handdator

Visa fullständig version : Alltid hungrig


Fasio
2012-04-06, 20:45
Hej!

Jag har kört lite olika dieter under längre perioder men det händer inte så mycket.

Mitt stora problem är att jag jämt är svin hungrig... spelar ingen roll hur många kalorier jag äter efter ett tag så verkar det som om kroppen anpassar sig och man blir hungrig igen. Det är inte ett sötsug utan ren hunger

Funkar inte att äta jämt och det är extrem jobbigt att vara hungrig hela tiden.

Tänkte hör om någon på forummet kan ge nått bra tips! Kanske har jag brist på något... vad finns det för aptit dämpande preparat?

Mvh
Johan

Greggan
2012-04-06, 23:22
Testa drick mer vätska, jag vet att detta är ett tråkigt svar men det är ofta man förknippar hunger med törst.

Jag antar att du deffar så hunger är väl inte direkt ovanligt annars... men om du säger att du ändå är hungrig även fast du äter mycket kalorier så är det ju något annat

massakay
2012-04-07, 06:33
Som Greggan sa!!! Drick mer vätska.. Jag hade samma problem i början av deffen, Jag började dagen med en liter vatten på morgonen vid frukost. Och så fort jag vart hungrig så drack jag ca: 0,5 liter vatten, om det inte var dags att äta förstås. Det blev ganska mycket vatten i början men det planade ut ganska fort ca: 2 veckor!!! Det var det ända som har funkat för mig, men nu behöver jag inte dricka mer än normalt vid fortsatt deff, är lagom mätt nästan hela tiden nu, vid 2000-2300 kcal om dagen, 183 cm, 98kg 5 gympass i veckan + powerwalk 60 min varje morgon. går ner ca: 0,3-0,5 kg i veckan... målet är 92 kg!! Lycka till Fasio!!!:hbang:

Saga
2012-04-07, 06:44
En del här verkar köra få men stora måltider för att få känna sig mätta vid några tillfällen varje dag.

Nutrid
2012-04-07, 13:03
En del här verkar köra få men stora måltider för att få känna sig mätta vid några tillfällen varje dag.

Ja absolut. Skulle aldrig falla mig in i att gå runt och äta 6-7 gånger på en dag som en liten hamster. Rejäl mättnad till middag är mitt krav sen kan frukosten och lunchen vara mindre portioner.

Fru_Flisa
2012-04-07, 15:33
Ät mer fiberrik mat och uteslut söta saker och sötningsmedel som stimulerar aptiten.

Alelale
2012-04-07, 17:18
Tränar du på morgonen?

Jag märker ibland när jag har tränat på morgonen och framförallt när jag tränat benen att jag är mör i kroppen och konstant HUNGRIG resten av dagen, käkar jag en stor måltid så är jag ändå hungrig.
Inge sockersug utan sug på en portion med husmanskost.

Filipb
2012-04-07, 17:32
1) Drick aminosyror. De jag dricker (Xtend) dämpar åtminstone min aptit rejält.

2) Inför ätardagar (OBS! detta gäller endast om du ligger på ett stort kaloriunderskott). Jag var, som du är, väldigt hungrig under min diet, och efter att ha haft en ätardag så minskade min hunger ganska mycket följande vecka.

The Great Danne
2012-04-09, 15:14
Käka kalorisnåla livsmedel om du blir hungrig men inte har råd (kalorimässigt) att äta så mycket. T ex morötter, gurka m.m. Att dricka mycket vatten hjälper även det mycket, eller lightläsk som Pepsi Max!:thumbup:

Pretorian
2012-04-09, 18:55
Håller med om att äta färre men större måltider är bra.

Devourer
2012-04-09, 20:45
Att dricka te fungerar hyfsat för mig, gammalt indiskt knep. Även lightprodukter som pepsi max som någon nämnde hjälper.

312
2012-04-09, 21:07
Ät en protein- och fettrik kost, om du inte redan gör det. Ät färre men större måltider också.

Kanske periodisk fasta vore något för dig?