handdator

Visa fullständig version : Smartphone, kontantkort m.m.


Kafka
2012-04-04, 15:59
Tjenamoss,

Jag funderar på att köpa en smartphone (antagligen med Android), och eftersom jag inte ringer eller sms:ar så mycket, samt eftersom jag antagligen främst kommer att använda telefonen för att kolla gmail och möjligvis Facebook, så gissar jag att det blir billigast att köra med kontantkort. Vad tror ni? Vad brukar era måndagskostnader vara, och använder ni abonnemang eller kontantkort? Operatör? Vilken telefon med just Android som operativsystem rekommenderar ni?

Tack på förhand
K.

carloskar
2012-04-04, 16:48
Gör som jag och min sambo, tror det var smart. Vi använder halebop kontantkort.
Sen köpte vi varsitt halebop årskort surf på tradera för cirka 200kr var. Många som säljer sina (oanvända givetvis). :)

ChuckTesta
2012-04-04, 16:49
android + comviq kompis 195 = win

s_himself
2012-04-04, 16:50
Jag kör tele2 smart och har gjort sedan typ 2004 eller liknande. Då låg samtalskostnaden på 69 öre/samtal.. Nu 99 öre/samtal + en månadsavgift på 169:-.. Det ingår även 1000 fria sms/ månad och har även surf på den. Med andra ord ringer jag hur länge jag vill för 99 öre. Det passar mig och min nota landar väl runt 300 spänn/månaden (500 eftersom jag har förhöjd månadsavgift pga att jag la till en smartphone ;) )

Men å andra sidan har jag inte någon fast hemtelefon så jag tycker det är rimligt.

Jag gillar Iphone bäst. Men alla telefoner har ju för och nackdelar. Jag testade kompisars telefoner och valde därefter den jag gillade mest.

carloskar
2012-04-04, 16:53
Angående telefon.
Har en Samsung Gio. Fungerar bra. Något liten skärm i vissa lägen. Batteritiden är som på de flesta smartphones - dålig. Annars bra telefon för pengarna. Jag är för ekonomisk för att köpa en dyrare telefon. Samsungs lurar anses vara bäst i mina kretsar :P