handdator

Visa fullständig version : 3 träningsdagar-1 vilodag?


Bagjoel
2012-04-01, 20:45
Tjena.

Jag har styrketränat på gym i drygt ett år och har senaste halvåret ca jobbat med att ett upplägg som går ut på att träna tre dagar och sen vila en dag.

dag 1 ; Biceps - curls, chinups, pullups, rows, latsdrag etc.

dag 2 ; Ben - cyckling, marklyft, knäböj, benspark etc.

dag 3 ; Triceps - bänkpress, millitärpress, triceps extensions etc.

dag 4 ; Vila etc.


Vad tror ni om detta? Jag är rädd att jag övertränar mig själv, men jag vill ändå träna så mycket som möjligt.
*jorgen*

Som tillägg kan sägas att jag käkar EAA, kreatin och en proteinshake då och då.

FrankDrebin
2012-04-01, 20:50
Applicera "rätt" volym och intensitet så slipper du bli övertränad.

312
2012-04-01, 21:12
Jag kör nästan varje dag, tre olika pass. Ibland slänger jag in en vilodag, typ en varannan vecka. Inga problem för mig.

Vad menar du med "triceps" och "biceps"? Är inte fokusen på bröst/rygg på de passen?

Kör på schemat, och känn efter. Vad säger din kropp? Blir du helt sliten eller känner du dig pigg?

Sen är nog kosten väldigt viktig. Deffar du, kaloribalans, överskott? På bulk tror jag absolut att man kan träna oftare än på deff.

Bagjoel
2012-04-01, 21:31
Jag kör nästan varje dag, tre olika pass. Ibland slänger jag in en vilodag, typ en varannan vecka. Inga problem för mig.

Vad menar du med "triceps" och "biceps"? Är inte fokusen på bröst/rygg på de passen?

Kör på schemat, och känn efter. Vad säger din kropp? Blir du helt sliten eller känner du dig pigg?

Sen är nog kosten väldigt viktig. Deffar du, kaloribalans, överskott? På bulk tror jag absolut att man kan träna oftare än på deff.

Absolut fokus ligger på bröst/rygg - det var bara för att ge en uppfattning om vad jag sysslar med och vilka muskelgrupper jag fokuserar på.

Jag mår väldigt bra av det, känner mig pigg osv, men känner mig ibland osäker på om jag gör framsteg eller inte.

Deffar inte direkt men bulkar inte heller ihjäl mig. Äter väldigt (väldigt) mycket mat men inte något godis eller "snacks".

Pretorian
2012-04-01, 21:40
Hur kan man vara OSÄKER på om man gör framsteg eller ej? Bir du starkare? Är du närmare ditt mål nu än för ett år sedan? Vad är ditt mål?

Skriv ner reps och vikt vid varje pass så vet du vad du gjorde sist och då har du koll på vad du ska göra nästa pass för att öka.

Bagjoel
2012-04-01, 22:33
Hur kan man vara OSÄKER på om man gör framsteg eller ej? Bir du starkare? Är du närmare ditt mål nu än för ett år sedan? Vad är ditt mål?

Skriv ner reps och vikt vid varje pass så vet du vad du gjorde sist och då har du koll på vad du ska göra nästa pass för att öka.

Det har i ärlighetens namn slarvats med att skriva ner reps, vikt etc. Det måste jag styra upp. :smash: