handdator

Visa fullständig version : Dåligt att äta framför TV:n?


Crystal
2004-01-21, 21:34
Hört att äta framför TV:n eller att läsa samtidigt som man äter är "sämre" på något sätt, själv tror jag inte på detta, men skulle vilja ha era åsikter.

mvh kryyy

King Grub
2004-01-21, 21:39
Det var väl bland det dummaste jag hört idag. Vad spelar det för roll var man sitter någonstans? Om inte TV-programmet är så fängslande att du glömmer vad du gör och bara sitter och skyfflar in i timtal.

F-$
2004-01-21, 21:42
hahahahha jo det kan man lätt seja att det varr inte det smartaste jag hört:D

Björn S
2004-01-21, 21:45
Det är mycket sämre!
Har man otur så kanske man spyr upp maten pga något klurigt på tv.. eller så kanske man stoppar gafflen i fel hål.. måjligtvis börjar man äta upp ljusen på bordet istället..

Tycker nog du skall hålla dig till köksbordet. Det blir nog säkrast så......:eating: :eating: :eating:

Crystal
2004-01-21, 21:52
k ;)

Flex Jackson
2004-01-21, 23:09
Det var ju YTS som skrev det på B&K:s forum... nåt om att kroppen inte koncentrerar sig på att ta upp näringsämnena lika mycket som att glo på tv:n... lr nåt sånt:smokin:

Halib
2004-01-22, 02:25
Hjälper dock mig att få i mig det sista på tallriken om jag sätter mig framför TV:n med det... (bulkperiod) Datorn likaså... Kan käka hur mycket som helst om jag är fokuserad på ngt annat! :eating:

Metal_boy_
2004-01-22, 02:39
tror nog mer på att det där kommer ursprungligen som en pik från föräldrar till sina tjocka barn som sitter o frossar chips och har biokväll 7 dagar i veckan..:notme:

Metal_boy_
2004-01-22, 02:41
Originally posted by Flex Jackson
Det var ju YTS som skrev det på B&K:s forum... nåt om att kroppen inte koncentrerar sig på att ta upp näringsämnena lika mycket som att glo på tv:n... lr nåt sånt:smokin:

stackars kille som måsste ha tarmarna i skallen:smash:

potte
2004-01-22, 09:27
även Kim Justin skriver i sin bok "fitness för honom" att man ska koncentrera sig på maten när man äter och därför bör man inte titta på TV eller läsa.

om han är en tillförlitlig källa eller ej låter jag vara osagt ;)

palme
2004-01-22, 09:48
Tror ni upptaget regleras efter tv tittande?


Om jag tittar på ett matlagningsprogram skulle upptaget vara bättre än om jag såg på ett program där de inte äter?

Btw jag tyckte väl min kondis blev bättre när jag såg det där maratonloppet på tv................................................ .....idioter.

potte
2004-01-22, 09:51
Originally posted by palme
Tror ni upptaget regleras efter tv tittande?


Om jag tittar på ett matlagningsprogram skulle upptaget vara bättre än om jag såg på ett program där de inte äter?

Btw jag tyckte väl min kondis blev bättre när jag såg det där maratonloppet på tv................................................ .....idioter.

jag tor inte att det är nån som har påstått att de tror på det, bara att några andra blockmongon har påstått det...

så... :thefinger :thefinger :thefinger

z_bumbi
2004-01-22, 10:05
Koncentrerar man sig på maten enbart så finns det väl teoretiskt en bättre chans att man får bättre upptag.
Tuggar man lika väl om man glor på dumburken som om man sitter och äter utan andra störande moment t ex?

Calleman
2004-01-23, 15:10
Hallå ja pucko!

Brukar du linda in dig i plast och sen konditionsträna också för att förbränna mer där plasten sitter?

Herkulez
2004-01-23, 15:19
Originally posted by palme
Tror ni upptaget regleras efter tv tittande?


Om jag tittar på ett matlagningsprogram skulle upptaget vara bättre än om jag såg på ett program där de inte äter?

Btw jag tyckte väl min kondis blev bättre när jag såg det där maratonloppet på tv................................................ .....idioter.

men att bli kåt av att titta på porrfilm, är inte det samma sak :confused:


:D

Flex Jackson
2004-01-23, 17:48
Vem kallar ni pucko? det är ju ingen här som påstått nåt

Tricklev
2004-01-25, 06:50
Originally posted by z_bumbi
Koncentrerar man sig på maten enbart så finns det väl teoretiskt en bättre chans att man får bättre upptag.
Tuggar man lika väl om man glor på dumburken som om man sitter och äter utan andra störande moment t ex?

Nä sant för när jag siter cid datorn eller etc så händer det att jag missar munnen =(

:D