handdator

Visa fullständig version : träna med hosta?


Sayonara
2012-04-03, 15:15
har nyligen haft virus och hostat mycket samt halsont och yrsel, nu har det gått 5 dagar och känner mig frisk och pigg, dock har jag lite hosta kvar samt slem i halsen, dock har jag inte längre ont i halsen eller känner mig seg och trött

Undrar nu ifall det är okej att dra och träna? , kan även påpeka att "lugn träning" inte existerar för mig, tack på förhand

billyspizza
2012-04-03, 15:19
testa och se. börjar du hosta satan så kanske du ska säga tack för idag.

svenbanan
2012-04-03, 15:28
Hosta och snuva är ju ett jävla otyg som kan sitta i hela vintern om man har osis. Jag brukar undvika att träna om man precis börjar bli lite snuvig/hostig för då vet man inte än vad det kan utvecklas till, men har man varit feberfri ett antal dagar och hostan har dröjt sig kvar skulle jag tränat. Känner du att du blir extra trött/utmattad väldigt snabbt ska du nog lägga ned. Jag skulle inte ha brytt mig om jag började hosta extra mycket under passet, så länge man känner sig fräsch i övrigt.

exor
2012-04-03, 17:44
Känns kroppen ok och du inte har feber är det bara kötta på.

mattilainen
2012-04-03, 17:45
får du hostanfall så skulle jag tagit det lugnare :D

Annars, utan feber och halsont? Kör på.

Jagax
2012-04-04, 07:42
Problemet är ju att om man kör ett träningspass med hosta/förkylning edyl är det lätt att det blir förvärrat och konvalescensen blir längre än om du skulle skippat det/de passen när du börjar känna symptom.
Istället för att missa ett eller två pass kanske du blir ordentligt förkyld och missar en vecka eller mer istället.
Samma sak om man börjar för tidigt ju. Man är ivrig att börja igen och börjar en dag eller två för tidigt och så blir det återfall och man missar ytterliggare en vecka eller så.
Personligen gillar jag inte att gå runt på gymmet och snörvla så jag försöker hålla mig hemma om jag känner sådana symptom.

TREX
2012-04-04, 08:08
Ingen fara så länge du inte har feber.