handdator

Visa fullständig version : Uppväxt på kolozzeum


Tricklew
2012-04-03, 08:34
En del av oss är ju mer eller mindre uppväxta här, blev själv medlem när jag var 16, då och då får man en underbar bild av sig själv som yngre, den totala bristen på självdistans och en enorm övertro på sin egna kunskap.

Finns ett par underbara inlägg jag skrev under mina första dagar, där jag försöker läxa upp Arne om greppträning.

Ni andra som växt upp på kolozzeum, har ni några roliga inlägg att länka från era yngre dagar? Vilka mer har växt upp på kolozzeum, Scratch, Mela, kanske Stoltz? Fatalist också om jag minns rätt, i sina yngre och fattigare dagar gick han rätt så långt för en cola och lite chips.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Tricklew
2012-04-03, 08:44
Jag är även nyfiken på vilken inverkan ni tror kolozzeum haft på er under uppväxten, vilks intryck har ni hittat här, som ni inte fått på annat håll.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Petoria
2012-04-03, 08:49
Kan man nog säga att jag har gjort :D

Blev medlem här när jag var 15 tror jag, och efter det har mitt liv mer eller mindre fokuserat kring träning i olika former

MasterChief
2012-04-03, 08:49
...och då får man en underbar bild av sig själv som yngre, den totala bristen på självdistans och en enorm övertro på sin egna kunskap.



Om 10 år kommer du tycka likadant om denna tid. Trust me.

Tricklew
2012-04-03, 09:03
Om 10 år kommer du tycka likadant om denna tid. Trust me.

Jo, jag räknar nästan med det, jag är mindre aktiv på nätet nu än då dock, så med lite tur slipper jag läsa dagens inlägg om 10 år.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Angel
2012-04-03, 09:05
Mjah mjah. Jag var bannad ganska länge (några år?), kanske mognade under den tiden, vem vet.

mela
2012-04-03, 09:06
Jo, jag blev ju medlem 2005, 17 år gammal typ?
Ja, jag var jävlig på den tiden :D Trotsig lite MUFare som hamnade i diskussioner med typ jwzrd och Allan. Trodde mig vara världsvan och asgrym. Nu vet jag bättre.

Kolozzeum har lärt mig otroligt mycket, jag har lärt mig så mycket om kost och näringslära att jag kan sitta och predika för folk när de gör fel (vilket jag älskar). Men samtidigt om så mycket annat, kolozzeum är mer än ett träningsforum. Många här hjälpt mig igenom svåra tider i livet och jag har också fått mina närmsta vänner här. Scratch är den kompisen utav alla mina vänner som jag haft längst just nu, och på ett sätt är han som min andra hälft (syskon ftw!)

Sicken hyllningstråd till kolozzeum :D Men det äger!

MasterChief
2012-04-03, 09:14
Ni andra som växt upp på kolozzeum, har ni några roliga inlägg att länka från era yngre dagar? Vilka mer har växt upp på kolozzeum, Scratch, Mela, kanske Stoltz? Fatalist också om jag minns rätt, i sina yngre och fattigare dagar gick han rätt så långt för en cola och lite chips.



För att svara på TS fråga. Jo, jag var jävligt jobbig när jag kom hit. Jag har ju alltid haft rätt om allt och då hade jag även behov av att berätta detta för alla. Något som fick några kolo-auktoriteter att gå i taket.

Tex Pez skrev såhär för åtta år sen:

"MC, ditt inlägg ryker av förbittringens unkna gödselstank"


Mer orkar jag inte leta upp. Det är för plågsamt. :D

Stoltz
2012-04-03, 09:19
Det kan man nog säga, gick in (men reggade inte) när jag var runt 16, så det är ju snart tio år sedan :)

Usch, det är hemska syner som ligger i Kolozzeums historik, men det är väl lite av vår generations sätt att ha någon som viskar "Memento mori" till en :D

ceejay
2012-04-03, 09:27
jag var 16 när jag reggade mig :] man skrev säkert något kefft, vet dock inte hur man ska hitta kommentarer från 2007.

Piranha
2012-04-03, 09:30
Jag var 31 när jag joinade kolozzeum, så minimal påverkan på min uppväxt.

Dock har kolo säkert påverkat mig en hel del.

TREX
2012-04-03, 09:41
Tyvärr, ingen påverkar här heller, växte dock upp på ett annat forum här på nätet vilket var mindre bra.

C.E.J.
2012-04-03, 09:55
jag var 16 när jag reggade mig :] man skrev säkert något kefft, vet dock inte hur man ska hitta kommentarer från 2007.

Du var asdryg :D Jag glömmer hela tiden bort att du inte är 17 längre. Son, I am proud.

ceejay
2012-04-03, 10:15
Du var asdryg :D Jag glömmer hela tiden bort att du inte är 17 längre. Son, I am proud.

haha vafan, jag vet inte riktigt vad jag ska svara på det där :p

Morty
2012-04-03, 10:24
jag var 16 när jag reggade mig :] man skrev säkert något kefft, vet dock inte hur man ska hitta kommentarer från 2007.

In på din profil, kolla statistik, "hitta alla ämnen startade av" eller "Hitta alla inlägg". Gå till sista sidan. Hata dig själv.

Det bästa är att det alltid kommer att fungera. Om 5 år till kommer jag säkert att tycka "oh god why" om mig själv idag. Om 10 år kommer jag att hata 26-årsmorty. Och allt finns sparat på Kolo. *gah!*

Tjuckot
2012-04-03, 12:04
Reggad 2004 tror jag, så 8 år. Har påverkat mig väldigt mycket, får se om jag kan utveckla lite mer ikväll :)

Oxe
2012-04-03, 12:09
In på din profil, kolla statistik, "hitta alla ämnen startade av" eller "Hitta alla inlägg". Gå till sista sidan. Hata dig själv.

Det bästa är att det alltid kommer att fungera. Om 5 år till kommer jag säkert att tycka "oh god why" om mig själv idag. Om 10 år kommer jag att hata 26-årsmorty. Och allt finns sparat på Kolo. *gah!*

Du har iaf privilegiet att få göra det retroaktivt tänk på alla oss som ser dina inlägg idag, imorgon osv

Morty
2012-04-03, 12:11
Du har iaf privilegiet att få göra det retroaktivt tänk på alla oss som ser dina inlägg idag, imorgon osv

Ja, det måste vara tungt att någon på internet skriver något man tycker är jobbigt/fel/dumt.

TREX
2012-04-03, 12:21
Ja, det måste vara tungt att någon på internet skriver något man tycker är jobbigt/fel/dumt.

Det är det faktiskt, sitter med pannan i handflatan rätt ofta. Speciellt när man har hängt med på nätet ett tag och sett de mesta.

Scratch89
2012-04-03, 12:37
En del av oss är ju mer eller mindre uppväxta här, blev själv medlem när jag var 16, då och då får man en underbar bild av sig själv som yngre, den totala bristen på självdistans och en enorm övertro på sin egna kunskap.

Finns ett par underbara inlägg jag skrev under mina första dagar, där jag försöker läxa upp Arne om greppträning.

Ni andra som växt upp på kolozzeum, har ni några roliga inlägg att länka från era yngre dagar? Vilka mer har växt upp på kolozzeum, Scratch, Mela, kanske Stoltz? Fatalist också om jag minns rätt, i sina yngre och fattigare dagar gick han rätt så långt för en cola och lite chips.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Jag är även nyfiken på vilken inverkan ni tror kolozzeum haft på er under uppväxten, vilks intryck har ni hittat här, som ni inte fått på annat håll.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.
Oj, ja. Har hängt här i princip dagligen sedan slutet av 2004, så det är ju ett tag kan man säga. Innan så hängde jag mycket i forumets seriösa delar, men det orkar jag inte riktigt längre. Ibland lite skadeforum, men nu är det mest allmänt och meme-tråden. :D

Jag hade troligen inte tränat så pass seriöst jag ändå gjort (periodvis, i alla fall). Man har lärt sig mycket, men också fokuserat för mycket på optionani som troligen inte spelat någon roll alls. GI efter träning? Skumbananer? EAA, kre-alkalyn, glutamin och beta-alanin. Trollololol.

Kolozzeum har gett mig ett stort umgänge av folk som jag inte hade träffat annars, och vänner som jag umgås med på en veckobasis.

Scratch är den kompisen utav alla mina vänner som jag haft längst just nu, och på ett sätt är han som min andra hälft (syskon ftw!)

*cupid*
Samma här. Av alla jag umgås med så är det dig jag har känt längst.

Slartibartfast
2012-04-03, 12:56
Nästa vecka har jag hängt här i 10 år :D

Jag var 22 när jag yrade in här, och fast blev man. Visst har man ändrat lite under dom åren, men det är nog mest naturligt förfall :)

skaparn
2012-04-03, 13:15
Om 10 år kommer du tycka likadant om denna tid. Trust me.

Ja. Snart har mina tio år gått och jag inser att jag var lite/mycket/väldigt präktig stundtals.

Enda bra tråden jag startat är denna

http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=37977

Andy.da.wohoo
2012-04-03, 14:15
Runt fem år sen jag reggade mig här nu. Kommer ihåg att jag googlade efter hur man får magrutor snabbt och sen föll in på kolozzeum :D Fyller 20 iår och som liten 15åring var jag nog inte jätteödmjuk alltid. Man visste ju precis hur världen var då och ingen annan kunde rätta en.

Som det sagts tidigare så är kolozzeum mer än ett träningsforum. Man delger sig en stor del av sitt liv här och får tröst när man har fått hjärtat brustet och löften av diverse användare att de ska lära mig "The Game", så jag får tag på lite snygga brudar. Man skaffar kompisar på kolozzeum, lär känna människor man aldrig någonsin hade träffat om det inte vore för denna mötesplats på internet.

mangemani
2012-04-03, 15:55
då jag är usel på att söka, så lämnar jag den biten.
kan däremot berätta om en diskussion jag hade med king grub under mina första månader här på forumet.
han försökte förklara för mig det här med kost osv och vi kom in på makaroner.
kommer inte ihåg exakt vad som sades, men det var nått med vikten på dem och att jag trodde att man skulle käka makaronerna okokta.
king grub hoppades för min egen skull att jag skämtade, vilket jag sa att jag gjorde, men jag var helt seriös i det tänkandet, vågade bara inte erkänna det då:P

Jockefoten
2012-04-03, 16:08
Inte varit medlem så länge men lärde mig efter någon vecka vilka som betydde något/hade högre status på forumet.

I mitt första inlägg Skrev jag något urbotligt korkat inlägg om träning, fick detta som svar:
"Nej, det borde det inte. Det går inte att resonera så. Här ska man fråga ett ungefär 10 st män i vita rockar eller king grub. "

På den vägen är det. :D

bustz0rz
2012-04-03, 16:08
Även jag har hängt här väldigt mycket. Jag har dock inte varit lika aktiv i skrivandet som många andra, även fast jag har hängt här regelbundet(på senare år varje dag). Jag var 16 år när jag reggade mig.

jaaaaag
2012-04-03, 16:41
Började surfa på forumet när jag var 17 och gjorde så i några månade innan jag reggade mig några dagar efter att jag fyllt 18, varit medlem i 6 år i år.

Var mitt ex som blev frälst i muskler och byggning, han var brottare då men är bodybuilder idag. Jag trodde först inte att jag skulle göra så mycket mer här än att kommentera lite löst då och då så jag valde mitt fattiga namn "jaaaaag" som jag har fått dras med.

Jag var superspinkig på 53 kg och tränade thaiboxning för fullt. Mest läste jag om kost och dieter här men även lite träningsjournaler. Minns att min första aha-upplevelse ifrån kolo var "kalori in/ut", det hjälpte mig jävligt mycket med att slappna av med kosten. Mycket motivation hittades i träningsjournalerna till att själv ta tag i styrketräningen och jag älskade det ifrån första början, kampsporten var dock prio. När jag sedan opererades 2007 och fick gå över helt till byggningen så började jag hänga här mer och mer och nu älskar jag stället.

Jag har nog lärt mig MINST 80% av allt jag kan om kost och träning genom kolo på något sätt så kolo har påverkat mig massor.

Träffade ett av mina ex här.

Det bästa forumet jag vet iafl.
Är först nu som jag har börjat kunna tänka tanken att faktiskt ta mig till någon kolo-träff också, det kommer.

the_matsson
2012-04-03, 17:05
Blev medlem som 17-åring, och då hade jag redan lurkat här (ännu mer än jag gör nu alltså) ett år eller två. Hade länge hängt på flashbacks träningsforum, och undvek Kolozzeum mest för att den lite högre nivån här skrämde mig. :P

Arne Persson
2012-04-03, 17:19
Tiden när jag reggade mig på kolozzeum. Bara att konstatera...
Hellre ren men klen...:D
http://forumbilder.se/images/8d201261832PM7dc6.jpg (http://forumbilder.se)

Malone
2012-04-03, 17:54
.

Du hade ett annat account förmodar jag? Eftersom det knappt var ett år sedan du registrerade dig här enligt din användare och ett år lät lite kort för att kunna kalla det att man växt upp här :D

Stoltz
2012-04-03, 17:57
Du hade ett annat account förmodar jag? Eftersom det knappt var ett år sedan du registrerade dig här enligt din användare och ett år lät lite kort för att kunna kalla det att man växt upp här :D

Det kan man lugnt säga att han hade ;)

Tricklew
2012-04-03, 17:58
Du hade ett annat account förmodar jag? Eftersom det knappt var ett år sedan du registrerade dig här enligt din användare och ett år lät lite kort för att kunna kalla det att man växt upp här :D

Jo, precis, jag lurka runt lite först, sedan registrerade jag mig 2003, men blev bannad, eftersom jag helt enkelt var för farlig.

Tricklev (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/member.php?u=3763)

Timme
2012-04-03, 18:14
Jag har växt upp här ^^

Tjuckot
2012-04-03, 18:57
Reggad 2004 tror jag, så 8 år. Har påverkat mig väldigt mycket, får se om jag kan utveckla lite mer ikväll :)

Nå, hängt här ganska länge som sagt. I perioder har jag inte alls använt kolo dock. Ramlade in här i samband med att jag började träna och lära mig om kost/träning för att gå ner i vikt (finns i någon tråd i bildforumet). Sedan har man hängt kvar och växt upp en del i takt med att åldern ökat och högskolepoängen gjort mig smart på pappret. Har ju runt 7000 inlägg, men jag fattar inte vart jag gjort alla egentligen.

Utan kolo hade jag troligen inte kunnat i närheten av så mycket som jag kan nu om kost / träning eller ens vad en meme är.

Skulle inte säga att jag fortfarande varit tjockt och otränad om jag inte hittat kolo, envishet kan göra mycket. Men jag som sagt inte haft samma kunskap utan kolo.

Har nog aldrig gjort ett vidare större intryck, men har varit med på ett par koloträffar i fairinggymmet och deltagit i ett par längre drog/tobak/alkohol-diskussioner.

Korkade inlägg, jo.. det är nog inte begränsat till när man var "ny".

Jag blev kallad "gammal räv" eller något liknande när jag startade min nya journal. Får ta det som en kolomerit :)

Hade aldrig träffat decivern, mystic eller mapa heller! Hade varit mycket tråkigt! Samt en del av örebromaffian. Sedan kan jag väl skryta med att jag träffade eddie_vedder innan han var kändis ;)

Scratch89
2012-04-03, 19:07
Nå, hängt här ganska länge som sagt. I perioder har jag inte alls använt kolo dock. Ramlade in här i samband med att jag började träna och lära mig om kost/träning för att gå ner i vikt (finns i någon tråd i bildforumet). Sedan har man hängt kvar och växt upp en del i takt med att åldern ökat och högskolepoängen gjort mig smart på pappret. Har ju runt 7000 inlägg, men jag fattar inte vart jag gjort alla egentligen.

Utan kolo hade jag troligen inte kunnat i närheten av så mycket som jag kan nu om kost / träning eller ens vad en meme är.

Skulle inte säga att jag fortfarande varit tjockt och otränad om jag inte hittat kolo, envishet kan göra mycket. Men jag som sagt inte haft samma kunskap utan kolo.

Har nog aldrig gjort ett vidare större intryck, men har varit med på ett par koloträffar i fairinggymmet och deltagit i ett par längre drog/tobak/alkohol-diskussioner.

Korkade inlägg, jo.. det är nog inte begränsat till när man var "ny".

Jag blev kallad "gammal räv" eller något liknande när jag startade min nya journal. Får ta det som en kolomerit :)

Hade aldrig träffat decivern, mystic eller mapa heller! Hade varit mycket tråkigt! Samt en del av örebromaffian. Sedan kan jag väl skryta med att jag träffade eddie_vedder innan han var kändis ;)

Jag kommer ihåg dig! *cupid*

Tjuckot
2012-04-03, 19:25
Jag kommer ihåg dig! *cupid*

:em:*cupid*

Matsa
2012-04-03, 19:49
Jag har inte vuxit upp på kolo men om jag fortsätter att hänga här lär jag nog fan gå i barndom förr eller senare.

ChuckTesta
2012-04-03, 20:37
Är det bara jag som har noterat att det står kolozzeun i trådstarten? Det irriterar mig något enormt :n00b

312
2012-04-03, 20:39
Är det bara jag som har noterat att det står kolozzeun i trådstarten? Det irriterar mig något enormt :n00b

Va, gör det? Vart?

Själv reggade man sig här tidigt 2009 (med ett annat konto jag glömt lösenord till).

Man var ju någon pinsam i början, vill inte ens se vad jag skrev.

Victuhh
2012-04-03, 22:03
Bulk - Kcal överskott, blir man fet elleh?

En rubrik på en tråd av mig skapad 09.. Jag va noob, Good times, good times..

Fatalist
2012-04-03, 23:11
En del av oss är ju mer eller mindre uppväxta här, blev själv medlem när jag var 16, då och då får man en underbar bild av sig själv som yngre, den totala bristen på självdistans och en enorm övertro på sin egna kunskap.

Finns ett par underbara inlägg jag skrev under mina första dagar, där jag försöker läxa upp Arne om greppträning.

Ni andra som växt upp på kolozzeum, har ni några roliga inlägg att länka från era yngre dagar? Vilka mer har växt upp på kolozzeum, Scratch, Mela, kanske Stoltz? Fatalist också om jag minns rätt, i sina yngre och fattigare dagar gick han rätt så långt för en cola och lite chips.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Chipstråden är en klockren åldersmarkör. Den är verkligen talande: Jag gjorde vad jag kunde för att få en chans att få till det. Jag orkar inte leta upp den, men det som chockerar i nu i efterhand är att jag minns hur "vuxna" människor (var det allan?) kallade en då 15- eller 16-årig pojke för tönt. När jag tänker efter är det ett ganska konstigt beteende om man är 30+ och inser att man har att göra med en ungspoling. Men jag kanske minns fel :)

Spartansk
2012-04-03, 23:51
Jag trodde först inte att jag skulle göra så mycket mer här än att kommentera lite löst då och då så jag valde mitt fattiga namn "jaaaaag" som jag har fått dras med.

Jag tycker inte att "jaaaaag" är ett dåligt namn, men det tar ett tag innan man lär sig hur många a det är i namnet. Du är rätt jobbig att stalka innan man har lärt sig det.

hallar
2012-04-04, 04:20
Jo i maj har jag varit med här i snart 10 år, reggade mig som 17-åring. Mycket lärorikt och har skrivit här i perioder.

Eddie Vedder
2012-04-04, 05:51
Sedan kan jag väl skryta med att jag träffade eddie_vedder innan han var kändis ;)

Ja det var ju du som introducerade mig för Kolo. :)

jaaaaag
2012-04-04, 06:22
Jag tycker inte att "jaaaaag" är ett dåligt namn, men det tar ett tag innan man lär sig hur många a det är i namnet. Du är rätt jobbig att stalka innan man har lärt sig det.

Jag ber om ursäkt för det!

Mats J
2012-04-04, 06:27
Regga mig 2001, men det kontot försvann i början av 2005 när Kolozzeum bytte databas eller vad det var. Men är på tok för gammal för att påstå att jag växt upp här (29 år när jag reggade mig första gången).

Ironbabe
2012-04-04, 06:35
Reggade mig precis innan min första tävling. Hade glidit runt ca ett 1/2 år innan dess. Fått många nya vänner här och något ex.. :)

hahavaffan
2012-04-04, 06:36
Lurkade ett år innan jag var tvungen att kommentera/fråga något och således reggade mig. Så snart 8 år här, vilket gör att jag var runt 18 fjuniga år när jag satt och undrade om Emmzan eller vad hon hette verkligen var slaktare på riktigt, eller om bilden ljög.

Självklart har Kolozzeum haft en viss inverkan på mig, men det är nog inga större saker som påverkats utan snarare saker som har med träning, och kanske musik att göra. Å andra sidan har jag aldrig skadat mig genom felaktig träning, vilket garanterat beror på Kolozzeum och exrx.net-gifar :)

mattilainen
2012-04-04, 06:44
Reg: 2007-05-12

Kollade väl runt något halvår/år innan och sen skrev jag mitt första inlägg efter först något år som hade gått. Jag var rädd för att folk skulle fråga om källor som jag inte hade på mina uttalande haha

Har fått lära mig källkritik som fan!

En annan rolig sak var när jag gjorde en tråd om hur man skulle jävlas med folk som man visste preppade (syftade då på en bekant till mig). Den tråden så blev jag direkt hatad haha Alla tyckte att jag tyckte fel och man inte skulle göra något annat än att låta det vara. Jag som bara tänkte bli en i mängden.. Jag skickade då ett pm till någon mod som tog bort hela tråden haha

Tider!

exor
2012-04-04, 07:13
Tog 5 års träning innan jag reggade mig men började ta in information härifrån kanske runt 2005. Har säkert gjort bort mig antalet gånger men försöker inte göra något avtryck här.

hultman
2012-04-04, 07:43
Jag reggade mig för närmare tio år sedan. I början trodde man sig sitta på revolutionerande och korrekt information om träning och kost. Idag förstår man hur komplext ämnet är och har vett nog att hålla tyst och besinna sig från "hårda" uttalanden i verkligheten och på forumet. Åtminstone när det gäller forskningsbaserade kunskaper :D

Dryg har jag alltid varit och min tid används inte till att skaffa sig internetkompisar eller ljuga.

Angel
2012-04-04, 09:46
Chipstråden är en klockren åldersmarkör. Den är verkligen talande: Jag gjorde vad jag kunde för att få en chans att få till det. Jag orkar inte leta upp den, men det som chockerar i nu i efterhand är att jag minns hur "vuxna" människor (var det allan?) kallade en då 15- eller 16-årig pojke för tönt. När jag tänker efter är det ett ganska konstigt beteende om man är 30+ och inser att man har att göra med en ungspoling. Men jag kanske minns fel :)

Chipstråden..? Var det den "jag ligger för chips, hon är ful, hjälp" -tråden.

skaparn
2012-04-04, 10:14
Chipstråden..? Var det den "jag ligger för chips, hon är ful, hjälp" -tråden.

Om det var den så känns tönt som ett adekvat tillmäle

Spartansk
2012-04-04, 10:19
Jag ber om ursäkt för det!

Lugnt, gör inte om det bara!

tano
2012-04-04, 10:38
Haha ja för tusan. Har också funderat lite över det där, intressant tråd. :)
Vill man ens se sina inlägg från den tiden? Skulle nog kännas väldigt konstigt, och då var jag inte ens speciellt ung när jag reggade mig, 19?
Kanske inte så mycket för en övertro på sig själv, utan för att ens värderingar och åsikter hela tiden förändras. På sju år har det hänt en del...

spoon
2012-04-04, 11:48
Reggade mig samtidigt som jag gick på gymet för första gången som 24 åriing. Tog visst ett år innan jag postade och efter två år hade jag postat 10ggr. Lurker no1. Jag tror jag har klarat mig ifrån dom värsta pinsamheterna. Däremot har jag spenderat så otroligt mycket tid på det här forumet. Har lärt mig det mesta jag kan om träning här.

ChuckTesta
2012-04-04, 11:56
Reg: 2007-05-12

Kollade väl runt något halvår/år innan och sen skrev jag mitt första inlägg efter först något år som hade gått. Jag var rädd för att folk skulle fråga om källor som jag inte hade på mina uttalande haha

Har fått lära mig källkritik som fan!

En annan rolig sak var när jag gjorde en tråd om hur man skulle jävlas med folk som man visste preppade (syftade då på en bekant till mig). Den tråden så blev jag direkt hatad haha Alla tyckte att jag tyckte fel och man inte skulle göra något annat än att låta det vara. Jag som bara tänkte bli en i mängden.. Jag skickade då ett pm till någon mod som tog bort hela tråden haha

Tider!

Den tråden kommer jag ihåg :laugh: :laugh:

Var det du? :laugh:

Fatalist
2012-04-04, 14:19
Om det var den så känns tönt som ett adekvat tillmäle

Jag tänker inte ta ifrån berörda person tillfredställelsen denne måste ha fått av att som vuxen med god livserfarenhet ta tillvara på en chans att trycka ner en förvirrad och kåt 15-åring. Absolut inte, jag tycker bara i efterhand att det är förvånande att en vuxen man skulle göra så. Jag fyller 24 år i år och vet med mig redan nu att jag inte skulle gå ner på högstadienivå och dra fram töntkortet mot någon som är i ett så uppenbart underläge: omogen och mer än 15 år yngre. Det är lite som den klassiska bilden "Arguing on the internet is like special olympics..."

Jag hade snarare visat lite uppskattning och tackat TS för att TS försatt sig i en underhållande situation, och nu minsann får lära sig en svårköpt läxa.

Livankaret
2012-04-04, 14:30
Varit med sedan forumet startade under en mängd olika identiteter. Tycker mig ha förändrats mycket och kanske just därför jag skapat mig nya konton allt efter då jag inte längre känner igen mig i tidigare användarnamn.

Roligt idag är att se hur de idag mer kunniga och respekterade användarna även de en gång i tiden förespråkade, vassle var tredje timme, hur odugligt kasein var, hur tårnas fotplacering vid vadträning var a och o för resultat, hur man skulle träna inre och yttre bröst, övningar för att träna upp en peak på biceps, att man var tvungen att överäta till ren fetma för att bygga muskler mm. Sa man emot då och inte åt sitt vassle var tredje timme och grisbulkade var man dum i huvudet.

Oxe
2012-04-04, 15:25
Varit med sedan forumet startade under en mängd olika identiteter. Tycker mig ha förändrats mycket och kanske just därför jag skapat mig nya konton allt efter då jag inte längre känner igen mig i tidigare användarnamn.

Roligt idag är att se hur de idag mer kunniga och respekterade användarna även de en gång i tiden förespråkade, vassle var tredje timme, hur odugligt kasein var, hur tårnas fotplacering vid vadträning var a och o för resultat, hur man skulle träna inre och yttre bröst, övningar för att träna upp en peak på biceps, att man var tvungen att överäta till ren fetma för att bygga muskler mm. Sa man emot då och inte åt sitt vassle var tredje timme och grisbulkade var man dum i huvudet.

Det är man fortfarande bara att nu har folk den goda tonen att inte säga det till folk då det blivit hårdare

xarizma
2012-04-04, 19:13
Blev medlem här 2006, då var jag 16 år gammal - idag är jag 22, blir 23 i september. Lärt mig massor om träning, fått enormt med glöd för att gymma, och inte bara med träning att göra utan har lärt mig massa annat, var på b.l.a en träff på Fairing gym för ett par år sedan då jag träffade en del kolomedlemmar. Men idag gymmar jag inte, har andra problem och mål i mitt liv.. Men träning är fortf. en del av mitt liv och en dag ska jag börja gymma igen =)


Min första tråd, fick mitt första svar av King Grub också :D Fattade redan där att han var speciell.


http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=81023

Tjuckot
2012-04-04, 19:17
Ja det var ju du som introducerade mig för Kolo. :)

Ja, kom ihåg det kolo!

;)

mattilainen
2012-04-04, 21:19
Den tråden kommer jag ihåg

Var det du? :laugh:

Ajamen ;) *cupid* Synd att jag tog bort den. Alla var så hatin on me :D hahaha

:D

MilkmaN
2012-04-05, 07:50
Reggade mig 05 och kan väl lugnt säga att det finns visst underhållningsvärde i mina äldre trådar. När jag själv startat trådarna har jag för det mesta varit lite mer eftertänksam, men när det gäller svar i andras trådar spårar det snabbt ut.

Min första bildtråd kantas av de klassiska ursäkterna, smal, dåligt ljus, osv, men har även tillagt det lysande uttalandet: "sen ser jag jävligt gay ut på bilden också". Oklart varför.

Den första tråden är dock min träningsjournal, som är igång fortfarande.

Det roligaste är dock min uppfattning om kost, eller snarare bristen på. Skulle på träningsläger och för att "ladda" så köpte jag chips och cola, resonemanget var att jag behövde många kalorier. Nästa tråd handlar om huruvida eldorados snabbnudlar är ett bra mellanmål. Håhåjaja.

Däremot har jag inte varit så överaktiv som exempelvis Tricklev, och inte trollat allmänt så mycket, men påverkat mig har kolozzeum verkligen gjort. Bolio fick mig att köpa Nietzsche som 17-åring, t ex. Förstod i princip inget, men kändes ändå värt.