handdator

Visa fullständig version : Urininkontinens vanligt bland fitnessinstruktörer


Anders The Peak
2012-04-07, 22:26
Inkontinens (http://brage.bibsys.no/nih/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_17696)

svenbanan
2012-04-07, 22:29
Hur vanligt är det bland icke fitness/yoga instruktörer då? Jag har inga som helst begrepp om detta. 20% känns ju som om det är en rätt hög nuffra, man kunde ju tro att yogainströktörer är bra på knipövningar...

FrankDrebin
2012-04-07, 22:30
Helt klart en av dom mest användbara studierna.

Spartansk
2012-04-07, 22:41
Står det någonting om vad det beror på? Jag är kass på danska och sämre än kass på att läsa studier.

Om inte, så har jag en teori: Fitnessfolk är ofta överdrivet noga med att hålla sig hydrerade, dricker kopiösa mängder vatten, kissar överdrivet mycket, och får förslappad bäckenbottenmuskulatur.

AndreasBastard
2012-04-09, 23:17
Står det någonting om vad det beror på? Jag är kass på danska och sämre än kass på att läsa studier.

Om inte, så har jag en teori: Fitnessfolk är ofta överdrivet noga med att hålla sig hydrerade, dricker kopiösa mängder vatten, kissar överdrivet mycket, och får förslappad bäckenbottenmuskulatur.

Verkar tyvärr som att du är kass på fler språk än danska. Texten var på engelska och norska ;).

Det står inget om varför dom inte höll tätt, men jag tror kanske din förklaring kan stämma bra. Jag har för mig att jag läst detsamma tidigare nån gång, att de som kalvar i sig sjuka mängder vatten till slut kommer kan börja läcka.

Mollestam
2012-04-10, 07:51
Står det någonting om vad det beror på? Jag är kass på danska och sämre än kass på att läsa studier.

Om inte, så har jag en teori: Fitnessfolk är ofta överdrivet noga med att hålla sig hydrerade, dricker kopiösa mängder vatten, kissar överdrivet mycket, och får förslappad bäckenbottenmuskulatur.

Fan, om din teori stämmer så kan jag se fram emot inkontinens :(

Spartansk
2012-04-10, 08:44
Fan, om din teori stämmer så kan jag se fram emot inkontinens :(

Jag har läst den någonstans. Se upp med drickandet.

Danne2k
2012-04-10, 08:56
Verkar tyvärr som att du är kass på fler språk än danska. Texten var på engelska och norska ;).


lol burn :D

Spartansk
2012-04-10, 09:00
lol burn :D

Det är inte alls en "burn", jag förklarade det ju för fasten i första inlägget:

Står det någonting om vad det beror på? Jag är kass på danska och sämre än kass på att läsa studier.

Anatis87
2012-04-10, 09:08
Om inte, så har jag en teori: Fitnessfolk är ofta överdrivet noga med att hålla sig hydrerade, dricker kopiösa mängder vatten, kissar överdrivet mycket, och får förslappad bäckenbottenmuskulatur.

Om det nu är så att din teori stämmer (vilket inte är helt omöjligt) så är ju så kallade "knipövningar" än viktigare för både män och kvinnor att göra. Så det finns ju då en sak man kan göra för att stärka sin muskulatur och samtidigt minimera inkontinensbesvären.

Ne0phyte
2012-04-10, 11:57
Att den här studien ens görs är ju ganska lustigt, måste finnas vettigare saker att forska på. Hur som helst var spartansk teori rätt intressant, får på vuxenblöjjor för mig när jag är 50+ helt enkelt.

Spartansk
2012-04-10, 12:00
Hur som helst var spartansk teori rätt intressant, får på vuxenblöjjor för mig när jag är 50+ helt enkelt.

Eller så börjar du dricka lite mindre och börjar med knipövningar. :)

svenbanan
2012-04-10, 12:14
Eller så börjar du dricka lite mindre och börjar med knipövningar. :)

Frågan är om det hjälper då? Det var ju yogainstruktörer med i studien också. Det ingår väl en hel del knipövningar när man yoggar...

Spartansk
2012-04-10, 12:20
Frågan är om det hjälper då? Det var ju yogainstruktörer med i studien också. Det ingår väl en hel del knipövningar när man yoggar...

De kanske hade kissat på sig ännu mer om de inte knipövade. De borde dricka mindre.

Tolkia
2012-04-10, 13:00
Att den här studien ens görs är ju ganska lustigt, måste finnas vettigare saker att forska på.
Inkontinens brukar ramla in till sjukvården när den blir ett tillräckligt stort problem, och det är inte direkt ovanligt, så att det forskas på området är varken konstigt eller särskilt "lustigt".