handdator

Visa fullständig version : Dricka i sig kalorierna


Strand93
2012-04-02, 05:04
Har problem med att äta mycket mat och känner jag behöver hjälp i form av att få i mig mat dryckesvägen då det är mycket lättare. Jag äter redan bra men jag känner att jag behöver öka själva kalorimängden då jag känner jag vill öka mer i vikt helt enkelt. Har hittills hållit en ganska stadig viktuppgång (1 kg i månaden) men vill utöka det till 2-3 kg per månad. Anledningen är helt enkelt för att jag vill öka i muskelmassa även om jag lägger på mig mer fett.

Vad har ni för tips på drinkar man kan göra? Jag vet mycket väl om "Roddys Special" som både galdiatorerna Roddy (Hero) och Mikael (Prime) använder sig av. Problemet är bara att jag inte har någon mixer och kan därför inte blanda i samma saker (antar jag). Har bara min shaker för pulver, men skulle vilja blanda i mer saker än bara whey. Jag vill få i mig kalorier dryckesvägen som inte bara är protein utan även kolhydrater och fett. Jag brukar ta 1 dl whey och en msk rapsolja för att få i mig protein och fett men jag behöver ändå tips på vart ifrån jag kan få kolhydrater.

Måste jag skaffa en mixer eller klarar man sig med en vanlig shaker? Havregryn går väl bra att dricka det med? Vad för tips har ni på "kaloridrycker"

Sheogorath
2012-04-02, 05:09
Maltodextrin eller druvsocker känns ju som de givna alternativen. Havregryn ger konsistens och mer mättnad. Gillar du sockerkaka, kladdkaka etc har jag en tråd som heter "Sheo gör saker med druvsocker" i mat-delen. De är mindre onyttiga alternativ till vanliga kakor och godis eftersom fruktosinnehållet är mycket lågt.

Strand93
2012-04-02, 09:23
Maltodextrin eller druvsocker känns ju som de givna alternativen. Havregryn ger konsistens och mer mättnad. Gillar du sockerkaka, kladdkaka etc har jag en tråd som heter "Sheo gör saker med druvsocker" i mat-delen. De är mindre onyttiga alternativ till vanliga kakor och godis eftersom fruktosinnehållet är mycket lågt.

Har aldrig provat malto, kanske ska införskaffa sig det. Men visst kan man blanda i 1dl havregryn i shakern om man känner sig för det?

Pepz
2012-04-02, 09:25
1liter gammeldags mjölk om dagen löser problemet.

Sheogorath
2012-04-02, 09:30
Har aldrig provat malto, kanske ska införskaffa sig det. Men visst kan man blanda i 1dl havregryn i shakern om man känner sig för det?

Absolut. Jag blir lite risig i kistan av råa gryn men man vänjer sig (även om det i mitt fall tog många månader).

Klein
2012-04-02, 09:33
Absolut. Jag blir lite risig i kistan av råa gryn men man vänjer sig (även om det i mitt fall tog många månader).

Havregryn är inte råa. De är ångpreparerade.

Vunnis
2012-04-02, 09:36
Ett annat alternativ skulle ju kunna vara att faktiskt köpa en blender om du känner att det är det som begränsar dig, de brukar inte kosta några jättesummor.

Sheogorath
2012-04-02, 09:50
Havregryn är inte råa. De är ångpreparerade.

Jeez... :sleep: