handdator

Visa fullständig version : Deffa 2 månader?


MrAwsome
2012-04-06, 20:44
Tänkte lägga i lite extra hårt under hela April för att deffa Maj och Juni.
Är 174 cm på drygt 70 kg.

Tänkte gå ner runt 10 kg, skulle man kunna deffa fram magrutor på 2 månader eller blir det för lite tid? Blir det för "slaffsigt" resultat då? Bör jag lägga ner längre tid?

mYrN
2012-04-06, 21:02
60 kg på 174 cm kommer bara se spinkigt ut... Jag ligger på 72 kg och ca 14% fett på samma längd, tycker jag ser ganska tanig ut :( Och om du kan få fram rutorna eller ej kan ju vara ganska svårt att bedömma då du inte ger någon bidragande information.

MrAwsome
2012-04-06, 21:20
Jag ligger på 13% i kroppsfett och är 18, sen har jag uppskattat jag lär gå upp 1 kg varje vecka under månaden, runt 74kg bör jag ligga på i slutet av månaden. Sen har man ju bulkat i strax två år, vägde knappa 55 kg när jag började gymma, visst blir jag kanske tanig men längden verkar jag inte kunna göra nåt åt

mYrN
2012-04-06, 21:29
1 kg/vecka uppgång kommer ju vara långt ifrån kvalitativ massa :( Om du ligger på 13% så borde du ha en tendens till rutor, så jag skulle råda dig att bara bulka på :) Satsa på beach 2013 istället!

paatrik
2012-04-06, 21:31
Jag ligger på 13% i kroppsfett och är 18, sen har jag uppskattat jag lär gå upp 1 kg varje vecka under månaden, runt 74kg bör jag ligga på i slutet av månaden. Sen har man ju bulkat i strax två år, vägde knappa 55 kg när jag började gymma, visst blir jag kanske tanig men längden verkar jag inte kunna göra nåt åt

Från 55-74 är bra jobbat, fint att ta det lugnt över två år dessutom. Vill du skära lite ser jag inget fel med det, stämmer 13% kan det vara fördelaktigt för att sedan påbörja en ny bulk. Dock bör du hålla koll så du inte hamnar för lågt, men att deffa vore helt fel håller jag inte med om. Vilket som, oftast är magkänslan korrekt.

En liten notering, varför två månader? Lite väl fort om du ska plocka 10 kg.

Inge Enveten
2012-04-06, 23:23
Tänk på teorin om att endast 70 kcal per kilo fett kan metaboliseras per dag. Jag rekommenderar inte underskott större än vad teorin tillåter.

MrAwsome
2012-04-07, 01:02
Från 55-74 är bra jobbat, fint att ta det lugnt över två år dessutom. Vill du skära lite ser jag inget fel med det, stämmer 13% kan det vara fördelaktigt för att sedan påbörja en ny bulk. Dock bör du hålla koll så du inte hamnar för lågt, men att deffa vore helt fel håller jag inte med om. Vilket som, oftast är magkänslan korrekt.

En liten notering, varför två månader? Lite väl fort om du ska plocka 10 kg.

Lite löjligt kanske, men det är ju sommar, student, samt ska man åka utomlands! Man vill ju visa upp kroppen man jobbat på :) samt så har man ju aldrig riktigt sett rippad ut under de 2 åren jag tränat så skulle va bra med motivation att forsätta, men sant, lite väl fort för så mycket vikt, därför jag undrade

Tänk på teorin om att endast 70 kcal per kilo fett kan metaboliseras per dag. Jag rekommenderar inte underskott större än vad teorin tillåter.

Jag har aldrig hört talas om detta, finns det nån forumtråd om detta som kan förklara lite mer?

Inge Enveten
2012-04-07, 22:51
Lite löjligt kanske, men det är ju sommar, student, samt ska man åka utomlands! Man vill ju visa upp kroppen man jobbat på :) samt så har man ju aldrig riktigt sett rippad ut under de 2 åren jag tränat så skulle va bra med motivation att forsätta, men sant, lite väl fort för så mycket vikt, därför jag undrade



Jag har aldrig hört talas om detta, finns det nån forumtråd om detta som kan förklara lite mer?

http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-178949.html