej är lägre och allmänt accepterad så.

Sniggel
2012-04-09, 19:07
Tycker mikaelj har en poäng om att det helt klart går att generalisera om vissa saker när det gäller kön. Generaliseringar betyder inte att det alltid är så, vilket många verkar tro med tanke på reaktionerna på vissa (generaliserade) påståenden.

Frågeställningen i den här tråden utgår dessutom ifrån att man ska generalisera. Jag tror dock inte att den är 100% seriös.

Silencer
2012-04-09, 19:31
Attrahera kvinnor och behålla deras attraktion, både i kortare och längre relationer.

"Welcome to the real world." :)

shadowfire
2012-04-09, 20:08
Tänk bara om man skulle samla ihop alla "women do this or act like that" och skrev en motsvarande för män.

Men are not attracted to muscles on women and therefore women should avoid all weight lifting. This is like totally from an evolutionary standpoint and if women are like masculine you know, then they won't be attractive.

:thumbup:

Lellan
2012-04-09, 20:13
Inget jag tänkt på. Fast man hör väl ibland att killar inte kan tänka sig en tjej som är starkare, har mer muskler el mindre bf än dem själva? Utan hellre är ihop m ngn som "har lite att ta i" alt är aktiva men smalfeta.

Dessutom behöver ju en tjej vara mer dedikerad än en kille för att uppnå samma muskelmassa, styrkeökningar o minskning av bf pga biologiska skillnader. Så om ett par tränar på samma nivå skulle man förmodligen ändå uppleva killen som mer vältränad.

shadowfire
2012-04-09, 20:21
Inget jag tänkt på. Fast man hör väl ibland att killar inte kan tänka sig en tjej som är starkare, har mer muskler el mindre bf än dem själva? Utan hellre är ihop m ngn som "har lite att ta i" alt är aktiva men smalfeta.

Tycker snarare att ju större tjejen är, desto oftare kommer kravet på att killen ska vara stor, muskulös, "vill känna mig trygg i killens stora famn" osv.

Jag såg en presentation på en datingsite så sent som ikväll där en tjej skrev att hon ville ha en snygg kille, gärna vältränad och som tar hand om sin kropp osv... själv var hon rejält överviktig på sina bilder, tränade sällan mm. Det är väl människans lathet sådär, gärna vakna till en snygg kropp i sängen, bara jag slipper göra något åt min egen fysik...

*Flash*
2012-04-09, 20:39
Nu beror det ju rätt mycket på hur man väljer att definiera vältränad.
Men om man med vältränad menar även killar som inte är extremt stora så är det väl ett flertal av dessa som inte vill ha en tjej "med för stora muskler".
Fått höra av mer än en sådan kille att jag inte borde skaffa mer muskler eller mindre fett för att det skulle bli fult och jag skulle se för manlig ut..och då har jag knappt några muskler (och för hög bf för att alla rutorna ska synas):D

Sen skulle jag personligen inte vilja dejta en kille som inte tränade, av fler anledningar än just det estetiska kan jag tillägga.
Om nu killen sedan skulle se ut som en bodybuilder, en vanlig (väl)tränad kille eller höll på mer med kampsport än gym är mindre viktigt för min del.

Så...inte alla vältränade killar vill ha tjejer som har allt för synliga muskler och det är nog inte helt omöjligt att fler tjejer som är vältränade vill ha killar som också tränar/är vältränade.
Är vad jag tror, sen blir man väl sällan enbart kär i utseendet på en person heller så om den inte är så vältränad som man hade föredragit får man helt enkelt släpa med partnern till gymmet då?:whipped:

mommy
2012-04-09, 20:40
Jag får inte med min otränade (överviktiga) man till gymmet. Han vägrar. Tror dock inte det beror på att han skulle tro att jag är starkare än honom, för han är ändå jäkligt stark för att vara otränad. Är lite osäker på vad det beror på faktiskt...

Tricklew
2012-04-09, 21:38
Jag får inte med min otränade (överviktiga) man till gymmet. Han vägrar. Tror dock inte det beror på att han skulle tro att jag är starkare än honom, för han är ändå jäkligt stark för att vara otränad. Är lite osäker på vad det beror på faktiskt...

Han kanske helt enkelt tycker att det är tråkigt?

Försök dra hälsoargumentet för mig när träningsvärlden inte består till 50% av folk som nojjar sig, samt trycker i sig preparat för att så fort som möjligt nå graven.

Ado2000
2012-04-09, 22:32
för mig del gäller det för att I like dem big girls :D

Xtronal
2012-04-09, 22:37
för mig del gäller det för att I like dem big girls :D
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRBrdAChGtM6ue0ncnmKD7J-WA0hqGOQ5wUdLFcvEmvaG0oidec5w


:)

Ado2000
2012-04-09, 22:40
u readin in a frikkin spider man costume ?? :D

Agremont
2012-04-29, 23:43
Alla attraheras ju faktiskt inte av vältränade tjejer/killar.

Sen kan man ju vara ihop med någon av andra skäl än utseendet också.

shadowfire
2012-04-29, 23:58
Försök dra hälsoargumentet för mig när träningsvärlden inte består till 50% av folk som nojjar sig, samt trycker i sig preparat för att så fort som möjligt nå graven.

du o jag måste datea... på gymet.

Sen kan man ju vara ihop med någon av andra skäl än utseendet också.

Intressant, du tror inte det är en kombination?

hultman
2012-04-30, 00:07
Jag är inte så förtjust i fitnesskroppar på tjejer. De kommer ofta i förpackning med ett brunt fodral, silikontuttar, låg intelligens och ett enormt självbekräftelsebehov. Hellre då en smal tjej som inte spenderar fem timmar om dagen på gymmet och resten av tiden på facebook.

mystic[-_-]
2012-04-30, 00:09
Jag är inte så förtjust i fitnesskroppar på tjejer. De kommer ofta i förpackning med ett brunt fodral, silikontuttar, låg intelligens och ett enormt självbekräftelsebehov. Hellre då en smal tjej som inte spenderar fem timmar om dagen på gymmet och resten av tiden på facebook.

Du glömde bloggen och sponsringen av random nagelsalong :)

yaldish
2012-04-30, 00:10
Har stött på killar (Otränad som tränad) som hellre drar och tränar med sina killkompisar, än med sin flickvän/tjejkompis. Just för att de känner mindre press med sin flickvän, det gör de inte med sina killkompisar. Även fast det kan va stora skillnader i hur mycket man tar i vikt osv.


Har inte stött på tvärtemot dock. Än så länge.

hultman
2012-04-30, 00:44
;5744520']Du glömde bloggen och sponsringen av random nagelsalong :)

Jag tänkte skriva det faktiskt :D Hur som helst så har jag ännu inte träffat någon "gymtjej" jag kunnat tänka mig mer än ett par ligg med. Och det är jag knappast ensam om.

MAXX
2012-04-30, 07:17
Att ha en snygg kropp är inte tillräckligt för att få en snygg vältränad flickvän. Om man saknar annat i livet så kanske det bara räcker till en gammal hederlig svensk soffpotatisbrud, trots att man tar 2x bw i bänk.

Det.

Slanka snygga tränade tjejer ofta är high maintenance med en tre mil lång kravlista på hur en kille ska vara. Då är det lättare att ta en tjej med lite kurvor som gillar en för vad man är. Tror även som hultman att att tjejer med som bryr sig överdrivet mycket om träning allt som oftast är fuckade i huvudet.

z_bumbi
2012-04-30, 07:42
Jag tror att kriterierna för vältränad hos tjej är lägre och allmänt accepterad så.

Jag skulle snarare säga tvärtom dvs att tjejer måste göra något speciellt för att ses som vältränade då de ofta bedöms efter en manlig måttstock och att det finns massor av tjejer som är vältränade som ingen tänker på är det. Kolla t ex hur många som tränar 5-6 dagar i veckan och/eller kör dubbelpass flera gånger i veckan på valfritt gym med gruppträning eller hur många som rider och sköter hästarna 7 dagar/vecka. Att de inte satsar på att bygga maximalt med muskler eller att bli maxstarka gör att de inte ses som vältränande även om de har styrka, rörlighet, koordination och/eller kondition som utan problem kan klassas som på gränsen till elitmotionär.
De få tjejer som gör avtryck även enligt den manliga måttstocken har fått slita mycket mer för att nå dit.

Lellan
2012-04-30, 08:01
Det.

Slanka snygga tränade tjejer ofta är high maintenance med en tre mil lång kravlista på hur en kille ska vara. Då är det lättare att ta en tjej med lite kurvor som gillar en för vad man är. Tror även som hultman att att tjejer med som bryr sig överdrivet mycket om träning allt som oftast är fuckade i huvudet.

Fast nu låter det ju iofs som att du blandar ihop tjejer med lågt energiintag med tjejer som tränar. Som bumbi är inne på så finns det ju många tjejer som tränar "väl" (ofta, bra, hälsosamma). Det innebär ju inte alltid samma sak som låg bf, synlig muskelmassa etc. Särskilt vad gäller tjejer, faktiskt.

Fåfänga behöver inte gå hand i hand med träning, kostupplägg behöver inte heller hänga ihop med hur tränad man är.

agazza
2012-04-30, 08:17
Kanske redan nämnts, men man ska aldrig få en tjej som redan ser bra ut att börja träna.

Hungern efter ett gympass blir så mycket värre än det faktiska kcal behovet som uppstår för dessa människor, och det slutar alltid med en oönskad viktuppgång och sämre välmående pga orimliga prestationskrav.

rooz
2012-04-30, 08:32
Kanske redan nämnts, men man ska aldrig få en tjej som redan ser bra ut att börja träna.

Hungern efter ett gympass blir så mycket värre än det faktiska kcal behovet som uppstår för dessa människor, och det slutar alltid med en oönskad viktuppgång och sämre välmående pga orimliga prestationskrav.

Om du göder henne med Pizza & gainer kanske..

Deceiver85
2012-04-30, 08:44
Jag är inte så förtjust i fitnesskroppar på tjejer. De kommer ofta i förpackning med ett brunt fodral, silikontuttar, låg intelligens och ett enormt självbekräftelsebehov. Hellre då en smal tjej som inte spenderar fem timmar om dagen på gymmet och resten av tiden på facebook.

;5744520']Du glömde bloggen och sponsringen av random nagelsalong :)

Spot on, spot on :D

Anton Fräs
2012-04-30, 19:14
Han kanske helt enkelt tycker att det är tråkigt?

Försök dra hälsoargumentet för mig när träningsvärlden inte består till 50% av folk som nojjar sig, samt trycker i sig preparat för att så fort som möjligt nå graven.

Jag gillar dig *cupid*

wintersnowdrift
2012-04-30, 21:20
Alla attraheras ju faktiskt inte av vältränade tjejer/killar.

This.

Jag är nog med "standardmåttstocken" mätt mer vältränad än min kille. Dvs jag är starkare, snabbare, uthålligare och synbart muskulösare - han är däremot smidigare, dansantare och mer gymnastisk än vad jag är. Lite omvända roller kanske jämfört med normen för vad som är kvinnligt respektive manligt. Jag blev dock inte kär i honom för att han lyfte mer än mig eller sprang ifrån mig, utan snarare för att han är snygg, charmig och smart.

Jag skulle snarare säga tvärtom dvs att tjejer måste göra något speciellt för att ses som vältränade då de ofta bedöms efter en manlig måttstock och att det finns massor av tjejer som är vältränade som ingen tänker på är det. Kolla t ex hur många som tränar 5-6 dagar i veckan och/eller kör dubbelpass flera gånger i veckan på valfritt gym med gruppträning eller hur många som rider och sköter hästarna 7 dagar/vecka. Att de inte satsar på att bygga maximalt med muskler eller att bli maxstarka gör att de inte ses som vältränande även om de har styrka, rörlighet, koordination och/eller kondition som utan problem kan klassas som på gränsen till elitmotionär.
De få tjejer som gör avtryck även enligt den manliga måttstocken har fått slita mycket mer för att nå dit.

WORD.

//Kristin

Tolkia
2012-04-30, 21:29
Tack till z_bumbi för att han besparade någon av tjejerna att behöva skriva inlägget ovan. Av någon anledning lyssnar folk i regel mer på det när det kommer från en kille.

Stoltz
2012-04-30, 21:52
Jag skulle snarare säga tvärtom dvs att tjejer måste göra något speciellt för att ses som vältränade då de ofta bedöms efter en manlig måttstock och att det finns massor av tjejer som är vältränade som ingen tänker på är det. Kolla t ex hur många som tränar 5-6 dagar i veckan och/eller kör dubbelpass flera gånger i veckan på valfritt gym med gruppträning eller hur många som rider och sköter hästarna 7 dagar/vecka. Att de inte satsar på att bygga maximalt med muskler eller att bli maxstarka gör att de inte ses som vältränande även om de har styrka, rörlighet, koordination och/eller kondition som utan problem kan klassas som på gränsen till elitmotionär.
De få tjejer som gör avtryck även enligt den manliga måttstocken har fått slita mycket mer för att nå dit.

Den uppfattningen tycker jag inte alls att folk verkar ha. Jag tycker att man väldigt ofta, både här och in real life, ser en viss sammankoppling mellan smal och vältränad. Tycker inte alls att tjejer döms efter manliga mått, men jag har inte riktigt förstått vilka mått de döms efter då det kan vara skinn och ben, och det är då ändå vältränat.

Se bara random version av dagsformstråden här på forumet - Det kan väl ingen påstå att rejäla ryggdunkningar förekom mer eller mindre oavsett hur tunna tjejerna var?

Jag påstår definitivt inte att den här uppmuntran är fel, men jag tycker definitivt inte det är jämfört med manliga mått.

Eddie Vedder
2012-04-30, 21:55
Den uppfattningen tycker jag inte alls att folk verkar ha. Jag tycker att man väldigt ofta, både här och in real life, ser en viss sammankoppling mellan smal och vältränad. Tycker inte alls att tjejer döms efter manliga mått, men jag har inte riktigt förstått vilka mått de döms efter då det kan vara skinn och ben, och det är då ändå vältränat.

Se bara random version av dagsformstråden här på forumet - Det kan väl ingen påstå att rejäla ryggdunkningar förekom mer eller mindre oavsett hur tunna tjejerna var?

Jag påstår definitivt inte att den här uppmuntran är fel, men jag tycker definitivt inte det är jämfört med manliga mått.

Jag håller med z_bumbi om vi pratar just de som är fitness- och BB-intresserade. Men inte annars. Hur många skulle inte se på wintersnowdrift som extremt vältränad om vi nu tar hennes som exempel? Möjligtvis de på Kolozzeum som anser Cristiano Ronaldo vara en liten sparv men den övriga befolkningen (majoriteten) tror jag inte ser det på det sättet.

Och den gruppen jag pratar om har ju inte direkt låga krav på en "tränad" kille heller.

filmjölk
2012-04-30, 22:11
Har vi inte redan rett ut det här 10ggr? Vältränad har ganska lite med att göra hur tränad man är. Vältränad är ett epitet för en viss typ av utseende, inte prestation. En vältränad person är snygg även i "normala" människors ögon, och är lagom muskulös och har lite kroppsfett. Då är man vältränad.

En 170cm lång kroppsbyggare med en snorhård fysik på 120kg som lyfter 1,2 ton raw i sl och springer en mil på 27minuter är inte vältränad. Han är ful, har passerat "lagom" muskulösa stadiet med råge, oavsett prestation.

En silikonstinn smal och snygg tjej med fitnessblogg som tränar på gym 3 ggr i veckan och går på spinning 1 ggr i veckan som är aningens starkare och har tendens till magrutor och något större överarmar och lårmuskler än andra smala tjejer är vältränad.

Eddie Vedder
2012-04-30, 22:13
En silikonstinn smal och snygg tjej med fitnessblogg som tränar på gym 3 ggr i veckan och går på spinning 1 ggr i veckan som är aningens starkare och har tendens till magrutor och något större överarmar och lårmuskler än andra smala tjejer är vältränad.

Det där tror jag inte heller är ett krav för att en tjej ska se vältränad ut. Den tjejen ser just silikonstinn och smal ut. Inte vältränad. Charlotte Kalla ser i mina ögon extremt vältränad ut. Och inte ser hon ut sådär.

filmjölk
2012-04-30, 22:16
Det där tror jag inte heller är ett krav för att en tjej ska se vältränad ut. Den tjejen ser just silikonstinn och smal ut. Inte vältränad. Charlotte Kalla ser i mina ögon extremt vältränad ut. Och inte ser hon ut sådär.

Näe inte silikonet kanske, det var mest en känga åt vältränade. Charlotte Kalla är vältränad. Hon har lite större muskler än normalt, är snygg och är smal. (Notera att jag glömde skidåkningen helt)

Lellan
2012-04-30, 23:14
Dessutom behöver ju en tjej vara mer dedikerad än en kille för att uppnå samma muskelmassa, styrkeökningar o minskning av bf pga biologiska skillnader. Så om ett par tränar på samma nivå skulle man förmodligen ändå uppleva killen som mer vältränad.

Jag skulle snarare säga tvärtom dvs att tjejer måste göra något speciellt för att ses som vältränade då de ofta bedöms efter en manlig måttstock och att det finns massor av tjejer som är vältränade som ingen tänker på är det. Kolla t ex hur många som tränar 5-6 dagar i veckan och/eller kör dubbelpass flera gånger i veckan på valfritt gym med gruppträning eller hur många som rider och sköter hästarna 7 dagar/vecka. Att de inte satsar på att bygga maximalt med muskler eller att bli maxstarka gör att de inte ses som vältränande även om de har styrka, rörlighet, koordination och/eller kondition som utan problem kan klassas som på gränsen till elitmotionär.
De få tjejer som gör avtryck även enligt den manliga måttstocken har fått slita mycket mer för att nå dit.


Tack till z_bumbi för att han besparade någon av tjejerna att behöva skriva inlägget ovan. Av någon anledning lyssnar folk i regel mer på det när det kommer från en kille.

Tycker iofs jag var inne på det? Men det är kanske som du säger, svårare att lyssna på en tjej. ;)

Ne0phyte
2012-05-01, 15:41
En silikonstinn smal och snygg tjej med fitnessblogg som tränar på gym 3 ggr i veckan och går på spinning 1 ggr i veckan som är aningens starkare och har tendens till magrutor och något större överarmar och lårmuskler än andra smala tjejer är vältränad.

Det här var verkligen huvudet på spiken. Välkommen till 2012.

Albin Eriksson
2012-05-01, 17:09
Vältränad pojkvän - Otränad flickvän, är inget fenomen jag märkt av.
Dock får man nog som tidigare gjort definera vältränad, samt fråga sig om man skall dra parallell smal-vältränad.

Det finns säkert statistik på, men det känns ju öht som om det är fler killar som tränar i någon form än tjejer. Så troligen ligger det väl någon liten sanning i det, dock tror jag inte det är en sanning som syns.

Tricce
2012-05-01, 17:30
Tycker iofs jag var inne på det? Men det är kanske som du säger, svårare att lyssna på en tjej. ;)

Snarare så att modsen hellre ryggdunkar varandra än oss vanliga dödliga ;)

smeander
2012-05-01, 17:30
Jag tycker att man relativt ofta ser väldigt vältränade killar som har med sig sina otränade flickvänner till gymmet. Jag har däremot aldrig sett en vältränad tjej som dragit med sig sin feta pojkvän till gymmet.

Är det bara jag som noterat detta fenomen? Är vältränade killar mindre ytliga än vältränade tjejer eller är detta något slags försök av vältränade killar att få en vältränad flickvän?

Min Flickvän har börjat gå med mig på gymmet, nu är hon bortrest men annars har hon vart med varje dag klockan 0600 :) Snabba resultat!

Eddie Vedder
2012-05-01, 19:37
Snarare så att modsen hellre ryggdunkar varandra än oss vanliga dödliga ;)

En höll med och en inte. Är inte det 50/50?

Och wintersnowdrift är inte moderator.

Tricce
2012-05-01, 19:51
En höll med och en inte. Är inte det 50/50?

Och wintersnowdrift är inte moderator.

Ehm wut? Jag menar att ni ryggdunkade Z_bumbi´s inlägg men inte Lellan som i princip skrev samma sak ;)

Eddie Vedder
2012-05-01, 19:58
Ehm wut? Jag menar att ni ryggdunkade Z_bumbi´s inlägg men inte Lellan som i princip skrev samma sak ;)

Jag har ju inte ryggdunkat det. Tolkia och wintersnowdrift gav honom cred. Jag och Stoltz har en liten annan syn på det.

wintersnowdrift
2012-05-01, 20:36
Jag håller med z_bumbi om vi pratar just de som är fitness- och BB-intresserade. Men inte annars. Hur många skulle inte se på wintersnowdrift som extremt vältränad om vi nu tar hennes som exempel? Möjligtvis de på Kolozzeum som anser Cristiano Ronaldo vara en liten sparv men den övriga befolkningen (majoriteten) tror jag inte ser det på det sättet.

Och den gruppen jag pratar om har ju inte direkt låga krav på en "tränad" kille heller.

Åh, förutom du här och nu är det nog bara sjuksköterskan som kopplade in EKG på mig när jag opererades för ett par veckor sedan och min puls låg på 44 som jag benämnts som "extremt vältränad". Smickrande :).

Men, anledningen till att jag höll med z_bumbi är till viss del att jag kände igen mig. Mansdominerade sporter räknas som "riktig idrott" och den fysiska prestation som tjejer som t.ex. rider och sliter i stallet 7 dagar/vecka utövar glöms totalt bort. Dessutom: om man är en tjej i en mansdominerad sport (been there done that osv) så har man oftast svårt att matcha killarna. Ergo, ingen blir särskilt imponerad av ens prestationer utan man är på sin höjd "bra för att vara tjej".

Nu raljerar och hårddrar jag lite, men jag tror att det kan vara vettigt att ifrågasätta definitionen av "vältränad" och kanske vidga vyerna lite.

//Kristin

Albin Eriksson
2012-05-02, 11:06
Lite statistik, där även ridsport är inkluderat.
Sen är inte vardagsmotion, gymträning och promenader etc medräknat, men borde väl kunna ses som en fingervisning?

http://albin.shapemeup.se/files/2012/05/a1.jpg