handdator

Visa fullständig version : Blir det inte jävligt komplicerat om man åker tillbaka i tiden i en tidsmaskin?


Fredrik_S
2012-04-05, 21:12
Hur ska man lägga upp träningen? Det måste bli sjukt svårt att veta vilka hantlar man ska välja tex?
Ska man försöka åka tillbaka till man var 16-17 och träna superoptimalt tills man blir 21 och sen aldrig åka tillbaka längre i tiden än 21 och bara underhållsträna sig varje dag, för att spara in tid till roliga och viktiga saker?

Rikard Jansson
2012-04-05, 21:15
Haha :D Jag tror på ditt förslag, alternativt skita i underhållningsträningen och en gång i månaden åka tillbaka en månad!

Kappman
2012-04-05, 21:20
Skitlätt.
Skulle åka tillbaka till jag var 15 och lämna ett års tränings- och kostprogram samt en veckas PT med mig själv. Åka tillbaka till nutid och rulla på som vanligt i ett år. Sedan är det dags att åka tillbaka i tiden igen och fira 17 årsdagen och se hur utvecklingen gått. Justera upplägget och låta den lille parveln köra ett år till osv. osv. Funderar på att åka tillbaka och ge lite kurser i sex & samlevnad också. Bara för att jag gillar honom så mycket.

Kischen
2012-04-05, 21:22
Justera upplägget och låta den lille parveln köra ett år till osv. osv. Funderar på att åka tillbaka och ge lite kurser i sex & samlevnad också. Bara för att jag gillar honom så mycket.

Du inser att du skriver "lilla parveln" och sex misstänkt nära varandra? :D

Fredrik_S
2012-04-05, 21:26
Skitlätt.
Skulle åka tillbaka till jag var 15 och lämna ett års tränings- och kostprogram samt en veckas PT med mig själv. Åka tillbaka till nutid och rulla på som vanligt i ett år. Sedan är det dags att åka tillbaka i tiden igen och fira 17 årsdagen och se hur utvecklingen gått. Justera upplägget och låta den lille parveln köra ett år till osv. osv. Funderar på att åka tillbaka och ge lite kurser i sex & samlevnad också. Bara för att jag gillar honom så mycket.

Tror inte det funkar så riktigt.
Det som händer när man spolar tillbaka tiden är att nutiden upphör att existera och du själv förblir dig själv fast yngre med enda skillnaden i hjärnsynapskopplingarna som ser till att du kommer ihåg allt du varit med om i den tänkbara framtiden som du dock nu måste återuppleva med möjlighet att förändra saker och ting.

Inge Enveten
2012-04-05, 21:57
Sicka gains man hade fått. Sjukt.

Tricklew
2012-04-05, 22:15
Tror inte det funkar så riktigt.
Det som händer när man spolar tillbaka tiden är att nutiden upphör att existera och du själv förblir dig själv fast yngre med enda skillnaden i hjärnsynapskopplingarna som ser till att du kommer ihåg allt du varit med om i den tänkbara framtiden som du dock nu måste återuppleva med möjlighet att förändra saker och ting.

Nej, så funkar det inte, vad som behövs är en flux kapacitator, och sedan kan du åka båda hållen, och nutiden slutar endast upphöra om du gör något så drastiskt att tidslinjen ändras.


Förövrigt så fanns det för mycket läsning om detta för att man ska orka läsa ikväll, på wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Time_travel#Rules_of_time_travel

r3mpuh
2012-04-05, 23:03
Tror inte det funkar så riktigt.
Det som händer när man spolar tillbaka tiden är att nutiden upphör att existera och du själv förblir dig själv fast yngre med enda skillnaden i hjärnsynapskopplingarna som ser till att du kommer ihåg allt du varit med om i den tänkbara framtiden som du dock nu måste återuppleva med möjlighet att förändra saker och ting.Har du inte sett Steins Gate? *screwy*

G0utSRAeGrM&hd=1

Spartansk
2012-04-05, 23:08
När jag var 16-25 kunde jag typ inte träna någonting utan att det gjorde ont i varenda led i kroppen. Det löste sig på något magiskt vis när jag var typ 25. Fattar inte varför, kroppen "mognade" väl eller nåt. Min poäng är att det nog inte skulle hjälpt just mig att träna "optimalt" på yngre dagar.

Onigiri
2012-04-06, 05:38
Steins Gate :bow:

Men ja, din idé är smart. Gör en ny tråd när du ordnat detta!

(fanns det inte en kille irl, på tal om steins gate, som sade sig vara från framtiden som varnade oss för massor med saker?)