handdator

Visa fullständig version : Behöver tips!


emil94
2012-04-02, 11:31
Tjena tjena!!

Har under hela min träningstid (över 1,5 år) haft några extra kilo. Har aldrig bulkat/deffat innan utan har helt enkelt växlat kondition och gym och hela tiden käkat vad som erbjudits. Bestämde mig därför att i Januari börja träna lite hårdare och försöka äta mindre. Tänkte att det är ju ingen idé att ha muskler om de inte syns... Jag har hållt mig till träningen under hela tiden men har nu i Mars börjat fokusera väldigt mycket mer på dieten än vad jag har gjort de tidigare månaderna. Har nu efter tre veckor gått ner rätt mycket i vikt, ifrån 78.6 - 74.5kg.

Jag är ju inte överviktig men har helt klart lite överskott på kroppen. Känns som att jag förlorar en hel del muskler under viktminskningen - om man kollar på de kilon jag gått ner. Har dock inte märkt någon synlig skillnad och märker heller inget under träningstillfällen. Det jag undrar nu är om detta är bra?

Jag ligger på runt 2000-2300 kalorier per dag och gymmar 3ggr i veckan och joggar hela 1,5mil 2ggr i veckan. Förlorade 1,3kg första veckan och har legat på runt samma de två följande. Tar inga kosttillskott alls utan försöker få i mig tillräckligt med protein, vilket jag inte har lyckats göra särskilt bra...

Känns som att jag kör lite för hårt på dieten, att jag kanske borde käka lite mer ändå för att kroppen ska må bättre med tanke på att jag tränar så mycket? Och joggingen... Man säger ju att man bränner bort muskler när man springer, men då snackar vi väl bodybuilders som vill ha kvar precis varenda gram muskler? Jag räknar med en liten muskelförlust, men vill ju absolut försöka behålla så mycket av de muskler jag tränat upp.

Kanske var lite oklar med vad jag egentligen undrar, säg till i sådana fall så förklarar jag bättre!

Hoppas ni kan hjälpa,
Emil

begt
2012-04-02, 11:51
Läs deffguiden: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881