handdator

Visa fullständig version : Hur deffar jag på effektivaste sättet ?


jernstedt
2012-04-08, 21:23
Tja !

Skall snart börja deffa för första gången, någon som har tips hur jag skall gå tillväga ?

/Jonas

AdrianP
2012-04-08, 21:27
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Fru_Flisa
2012-04-08, 21:31
Äta lite mindre.

shoulder87
2012-04-08, 22:12
Helt off-topic, har du tagit trollande till en ny nivå?

jernstedt
2012-04-09, 08:47
shoulder87: vad menar du ?

Sniggel
2012-04-09, 12:27
Ignorera shoulder87 och läs länken som AdrianP länkade. Där står hur man deffar på effektivaste sätt.

Där kan vara enstaka påståenden som inte är 100% korrekt eftersom den har några år på nacken men helheten på inlägget är bättre än det mesta du kan hitta på Internet.

jernstedt
2012-04-09, 12:58
Aha okej :)

difeddy
2012-04-09, 13:26
Det effektivaste sättet, sett till inlagd insats, är att äta förhållandevis proteinrikt och i övrigt minska på portionerna. Det effektivaste sättet vad gäller slutresultatet kommer förmodligen kräva snäppet mer där du väger och kaloriberäknar hur mycket du äter och anpassar det efter hur snabbt du vill gå ned. Så länge man inte överkomplicerar saker och ting är det senare rätt smärtfritt, också. :)

Sniggel
2012-04-09, 15:03
Det effektivaste sättet, sett till inlagd insats, är att äta förhållandevis proteinrikt och i övrigt minska på portionerna. Det effektivaste sättet vad gäller slutresultatet kommer förmodligen kräva snäppet mer där du väger och kaloriberäknar hur mycket du äter och anpassar det efter hur snabbt du vill gå ned. Så länge man inte överkomplicerar saker och ting är det senare rätt smärtfritt, också. :)

Så enkelt förklarat men ändå så spot on!

:thumbup:

jernstedt
2012-04-11, 22:01
Okej så högt proteinintag och mindre av resten så borde det bli resultat :) Och morgon promenarder så jäklar :)

Mattiays
2012-04-11, 22:33
Okej så högt proteinintag och mindre av resten så borde det bli resultat :) Och morgon promenarder så jäklar :)
Käka mindre, ät mycket protein. Skit i morgonpromenader. Bara jobbigt, du kommer ändå gå ned i vikt trots att du skippar dom (WOW!). Det som spelar roll är hur stort underskott du ligger på

aldoschadewitz
2012-04-11, 22:49
Morgonpromenader is the Way to a ripped body, förstår inte varför du rekommenderar honom att inte göra det

Provrörsbarn
2012-04-11, 22:52
Morgonpromenader is the Way to a ripped body, förstår inte varför du rekommenderar honom att inte göra det

Förklara istället varför han ska ta morgonpromenader? kcal underskott som kcal underskott med eller utan promenader. :P

Mattiays
2012-04-12, 10:11
Morgonpromenader is the Way to a ripped body, förstår inte varför du rekommenderar honom att inte göra det
Fortfarande kcal in mot kcal ut som avgör din viktnedgång. :smash:

Dreas
2012-04-12, 10:32
Morgonpromenader is the Way to a ripped body, förstår inte varför du rekommenderar honom att inte göra detMorgonpromenader är trevligt för att man får komma ut och skaffa sig lite extra kcal att förbruka.

Att ha 200-400kcal extra när kvällen kommer är trevligt.

Knatcharn
2012-04-12, 11:22
Morgonpromenader är trevligt för att man får komma ut och skaffa sig lite extra kcal att förbruka.

Att ha 200-400kcal extra när kvällen kommer är trevligt.

+1. Man mår bra av att rensa huvudet också. Speciellt under deff då man kanske vill få bort tankarna från mat.. Men det är inte något krav!

Har för mig att jag har läst om att konditionsträning kan hjälpa till med omfördelning av visceralt fett också. Är jag ute och cyklar?

Sniggel
2012-04-12, 12:18
Morgonpromenader is the Way to a ripped body, förstår inte varför du rekommenderar honom att inte göra det

Vet inte om du trollar eller bara är felinformerad.

Om man ska köra morgonpromenader så kan man göra det av t ex följande anledningar:
Morgonpromenader är trevligt för att man får komma ut och skaffa sig lite extra kcal att förbruka.

Att ha 200-400kcal extra när kvällen kommer är trevligt.
+1. Man mår bra av att rensa huvudet också. Speciellt under deff då man kanske vill få bort tankarna från mat.. Men det är inte något krav!



Har för mig att jag har läst om att konditionsträning kan hjälpa till med omfördelning av visceralt fett också. Är jag ute och cyklar?
Mjo, men det ska nog mycket till för att man ska räkna morgonpromenader som "konditionsträning".