handdator

Visa fullständig version : Spela in billjud


Victuhh
2012-04-07, 23:54
Tjena, är helt nollad på ljud till bilen men nu var jag på elmia idag och köpte mig 2 bashögtalare jag ska ha i skuffen och dunka med. Tänkte spela in dessa lite lugnt med polarens förstärkare - fick det inte att fungera, kanske var pajj vet icke. Sen med en annan polares förstärkare och där fungerade det inte heller.

Frågan är då. Kan jag koppla in dom i bilen så allt är klart sen låta bilen stå igång och dunka lite mjukt med dessa istället? Eller kommer batteriet gå åt fan då? Funkar det att spela en timme, låta batteriet vila en timme med ljudet av och sen spela en timme igen?

hahavaffan
2012-04-08, 08:52
Det tar flera, flera timmar innan en högtalare blir ordentligt inspelad, så skit i det där. Koppla in och börja lyssna, säger jag! Såvida du inte gått och köpt prylar för 100K, så är enda skillnaden på en inspelad och icke inspelad subwoofer att den kommer spela en aning bättre med tiden, men inte mer än så.

En subwoofer med tillhörande slutsteg drar jävligt med ström, så låt inte den stå och spela utan att ha motorn igång eller en ordentlig batteriladdare påkopplad.