handdator

Visa fullständig version : Tips på daglig frukost och middagsmål under deff!


madballz
2012-04-02, 21:11
Hej kolo, har deffat sedan november och har sakta men säkert gått ifrån 30% bf till 22-23% bf, 88,7kg-81,6kg.

Det har gått upp och ner, haft semestervecka i Sälen, lite för mycket festande ibland osv, och nu känns det som om jag har stannat av lite och behöver se över mitt matschema.

Kör just nu periodisk fasta, då jag pluggar måste jag äta den lunchen som serveras i skolan, och då kan jag inte väga min mat och har då sett periodisk fasta som en lösning, då jag inte behövde bry mig så mycket om vad jag åt.

Men nu säger kroppen ifrån, har fått hjärtklappningar och blivit illamående på förmiddagarna senaste veckorna, tror inte min kaffe och snus till frukost gör så att jag håller mig fram till lunchen i skolan, så har därför tänkt börja äta frukost igen, och sedan skolans lunch och sedan middag hemma.

Och nu behöver jag tips på vad jag kan äta till frukost och middag, varje dag, eller några olika måltider jag kan förbereda under helgerna och äta under veckan.

Pretorian
2012-04-02, 21:44
Du kan äta det mesta i matväg. Ge själv några exempel på maträtter som DU tycker om så kan nog flera svara på om det är dåligt eller ej.

massakay
2012-04-03, 06:16
då jag pluggar måste jag äta den lunchen som serveras i skolan, och då kan jag inte väga min mat

Var för måste du äta skolans mat? När jag pluggade hade jag med mig 2-3 matlådor som jag åt på rasterna (eller på lektionerna faktiskt) Det gick till och med så långt att min matte lärare påminde mig på lektionerna att det var dags för min lilla matlåda som jag åt kall i klassrummet. I början tyckte alla att man var helt knäpp. Men alla vande sig ganska fort med att jag hade inge val om man skulle få bra resultat i byggandet eller deffandet. Så jag förstår inte varför du måste äta deras mat. Dukan väl värma den i matsalen om du inte kan äta maten kall, eller?*popcorn*

vicarious
2012-04-03, 06:20
Var för måste du äta skolans mat? När jag pluggade hade jag med mig 2-3 matlådor som jag åt på rasterna (eller på lektionerna faktiskt) Det gick till och med så långt att min matte lärare påminde mig på lektionerna att det var dags för min lilla matlåda som jag åt kall i klassrummet. I början tyckte alla att man var helt knäpp. Men alla vande sig ganska fort med att jag hade inge val om man skulle få bra resultat i byggandet eller deffandet. Så jag förstår inte varför du måste äta deras mat. Dukan väl värma den i matsalen om du inte kan äta maten kall, eller?*popcorn*

Det där är ju en massa bullshit dock. Varför skulle man "inte ha något val"? Självklart kan man lyckas även fast man äter skolans mat. Det är inget krav att man måste räkna ut varje exakta kalori för att man ska lyckas med det mål man har.

begt
2012-04-03, 06:24
Du kan ju alltid dricka en massa mjölk och äta ett ton sallad till lunch (som går att variera). Antagligen finns det både knäckebröd och ost du kan äta varje dag.

Sen när du är hemma behöver du inte bry dig om att äta grönsaker, så då kan du äta hur mycket kycklingfilé som helst :)

massakay
2012-04-03, 06:30
Det där är ju en massa bullshit dock. Varför skulle man "inte ha något val"?

Man har inget val om man vill veta exakt vad jag stoppar i mig. och om man redan ligger på en snäv kalori tolerans..

Självklart kan man få lika bra resultat med skolans mat. Men det var ju inte det det handlade om.

Jag sa bara att man har ett val, om man vill ta med egen mat.

begt
2012-04-03, 06:33
Man har inget val om man vill veta exakt vad jag stoppar i mig. och om man redan ligger på en snäv kalori tolerans..

Självklart kan man få lika bra resultat med skolans mat. Men det var ju inte det det handlade om.

Jag sa bara att man har ett val, om man vill ta med egen mat.

Läste du mitt inlägg? Det är lätt att ta reda på kaloriinnehållet i knäckebröd och mjölk för samma sorter finns i affären. Vad gäller salladen så är det inte svårt att lära sig näringsvärdena utantill, och det är dessutom fråga om väldigt få kalorier till att börja med. Att överäta sallad så att kalorierna drar iväg är ganska svårt...

massakay
2012-04-03, 06:38
Läste du mitt inlägg?

Han inte läsa,

Men nu var det så att lunch tiderna passade inte med dom tiderna jag ville äta på, och det var ju inte en gång om dagen i skolan, typ 3 gånger