handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på mitt kostschema!


Antz
2012-04-05, 19:23
Hej! Skulle vilja ha era synpunkter angående mitt kostupplägg för min första deff.
Såhär ser det ut:

Vilodagar:

Lunch:
Whey FX 30 g

Middag:
Kyckling 500 g
Jasminris 100 g
Mini Fraiche 100 g
Tikka Masala Spice Mix
Whey FX 30 g

Kvällsmål:
Milbona Kvarg 500 g
Jordgubbar 200 g
Fun Light 2 kapsyler
Kreatin

Macros:
Kcal: 1648,8
P: 228,8
K: 119
F: 27,2

Träningsdagar:

Lunch:
Whey FX 30 g

Före träning:
EAA 10 g

Efter träning:
EAA 10 g
Kreatin

Middag:
Kyckling 500 g
Jasminris 100 g
Mini Fraiche 100 g
Tikka Masala Spice Mix
Whey FX 30 g

Kvällsmål:
Milbona Kvarg 500 g
Jordgubbar 200 g
Fun Light 2 kapsyler

Macros:
Kcal: 1728,8
P: 268,8
K: 119
F: 27,2

Övrigt:
Kalorierna har jag redan räknat på och ligger på ett underskott av 500 kcal.
Kommer köra PF (16-8) och träna Stronglifts 5x5.
Ni kanske tycker att detta är enformigt men det är mat jag tycker om. Kommer variera lunchen med proteinrika pannkakor (Andreaz style) och proteinrik cheesecake bl.a. men ligga på ungefär samma macros.

Frågor:
Ligger lågt på fett, komplettera med Omega-3?
Vitaminbrist, köpa in D-vitamin, zink, magnesium?

Antz

Greggan
2012-04-05, 19:47
Ligger lågt på fett, komplettera med Omega-3?
Tycker att du ska äta det du mår bra utav, om du mår bra av lite fett i din kost så kör på det. Tycker jag att du ska ta Omega-3 tillskott? Ja, absolut, ser bara fördelar med det.

Vitaminbrist, köpa in D-vitamin, zink, magnesium?
Köp nån multivitamin tablett om du har vitaminbrist.


Förövrigt så kommer det säkert gå bra med detta, sålänge du håller proteinet högt och det underskottet du har planerat så kommer vågen, måttbandet och spegeln gå åt rätt håll. Kalorierna låter lite lågt i mina öron men om du är säker på att du inte ligger på för högt underskott så får jag helt enkelt lita på dig. Personligen så mår jag skit om jag går under 1900kcal (186cm, 84kg)

EDIT: Förstår inte varför du dricker vassle TILL maten, gör lite mer kyckling istl - Du kommer troligtvis behålla mättnaden bättre på det sättet

Antz
2012-04-05, 20:54
Ligger lågt på fett, komplettera med Omega-3?
Tycker att du ska äta det du mår bra utav, om du mår bra av lite fett i din kost så kör på det. Tycker jag att du ska ta Omega-3 tillskott? Ja, absolut, ser bara fördelar med det.

Vitaminbrist, köpa in D-vitamin, zink, magnesium?
Köp nån multivitamin tablett om du har vitaminbrist.


Förövrigt så kommer det säkert gå bra med detta, sålänge du håller proteinet högt och det underskottet du har planerat så kommer vågen, måttbandet och spegeln gå åt rätt håll. Kalorierna låter lite lågt i mina öron men om du är säker på att du inte ligger på för högt underskott så får jag helt enkelt lita på dig. Personligen så mår jag skit om jag går under 1900kcal (186cm, 84kg)

EDIT: Förstår inte varför du dricker vassle TILL maten, gör lite mer kyckling istl - Du kommer troligtvis behålla mättnaden bättre på det sättet
Ska ha detta i åtanke, tack så jättemycket för svar! :)

Kryss
2012-04-05, 21:47
Istället för multivitamin skulle jag köpt ett starkare d-vitamintillskott runt 2500-5000iu, kompletterat med omega3. Hade du tänkt käka det där varje dag annars? Släng in lite grönsaker för tusan.

Antz
2012-04-05, 21:52
Vad jag har förstått så är broccoli jättebra. Skulle broccoli + omega-3 täcka mitt vitaminbehov?