handdator

Visa fullständig version : Ändra skitrutiner?


Mestalla
2012-04-01, 23:04
Hej, denna tråden är 100% seriös och det är ett stort problem i min vardag. Ni som är känsliga behöver inte läsa vidare.

Det är såhär att jag har kommit in i fel skitrutiner, alltså jag måste skita på fel tider. Jag har i princip alltid så länge jag tänker tillbaka behövt gå på toa för att lägga en kabel två gånger om dagen. Den första är alltid mellan halv 8 och 8 när man kommit till jobbet och gjort lite nytta. Den andra har alltid varit innan det att man ska hem vid 3-halv 4 tiden och sen har jag klarat mig på det resten av dagen. Självklart stämmer inte alltid dessa tiderna men i princip alltid. På helgen har det oftast räckt med en gång när man vaknat då är det inget stort problem av förståliga själ.

Den senaste tiden har det dock varit lite annorlunda, nu trycker det oftast på vid 12 tiden på dagen och ALLTID när man stängt ner för dagen och ska somna vid 11 halv 12 tiden. Jag har försökt hålla in det så jag kommer in i "rätt" rutiner igen men det går fan inte, tillslut måste man bara.


Det är ett stort problem för mig eftersom nu får jag allt som oftast lite sömn på vardagarna och det gillar jag inte. Det tar ju alltid lite extra tid att somna efter man varit på toan. Det kvittar om jag försöker somna klockan 9 på kvällen eller klockan 2, när man släckt alla lampor och stängt datorn då trycker det på.

Jag dricker inte kaffe, knaprar inga piller, tränar och lirar fotboll som vanligt, jobbar som vanligt, äter som vanligt osv. Jag har inte ändrat något på min livsstil. Snusar gör jag dock, men samma sort som alltid och samma mängd som innan så det kan inte bero på det.


Jag har verkligen försökt ändra på detta men hur fan kan man trycka ut något när det inte behövs och hur kan man somna när man har ont i magen för det trycker som satan.

Någon som har ett vettigt tips på hur jag ska göra för att gå tillbaka till dom gamla skitrutinerna, det här med att hålla sig och sånt gillar jag inte. Hur ska jag få bort behovet att gå på dass vid midnatt när jag behöver sova...?

Snälla hjälp, det är jobbigare än ni kan tro.

312
2012-04-01, 23:11
Hmm, mindre fibrer, eller något?

Skriv upp hur mycket/vad du äter en typisk dag.


Jag själv skiter fan 3-4 gånger i veckan, på bulk. Är det lite? Jag har inte heller någon aning om vilka tider eller dagar det brukar vara på, är det något man brukar ha koll på? Jag skiter oregelbundet, helt enkelt.

EDIT: Såg nu att du äter som vanligt. Testa att dricka kaffe 30min innan du vill bajsa (vissa blir skitnödiga av det), så kanske "mönstret" ändras. Eller något.

bearwolf
2012-04-01, 23:11
något stressigt som hänt på jobbet? ibland kan det vara något som ligger i bakhuvet man inte tänker på direkt. Har 2 kompisar som har utvecklat IBS, irritable bowel syndrome, som pajjat deras bajstiming. Båda dom utvecklade det under en lång tid, och snusade hela tiden, nu har båda slutat med snusen och mår mycket bättre. Kan vara något att fundera på även om jag kanske är ute och cyklar. Hoppas du finner din tarmrörelse igen.

Fordon
2012-04-01, 23:16
Ändra tiderna du äter på?

Olegh
2012-04-01, 23:17
Det låter som att du har en bra mycket mer anal inställning till ditt bajsande än vad jag riktigt kan relatera till.

Jag önskar dig dock en snabb återgång till dina vardagsrutiner. De låter onekligen skitviktiga för just dig.

Hemma Gymmaren
2012-04-01, 23:30
När man går så går man. Jag hade mina rutiner men sen jag började ett nytt jobb då jag arbetar alla olika slags tider så kan man inte hålla rutinerna i schack. Händer väldigt ofta att jag måste gå o skita direkt innan jag lägger mig. Känns hemskt....

Zaqwer
2012-04-01, 23:39
Under nuvarande bulk så skiter jag alltid 3 gånger varje morgon/förmiddag. Normalt sett en gång före frukost och två gånger efter. Kan ibland räcka med två gånger om jag verkligen sitter och klämmer lite extra.

Vill egentligen bara säga att jag har full förståelse för hur eländigt det måste vara att tappa sina rutiner. Skulle också lida av det.

Som någon skrev, drick kaffe runt dom tider du vill skita, jag dricker enbart kaffe på morgonen och då blir det fart på magen så man klarar sig resten av dagen.

TheGhr
2012-04-02, 09:37
Själv har jag just nu små hårda teflonkulor som kommer och jag undrar om det är bra eller dåligt?

Tricklew
2012-04-02, 12:57
Skiter du teflon så ska du vara oroad, ja.


Gesendet unter Verwendung meines iPhone.

Kabuto
2012-04-02, 13:31
Harlortar kallar jag den sorten.

mattilainen
2012-04-02, 14:50
hur kan ni skita så ofta? Skiter kanske en gång varannan dag högst.

Mestalla
2012-04-02, 16:25
Hmm, mindre fibrer, eller något?

Skriv upp hur mycket/vad du äter en typisk dag.


Jag själv skiter fan 3-4 gånger i veckan, på bulk. Är det lite? Jag har inte heller någon aning om vilka tider eller dagar det brukar vara på, är det något man brukar ha koll på? Jag skiter oregelbundet, helt enkelt.

EDIT: Såg nu att du äter som vanligt. Testa att dricka kaffe 30min innan du vill bajsa (vissa blir skitnödiga av det), så kanske "mönstret" ändras. Eller något.

Nej, käkar ungefär samma saker som tidigare. Gröt, omelett eller grovt bröd till frukost, vanlig svennemat (ris, pasta, potatis, fisk, kött, fågel) till middag och något liknande på kvällen. Inga extra proteindrinkar eller något. Någon frukt på dagen. På helgen blir det inte så bra kost, bullar på morgonen och skräpmat på dagen och ett par öl.
Käkar varken mer eller mindre nu än tidigare, orkar inte bulka o deffa så käkar lika mycket alltid. Ändrar nästan aldrig på min kost, tycker det funkar bra som det gör nu.

Jag jobbar nästan alltid mellan 7 och 16 så det kan inte hänga på det iheller.

Kaffe kommer jag aldrig dricka. Dricker hellre mitt eget piss än det skräpet.

Mestalla
2012-04-02, 16:26
något stressigt som hänt på jobbet? ibland kan det vara något som ligger i bakhuvet man inte tänker på direkt. Har 2 kompisar som har utvecklat IBS, irritable bowel syndrome, som pajjat deras bajstiming. Båda dom utvecklade det under en lång tid, och snusade hela tiden, nu har båda slutat med snusen och mår mycket bättre. Kan vara något att fundera på även om jag kanske är ute och cyklar. Hoppas du finner din tarmrörelse igen.

Nej ,inget spciellt på jobbet, samma skit som vanligt.
Sluta snusa för att skita på bättre tider känns jävligt torrt. Men kanske kan testa det och se om det funkar, tack för tipset.

C.E.J.
2012-04-02, 16:29
hur kan ni skita så ofta? Skiter kanske en gång varannan dag högst.

Högst?!

hurril
2012-04-02, 16:30
Högst?!

(Högst?!)!?

clappen
2012-04-02, 16:46
Under deff kan det gå flera dagar innan jag skiter. Och när jag väl skiter kommer det inte ut mycket alls. Vettefan om det är normalt eller farligt. Äter jag dock normalt (eller mycket), så är det standard rutin 1ggr/dag.

Sniggel
2012-04-02, 17:36
hur kan ni skita så ofta? Skiter kanske en gång varannan dag högst.

Beror väl på hur, vad och hur mycket man äter.
Fiber brukar spela in en del i hur ofta, vilken konsistens och hur mycket det blir.

mattilainen
2012-04-02, 19:01
jag äter stora mängder mat och mycket ris/potatis/pasta etc. Kyckling/kött till det. ALLTID. Hamburgare är också en höjdare med mycket lök.

Jag förstår inte hur man måste skita flera gånger om dagen. haha

Ja, jag skiter nog högst 1 gång varannan dag.

Sniggel
2012-04-02, 19:14
jag äter stora mängder mat och mycket ris/potatis/pasta etc. Kyckling/kött till det. ALLTID. Hamburgare är också en höjdare med mycket lök.

Jag förstår inte hur man måste skita flera gånger om dagen. haha

Ja, jag skiter nog högst 1 gång varannan dag.

Lät inte som om det var så mycket fibrer i kosten. Kan eventuellt förklara det hela. Inte för att det kanske behöver vara något problem. Jag vet själv när jag gick på en diet bestående av mestadels fläskkarré, ägg, majonnäs och broccoli (viss mängd fiber förstås men inte jättemycket totalt sett i kosten) och då kom jag på mig själv med att fundera på om jag slutat bajsa. Magen kändes härligt avspänd så jag hade ingen förstoppning heller.

olle lindblad
2012-04-02, 19:15
jag äter stora mängder mat och mycket ris/potatis/pasta etc. Kyckling/kött till det. ALLTID. Hamburgare är också en höjdare med mycket lök.

Jag förstår inte hur man måste skita flera gånger om dagen. haha

Ja, jag skiter nog högst 1 gång varannan dag.
Det finns minst en tråd om bajs där några sällanklossare förundrade sig över andras frekvens. De var i överväldigande minoritet. Själv fattar jag inte hur man behöva gå så sällan om man äter hyfsat mycket, det skulle nog bli rätt plågsamt för min del iaf.

Apos78
2012-04-02, 19:56
Två gånger om dagen känns alldeles utmärkt. Visst kommer det lite olika tider men det är aldrig något som stört. När det är dags så går man.

Dock låter det väldigt sällan med ett par tre gånger i veckan:(.

mattilainen
2012-04-02, 22:01
nästan så jag ska testa käka väldigt fiberrikt för att se hur det är.

Fatalist
2012-04-02, 22:16
Jobbigt för dig att dina rutiner är rubbade, men det jag tänkte på var att jag hoppas att du är anställt av ett stort välmående företag, för att gå och skita två gånger per dag på arbetstid hade iaf inte jag uppskattat som arbetsgivare.