handdator

Visa fullständig version : Träningsjournal á kickbacks


iCave
2012-04-04, 14:04
Hej, glada Kolozzeare!

Såhär såg det ut i maj, 2011.

Kön: Kvinna
Ålder: 25 år
Vikt: 67 kg
Längd 168 cm

Jag är en ny användare här, men har använt mig utav denna typ av forum många gånger (då jag kodat en hel del liknande forum faktiskt).

Jag insåg i maj 2011 att jag slösat på tok för mycket tid på promenader och löprundor utomhus.

Jag tog beslutet att gå raka vägen till Fitness 24/7 och teckna nytt gymkort.

Sagt och gjort. Februari 2012 klev jag in i gymmet och körde mitt allra första pass, någonsin.

Hur det såg ut då:

8 set x 50 reps á 15 kg - Innersida lår (maskin)
32 set x 10 reps á 2 kg - Kickbacks, triceps (hantlar)
8 set x 1 rep á 50 kg - Benpress, hamstring (maskin)
1 set x 1 rep á 195 kg - Marklyft (skivstång)

Träningsvärk utan dess like fick jag efter detta brutala pass.

Jag fick av min bekant ett träningsschema som var lite mer planerat, som jag hoppade på redan i mars, 2012. Tanken med det hela är att jag skall träna 2 gånger i månaden (onsdagar, varannan vecka).

Sagt och gjort, jag lyssnade på min vän. Schemat var lite mer annorlunda än mitt schema:

3 set x 10 rep á 8 kg - Marklyft (kettlebell)
8 set x 10 rep á 5 kg - Bicepscurl (hantlar)
1 set x Maxrep á 20 kg tyngd - Dips med extratyngd
5 set x 3 rep á 50 kg - Militärpress (skivstång)

Hur det ser ut idag, nästan ett år senare.

Vikt: 50

Vad tror ni om mitt schema?

Glömde förstås bort bilderna. Ska försöka få tag i Joakim (som tagit bilderna) så han kan skicka dem!!

//Annie ;)

Cardiofreak
2012-04-04, 14:13
hej! 200 i mark är bra men jag tar mer än dig i benpress. annar ser det bra ut! men du borde köra oftare. jag kör typ 4-5 dagar i veckan och ökar hela tiden. det är inte så viktgt med pass och så viktigare att man blir trött. lycka till!

iCave
2012-04-04, 14:15
hej! 200 i mark är bra men jag tar mer än dig i benpress. annar ser det bra ut! men du borde köra oftare. jag kör typ 4-5 dagar i veckan och ökar hela tiden. det är inte så viktgt med pass och så viktigare att man blir trött. lycka till!

Det vet jag. Det har Martin sagt till mig, att jag ska köra oftare. Men jag har tyvärr riktigt svårt att hinna med det i och med att jag jobbar 25%.

Ska försöka prata med min chef så jag kan få gå tidigare till gymmet :)

Tack själv, vad kör du??

//Annie ;)

Cardiofreak
2012-04-04, 14:20
vem är martin? trist att jobba :( jag pluggar fortfarande men brukar inte g å dit så jag har massa fritid och det är nice :) jag kör bara lite vad ja känner för tror det är det bästa.

iCave
2012-04-04, 14:25
vem är martin? trist att jobba :( jag pluggar fortfarande men brukar inte g å dit så jag har massa fritid och det är nice :) jag kör bara lite vad ja känner för tror det är det bästa.

Det är en kompis bara. Han tränade i landslaget i tyngdlyftning förut! ;)

Martin sa att det är bra att värma upp i bastun först, och sen gå ut och träna direkt efter :Virro kanske ska testa det??

//Annie ;)

Cardiofreak
2012-04-04, 14:44
okej. förlåt men jag tycker martin verkar vara en tönt... det är inte så viktigt att värma bara kör med lite vikt först och sen lassa på.