handdator

Visa fullständig version : Cissus - Bra/dåliga märken?


Damien Thorne
2012-04-01, 21:09
Har tänkt köpa Cissus för att stärka leder och muskelfästen.

Men vet inte vilken jag ska köpa. Är det nån skillnad mellan de olika märkena? Nån som fungerar bättre/sämre än andra?

Vilka har ni provat som fungerar bra/dåligt?

Hittade dessa :
Cissus FX
Body Science Cissus
Primaforce Cissus
USP Labs Super Cissus RX
NutraSmart Cissus
Fairing Joint Fusion (cissus mm)
LG SCIENCES Natadrol (cissus mm)

joker560
2012-04-01, 21:54
Bara testat cissus fx och tyckte dom hjälpe väldigt bra mot en irriterad axel.

Damien Thorne
2012-04-02, 05:33
Tack. Nån fler som har testat nåt som fungerar bra?

IronBug
2012-04-02, 06:52
Kört FX, bodyscience och primaforce. Har ingen egentlig åsikt om vilken som funkade "bäst". Kör Primaforce just nu.

Damien Thorne
2012-04-02, 08:13
Tack.det låter bra att dom är ganska likvärdiga. Isåfall kan jag köpa den billigaste.

Lillleif
2012-04-02, 10:36
Jag knaprar Fairings Joint forte nu, har just börjat.

Damien Thorne
2012-04-03, 14:18
Det blev USP Labs Supercissus efter jag läst att mindre andel av 3-ketosteron ska vara bättre för lederna och större andel mer anabolt men sämre för lederna.

Den var 10%ig. De andra var 20% och 50%.

IronBug
2012-04-03, 15:26
Det blev USP Labs Supercissus efter jag läst att mindre andel av 3-ketosteron ska vara bättre för lederna och större andel mer anabolt men sämre för lederna.

Den var 10%ig. De andra var 20% och 50%.

Var har du läst det?

Damien Thorne
2012-04-03, 18:41
Var har du läst det?

Det är flera på OB som skrivit det. Några av dom säljer eller tillverkar kosttillskott.

Cardiofreak
2012-04-04, 10:40
jag klr proteinpulver, det är nice!

Rubus
2012-04-04, 12:01
jag klr proteinpulver, det är nice!

lol

exevision
2012-04-09, 20:34
Räknas cissus som säkert och utan några större bi-effekter?

IronBug
2012-04-09, 20:41
Räknas cissus som säkert och utan några större bi-effekter?

Har inte gjorts några sådana studier vad jag vet. I de studier som har gjorts på människor/råttor fram till ca 2010 så redovisades inga bi-effekter.

edit: eller jo. Effekten av sedering, eller om det var sövning, potentierades.

Damien Thorne
2012-04-09, 20:57
Räknas cissus som säkert och utan några större bi-effekter?

Some specific commercial products containing Cissus quadrangularis seem to be safe when used appropriately in adults short-term (for up to 6-8 weeks). These products can cause side effects such as headache, intestinal gas, dry mouth, diarrhea, and insomnia. But there is not enough information to know how often these side effects might occur.

Since there is not much information about the use of Cissus quadrangularis in people, long-term safety is not known.

Här står det lite mer :

http://www.livestrong.com/article/128339-cissus-side-effects/

krubkungen
2012-04-09, 21:13
"One of the more common side effects seen with use of Cissus Quadrangularis is increased production of the male hormone testosterone. Users have reported increased sweating and hair growth over time. According to CissusRx, increased testosterone levels are also denoted by heightened aggression, muscle growth and the development of acne. Individuals should seek the guidance of a health professional if these symptoms become a problem. Decreasing the dosage or stoppage of this supplement may be indicated."

Omg OMG.

krubkungen
2012-04-09, 22:22
Tror ni man kan ligga på cissus året runt? Blir ju rätt dyrt men jag tycker cissus+glukosamin funkar mycket bra för mina leder.

exevision
2012-04-10, 06:37
Hur ligger det till med detta:

There is a 1991 Indian journal report regarding Cissus: "cissus quadrangularis was mutagenic" Since they were looking at food items, it was probably the whole (ground) plant.

http://usplabsdirect.com/showthread.php/17099-Cissus-safety?

exevision
2012-04-12, 14:47
bump

exevision
2012-04-16, 18:36
bump

Indian J Exp Biol. 1991 Aug;29(8):730-7.

Mutagenic activity of south Indian food items.

Sivaswamy SN, Balachandran B, Balanehru S, Sivaramakrishnan VM.


Source

Isotope Division, Cancer Institute, Madras, India.


Abstract

Dietary components and food dishes commonly consumed in South India were screened for their mutagenic activity. Kesari powder, calamus oil, palm drink, toddy and Kewra essence were found to be strongly mutagenic; garlic, palm oil, arrack, onion and pyrolysed portions of bread toast, chicory powder were weakly mutagenic, while tamarind and turmeric were not. Certain salted, sundried and oil fried food items were also mutagenic. Cissus quadrangularis was mutagenic, while 'decoctions' of cumin seeds, aniseeds and ginger were not. Several perfumes, essential oils and colouring agents, which are commonly used were also screened and many of them exhibited their mutagenic potential by inducing the 'reverse mutation' in Salmonella typhimurium tester strains.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1769715