handdator

Visa fullständig version : Lock för öronen vid underskott


spinal
2012-04-06, 10:19
Hallå,

Är 4 veckor in i dieten och ligger på ett underskott mellan 1000-500 kcal per dag. Har märkt att jag efter några veckors underskott får lock för öronen väldigt lätt. Särskilt på morgonen innan frukost, efter X antal timmars fasta och efter träningen. Samma sak hände förra året under min diet.

Är det någon som upplevt samma symptom? Kanske vi har någon kunnig på ämnet som kan förklara fenomenet rent fysiologiskt

Fishtank
2012-04-06, 10:36
Måste säga att jag upplevt samma sak ibland och undrar vad det beror på.

Skön
2012-04-06, 16:38
Deffar för första gången och jag har helt klart börja höra riktigt dåligt på sistone men aldrig tänkt att det skulle vara pga det. Men kanske finns det ngt samband? får väl se det som ett bevis för att jag ligger på underskott.

Kim1003
2012-04-06, 19:20
Hände mig för några dagar sen också!

Spartansk
2012-04-06, 19:22
Bara vid luftunderskott.

Pineapple
2012-04-07, 01:46
När det gäller lock för öronen vid/efter träning så är det ganska vanligt; det sker en tryckförändring i innerörat när man anstränger sig.

Underskott --> man har mindre energi än vanligt --> man får jobba lite hårdare på gymmet ... något sånt typ.

1x0
2016-06-22, 15:47
Hallå,

Är 4 veckor in i dieten och ligger på ett underskott mellan 1000-500 kcal per dag. Har märkt att jag efter några veckors underskott får lock för öronen väldigt lätt. Särskilt på morgonen innan frukost, efter X antal timmars fasta och efter träningen. Samma sak hände förra året under min diet.

Är det någon som upplevt samma symptom? Kanske vi har någon kunnig på ämnet som kan förklara fenomenet rent fysiologiskt
Har samma problem. Håller på att bli galen. Seriöst.

3-4 dagar på kraftigt underskott och det slår lock i örat. Mest vänsterörat. Höjer jag intaget försvinner det.

Det är värst första vakna timmarna och innan matintag. Tugga tuggummi är enda som hjälper någorlunda (förutom att höja kcalintaget).

Tryhard
2016-06-23, 10:56
Får lock för öronen väldigt ofta under träningspass, dock så ligger jag i bulk :MrT: