handdator

Visa fullständig version : Vad bränner mest fett?


whaddup
2012-04-02, 10:17
Anta att det är under lika lång tid - vad bränner då mest fett av att springa/jogga i snabb takt elr att gå? Fick höra av ngn att gå bränner mer FETT men att springa bränner mindre fett?! På morgonen var tydligen också en viktig detalj...

Everest
2012-04-02, 10:22
Anta att det är under lika lång tid - vad bränner då mest fett av att springa/jogga i snabb takt elr att gå? Fick höra av ngn att gå bränner mer FETT men att springa bränner mindre fett?! På morgonen var tydligen också en viktig detalj...

Du får skilja på att använda fett som energikälla och att gå ner i vikt genom att minska kroppens fettreserver.

begt
2012-04-02, 10:23
Fokusera på kalorier in och kalorier ut. Om du bränner mer kolhydrater av att springa så justerar kroppen förbränningen till att bränna mer fett senare under dagen i princip.

whaddup
2012-04-02, 10:24
Målet ska vara att bli rippad!

Sheogorath
2012-04-02, 10:28
Målet ska vara att bli rippad!

Äta mindre och styrketräna för att bygga muskler.

312
2012-04-02, 10:31
Målet ska vara att bli rippad!

Styrketräna, ät proteinrikt och lägg dig på kaloriunderskott. Du blir inte rippad av att endast springa.

whaddup
2012-04-02, 10:36
Absolut, det vet jag. Tack för hjälpen! Men det är jag som förklarar dåligt.

Vill endast ha ett svar, gärna med källa, till vilket som är bäst utav att springa/gå på morgonen ur ett att-bli-rippad-perspektiv! Vilket leder till högst viktminskning i längden?

Mvh


Edit: anta att man går/springer under lika lång tid.

begt
2012-04-02, 10:39
Absolut, det vet jag. Tack för hjälpen! Men det är jag som förklarar dåligt.

Vill endast ha ett svar, gärna med källa, till vilket som är bäst utav att springa/gå på morgonen ur ett att-bli-rippad-perspektiv! Vilket leder till högst viktminskning i längden?

Mvh


Edit: anta att man går/springer under lika lång tid.

Du förbränner ju mer energi om du springer- alltså snabbare viktminskning...

LoveMachine
2012-04-02, 10:43
Om vi förutsätter att du redan ligger på energibalans och att träningen pågår lika länge oavsett form så är troligen löpning att föredra då det kräver mer energi. Detta kommer i längden att ge större underskott och där med mer fettförlust. Det betyder inte att löpning skulle ge en större fettförbränning just under tiden man springer. Om man jämför fettförlust per använd kalori så lär resultatet se annorlunda ut.

Fredriiik
2012-04-02, 10:43
Absolut, det vet jag. Tack för hjälpen! Men det är jag som förklarar dåligt.

Vill endast ha ett svar, gärna med källa, till vilket som är bäst utav att springa/gå på morgonen ur ett att-bli-rippad-perspektiv! Vilket leder till högst viktminskning i längden?

Mvh


Edit: anta att man går/springer under lika lång tid.

Löpningen såklart då den kräver mer energi.

Pretorian
2012-04-02, 10:51
Men vill du bli rippad (tappa fett men behålla så mycket muskler som möjligt) så rekommenderar jag att du inte springer. Kaloriminuset bör ske genom att minska din kost.

Just det, källa var det ja... hmm äsch.. drar till med www.kolozzeum.com

whaddup
2012-04-02, 11:01
Haha, det är mest för att motbevisa han som påstod det. Källan behövs för att annars säger han bara att ni är lika "dumma" som jag. Haha!

svenbanan
2012-04-02, 13:06
Haha, det är mest för att motbevisa han som påstod det. Källan behövs för att annars säger han bara att ni är lika "dumma" som jag. Haha!

Gå in på traningslara.se

Sök bland artiklarna de skrivit där. Det finns nästan säkert nåt som passar. De brukar backa allt med länkar till relevanta studier också...

312
2012-04-02, 13:51
Konditionsträning hämmar muskeltillväxt. Källa? Finns på kolozzeum och på träningslära (tror jag).

begt
2012-04-02, 14:00
Konditionsträning hämmar muskeltillväxt. Källa? Finns på kolozzeum och på träningslära (tror jag).

http://traningslara.se/muskelbyggning-med-konditionstraning-funkar-det/