handdator

Visa fullständig version : Hur ställer ni er till årets påskätande?


rbs
2012-04-06, 11:46
Ni som deffar för tillfället, kommer ni lägga defftankarna på is i några dagar nu under påsken, eller kommer ni köra på som vanligt? Kommer ni undvika middagar och andra bjudningar till fördel för er deff?

Jag brukade göra det sistnämnda, men i år tar jag en fyra dagars paus och ser till att njuta ordentligt. Jag kommer hälsa på mina föräldrar, och jag vet att mamma kommer nästintill tvinga i mig all god mat hon lagat. Alkoholen kommer jag vara försiktig med, men gratismaten kommer jag slänga i mig utan några som helst eftertankar.

Jag tror denna paus kommer göra de kommande veckorna lättare ur mental synvinkel. Jag har hållt hårt på underskottet hittills under veckan, men räknar med att jag hamnar på +-0 totalt sett under veckan.

Hur ser ni på dessa högtider? Jag orkar iallafall inte längre vara någon outcast som äter någon kvargsaftblandning när andra äter potatisgratäng och entrecote med en påse chips till efterrätt.

vicarious
2012-04-06, 12:07
Kommer äta vad jag vill.

REDaction
2012-04-06, 12:10
Deff eller ej, när det vid högtider erbjuds massor med god mat är jag inte den som säger nej :D Så länge deffen inte är inför tävling (vilket aldrig är fallet för mig) ser jag inte problem med att lägga deffen åt sidan några dagar. Alkohol dricker jag inte så det är inga problem. Är deffen en vanlig inför sommaren-deff skulle jag rentav tycka det var dumt att inte ta en paus!

Pttr
2012-04-06, 12:23
Kör en monsterdeffdag idag och äter på som sjutton imorgon!

mannbro
2012-04-06, 12:32
Har legat på lite extra underskott under hela veckan...kommer inte att gris-svulla i morgon, men kommer att äta / dricka allt som jag verkligen vill ha, och njuta med gott samvete i stället för att nojja :-)

Nutrid
2012-04-06, 12:59
Käkar ändå inte godis eller dricker läsk så det är ändå uteslutet ^^

Kommer bli som vanligt med andra ord. Sista jag skulle göra är att äta massa skit "bara för att" det är påsk.

Pepz
2012-04-06, 13:00
Jag brukade göra det sistnämnda, men i år tar jag en fyra dagars paus och ser till att njuta ordentligt. Jag kommer hälsa på mina föräldrar, och jag vet att mamma kommer nästintill tvinga i mig all god mat hon lagat. Alkoholen kommer jag vara försiktig med, men gratismaten kommer jag slänga i mig utan några som helst eftertankar.

.

balanserat och vettigt!
glad påsk

TREX
2012-04-06, 13:07
Har inget speciellt planerat så lär nog bli lugnt.

OneManArmy
2012-04-06, 13:08
Större underskott veckan före och veckan efter beroende på hur många kcal det blir i helgen

massakay
2012-04-06, 14:51
Kör på som vanligt med deffen, som går alldeles utmärkt!!! Om jag skulle fuska nu, så börjar jag små fuska lite till och från i fortsättningen av egen erfarenhet. Har inget socker eller alkohol sug nu i alla fall och har inte haft det sen två månader tillbaka, SKÖNT!!! Ska faktiskt inte dricka någon alkohol alls det här året 2012 (Nyårslöfte) Ska bli riktigt intressant att se hur det går på semester i år utan bira till grillen, ha ha!!! Men som sagt... "INGET ONYTTIGT FÖR MIG I ALLA FALL" Alla har ett val, det här är mitt

stromming
2012-04-06, 15:11
Gillar inte påsk/jul/midsommar/högtidsmat. Sill är fisk (aldrig i livet) och köttbullar kan jag äta när jag vill. Så för mig blir det snarare svårt att få i mig tillräckligt.

Ponitus
2012-04-06, 15:15
Kommer äta och vara glad.

Åsberg
2012-04-06, 15:22
Då jag inte kommer åka hem blir det väl att slänga i sig den äckliga jävla kvargen som står i kylskåpet.. :D

Morrris
2012-04-06, 15:34
Indiskt ikväll... :D

Åsberg
2012-04-06, 15:35
Indiskt ikväll... :D

Skräll. ;)

Fishtank
2012-04-06, 15:58
Äter det jag känner för, Har inte bråttom och skönt med en paus.

DRQ96
2012-04-06, 16:06
Deffmåltider på dagtid, äter vad jag vill på kvällarna...totalt blir det säkert lite extra kalorier men vem bryr sig :)

Blir vanliga PF-middagen + lite extra påskgodis..

hidden
2012-04-06, 16:13
Det som bjuds hemma + hårdträning + proteinshake + godis! :D

Ganymedes
2012-04-06, 16:57
Påskafton lägger jag deffen på paus, men utan att drycka i mig extra allt "bara för att". Övriga dagar kan dock disciplinen infinna sig.

jacklemmon
2012-04-06, 17:06
Jag tar det lugnt. Drar över kalorigränsen ikväll men kommer ändå hamna på ett underskott sett över hela helgen, så vafan.

Inge Enveten
2012-04-06, 18:28
Matlåda. Deffen fortgår.

Rusk
2012-04-06, 18:42
Ingenting kan få mig att förlänga detta helvete, inte ens min födelsedag skulle gå förbi utan räknade kalorier och hunger om jag var under deff.
Sen firar jag iof inte några högtider då jag tycker dom är meningslösa så ingen förlust för mig:p

daloatf
2012-04-06, 18:50
Äta mig till nästan döds

strango
2012-04-06, 19:21
Just maten blir det väl formdligen ingen större skillnad på, men jag kommer äta upp, och njuta, av påskgodiset

Everest
2012-04-06, 19:32
Springer en mara nästa helg så tyvärr inget påskfrossande:( hade varit riktigt fint när kylskåpet är fullt hos morsan :D

Chaliza
2012-04-06, 20:13
Kommer inte räkna kalorier fredag-lördag-söndag och unna mig lite godsaker. Deffen går så pass bra så jag förtjänar en paus!

gQLLe
2012-04-06, 22:30
Tänkte försöka hålla mig till att äta hyfsat lugnt och bara några bitar godis, det spårade....... sprang iaf 7km idag och ska springa en mil imorgon, förhoppningsvis gör det och att jag deffade strikt mån-ons att överskottet inte blir så mycket i veckan. Kommer inte räkna nu på hela helgen, men imorgon och söndag får bli jävulskt mycket bättre! Så himla svårt när allt är så gott och så gratis bara :D

Talvathir
2012-04-06, 22:38
Några extra ägg har aldrig skadat någon :thumbup:

Sent from orbit

Greggan
2012-04-06, 23:08
Godis och efterrätt uteblir. Blir väl annars ett lass mat men jag kommer fortfarande hamna på mina ~-750kcal i slutändan i alla fall. Kommer fasta ända fram tills maten står dukat på bordet och troligtvis avsluta dagen med en kvarg framför datorn.

Spartansk
2012-04-06, 23:14
Jag är inne i en kaloribalansperiod. Påsken tänker jag tackla ungefär som det mesta jag äter just nu; tänka lite extra på att få mycket protein, mycket mikronutrienter (vara duktig och äta mina grönsaker), och äta mig lagom mätt.

Gober
2012-04-06, 23:23
Skiter i dieten imorrn, cardio på morgonen, tungt gympass på förmiddagen sedan väntar lammstek, köttbullar, ostar mm. Söndag tillbaka till verkligheten. Om dieten tar en eller två extra dagar so what. Aldrig att jag skulle sitta hos morsan med en matlåda som ett socialt missanpassat freak och gå miste om all god mat bara för....ja för vad?

cero
2012-04-07, 13:02
Ät för guds skull.

312
2012-04-07, 13:03
Ska äta som en galning. Jag bulkar, till skillnad från typ 90% av Kolo just nu. :D

Trädet
2012-04-07, 13:23
Maten slevar jag in så gott jag kan, det är ju trots allt helg och familjehäng. Men godiset försöker jag hålla till ett rimligt intag, det vill säga inte monsteräta som jag gjort tidigare påskhelger :D

Ät och var glad!

Onigiri
2012-04-07, 15:33
Deffar, igen, men vid en sånhär högtid brukar jag släppa lite men inte göra några överdrivna överätniningar för, även om det i slutändan blir så...

Problemet är inte maten, den hinner man bli rejält mätt på innan det skenat iväg (potatis, sill, ägg osv mättar prima) det är den där jävla godisskålen på jobbet som inte är en vanlig godisskål, det är en en snordopad xxxl from hell skål fylld långt över vad som är möjligt att fylla den med som står där och vibrerar och BER om att bli uppäten (lösgodis är min stora svaga punkt) när man kommer till kontoret och har några luckors dötid till och från så hinner några bitar bli många.

Fan för dig, godisskål! Tur det är måndag och ledigt snart :)