handdator

Visa fullständig version : Med eller utan PWO


frippe33
2012-04-06, 18:09
Kreatinet ska ju hjälpa en att bli starkare och bygga mer muskler än om man tränar utan. Om man slutar med kreatinet så finns styrkan kvar eftersom musklerna blivit större och starkare i och med att man orkat lyfta tyngre. Har jag förstått det hela rätt?

Är det i så fall samma sak med en PWO?

Har någon här märkt av att ni blivit svagare när ni slutat med PWO och pausat med kreatinet?

Jag upplever en grym skillnad. Jag slutade för en tid sedan med Jack3D och jag upplever att jag gått bakåt nästan 2 månaders träning (8 pass och två höjningar om 2,5 kg). I bänken som exempel avslutade jag visserligen med att klara 82,5 * 5 första veckan med den vikten och det brukar ta mig 3-4 veckor att klara alla reps på en ny vikt (3 sets med 5). Sen gick det kass ett pass och jag tänkte att det var en tillfällighet, men nästa pass gick det ännu sämre och sen sänkte jag vikten till 80 och har nu fått kämpa med den några pass. Jag hoppas klara alla sets på 80 inom 3 veckor och sen någon vecka till innan jag klarar 5 reps på 82,5.

Så säg att det tar 10 veckor för mig att bli lika stark som när jag körde med PWO. Är det allt jag tjänar på att köra med PWO? Om jag tränar 2 år med PWO så får jag träna 2 år och 10 veckor utan PWO för att bli lika stark, men jag har sparat ett antal tusen kronor på att inte köpa PWO?

Samtidigt som jag slutade med Jack3D så pausade jag även med kreatinet så det kan påverka.

Morty
2012-04-06, 22:04
PWO som ger ökad styrka är ju styrka som du har just med PWO. Poängen att att orka träna hårdare och på så sätt få bättre resultat.

frippe33
2012-04-07, 10:13
Bättre resultat som består (större muskler) även efter man slutat med PWO eller bara när man när man använder PWO?

Morty
2012-04-07, 11:50
Ja, resultaten består. Men du kommer ju inte att prestera lika bra utan som med PWO. Men poängen är ju att man ska träna bättre och få snabbare resultat.