handdator

Visa fullständig version : magsug


Wilson
2004-01-21, 19:09
Trots att jag äter ganska mycket, blri jag aldrig mätt :confused: jag har alltid ett sug i magen som säger att jag är hungrig....
undrar om det kan bero på kaffe lr så?

abjorn
2004-01-21, 19:42
Var glad för det, själv orkar jag inte få i mig mer än 4000 k / dag. skulle gärna klämt i mig lite mer :eating: , men det är så jobbigt att vara konstant mätt.

Karl_alfred
2004-01-21, 20:02
du äter fel typ av mat kanske.

kharon
2004-01-21, 20:12
Originally posted by Wilson
Trots att jag äter ganska mycket, blri jag aldrig mätt :confused: jag har alltid ett sug i magen som säger att jag är hungrig....
undrar om det kan bero på kaffe lr så?

Samma här. Om det sedan är en bra eller dålig egenskap kan man tvista om i evigheter. Jag tycker inte det är roligt att gå hungrig hela tiden, men jag förstår också folk som inte kan få i sig 2000k ens utan att vara ap-mätta.

Kalorisnål mat är det som gäller för mig för att ha en chans att leva utan ständigt skrikande mage.

Gammelyxan!
2004-01-22, 13:50
Prova att dra ner på kolhydrater och upp på fett...käka mer frukt och grönt och mer kött fiks fågel...kör lite psylliumfrö och ät oftare...

Bara ett tips..

Pez
2004-01-22, 14:26
Mycket flytande/halvflytande föda som rinner igenom systemet snabbt kan ge effekten. Käka mer fast mat och mat med lite "massa" - typ kött och kanske lite mer fibrer så att systemet har nåt att jobba med.

/pez

Lalla
2004-01-22, 15:48
Jag har ett liknande problem, fast jag är inte direkt hungrig.
Mer att jag ALLTID är sugen på choklad. Både godis, bakverk o glass...
Spelar ingen roll om jag är så mätt att jag håller på att spy, jag trycker i alla fall ner chokladen som om det vore den sista på denna jord...
Jag kan helt enkelt inte säga nej till choklad, om det ligger en bit på ett bord så blir jag nästan så jag börjar skaka om jag inte äter upp den...helt sjukt.

Försöker tvinga mig till att motså frestelsen ibland, men det är svårt...:em: