handdator

Visa fullständig version : Äggvita på dunk i GÖTEBORG


Drughi
2012-04-07, 13:00
Tja,
Har fått spån på att äggvita börjat säljas lite här å var runtom i landet främst kanske willys, Ica.

Jag undrar någon som vet vilken affär i gbg som säljer dem garanterat orkar inte åka runt för att bli besviken hela tiden :)

Även om vad som krävs för att handla på martin olsson partihallarna måste man ha reg företag eller kan man bara knalla dit å hoppas på d bäst för dem har ju äggvita..


Tacksam för svar :)

drakfelt
2012-04-07, 13:05
De flesta Ica Maxi jag vart på har sålt dunkar. Skriv ned telefonnummer till alla Ica i gbg och ring runt :)

Drughi
2012-04-07, 13:06
De flesta Ica Maxi jag vart på har sålt dunkar. Skriv ned telefonnummer till alla Ica i gbg och ring runt :)

Har varit på Ica Maxi Angered där hade dem inte iaf vad jag såg kanske borde frågat. Va låg priset på där du handla?

Scratch89
2012-04-07, 13:07
Willys på Wieselgrensplatsen. Tror att Ica Sannegården har också.

drakfelt
2012-04-07, 13:08
Har inte det i huvudet just nu, minns dock att det är 5l dunkar från Kronfågel

Drughi
2012-04-07, 13:11
Willys på Wieselgrensplatsen. Tror att Ica Sannegården har också.

Fan va gott misstänkte men har aldrig orkat palla mig dit aja äggvita ftw :D

Drughi
2012-04-07, 13:11
Har inte det i huvudet just nu, minns dock att det är 5l dunkar från Kronfågel

D va rejäla dunkar du aja men ska checka in willys först sen får jag se :) tack för hjälpen

Scratch89
2012-04-07, 13:14
Fast alltså, vad är grejen med äggvita på dunk? Det blir ju inte jättebilligt protein, smakar rätt illa, och så är det bara lite smågay med bara vitan. Funkar väl iofs att göra hyfsade omeletter av det...

drakfelt
2012-04-07, 13:15
Fast alltså, vad är grejen med äggvita på dunk? Det blir ju inte jättebilligt protein, smakar rätt illa, och så är det bara lite smågay med bara vitan. Funkar väl iofs att göra hyfsade omeletter av det...

Ronnie Coleman använder ju det :confused::confused:

Barbastark
2012-04-07, 13:18
Halv-OfT: Hört att ägg kan leda till ökad risk för diabetes. Är det gulan, vitan eller båda som orsakar detta?

Gillar ägg och är jäkligt intresserad av vita på dunk i så fall!

Drughi
2012-04-07, 13:20
Fast alltså, vad är grejen med äggvita på dunk? Det blir ju inte jättebilligt protein, smakar rätt illa, och så är det bara lite smågay med bara vitan. Funkar väl iofs att göra hyfsade omeletter av det...

Jag personligen gillar en shake med äggvita, vassle å en skvätt mjölk tycker smaken e underbar å len.

Priset är inte det bästa men det får man väl avgöra själv, vissa äter lösgodis för samma summa i veckan :)

A jo det är lite smågay kanske men under diet så blir de inte många gulor :P

Drughi
2012-04-07, 13:20
Ronnie Coleman använder ju det :confused::confused:


exakt, case closed buddy! :P

mangemani
2012-04-07, 13:59
nån som vet om detta också finns på ica maxi här uppe i sundsvall?

Dreas
2012-04-07, 17:07
Fast alltså, vad är grejen med äggvita på dunk? Det blir ju inte jättebilligt protein, smakar rätt illa, och så är det bara lite smågay med bara vitan. Funkar väl iofs att göra hyfsade omeletter av det...250g äggvita, 2 hela ägg och ett paket bacon till frukost = winning!

Under diet så har jag inte riktigt råd eller lust att ha för mycket fett i kosten och då är äggvita på dunk trevligt.

Proteinpannkakor och annat kul kan man ju också göra.

Scratch89
2012-04-07, 23:15
250g äggvita, 2 hela ägg och ett paket bacon till frukost = winning!

Under diet så har jag inte riktigt råd eller lust att ha för mycket fett i kosten och då är äggvita på dunk trevligt.

Proteinpannkakor och annat kul kan man ju också göra.

Ja, omelett kan jag tänka mig, och pannkakor med mer äggvita än gula. Hmm. Vad kostar en dunk och vad blir PPK?

Dreas
2012-04-08, 02:24
Ja, omelett kan jag tänka mig, och pannkakor med mer äggvita än gula. Hmm. Vad kostar en dunk och vad blir PPK?30kr för 1 liter. 11g protein per 100g? så 110g(?) protein för 30kr.

110/30 = lite under 4g protein per krona :)

oglecki
2012-04-08, 19:02
finns äggvita i ica maxi nödinge i ale, vad jag har hört, just nu handlar jag
min äggvita på axfood, men klart smidigare om man kan handla det i ica affärerna
riktig bra och enkel protein källa att få i sig speciellt under diet.;)
mvh/ Ogge

Drughi
2012-04-09, 19:44
En liten shout out till alla koloiter var på willys wieselgrensplatsen och dem hade inte äggvita, frågade men tydligen var ingen standardprodukt i deras sortiment. Så om någon kan bekräfta kanske willys i gamlestan eller liknande vore ju bra:) alt ngn ica maxi :)

Barbastark
2012-04-12, 09:42
Nån som har något konkret ställe relativt centralt där dem säljer??

MrBulk
2012-04-12, 18:54
30kr för 1 liter. 11g protein per 100g? så 110g(?) protein för 30kr.

110/30 = lite under 4g protein per krona :)

Det är väl inte speciellt billigt, då är ju vassle billigare.

Bara äggula kanske har bättre pris per krona.

Dreas
2012-04-12, 19:11
Det är väl inte speciellt billigt, då är ju vassle billigare.

Bara äggula kanske har bättre pris per krona.Har jag sagt att det är billigt?

Det är inte speciellt dyrt och det är trevligt att kunna göra äggröra, pannkakor eller vad som helst som innefattar ägg fast med mindre äggula.

MrBulk
2012-04-12, 19:14
Har jag sagt att det är billigt?

Det är inte speciellt dyrt och det är trevligt att kunna göra äggröra, pannkakor eller vad som helst som innefattar ägg fast med mindre äggula.

Jag tolka din smiley så. Fast äggulan är ju trevligare fast det ska ju vara krav-ägg annars går det fetbort.

Adde84
2012-04-12, 19:24
Det är väl inte speciellt billigt, då är ju vassle billigare.

Bara äggula kanske har bättre pris per krona.

Blir nog svårt att hitta ett billigare pris än 1kr för 100öre i sverigen oberoende om du väljer ägggula, äggvita eller vassle, eller vad tror du.

(Förlåt!)

Dreas
2012-04-12, 20:29
Jag tolka din smiley så. Fast äggulan är ju trevligare fast det ska ju vara krav-ägg annars går det fetbort.Noterar din åsikt, fast jag förstår inte vad du kommenterade för.

Vassle och äggvita kan användas på olika sätt och att vassle är billigare ppk än vad äggvita är känns ju ganska ointressant om man är ute efter äggröra på morgonen, eller hur?

Kiora
2012-04-12, 20:35
Jag mailade min ica-butik tidigare i år och inom en vecka hade de tagit in äggvita på dunk i sortimentet, så prova att kontakta affären direkt. :)

MrBulk
2012-04-12, 20:39
Noterar din åsikt, fast jag förstår inte vad du kommenterade för.

Vassle och äggvita kan användas på olika sätt och att vassle är billigare ppk än vad äggvita är känns ju ganska ointressant om man är ute efter äggröra på morgonen, eller hur?

Jo absolut, jag funderade bara på proteinpriset när du räkna ut per krona.

Fast helägg, dvs både vita och gula borde ju ge mer protein per krona samt en massa andra godsaker.

Dreas
2012-04-12, 20:49
Jo absolut, jag funderade bara på proteinpriset när du räkna ut per krona.

Fast helägg, dvs både vita och gula borde ju ge mer protein per krona samt en massa andra godsaker.Inte om du handlar ägg där jag gör.

Och nu är det ju så att ägg innehåller en hel del fett som man kanske inte är sugen på under deff som jag sa. Tar jag t.ex. 250g äggvita så brukar det motsvara 5-6ägg där jag häller bort gulan. Inte direkt sugen på att få i mig den mängden fett i en sittning under diet.

salmelarobert
2012-09-08, 12:15
Var köper ni göteborgare äggvita på dunk nu för tiden? Noterade att Lidl hade det i sitt tillfälliga sortiment för ungefär en månad sedan, men har ni funnit någon butik som har detta i sitt standardsortiment?

944RS
2012-09-08, 12:32
Var köper ni göteborgare äggvita på dunk nu för tiden? Noterade att Lidl hade det i sitt tillfälliga sortiment för ungefär en månad sedan, men har ni funnit någon butik som har detta i sitt standardsortiment?

Coop Forum.

34:90

vicarious
2012-09-08, 12:43
Var köper ni göteborgare äggvita på dunk nu för tiden? Noterade att Lidl hade det i sitt tillfälliga sortiment för ungefär en månad sedan, men har ni funnit någon butik som har detta i sitt standardsortiment?

Willys brukar alltid ha, oavsett vilken stad det är.

KycklingBen
2012-09-08, 14:29
nån som vet om detta också finns på ica maxi här uppe i sundsvall?

Dom beställer hem om du frågar efter i färskvaru avdelningen.
Ica maxi brukar beställa hem "lyx äggvita" från svenska ägg.

kommer i kartong ala baginbox på 5 liter och är mycket trevligare än varianten från kronfågel som är på dunk. Orkar inte kika på kartongen vad som är i mer än äggvita. Men oavsett om man gör äggröra eller har det i gröten, maränger, suffler whatever så blir det väldigt gott och poröst.

Just love it.
http://producenter.svenskalantagg.se/sortiment/flytande-aeggprodukte.html

Bewafas
2012-11-29, 20:48
Någon som har hittat någon butik som säljer? Vad kostar det ca. per liter?

Jaeg
2012-11-29, 21:43
Har de inga dunkar på Ica så är det oftast bara hugga tag i någon personal och be de beställa hem så finns det inom några dagar. Går det åt så tar de hem fler, om inte annat har du själv 20 dunkar att handla upp allt efter.

svansen
2012-11-29, 23:09
Hemköp Annedal har äggvita på dunk. Omkring 30:-.

Feelgood
2013-04-05, 17:13
Bump,

Jag köpte förut en 5L kartong med äggvita från svenska ägg, och lyckades aldrig få till det! Blev inge omelett utan mer som att det bara va skum. Får ni till det att bli identiskt med vanlig äggvita från ägg?

Drughi
2013-04-06, 11:02
Bump,

Jag köpte förut en 5L kartong med äggvita från svenska ägg, och lyckades aldrig få till det! Blev inge omelett utan mer som att det bara va skum. Får ni till det att bli identiskt med vanlig äggvita från ägg?

Nej, dricker det bara. Testat å steka det går fan inte smakar totalt piss även om mna slänger i 2 hela ägg *spy*

vicarious
2013-04-06, 11:25
Nej, dricker det bara. Testat å steka det går fan inte smakar totalt piss även om mna slänger i 2 hela ägg *spy*

Varför dricker du äggvita? Proteinpulver är billigare och dessutom kan din kropp troligtvis inte ta upp allt protein från rå äggvita. Kan inte tänka mig att det tillför särskilt mycket smakmässigt heller.

Drughi
2013-04-06, 16:10
Varför dricker du äggvita? Proteinpulver är billigare och dessutom kan din kropp troligtvis inte ta upp allt protein från rå äggvita. Kan inte tänka mig att det tillför särskilt mycket smakmässigt heller.

Det är pastöriserad äggvita.

Brukade blanda en shake med proteinpulver, äggvita å ägg...beroende på vilket protein man använder blir det smoothie aktig smak rätt gött, å jävligt mkt protein :)

Brainlund
2013-04-07, 11:55
Vet att Coop på friggagatan vid svingeln har äggvita på dunk.

Dreas
2013-04-07, 17:55
Det är pastöriserad äggvita.

Brukade blanda en shake med proteinpulver, äggvita å ägg...beroende på vilket protein man använder blir det smoothie aktig smak rätt gött, å jävligt mkt protein :)Fast som sagt, inte så mycket protein som du tror då äggproteinet inte tas upp lika väl som om det vore tillagat.

Bättre att ta bort äggen och utöka med protein om det bara är mängden protein du är ute efter.

Fjrebqll
2013-04-07, 19:59
Vi säljer 10 liters äggvita/äggula/helägg på mitt jobb... (eller om det är 5 liter, glömde fan av nu bara för att...) :D

Jobbar i Frölunda. Kan checka pris ifall någon är intresserad?

Fjrebqll
2013-04-07, 20:12
Fast som sagt, inte så mycket protein som du tror då äggproteinet inte tas upp lika väl som om det vore tillagat.

Bättre att ta bort äggen och utöka med protein om det bara är mängden protein du är ute efter.

Har du någon källa på det där? Vet att råa ägg tas upp sämre. Men dessa är ju pastöriserade. Dvs uppvärmda till gränsen för koagulering typ...

Dreas
2013-04-07, 20:49
Har du någon källa på det där? Vet att råa ägg tas upp sämre. Men dessa är ju pastöriserade. Dvs uppvärmda till gränsen för koagulering typ...Nope, inte specifikt rörande pastöriserade ägg, någon annan kanske har?

smeander
2013-04-09, 13:51
Ica säljer, 30kr för 1liter... Smakar inte så konstigt som andra heller, de har fått någon konstig bismak från konserveringsmedel eller nåt annat som tillsätts. 3-4äggvitor/dl.


Sent from a cordless device.

hungry
2013-04-09, 13:57
Ica maxi i torslanda har :)

Drughi
2013-04-10, 17:50
Fast som sagt, inte så mycket protein som du tror då äggproteinet inte tas upp lika väl som om det vore tillagat.

Bättre att ta bort äggen och utöka med protein om det bara är mängden protein du är ute efter.

Fast nu är det ju pastöriserat, jag drack det i tron om att det tas upp då :)
Hurvida det gör eller inte kan jag inte svara på :)

Det var mest "smoothie" känslan jag drack det inte proteinet i sig :)

HerrLuta
2013-04-10, 19:23
Kronfågelns äggvita på dunk (en liter) finns med 100% säkerhet på ICA Focus i Gbg för typ 32 kr. Kanske finns på ICA Supermarket vid Olskroken också :)

jon lord
2013-04-10, 19:30
Willys Wieselgrensplatsen hade 1 liters dunkar för 30kr. Har även frågat om Ica lännsmansgården kan ta in dessa in i sortimentet

smeander
2013-04-10, 19:47
Kronfågelns äggvita på dunk (en liter) finns med 100% säkerhet på ICA Focus i Gbg för typ 32 kr. Kanske finns på ICA Supermarket vid Olskroken också :)

Finns på Ica olskroken för 34:90, Ica maxi Mölndal däremot.... 30kr, KACHING!!


Sent from a cordless device.

Drughi
2013-07-23, 07:39
Længesedan nu men lidl hade 1l dunkar før 25kr, (kronfågelns). Dock bara sett det en gång :)