handdator

Visa fullständig version : Någon som hjälper pigmentet?


Vanish
2012-04-03, 11:36
Jag antar att det finns några personer där ute med väldigt lite pigment (tex oss rödhåriga). Finns det någon hjälp för oss att åtminstone få lite färg? Förstår att man aldrig kommer bli mörkbrun (genom solning). Men finns det något som gör att man slipper gå mellan vit->rosa->röd->flå->vit, kanske något man kan käka för att hjälpa pigmentet lite åtminstone?

PetterHultin
2012-04-03, 12:14
Jag e ganska ginger. Äter nån typ av beta-karoten piller som heter Beta-Solar, finns på många gymaffärer och jag tycker mig se skillnad.

Vanish
2012-04-03, 12:43
Jag e ganska ginger. Äter nån typ av beta-karoten piller som heter Beta-Solar, finns på många gymaffärer och jag tycker mig se skillnad.
Låter som något! Som sagt så förväntar jag mig inga mirakelkurer. Bara något som gör att man kan få och få behålla den lilla färg man kan åstadkomma :)

REDaction
2012-04-03, 13:22
Låter som något! Som sagt så förväntar jag mig inga mirakelkurer. Bara något som gör att man kan få och få behålla den lilla färg man kan åstadkomma :)

Finns även ett annat populärt märke som heter maxosol. Innehåller som alla andra liknande betakaroten plus lite annat smått och gott, bland annat vitamin E och zink. Många som använder det några veckor innan sommaren/solsemester för att förbereda huden på något sätt och bygga upp ett skydd. Ingen aning om det ger den här skyddande effekten eller hjälper till att få en bra solbränna på något sätt.

Däremot upplever många att huden färgar sig åt det orangea/gula hållet tack vare betakaroten. Har själv märkt det dom perioder jag tagit det. Jag föredrar det framför att vara vit iaf så jag ska påbörja en ny "kur" dom kommande dagarna kombinerat med lite solarium tills sommaren kommer :)

Doggeh
2012-04-03, 16:39
Jag personligen blev betydligt brunare av just det som nämnts flertalet gånger, beta-karoten.

Å andra sidan har jag ganska brun hy men folk märkte att jag blev "brunare" under tiden jag åt mutlivitamin med beta-karoten :)

Zenot
2012-04-03, 18:06
Finns ju något som folk brukar ta subkutant som ger en rejäl bränna, melanotan tror jag det hette. Lagligt tror jag också att det är?

isakt
2012-04-04, 14:30
Ja det är lagligt i andra länder än sverige

krubkungen
2012-04-04, 14:36
Ja det är lagligt i andra länder än sverige

Oväntat, hehe.

Vanish
2012-04-04, 14:55
Såg en megatråd på flashback om det. Men vet inte om det riktigt är rätt grej :p Det verkar ju onekligen funka, men sprutor och lagligheten är jag skeptisk mot.

Något annat som folk testat och funkar, särskilt för oss rödhåriga stackare?

Zenot
2012-04-04, 14:58
Ja det är lagligt i andra länder än sverige
Oj, satan vad fyndig du var nu! :thumbup:

Menar du att det är olagligt att använda melanotan i Sverige? Om ja så fram med källa, om inte så förstår jag inte meningen med ditt inlägg, då du bara framstår som ett drygt, okunnigt pucko.

Vanish: Sprutorna tar du subkutant så det är ju inte värre än för någon som behöver t.ex. insulin. Och den lagliga statusen går ju alltid att kolla upp närmare (vilket du även bör göra, man ska inte lita blint på allt man läser på forum).

Doggeh
2012-04-04, 15:19
"Eftersom Melanotan II inte godkänts som läkemedel, varken i Sverige eller centralt i EU, är all försäljning av produkten i Sverige olaglig." http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2010/Lakemedelsverket-varnar-for-anvandning-av-Melanotan-II-/

Olagligt att sälja i Sverige. Men om det är olagligt att bruka? Skulle inte tro det.

Zenot
2012-04-04, 15:50
"Eftersom Melanotan II inte godkänts som läkemedel, varken i Sverige eller centralt i EU, är all försäljning av produkten i Sverige olaglig." http://www.lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2010/Lakemedelsverket-varnar-for-anvandning-av-Melanotan-II-/

Olagligt att sälja i Sverige. Men om det är olagligt att bruka? Skulle inte tro det.
Precis, 100% lagligt att bruka och inneha.

blondyz
2012-04-04, 16:01
Ser att Melanotan/MTII är på tapeten, vad jag vet ska det inte vara farligt eller olagligt att inneha/bruka. Vanligast är subkutan injektion eller nasalt i form av nässpray.

Man bör dock tänka efter både en och två gånger då det inte är fritt från bieffekter samtidigt som det inhandlas från mer eller mindre inofficiella kanaler och man bör vara säker på vad man får innan man börjar sätta i sig det.

Det finns många brukare och mycket att läsa om det, pigmentfläckar, leverfläckar osv hör inte till ovanligheterna. Det är det mest effektiva/harmlösa sättet för oss med blek hy att göra något åt det vad jag vet, det kräver en del solning för bästa effekt och man bör vara försiktig med detta om man inte har så mycket färg till att börja med.

Sniggel
2012-04-05, 11:07
Ser att Melanotan/MTII är på tapeten, vad jag vet ska det inte vara farligt eller olagligt att inneha/bruka. Vanligast är subkutan injektion eller nasalt i form av nässpray.

Man bör dock tänka efter både en och två gånger då det inte är fritt från bieffekter samtidigt som det inhandlas från mer eller mindre inofficiella kanaler och man bör vara säker på vad man får innan man börjar sätta i sig det.

Det finns många brukare och mycket att läsa om det, pigmentfläckar, leverfläckar osv hör inte till ovanligheterna. Det är det mest effektiva/harmlösa sättet för oss med blek hy att göra något åt det vad jag vet, det kräver en del solning för bästa effekt och man bör vara försiktig med detta om man inte har så mycket färg till att börja med.

Kanske finns en anledning då till att det inte är lagligt att sälja hör i Sverige :P

blondyz
2012-04-05, 11:17
Kanske finns en anledning då till att det inte är lagligt att sälja hör i Sverige :P

Ja, om det är för att LV är lata eller om det inte är någon vidare bra idé att använda vet jag inte.

Sniggel
2012-04-05, 12:39
Känns inte som en substans som tillfredsställer fåfänga är högprioriterat.

Vanish
2012-04-06, 12:32
Ser att Melanotan/MTII är på tapeten, vad jag vet ska det inte vara farligt eller olagligt att inneha/bruka. Vanligast är subkutan injektion eller nasalt i form av nässpray.

Man bör dock tänka efter både en och två gånger då det inte är fritt från bieffekter samtidigt som det inhandlas från mer eller mindre inofficiella kanaler och man bör vara säker på vad man får innan man börjar sätta i sig det.

Det finns många brukare och mycket att läsa om det, pigmentfläckar, leverfläckar osv hör inte till ovanligheterna. Det är det mest effektiva/harmlösa sättet för oss med blek hy att göra något åt det vad jag vet, det kräver en del solning för bästa effekt och man bör vara försiktig med detta om man inte har så mycket färg till att börja med.

Läste om det med leverfläckar/pigmentfläckar och det är man ju inte taggad på. Sen söker jag inte någon megabrunhet. Och det verkade ju som att mindre användning såklart gav mindre bieffekter.
Att det iaf funkar är ju något som talar för det, men det verkar ju lite sketchy alltså :p

Morty
2012-04-06, 14:12
Från koloshoppen. Behöver inte äta några medel, heller.

http://shop.kolozzeum.com/shop/20441/art41/h3524/9473524-origpic-8f79f7.jpg

blondyz
2012-04-08, 15:34
Känns inte som en substans som tillfredsställer fåfänga är högprioriterat.

Nåja, nog är det mer än fåfänga som kan avhjälpas med pigmentstimulering.