handdator

Visa fullständig version : Varför tränar du?(Egentligen)


add3
2012-03-31, 22:29
Vore intressant att se vilka anledningar som finns till att folk vill bli större och varför. Bättra på självförtroendet? /hälsoskäl?/frugan som tvingar en? osv.

Tränar själv primärt för utseende och för att hålla mig stark och i form. Tränar på gym och spelar en del fotboll på fritiden.

Ligger det någon "gömd" psykologisk förklaring bakom vår strävan efter protein- och vattenfyllda kroppsdelar?

/Discuss

Latissimus Dorsi
2012-03-31, 22:57
Det är en livstil, nuförtiden är mitt gympass höjdpunkten på dagen. Det är en del av mig. Folk som gymmar för att imponera på brudar, äcklar mig.

Spartansk
2012-03-31, 23:06
Mitt mål är att bli så snygg att det överglänser min totala brist på personlighet.

Eira
2012-03-31, 23:09
Ska aldrig dö typ

NiklasAlm
2012-03-31, 23:33
För att utmana mig själv :whipped:

312
2012-03-31, 23:45
Jag har fan ingen aning. Jag blir ju bara fet av det. :D

limenka
2012-03-31, 23:50
Inga vänner eller hobbyn. Något måste jag ju göra.

MWA
2012-04-01, 00:39
För att en dag uppnå min kropps fulla potential.

MtotheM
2012-04-01, 01:41
För att det är kul.

Strand93
2012-04-01, 05:43
Man känner sig manlig :D Skiter fullständigt i vad brudar tycker på så sätt, och mitt mål är inte, som för många andra, att bli "rippad" och få välformade slanka muskler. För mig gäller det att bli så stor och tung som möjligt

vicarious
2012-04-01, 06:47
Först var det för att gå ned i vikt. Nu för att det är kul.

Sheogorath
2012-04-01, 07:19
Jag hatade min kropp hela skoltiden för att jag var så ranglig. Nu straffar jag den dåliga genetiken genom att tukta den med järn och forma om den till något att vara stolt över.

...och för att det är en kul, blivit en livsstil med åren osv osv osv.

Jepson
2012-04-01, 07:27
För att öka mitt självförtroende, allmänt gladare när jag börjar få en kropp som jag gillar!

pwnyou
2012-04-01, 07:35
För att jag vinner mer på det än vad jag förlorar.

(Positiva effekter: Får en högre kcal-balans, blir mer rippad för min kroppsvikt/snyggare, starkare, mer atletisk, KUL SOM FAN)

(Negativa: Tar väl 2 timmar per dag, men att göra det istället för att sitta vid datorn eller tv:n lite extra ser jag bara som positivt)

wird
2012-04-01, 08:33
Jag tränar för att bli stark. Älskar sport, framför allt kraftsport. Mitt självförtroende har blivit bättre och bättre sedan jag börjat träna styrketräning. Med tiden har det blivit en livsstil för mig och jag älskar det.

dalmas
2012-04-01, 08:34
För mig är det två huvudsakliga skäl:

1. Utforska min prestationsförmåga, dvs. se hur "optimal" fysik jag kan få. Med optimal syftar jag på att vara så stark som möjligt i kombination med att ha så god kondition som möjligt.

2. Då jag vistas mycket i naturen (främst fjällen) vill jag ha en sådan fysik som inte begränsar min vistelse där på något sätt.

Har aldrig brytt mig om volym eller det visuella, kommer nog heller aldrig satsa på det då jag är dömd att vara lönnfet.. ;)

TREX
2012-04-01, 08:35
För att kunna äta mer mat, mycket muskler = hög förbränning = äta mycket.

Älskar att äta, skulle inte ha nått emot att ligga på 6-8000 kcal.

Kul, aldrig tyckt det är speciellt kul, ha en snygg kropp? Det är väl en bonus, men inget man orkar bry sig om direkt. Kvinnor gillar inte när man får för mycket muskler heller, så det är ju inte därför man tränar.

Robbmeister
2012-04-01, 08:46
Ifrån början för att jag åtminstone ville utmärka mig på något sätt (genom att ha mer muskler och vara starkare) för att inte bara vara en i gruppen. Nu förtiden så är det för att det håller mig sysselsatt och för att det är roligt.

pwnyou
2012-04-01, 09:17
Kvinnor gillar inte när man får för mycket muskler hellerSålänge man inte tar steroider kan man nog inte få för mycket muskler (snarare fett du syftar på, så man får "bulliga" feta "muskler"), sålänge man håller sig rippad.

TREX
2012-04-01, 09:21
Sålänge man inte tar steroider kan man nog inte få för mycket muskler (snarare fett du syftar på, så man får "bulliga" feta "muskler"), sålänge man håller sig rippad.

Om man tycker att Cristiano ronaldo har tillräckligt med muskler/lagom fysik så går det nog alldeles utmärkt att bli för tränad, finns ju gott om folk här på forumet som har tränat sig "för muskliga".

Spartansk
2012-04-01, 09:26
Sålänge man inte tar steroider kan man nog inte få för mycket muskler (snarare fett du syftar på, så man får "bulliga" feta "muskler"), sålänge man håller sig rippad.

Johodu. Jag känner tjejer som tycker att den här mannen har äckligt stora muskler:

http://www.derok.net/derok/images/thegrill/oc%20ryan%20atwood%20benjamin%20mckenzie.jpg

TREX
2012-04-01, 09:29
http://www.dlisted.com/files/crisman1.jpg

Typ lite axlar, lite armar, lite underarmar, lite bröst, och en bra bräda. Tror mer än så blir no no hos väldigt många tjejer.

Eddie Vedder
2012-04-01, 09:41
Jag tycker träningen är väldigt kul. När jag av ena eller andra anledningen inte tränar någon dag så får jag aldrig någon ångest längre heller. Snarare är det varenda gång så att jag känner vad mycket vettigt jag får gjort och vad mycket jag kan läsa helt plötsligt.

Sen är självklart själva projektet i att försöka bli bättre - lite experimenterande och balansgången mellan mycket/för mycket - givande i sig.

Den här frågan har ju ställts i en miljon trådar men som jag tidigare skrivit; Ju mindre betydelsefull träningen är för mig i hela min vardag desto mer lustfylld blir den. Och desto lägre prioritet i mitt liv desto mer motiverad är jag att verkligen träna på ett sätt jag tror är effektivt - och inte bara träning för tränandets skull.

Zorgus
2012-04-01, 09:50
Hellre vara träningsberoende än beroende av nåt annat. Jag är den typen..

bertbert
2012-04-01, 09:51
Jag tränade först för att bli grövre och starkare. Nu tränar jag för att det är roligt.

Ju mindre betydelsefull träningen är för mig i hela min vardag desto mer lustfylld blir den. Och desto lägre prioritet i mitt liv desto mer motiverad är jag att verkligen träna på ett sätt jag tror är effektivt - och inte bara träning för tränandets skull.

+4958739847539875

mn8eii
2012-04-01, 09:53
väldigt[/I] många tjejer.

Fast mannen i fråga har ju lagt på sig en hel del muskler sen bilden du lyckats gräva upp och går då fortfarande hem hos väldigt många tjejer.

http://1.bp.blogspot.com/-4awZc9xO8AI/TsDUW36LjTI/AAAAAAAAGLk/4AHOqR1-HNM/s800/Cristiano_Ronaldo_2010.jpg

wcanka
2012-04-01, 09:54
Johodu. Jag känner tjejer som tycker att den här mannen har äckligt stora muskler:

http://www.derok.net/derok/images/thegrill/oc%20ryan%20atwood%20benjamin%20mckenzie.jpg

Caaaaaaaaaaalifornia here we come!

Inge Enveten
2012-04-01, 10:01
Fixa brudar

Meanmug
2012-04-01, 10:05
Jag tränar för att utvecklas rent kroppsligt men även rent mentalt!

Att sätta dit alla doubters är också en anledning

pwnyou
2012-04-01, 10:06
Om man tycker att Cristiano ronaldo har tillräckligt med muskler/lagom fysik så går det nog alldeles utmärkt att bli för tränad, finns ju gott om folk här på forumet som har tränat sig "för muskliga".

Johodu. Jag känner tjejer som tycker att den här mannen har äckligt stora muskler:Men nu är det ju knappast sådana tjejer man vill ha, amirite?

lanzal
2012-04-01, 10:16
Tränar för att bli stark, jag tycker det är roligt att träna och umgås med alla mina vänner som också tränar.
Sen är det jävligt kul att ha snyggast kropp och VETA att man är starkare än alla andra runtomkring dig hela tiden, det hjälper liksom självförtroendet som för mig har vart dåligt men bara blir bättre och bättre.

TREX
2012-04-01, 10:20
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

pwnyou
2012-04-01, 10:22
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.Att förbättra sig själv är aldrig pinsamt.

Tyrwing
2012-04-01, 10:23
Först var det för att bli starkare. Var sjukligt klen och hade ont i rygg, axlar etc som 18-åring...

Nu har det blivit en livsstil, jag älskar att träna och köra tunga lyft. Blir alldeles kollrig om jag har mer än 2 dagars vila.

Jepson
2012-04-01, 10:24
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

De hjälper med träning sen är du ju absolut inte den enda anledningen bara en i mängden iaf för mig.
Älskar och träna och inte så att jag känner helvete nu måste jag te gymmet för att självförtroendet ska ökas. Så känner iaf jag ;)

Tyrwing
2012-04-01, 10:24
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

Tvärtom, att förbättra en del av sig själv är bara produktivt för självförtroendet, för att det leder till att du känner att du kan förbättra fler delar. Att du kan ta fler steg på vägen.
Att du får en snygg kropp/blir uthållig/går ned i vikt är ju något man kan vara stolt över, stolt över -> ökat självförtroende.

Sheogorath
2012-04-01, 10:27
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

Om du tillhör den ytterst lilla klick av mänskligheten som har en fullt tillräcklig känsla av egenvärde UTAN att behöva uppvisa eller prestera något så kan väl du skratta dig lycklig gissar jag. Om du hade kunnat strippas från allt du äger, har och kan och ändå hade känt dig till freds med dig själv, tja.... Grattis?

z_bumbi
2012-04-01, 10:29
Primärt för att hålla mig friskare. All träning är inte kul men genom att göra det till vanor så blir den av i högre omfattning.

Sheogorath
2012-04-01, 10:31
Tvärtom, att förbättra en del av sig själv är bara produktivt för självförtroendet, för att det leder till att du känner att du kan förbättra fler delar. Att du kan ta fler steg på vägen.
Att du får en snygg kropp/blir uthållig/går ned i vikt är ju något man kan vara stolt över, stolt över -> ökat självförtroende.

Självförtroende (tilltro till den egna förmågan) och en genuin känsla av egenvärde är dock inte samma sak. Snarare blir man mer och mer sårbar ju större del av ens person som är beroende av att vissa superficiella ting finns på plats.

Zorgus
2012-04-01, 10:38
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

Självförtroende kan ju vara starkt kopplat till kroppen, så jag ser inget fel i att skapa en snygg kropp..vem vill inte ha det liksom? Vad tycker du man ska göra..fortsätta vara fet och gå i KBT istället?

Tyrwing
2012-04-01, 10:40
Självförtroende (tilltro till den egna förmågan) och en genuin känsla av egenvärde är dock inte samma sak. Snarare blir man mer och mer sårbar ju större del av ens person som är beroende av att vissa superficiella ting finns på plats.

Och varför skulle det inte kunna förankras i faktumet att du bara lyckas ta dig ned till gymmet? DVS, du gör någonting som får DIG att må bättre för DIN egen skull?
Det är lika mycket en höjning av egenvärde som en boost och ens starkare tilltro av din egen förmåga den dagen du känner att du kan marka/böja/bänka X-vikt.

Sårbar blir du bara så länge du förblir reaktiv mot omgivningen och det är du ENDAST om du tränar för att andra människor ska tycka att du är snygg, vilket inte var det som syftades till. Utan träning för sin egen skull, då finns det ingen bakomliggande faktor i hjärnan som frågar dig gång på gång "Tycker andra att jag är häftig nu när jag bänkar 100kg?"

FrankDrebin
2012-04-01, 10:40
Självförtroende kan ju vara starkt kopplat till kroppen, så jag ser inget fel i att skapa en snygg kropp..vem vill inte ha det liksom? Vad tycker du man ska göra..fortsätta vara fet och gå i KBT istället?

9/10 tränar indirekt för att få positiva erfarenheter av det motsatta könet alt samma. Behöver inte vara fet för att förstå det.

Sheogorath
2012-04-01, 10:46
Och varför skulle det inte kunna förankras i faktumet att du bara lyckas ta dig ned till gymmet? DVS, du gör någonting som får DIG att må bättre för DIN egen skull?
Det är lika mycket en höjning av egenvärde som en boost och ens starkare tilltro av din egen förmåga den dagen du känner att du kan marka/böja/bänka X-vikt.

Bättre självförtroende av träning och presation? Ja. Må bättre? Ja. Mer "nöjd" med sig själv? Absolut! Självklart överväger fördelarna med en aktiv livsstil men TREX har faktiskt rätt. En persons känsla för sitt eget värde bör inte ligga i de sakerna. Det hade varit önskvärt om känslan för det egna värdet var djupare rotat än så. Det är när han kallar försöken att bygga på ytan (och till ytan räknar jag också självförtroendet) för "patetiska" som jag reagerar eftersom detta kanske är det enda många KAN göra. Då är det bättre att man får vara så glad och stolt man bara kan och hoppas att den dagen inte kommer när man förlorar en arm eller ett ben och hela ens känsla av värde går om intet.

Tyrwing
2012-04-01, 10:50
Bättre självförtroende av träning och presation? Ja. Må bättre? Ja. Mer "nöjd" med sig själv? Absolut! Självklart överväger fördelarna med en aktiv livsstil men TREX har faktiskt rätt. En persons känsla för sitt eget värde bör inte ligga i de sakerna. Det hade varit önskvärt om känslan för det egna värdet var djupare rotat än så. Det är när han kallar försöken att bygga på ytan för "patetiska" som jag reagerar eftersom detta kanske är det enda många KAN göra. Då är det bättre att man får vara så glad och stolt man bara kan och hoppas att den dagen inte kommer när man förlorar en arm eller ett ben och hela ens känsla av värde går om intet.

Jamen det är väl klart. Jag menar inte alls på att det endast ligger i träningen. Men jag ser träning som en ett steg på vägen, eller en del som utgör en bir av grunden. Delvis för att det är nyttigt att anstränga kroppen lite, delvis just för tidigare nämna anledningar i tidigare poster(lyfta tungt, utmana sig själv, etc).

jokem
2012-04-01, 10:52
Verkar som att kolozzeummoderatorerna (eller fler eftersom någon anmäler) inte förstått att det är 1a april. Gör väl om och gör rätt med en ny varning i inkorgen.

För att bli starkare och leva sundare, man har mycket användning av styrketräningen i vardagen. Man lär sig använda sin kropp och kan tillämpa skadefria lyfttekniker i vardagen.

mini
2012-04-01, 10:56
För att bli starkast i Sverige. Eller Europa.
Och för att jag har mina kompisar på gymmet. Vore det inte för dem kanske jag skulle svarat något annat.
(Och för att muskler är snyggt, och för att jag måste göra något för att inte bli ultrafet med tanke på min kost.)

Supermicke
2012-04-01, 11:00
på tal om självförtroende tycker jag vissa kanske får för mycket.. en del styrketräningsmänniskor tkr jag upplevs som arroganta.. behöver iofs inte vara till följd av träning.

BiffKriminell
2012-04-01, 11:01
9/10 tränar indirekt för att få positiva erfarenheter av det motsatta könet alt samma. Behöver inte vara fet för att förstå det.
Skulle snarare, efter vida diskussioner med min vän herr Freud, hävda att 9/10 tränar direkt för att få positiva erfarenheter med det motsatta könet och är medvetna om det, medan de sista 10 procenten också tränar för att få ligga, men erkänner/vet inte om det själva.

BiffKriminell
2012-04-01, 11:02
på tal om självförtroende tycker jag vissa kanske får för mycket.. en del styrketräningsmänniskor tkr jag upplevs som arroganta.. behöver iofs inte vara till följd av träning.

Arrogans är inte ett tecken på bra självförtroende enligt mig, det är snarare ett tecken på dåligt självförtroende.

Supermicke
2012-04-01, 11:08
Arrogans är inte ett tecken på bra självförtroende enligt mig, det är snarare ett tecken på dåligt självförtroende.

det har du nog rätt i!

mini_Arnold
2012-04-01, 11:09
Jag blir upphetsad när jag flexar framför spegeln.
+ har en fråga men vi tar det sen.

krubkungen
2012-04-01, 11:09
this, bättre ben dock. http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS2ucrROjhhnmYYkx0rJQMB4JVuPqplc gqeZvrGcZ6PwNVZbJ75xg

tntballe
2012-04-01, 11:10
För att det är roligt att bli starkare, och jag gillar känslan av leka på gränsen för vad kroppen klarar.
Postat via en mobil enhet

sterud
2012-04-01, 11:14
Från början (nåja, har bara hållit på ett drygt år..) var det enkom för att gå ner i vikt. Efter ett tag insåg jag att det kunde vara bra att ha något som "höll formen" efter att fettet försvunnit. Smalfet är inget ideal...
Nu har det ju bara blivit kul, nästan ett beroende.
Och naturligtvis bättras självförtroendet på. Nu törs jag ju faktiskt visa mig i t-shirt. Det var jävligt jobbigt för ett år sedan.
Hur det blir i framtiden får vi se, inga planer finns än. Jag vet iaf jättebiff inte är något för mig.

//Stefan

Hampi
2012-04-01, 11:18
Även jag får göra om och göra rätt då mitt inlägg gick upp i rök..


I ärlighetens namn så äre kort å gott för att få bättre självförtroende och för att må bättre. Kan koncentrera mig bättre på plugg och jobb också!

TREX
2012-04-01, 11:25
För att bli starkast i Sverige. Eller Europa.
Och för att jag har mina kompisar på gymmet. Vore det inte för dem kanske jag skulle svarat något annat.
(Och för att muskler är snyggt, och för att jag måste göra något för att inte bli ultrafet med tanke på min kost.)

Är dina kompisar fast i gymmet eller är det bara omöjligt för er att träffas och umgås på, ptja jag vet inte, alla andra tusentals ställen det finns att träffas och umgås på?

"Hänga med polarna" låter som en kass anledning det också, träffas på helgerna istället och ta en fika vetja.

Om jag gillade någon på mitt gym så pass mycket så att komma dit och träffa de personerna var det som gjorde att jag gick dit överhuvudtaget skulle jag bjuda över alla på en grillkväll nån gång i månaden istället, eller dra och bowla.

Sheogorath
2012-04-01, 11:29
Är dina kompisar fast i gymmet eller är det bara omöjligt för er att träffas och umgås på, ptja jag vet inte, alla andra tusentals ställen det finns att träffas och umgås på?

"Hänga med polarna" låter som en kass anledning det också, träffas på helgerna istället och ta en fika vetja.

Om jag gillade någon på mitt gym så pass mycket så att komma dit och träffa de personerna var det som gjorde att jag gick dit överhuvudtaget skulle jag bjuda över alla på en grillkväll nån gång i månaden istället, eller dra och bowla.

Feeling judgy today? Vissa av oss har projektvänner. Vänner som man har till olika saker. Vissa av oss har bara sådana. Jag har nu för tiden bara festvänner. Tidigare i livet hade jag datorspelsvänner och rollspelsvänner. Jag hade filosofivänner och politikervänner. Mini har träningsvänner. Kanske umgås hon med dem i andra sammanhang också. Kanske inte. Who the fuck cares?

RobbanColeman
2012-04-01, 11:30
Jag ska ta reda på hur grov jag kan bli utan otillåtna medel, det har jag undrat ända från start. Det är förbannat kul att träna och lära sig mer och mer i gebitet också. Gillar dessutom att snacka med folk då jag e på gymmet, pratar mest film och tv...

Har som mitt största mål också att bli en mycket vältränad gubbe! :)

Jag får ju dessutom snacka med King Grub live t ex! Hahahahahaahahahahahahahahaahahaha... :D

TREX
2012-04-01, 11:31
Jag bara tyckte det lät märkligt och det var inte menat specifikt till mini utan till alla andra som svarar "för att hänga med gänget" som om "gänget" vore cementerat i betongfundament på gymmet, givetvis pratar man med alla som är i den lokalen där man tränar, frågar hur det går och hälsar, men det är inte direkt så jag känner att jag inte skulle gå dit om biceps-bosse är där liksom, förstår du? Lät på vissa som att så var fallet men kanske läste fel.

Challeman
2012-04-01, 11:32
Jag tränar för att jag är en gottegris och tycker om att äta men samtidigt måste man tänka på sin kropp och sitt välmående. Jag tränar yoga och kettlebells för att det är kul att se hur långt man kan forma sin egen kropp efter sina förutsättningar och se hur långt man kan gå.
För det mesta upplever jag känslan av att energinivån ökar efter träningen och det gör ju att man kan prestera mer i vardagen. Har jag uppehåll på min träning sjunker min energinivå och jag blir en sk bitterkuk så träningen gör mig till en mer positiv människa:)

mini
2012-04-01, 11:39
Jag bara tyckte det lät märkligt och det var inte menat specifikt till mini utan till alla andra som svarar "för att hänga med gänget" som om "gänget" vore cementerat i betongfundament på gymmet, givetvis pratar man med alla som är i den lokalen där man tränar, frågar hur det går och hälsar, men det är inte direkt så jag känner att jag inte skulle gå dit om biceps-bosse är där liksom, förstår du? Lät på vissa som att så var fallet men kanske läste fel.

Ok, du har inga kompisar på gymmet. Det är ok. Jag träffar mina kompisar tre dagar i veckan på gymmet. Ibland gör vi annat också, men det var ju knappast frågan i den här tråden. Men ja, det är på något sätt cementerat. Problem för dig?

ChrisDEFC
2012-04-01, 11:45
För att jag mår bra av det och mår dåligt när jag inte tränar...

TREX
2012-04-01, 11:46
Ok, du har inga kompisar på gymmet. Det är ok. Jag träffar mina kompisar tre dagar i veckan på gymmet. Ibland gör vi annat också, men det var ju knappast frågan i den här tråden. Men ja, det är på något sätt cementerat. Problem för dig?

Tack, nu kan jag sova gott ikväll :)

Spartansk
2012-04-01, 11:51
Men nu är det ju knappast sådana tjejer man vill ha, amirite?

Ptja...

Gald
2012-04-01, 11:53
Love bodybuilding, älskar att träna, på vägen till gymmet magen börjar pirra mp3 musiken pumpar motivations låtar kan ej bli bättre, desto närmare man kommer gymmet och vikterna pirrar magen sen exploderar man bara.

M0uZnhAovBc&feature=relmfu

Latissimus Dorsi
2012-04-01, 12:03
Love bodybuilding, älskar att träna, på vägen till gymmet magen börjar pirra mp3 musiken pumpar motivations låtar kan ej bli bättre, desto närmare man kommer gymmet och vikterna pirrar magen sen exploderar man bara.

M0uZnhAovBc&feature=relmfu

1000+ den här motivationsvideon är GALEN!!

Jeneric
2012-04-01, 12:07
Jag testade motsatsen till att träna ett antal år och efter min far dog i cancer troligtvis pga sådant leverne så ändrade jag allt.

apfel
2012-04-01, 12:09
jag började träna för att bli stor, har alltid varit mobbad för att jag varit liten och kunde jag inte påverka min kroppslängd kunde jag iallafall påverka resten. är 164cm btw.

JakeShaft
2012-04-01, 12:56
Tränar för att hålla mig någorlunda stabil men främst frisk psykiskt. Nu jobbar jag på ett gym vilket kan ses som en anledning. Jag har ingen annan hobby och uppskattar egentligen inte umgänge med andra människor, då är träning en av de bättre saker jag kan döda tid med. Dessutom behöver man inte prata med människor på gymet eller när man springer, väldigt många andra hobbys innefattar socialt umgänge.

Det har blivit en livsstil och jag har inte något roligare eller bättre att göra.

Noob72
2012-04-01, 13:16
Mestadels för att min penis blir&se mindre ut ju mera massa jag lägger på mej

Silencer
2012-04-01, 13:20
Stor stark snygg hälsosam och det är en sorts personlig utveckling som man har med sig hela livet och därför fyller många funktioner som jag inte orkar redogöra för här.

bearwolf
2012-04-01, 13:38
Först för att bli smal och få ligga mer (dock alltid haft tjej i princip) men man vill ju slippa vara tjockis!
Sen insåg jag att jag var bland dom starkare i min kompiskrets som tränade lite då och då, det räckte för att jag var tvungen att försöka vara starkast, har samma fel i huvet när det kommer till spel och highscores :D så då sket det sig att gå ner i vikt så mycket. Nu försöker jag dock igen tappa vikt, men det är ju så gött att träna på ett fint kcalöverskott ;)
Tränar mycket för att jag gillar den där känslan av att ha lite träningsvärk och vara lite tight i kroppen när jag tränar mycket. Men visst vill man vara sådär deffad, biffig, inte behöva känna skam för kaggen när man är på krogen och kunna ragga mer :D

filmjölk
2012-04-01, 13:57
Jag började träna på gymmet för att jag i tidig ålder insåg att jag inte hade någonting att stoltsera med. Jag var ful, klen, dum, fattig, tråkig, spinkig, fantasilös och talanglös. Jag skulle aldrig bli rik, aldrig bli berömd, och aldrig få pussa en söt tjej.

Om jag skaffade muskler, styrka och en snygg kropp kunde jag kompensera för detta iaf lite grann. I takt med att den taniga kroppen lade på sig mer muskler (senare ytterliggare med hjälp av lite alkemi) fick jag, trots total talanglöshet närma mig det motsatta könet. Hångla lite, gosa lite, kopulera emellanåt. Något jag utan mina muskler aldrig lyckats med. Faktiskt. En tjej som var såpass söt att hon inte ens hade erkännt min existens när jag var 14 låg naken i min säng vid 17. Visst, jag blev ingen Don Juan som låg med 200 pers, men några få är ändå fler än 0.

Numera är jag gift (Jag träffade min fru när jag var 20...14 år sen) fet, och har ingen snygg kropp. Visst, det hade vart trevligt att skaffa det igen, för hennes skull, men orka ta sig i kragen. Är alldeles för bekväm, matglad och glad i alkohol.

Dock gillar jag fortfarande att lyfta skrot, men har eg. ingen vettig orsak till att göra det annat än att det är kul. Numera syns det inte ens att jag tränar, såpass fet är jag. Men det är en ganska go "kick" att vid tillfälle kunna "äga upp" styrkelyftare på 90kg muskler, tio år yngre än mig i bänkpress vid tex en Göteborgsträningsträff :D


Så svaret på frågan är: Jag vet inte.

Popliteus
2012-04-01, 14:02
För att man mår så sjukt bra av det!! Sedan är det en skön känsla att se hur ens kropp förändras.

Librish
2012-04-01, 14:07
Av tre skäl i ungefär följande ordning:

1. För hälsans skull. Jag tror att träning som man uppehåller genom livet kan ha en väldigt stor skillnad på livskvalité i livets senare decennier.

2. För styrkans skull. Det är kul att vara stark.

3. För utseendets skull. Det är kul att gilla sin egen kropp.

Det jag också gillar med styrketräning är att det är så kvantifierbart. Man kan lätt se när man åstadkommit eller blivit bättre på något. Lite som achievement points IRL.

Stefan J
2012-04-01, 14:13
För att bli starkare i kroppen i allmänhet och starkare i bänkpress i synnerhet.

Röda Björnen
2012-04-01, 14:15
Snygg av träning har jag aldrig velat bli dock så älskar jag varje sekund jag är i gymmet och saknar det varje sekund jag går ut.

Stefan J
2012-04-01, 14:27
Måste motvilligt medge att jag nyligen drabbats av stora-arm-febern och har ett sidoprojekt att skaffa mig 50cm kallt överarmsmått! :D

mystic[-_-]
2012-04-01, 14:34
Måste motvilligt medge att jag nyligen drabbats av stora-arm-febern och har ett sidoprojekt att skaffa mig 50cm kallt överarmsmått! :D

Kör lite mer biceps så är det lugnt dina triceps är ju galna

Anledningen till att jag tränar nu är för att det är kul, får ligga mycket, gillar att vara lite större :)

rooz
2012-04-01, 14:47
Enkom för att få ligga i början. Tror nästan det var jävligt kul en period också, men jag tränar för att slippa vara fet, ful och tragisk.

Idag så vete faen, hoppas bli lite smågrofv ngn dag:)

Lord Humungus
2012-04-01, 15:03
Tränar för känslan det ger varje gång man tittar i spegeln och ser att nåt förbättras

Börje H
2012-04-01, 15:29
För att både kropp och knopp mår bra av fysisk fostran. För 10-15 år sen kanske det vara mer av estetiska skäl men var på en byggartävling runt milleniumskiftet och vips var den inspirationen borta. Nu handlar det mer om att lyckas prestera nått och förbättra tekniska detaljer. Även tänja lite på gränserna och pressa sig mot sitt yttersta. Sen går det inte att förbise den sociala biten. Träffar samma folk 8-10 timmar konstant varje vecka i träningslokalen och i en tid när arbete och andra åtaganden tar mycket tid så blir det vår tid tillsammans. Förvisso träffas man ibland utanför träningen också men inte på långa vägar lika mycket som i lokalen. Har ett flertal vänner som jag i princip aldrig träffat utanför klubbens väggar, men ändå skulle säga att jag känner väldigt bra och skulle ställa upp i alla väder om de skulle behöva det.

130kg finsk sisu
2012-04-01, 15:40
Måste motvilligt medge att jag nyligen drabbats av stora-arm-febern och har ett sidoprojekt att skaffa mig 50cm kallt överarmsmått! :D

bah. Konungen må skärpa sig! Jesus...

Nutrid
2012-04-01, 17:24
- För att trivas i min egen kropp.
- För att investera tid i något som man aldrig kommer ångra att man investerat tid i - och det är i en själv.
- För att vara stolt över sig själv.
- För att kunna se tillbaka på mitt liv och veta att jag gjorde allt för att bli så bra just jag kunde bli rent fysiskt.
- För att målmedvetenhet och fokus är något bara de starkaste klarar av att hålla uppe.
- För att förminska stress och göra utlopp för agression och känslor.
- För att förbättra förutsättningarna för allt i livet. Träning är så mycket mer än bara fysik.
- För att kunna må så bra som möjligt, hela tiden.
- För att kunna älska sig själv vilket är en av de viktigaste faktorerna som finns.
- För att värna om den enda riktiga passionen jag har insett att jag har.

Att man ser bättre ut och får "ligga" mer är inte något jag bryr mig speciellt mycket om. Däremot så bryr jag mig om att jag har möjligheten till det om jag vill.

gustafffsson
2012-04-01, 17:25
första var det för att jag ville gå upp i vikt,sen var det för att det var jävligt kul,nu är det för att jag vill börja tävla i SL(och för att tjejer gillar muskler ;D )

the_matsson
2012-04-01, 17:31
Det är i alla fall förbaskat kul. Och vad skulle jag annars göra?

lanzal
2012-04-01, 17:53
Vill inte röra upp något getingbo här men ser att många verkar träna på grund av kasst självförtroende, känns det då inte bara jävligt kasst att göra det genom att bygga upp en bra kropp? Blir det aldrig patetiskt?

Lite som att taket på ens hus läcker in vatten och man försöker väga upp det genom att ha största grillen i kvarteret på tomten.

Ja men hur gör man för att få bra självförtroende då?

stromming
2012-04-01, 17:54
Kompensation

Drughi
2012-04-01, 17:57
Från början för att ligga, nu är det väl mest för dem små stunderna frugan höjjer på ögonbrynen efter en diet

EkarN
2012-04-01, 18:08
Jag vet inte riktigt varför jag tränar längre:D Men det är väl för att inte bli helt förslappad.

Sheogorath
2012-04-01, 18:21
Från början för att ligga, nu är det väl mest för dem små stunderna frugan höjjer på ögonbrynen efter en diet

:thumbup:

buten
2012-04-01, 18:44
Slippa bada i vassen ;)

add3
2012-04-01, 18:55
Slippa bada i vassen ;)

Haha, vart badar du nu då?

buten
2012-04-01, 19:03
Haha, vart badar du nu då?

I vassen så ingen ser mig :(

Eddie Vedder
2012-04-01, 19:33
Ja men hur gör man för att få bra självförtroende då?

Lyssna inte på de där försöken till provokation. Klart styrketräningen är en av många saker som kan stärka ens självförtroende. Inte bara fysiskt utan även det mentala i att man vågar sig in i nya sammanhang och kämpar trots att det kanske till en början känns pinsamt och obehagligt.

TREX
2012-04-01, 19:41
Ja men hur gör man för att få bra självförtroende då?

Tar itu med vad det är man har problem med? Blir man mobbad tar man ju upp det med någon, är det att man har glasögon lär man sig leva med det.

Har ingen större aning faktiskt då jag aldrig haft det problemet.

Runnberg
2012-04-01, 19:56
För att imponera på girlsen såklart!

Shärin
2012-04-01, 20:01
för att bli starkast så klart ;)

johanhej
2012-04-01, 20:14
Till en början för att bli snyggare helt enkelt! Nu mest för att ha något vettigt att göra, blir så jävulskt rastlös om jag inte tränar på några dagar.

difeddy
2012-04-01, 20:17
Det kom ganska naturligt, faktiskt. Kom tidigt in i puberteten och var fysiskt större än alla andra, sen blev jag bara en tanig räka och började träna för att kompensera för det igen.

Stefan J
2012-04-01, 20:27
Ja men hur gör man för att få bra självförtroende då?

En väg kan vara att man når upp till de värderingar, krav och förväntningar som man har på sig själv för att man ska bli tillfreds med sig själv och kunna tillskriva sig ett högt värde. Så antingen blir du bra på de saker som är viktiga i din värld så att du bevisar för dig själv att du duger (kan vara allt från att skaffa en snygg kropp, konstant söka och uppnå bekräftelse från andra till att bli skicklig på sitt jobb, göra karriär eller vinna nobelpriset) eller så ändrar du värderingar så att du är nöjd med dig själv utan att ständigt behöva få bekräftelse eller lyckas med att uppnå en massa saker. Det senare är nog för många ett livslångt projekt som väldigt få på riktigt uppnår, många stannar vid den ständiga jakten att behöva bevisa för sig själv att man är värd någonting utan att för den skull medge att det är så man fungerar. Det blir bara mer subtilt med åldern.

sp123ltd1
2012-04-01, 20:51
Först var det bara för att få en snyggare kropp. Men sen insåg jag att det var redigt kul också!*cupid*

exor
2012-04-02, 06:45
1. För att skydda min familj.

2. För att jobbet ska bli enklare.

3. För att jag gillar att vara starkare än alla jag känner och dom flesta jag träffar.

4. För det är ett accepterat beroende för mig och mina nära.

5. Vara attraktiv för min sambo.

carrot
2012-04-02, 09:01
Ja, jag tränar också för utseendet, även om jag ibland inte vill erkänna det. Men den faktiska anledningen till varför jag går till gymmet eller utövar någon annan form av sport är för att jag trivs med att träna. Jag kan slappna av och känna att hjärnan får "vila" från all daglig stress.
Men som sagt jag tränar väl för utseendets skull också men hade det varit så att jag inte hade trivts med att träna så hade jag itne brytt mig om att gå till gymmet heller.

Tjulu
2012-04-02, 10:23
Började för att bli starkare och se bättre ut. Men nu har det utvecklats till något jag älskar och tycker är förbannat kul. Finns inget som går upp emot känslan efter ett hårt träningspass!

Spartansk
2012-04-02, 10:43
Tvärtemot vad jag skrev på första sidan så tränar jag inte bara för utseendet.

Egentligen tycker jag den bästa anledningen till att styrketräna är en som sades av en strongmankvinna som jag nu tyvärr glömt bort namnet på: "Det finns inga fördelar med att vara svag".

Och så tränar jag för att det känns bra att bli bättre på någonting. Jag hade naturligtvis lika gärna kunnat börja med ett instrument eller lärt mig ett språk, men styrketräning har fördelen att det inte kräver så mycket ansträngning av hjärnan. Sedan har styrketräningen massor av positiva carry-over-effekter till vardagslivet som många andra hobbyer inte har.

Malone
2012-04-02, 10:45
1. För att skydda min familj.

2. För att jobbet ska bli enklare.

3. För att jag gillar att vara starkare än alla jag känner och dom flesta jag träffar.

4. För det är ett accepterat beroende för mig och mina nära.

5. Vara attraktiv för min sambo.

Skydda din familj? Bor du i ett ghetto eller? Tror inte dina muskler har så stor chans mot en kniv eller en pistol.

Spartansk: Jag trodde du var en liten filosof som gillar att tänka och klura?

Poxeman
2012-04-02, 10:52
Jag tränar för att det är roligt att träna.
Men också för att bli snygg naken samt att det är kul att tävla och pressa sin kropp och sitt pannben längre än man trodde var möjligt.

regus
2012-04-02, 10:54
För att bli snygg och stark, samt inte få hjärtinfarkt vid samlag och mjölksyra av långa trappor.

Spartansk
2012-04-02, 10:56
Spartansk: Jag trodde du var en liten filosof som gillar att tänka och klura?

Haha! Jo, visst, men det är skillnad på att "tänka och klura" och att "banka in fakta". Det sistnämnda är mycket jobbigare. ;)

Jappse
2012-04-02, 11:01
Först för att gå ner i vikt. Nu för att det är förbannat kul, speciellt med 5x5. Uppskattar min kropp mer nu också.

Knatcharn
2012-04-02, 12:04
För att öka självförtroendet och vara nöjd med sig själv i vardagen och för att förebygga / åtgärda ont i ryggen och andra skador. Även för att sätta dit alla i omgivningen som säger "Varför satsar du så hårt? Du verkar ju knappast ha förutsättningarna för det." när man äter ett paket keso istället för fika varje fredag t.ex.

LoveMachine
2012-04-02, 12:13
Ursprungligen så var det för att gå ned i vikt. Jag var farligt fet och något behövdes göras. Det började bli svårt att träna kendo, gå i fjällen och leka soldat. Det har jag lyckats med och är i bättre form än någonsin, både presatitonsmässigt och utseendemässigt. Under tiden har jag dessutom upptäckt en massa andra fördelar. Jag blir avslappnad och sover bättre, jag får inte ont av mitt stillasittande jobb och det gör att jag mår bättre både psykiskt och fysiskt. När jag inte har någon form av träning så blir vardagen lite tyngre och tråkigare. När jag på senare tid dessutom har slutat med maskiner och tränat SL 5x5 och nu 5/3/1 så har jag dessutom funnit glädjen i själva träningen och att försöka bli bättre på det jag gör. Visst glädjer jag mig åt att jag ser resultat i spegeln och att jag lagom till 2015 kanske slipper gömma mig i vassen men de verkliga anledningarna till min träning ligger i nuet.

Sheogorath
2012-04-02, 13:11
För att öka självförtroendet och vara nöjd med sig själv i vardagen och för att förebygga / åtgärda ont i ryggen och andra skador. Även för att sätta dit alla i omgivningen som säger "Varför satsar du så hårt? Du verkar ju knappast ha förutsättningarna för det." när man äter ett paket keso istället för fika varje fredag t.ex.

Det är där du svarar att "Jo precis. Det är just därför jag måste satsa hårt, ditt jävla pucko" (eller en mindre färgstark variant på det samma).

exor
2012-04-02, 13:32
Skydda din familj? Bor du i ett ghetto eller? Tror inte dina muskler har så stor chans mot en kniv eller en pistol.

Inbillar mig att mina barn klarar sig bättre från mobbing i skolan om som har en väldigt stor och stark pappa. Chansen att undvika bråk, rån, våldtäkt mm när jag är med min familj på stan minskar nog också. Får vi inbrott hemma kanske hen blir rädd när en psykad biff kommer vevandes med en brandyxa.

Detta är bara spekulationer men jag tror storleken har betydelse.

Knatcharn
2012-04-02, 13:33
Det är där du svarar att "Jo precis. Det är just därför jag måste satsa hårt, ditt jävla pucko" (eller en mindre färgstark variant på det samma).

Hehe ja, det brukar bli väldigt tyst runt bordet efter min comeback.. :D

Knatcharn
2012-04-02, 13:36
Inbillar mig att mina barn klarar sig bättre från mobbing i skolan om som har en väldigt stor och stark pappa. Chansen att undvika bråk, rån, våldtäkt mm när jag är med min familj på stan minskar nog också. Får vi inbrott hemma kanske hen blir rädd när en psykad biff kommer vevandes med en brandyxa.

Detta är bara spekulationer men jag tror storleken har betydelse.

Håller med där, dock känner jag folk som blivit påhoppade och brutalt misshandlade just för att de varit stora. Förortskickers som vill bevisa att de är något, dvs ta sig an en riktigt stor kille. Såklart är de alltid tio mot en också. Men oftast lär det ju avskräcka, iallafall typ 1 mot 1 i en gränd och liknande fall. Om inte annat lär det ju hjälpa att ha lite kraft att kasta bort dem med om de är dumma nog att hoppa på dig..

Rikard Jansson
2012-04-02, 13:36
Tanken på att vara monsterstark har alltid inspirerat mig, i stil med att göra häftiga saker som imponerar på folk. Insåg för längesen att jag inte kan bli så stark, så nu tränar jag mest för att det vore ett slöseri med förfluten tid att inte göra det.

Heine
2012-04-02, 13:40
Ärligt talat så tränar jag nog mest för att jag vill få större muskler, vilket jag antar har att göra med att musklerna på något vis ger mig ökat självförtroende. Sen finns det ju mängder av andra positiva anledningar som gör att man hankar sig till gymmet 4 dagar i veckan. Man mår bra, det är roligt och utmanande etc.

Spartansk
2012-04-02, 13:42
nu tränar jag mest för att det vore ett slöseri med förfluten tid att inte göra det.

"Den modigaste mannen är den som vågar vända tillbaka när han inser att han gått vilse" - Shaolinordspråk.

Rikard Jansson
2012-04-02, 13:43
"Den modigaste mannen är den som vågar vända tillbaka när han inser att han gått vilse" - Shaolinordspråk.

"Don't quit. Suffer now and live the rest of your life as a champion."

Malone
2012-04-02, 14:50
Inbillar mig att mina barn klarar sig bättre från mobbing i skolan om som har en väldigt stor och stark pappa. Chansen att undvika bråk, rån, våldtäkt mm när jag är med min familj på stan minskar nog också. Får vi inbrott hemma kanske hen blir rädd när en psykad biff kommer vevandes med en brandyxa.

Detta är bara spekulationer men jag tror storleken har betydelse.

Okej, kan ju stämma.

OT:Varför har HEN blivit så populärt även utanför kolozzeum? Vars kommer det ifrån?

kajjm
2012-04-02, 15:47
Självförtroende, rolig-hälsosam hobby/tidsfördriv, se bättre ut inför migsjälv och alla andra.
Vägde 100kg otränad förr.. något var jag tvungen att göra!

Doctor Snuggles
2012-04-02, 16:02
Ådror. Bitches love ådror.

TREX
2012-04-02, 16:12
Ådror. Bitches love ådror.

Fråga PepzAdept, han vet.

Oxe
2012-04-02, 16:14
Förutom det obligatoriska att man tränar pga att man ej är välhängd, så hmm kunna ligga på stranden i sommar utan att djurrättsaktivister försöker knuffa ner en i vattnet för dom tror att man är en strandad val.

Vill nå upp till 750 i totalen +200bänk +300mark +250böj.

Nja tränar nog mest för att det är socialt och träffar kompisarna och snackar skit, då 50% av passen innehåller alkohol i samband eller nära anknytning till träningen så...

Springer
2012-04-02, 16:24
Tränar för att bli en bättre orienterare. Tror jag, det var så det började för några år sedan i alla fall. Nybörjare vid 35 års ålder, men det är j-t kul så jag ville såklart bli bätttre. Det vill jag fortfarande. Så jag började löpträna lite mer regelbundet, och tyckte faktistk det var kul det också. Då jag fick för mig att springa Lidingöloppet (samma år som jag fyllde 40, vilket sammanträffande...), och det var en rejäl boost för tränigsviljan. Kul, och nu har jag ett mål där som är ganska högt för en 40+:are... Börjat med lite annan blandad konditionsträning, för att kunna äta lite mer utan att gå upp i vikt. Alltid haft bra aptit, var upp i 80kg som mest, nu runt 73, på 183 cm.

Eftersom, ni andra tänker på träning som styrketräning, varför gör jag det då? Började som rehabträning, fick order av sjukgymnasten att ta mig till gymet. Motvilligt började jag, nu är det nog inte så mycket rehab. Kör mest överkropp, jag gillar att jag inte är tanigast i stan längre. Samtidigt så nojjar jag över att vikten riskerar gå upp. ;)

Åter till orienteringen. När jag slutar bli bättre kommer min motivation antagligen mattas av, sådan är jag. Men just nu vill jag se hur bra en vuxen nyvbörjare utan konditionsträningsbakgrund kan bli. Bieffekter är att jag fick för mig att börja laga mat för snart ett år sedan, så nu kan jag annat än koka vatten. Hoppas bli en bra förebild för döttrarna vad gäller matlagning.

hidden
2012-04-02, 16:37
Började för att gå ner i vikt och kunna ha t-shirt på mig utan att ha en mage ivägen. Nu är det för att försöka få magrutorna synas. Efter att magrutorna syns kanske det är dags o bli större. Jag har ingen aning, men nya mål ger nya utmaningar! Man blir så glad när man uppnår mål som man trodde var beyond ens egna kapabiliteter. Även om det är något "så enkelt" som att gå ner 10kg.

Nanderöd
2012-04-02, 19:32
För att bli stark! Vardagen och jobbet blir så enkel om man kör mark och böj regelbundet. Ryggen känns idag som en stålfjäder, jämfört med för 1,5 år sedan när jag hade ont i ryggen lite då och då. Jag vill vara stark och rörlig hela livet.
Fick efter en fisketur i somras en aha-upplevelse: Det finns inget som tung styrketräning för mig, som får mig att känna sådan ro, avslappning och välbefinnande.

Medusa
2012-04-02, 21:09
för att vara fin för tjejerna och kunna bräcka alla släktingar då och då varje år, släktingar borde för övrigt förbjudas ... :D är man muskulös och snygg får man mer pussy, så är det... större armar och bröst och rygg mm, ju snyggare fräschare tajtare brudar!

lanzal
2012-04-02, 21:11
En väg kan vara att man når upp till de värderingar, krav och förväntningar som man har på sig själv för att man ska bli tillfreds med sig själv och kunna tillskriva sig ett högt värde. Så antingen blir du bra på de saker som är viktiga i din värld så att du bevisar för dig själv att du duger (kan vara allt från att skaffa en snygg kropp, konstant söka och uppnå bekräftelse från andra till att bli skicklig på sitt jobb, göra karriär eller vinna nobelpriset) eller så ändrar du värderingar så att du är nöjd med dig själv utan att ständigt behöva få bekräftelse eller lyckas med att uppnå en massa saker. Det senare är nog för många ett livslångt projekt som väldigt få på riktigt uppnår, många stannar vid den ständiga jakten att behöva bevisa för sig själv att man är värd någonting utan att för den skull medge att det är så man fungerar. Det blir bara mer subtilt med åldern.

Tack för det där svaret, kan ha vart det bästa någon någonsin svarat på någon utav mina posts genom tiderna på alla forum, kolo ftw! *cupid*

cnsforpresident
2012-04-02, 21:45
1. Ångestdämpande, depressionsdämpande, stämningsstabiliserande.
2. Strukturerar upp livet, mat och sömn.
3. Kul som fan.
4. Man blir stor och stark.
5. Vila från plugg och barn och kognitiv stress.

Klikken
2012-04-02, 22:17
Bli så stor som möjligt

Löpsko
2012-04-02, 22:18
Bättre uthållighet under lan.

Mendel
2012-04-02, 22:21
Jag är intreserad av att bli starkare, Jag tränar också för att jag tycker det är skitkul.

NyKille
2012-04-03, 07:38
tjejer, vad ananrs ?

och sen de anledningar ni ger är bara plus i kanten.
skulle tjejer tycka att smala/tjocka killar var exakt lika snygga som rippade hade nog 90% av er inte gymmat.

Stryc9
2012-04-03, 07:44
Bli en estetiskt tilltalande och välfungerande maskin som kan kalla sig Adonis och bära upp det :D

Clark
2012-04-03, 07:51
Jag började 1996 för att jag ville bli stark och snygg sen blev det ett uppehåll till jag började rehabträna en skadad axel. Sen tränade jag för att gå ner i vikt och efter det för att bli muskulös. Nu tränar jag för att det är en av mina stora intressen. Det har blivit en livsstil och jag får en kick utav det. Tyvärr har man lagt på sig några fettkilon under det senaste året så "idag" vill jag gärna gå ner i vikt och underhålla den muskelmassa jag har.

madballz
2012-04-03, 13:53
Jag tränar för att jag inte kan sluta :)

Onigiri
2012-04-03, 15:09
för att vara fin för tjejerna och kunna bräcka alla släktingar då och då varje år, släktingar borde för övrigt förbjudas ... :D är man muskulös och snygg får man mer pussy, så är det... större armar och bröst och rygg mm, ju snyggare fräschare tajtare brudar!amen bro. :cool:

SteelPulse
2012-04-03, 15:10
Jag har nästan alltid knarkat, av och till, för att koppla av och vara nöjd, främst opiater. Det funkar ju förstås inte i längden, men träning är det som framkallar det närmaste man kan komma ett milt opiatrus och då utan negativa konsekvenser. Mest positiva konsekvenser, så jävla underbart.

Alltidxx
2012-04-04, 11:00
Från början blev jag medtagen till gymmet av kompis. Han slutade och jag fortsatte för jag tyckte det var rätt läckert att lägga på sig muskler. Sen gick tiden och det blev en livsstil och en del av vem jag är på ett sätt som liksom inte behöver förklaras. Det bara ÄR såhär, jag tränar för det är den jag är. Strävan är att skaffa en bättre och bättre fysik men att göra det med god hälsa som viktigaste ledstjärna och även sans och balans med övriga livet. Jag tävlar mot ingen, inte ens mig själv. Och jag har fått goda resultat på det.

Värt att notera är att jag aldrig någonsin tränat för vad andra människor ska tycka. Folk tror inte på mig när jag säger det, de tror jag försöker få mina motiv att framstå som ädlare än vad de tror det bottnar i: simpel attraktion av motsatta könet. Dom skulle bara veta att jag nog genom åren snarare fått höra mer om hur fult det är med folk som bygger muskler och att jag fortsatt träna oavsett om jag befunnit mig i lyckligt förhållande eller inte. Bättre söka sig till människor som tycker det jag gör är bra än att ändra på den man är för att falla oliktyckande i smaken. Men det är väl ingen ny visdom direkt.

Alltidxx
2012-04-04, 11:32
En väg kan vara att man når upp till de värderingar, krav och förväntningar som man har på sig själv för att man ska bli tillfreds med sig själv och kunna tillskriva sig ett högt värde. Så antingen blir du bra på de saker som är viktiga i din värld så att du bevisar för dig själv att du duger (kan vara allt från att skaffa en snygg kropp, konstant söka och uppnå bekräftelse från andra till att bli skicklig på sitt jobb, göra karriär eller vinna nobelpriset) eller så ändrar du värderingar så att du är nöjd med dig själv utan att ständigt behöva få bekräftelse eller lyckas med att uppnå en massa saker. Det senare är nog för många ett livslångt projekt som väldigt få på riktigt uppnår, många stannar vid den ständiga jakten att behöva bevisa för sig själv att man är värd någonting utan att för den skull medge att det är så man fungerar. Det blir bara mer subtilt med åldern.Fast jag tycker du blandar ihop begreppen självförtroende (som var frågan du svarade på) och självkänsla. Självförtroendet blir högt när man känner sig konfident att klara av saker. Självkänsla bottnar i att man tycker att man har ett gott människovärde utan att behöva bevisa det. Typ. Självkänsla får man av att föräldrar och andra älskar dig oavsett hur bra eller dåligt du gör olika saker. Eller som du skriver, så kan man säkert skaffa självkänsla omgivingen till trots genom ett långt liv av insikt och tankelära istället. En tristare väg att vandra skulle jag tro.

För övrigt är jag inte så säker på att det är sådär massvis med folk som vandrar omkring med dålig självkänsla som jag får känslan av att man vill hävda generellt. Jag tror att de som har dålig självkänsla gör sig mera hörda och syns mer helt enklelt. De som är tillfreds jobbar inte aktivt på att låta omgivningen veta hur tillfreds de är.

Sheogorath
2012-04-04, 12:07
Fast jag tycker du blandar ihop begreppen självförtroende (som var frågan du svarade på) och självkänsla. Självförtroendet blir högt när man känner sig konfident att klara av saker. Självkänsla bottnar i att man tycker att man har ett gott människovärde utan att behöva bevisa det. Typ. Självkänsla får man av att föräldrar och andra älskar dig oavsett hur bra eller dåligt du gör olika saker. Eller som du skriver, så kan man säkert skaffa självkänsla omgivingen till trots genom ett långt liv av insikt och tankelära istället. En tristare väg att vandra skulle jag tro.

För övrigt är jag inte så säker på att det är sådär massvis med folk som vandrar omkring med dålig självkänsla som jag får känslan av att man vill hävda generellt. Jag tror att de som har dålig självkänsla gör sig mera hörda och syns mer helt enklelt. De som är tillfreds jobbar inte aktivt på att låta omgivningen veta hur tillfreds de är.

Mkt bra :thumbup: Du lyckades på ett mer begripligt sätt få ner i pränt det jag försökte säga.

Rubus
2012-04-04, 12:08
För det är jävligt kul :)

EeJay
2012-04-04, 12:32
Jag har nästan alltid knarkat, av och till, för att koppla av och vara nöjd, främst opiater. Det funkar ju förstås inte i längden, men träning är det som framkallar det närmaste man kan komma ett milt opiatrus och då utan negativa konsekvenser. Mest positiva konsekvenser, så jävla underbart.

starkt! Förutsatt att du slutat med knarket!

zegna
2012-04-04, 12:49
Jag tränar för att kunna försvara mig mot dem som mobbar mig för att jag träna.

Stefan J
2012-04-04, 13:23
Fast jag tycker du blandar ihop begreppen självförtroende (som var frågan du svarade på) och självkänsla. Självförtroendet blir högt när man känner sig konfident att klara av saker. Självkänsla bottnar i att man tycker att man har ett gott människovärde utan att behöva bevisa det. Typ. Självkänsla får man av att föräldrar och andra älskar dig oavsett hur bra eller dåligt du gör olika saker. Eller som du skriver, så kan man säkert skaffa självkänsla omgivingen till trots genom ett långt liv av insikt och tankelära istället. En tristare väg att vandra skulle jag tro.

För övrigt är jag inte så säker på att det är sådär massvis med folk som vandrar omkring med dålig självkänsla som jag får känslan av att man vill hävda generellt. Jag tror att de som har dålig självkänsla gör sig mera hörda och syns mer helt enklelt. De som är tillfreds jobbar inte aktivt på att låta omgivningen veta hur tillfreds de är.

Bra skrivet! Du inte bara tycker, du har helt rätt. Jag har blandat ihop begreppen självkänsla och självförtroende, och självuppskattning också för den delen ser jag nu när jag wikipediar :). Självförtroende är mycket riktigt ens tilltro till sin förmåga att kunna prestera medan självkänsla är uppfattningen man har om sig själv. Och självuppskattning är att man accepterar och tycker om sig själv. Jag skäms men jag måste medge att jag nog aldrig reflekterat över skillnaderna.

Nåväl, med den riktiga definitionen av självförtroende blir det så mycket enklare att skaffa sig ett bra sådant. För om självförtroende är ens tilltro till att klara av saker borde logiskt sett vägen till ett gott självförtroende vara att man tar sig an lagom utmanande saker som man oftast klarar av. Regelbundet för högt uppsatta mål som man aldrig når upp till är dåligt för självförtroendet eftersom du aldrig lyckas med något, och mål som inte är utmanande räcker troligtvis inte eftersom du någonstans vet om att det du gjorde var en barnlek.

Självkänsla/självuppskattning lämnar jag därhän då jag tycker att ämnet är lite luddigt. Jag har ju nyss bittert fått erfara att jag använt begreppen slarvigt och fel, så jag får sitta och tänka en stund vad jag egentligen tycker :) Jag tror dock inte att det räcker för alla att vara älskade av sina föräldrar/nära för att få en bra självkänsla/självuppskattning. I alla fall räcker det inte för mig, jag själv måste vara nöjd med mig själv så att säga, annars studsar bara omgivningens åsikter av mig.

daloatf
2012-04-04, 13:25
För att jag vill tävla i något som jag kanske är bra på :) De andra sakerna jag har testat suger jag på (boll sporter)

Alltidxx
2012-04-04, 14:20
Jag har ju nyss bittert fått erfara att jag använt begreppen slarvigt och fel.Men gud, du behöver inte bittert erfara någonting. Det är knappast tävling i vem som pluggat definitioner hårdast :)

Men jag vill tillägga att på nåt vis i slutändan efter alla resonemang tystnat för att alla argumenterande parter liksom tröttat ut varandra så tror jag generellt att ju mer man påverkas av vad andra människor ställer för krav eller förväntar sig av en, ju besvärligare livssituation får man. Så lösningen är att påverkas lite lagom medans man fortsätter gå rätt väg även om det står idioter längst vägkanten och pekar på en som om det skulle vara man själv som var byfånen.

Så, då har vi löst det problemet. Så nu kan alla som äter prozac sluta med det :D

Stefan J
2012-04-04, 14:50
Men gud, du behöver inte bittert erfara någonting. Det är knappast tävling i vem som pluggat definitioner hårdast :)

Men jag vill tillägga att på nåt vis i slutändan efter alla resonemang tystnat för att alla argumenterande parter liksom tröttat ut varandra så tror jag generellt att ju mer man påverkas av vad andra människor ställer för krav eller förväntar sig av en, ju besvärligare livssituation får man. Så lösningen är att påverkas lite lagom medans man fortsätter gå rätt väg även om det står idioter längst vägkanten och pekar på en som om det skulle vara man själv som var byfånen.

Så, då har vi löst det problemet. Så nu kan alla som äter prozac sluta med det :D

Väl talat!

edineN
2012-04-04, 17:12
Det är komplicerat, men ändå inte. För att jag ska må bra(i skallen) så måste jag hålla en viss form. Inte på grund av vad andra tycker utan mer för att jag ska trivas i min egna kropp. Det är den enda anledningen till att jag tränar överhuvudtaget. Sen att man mår bättre osv är bara plus i kanten.

REDaction
2012-04-04, 17:35
Läs om min träning http://richardsusaeg.myshowroom.se

och förhoppningsvis få lite inspiration ! *drool*

Ingen kommer fortsätta läsa din blogg när du gör reklam på det här viset. Visst, man går in en gång för att man blir lite nyfiken men ganska snabbt inser man hur jobbig du är med din reklam och stänger ner.

Talvathir
2012-04-04, 18:01
För att må så bra som möjligt, både fysiskt och psykiskt.


Och det var nog första posten efter flera års smygande i skuggorna. Hej på er :-)

Sent from orbit

zebbztah
2012-04-05, 14:10
Jag tränar för att bli grov men även för att bli stark i Styrkelyft.

SteelPulse
2012-04-05, 15:04
starkt! Förutsatt att du slutat med knarket!Självklart, det behövs liksom inte längre.

Sheogorath
2012-04-05, 15:40
ingen kommer fortsätta läsa din blogg när du gör reklam på det här viset. Visst, man går in en gång för att man blir lite nyfiken men ganska snabbt inser man hur jobbig du är med din reklam och stänger ner.

+1

Jode
2012-04-05, 15:48
En gång i tiden för ca 8 år sedan så började jag väll för att vara lika tuff som alla andra under gymnasietiden, och såklart visa för min kära mor att jag inte var en totalt värdelös unge som aldrig hade haft ett sportintresse utan bara tillbringat tid på min skateboard.

Idag är träningen en enormt stor del av mitt liv. Helt klart tränar jag för att få ett bättre välmående och målet är såklart en bättre kropp både styrkemässigt och rent visuelt.


Summerar det hela med, Självkänsla,snygghet,och välmående. :cool:

L-Sami
2012-04-05, 15:49
-Det är kul att utvecklas och se resultat
-Det är kul att pressa sig själv och lyfta tunga saker
-Det är kul att känna att man är bra på något

Oavsett vad som händer i livet, så är gymmet och träningen alltid där.

Träningen har ju en del fysiologiska och psykologiska effekter som antagligen påverkar att man fortsätter träna.

Donner
2012-04-05, 15:55
- För att se snygg ut naken
- För att hålla gynon i schack.
- För att inte förfalla
- För att det ger ett jävla glädjerus när man sätter nya pb'n.

kalajset
2012-04-05, 16:13
Pratar man gymträning så började jag, som så många andra, för att bli grov. Eller ja, det började egentligen med att trivselkilona började läggas på hög någon gång efter 20-årsåldern allt eftersom åren gick. Dessa kilon gick jag sedan ner med hjälp av sporadisk hemmaträning. Men då var man ju plötsligt en sticka istället och det var ju inte roligt det heller. Började således träna på gym med uttalad målsättning om att bli större, mest för sakens skull.

Nu är jag en sticka igen, (om än med något mer muskelmassa), och jag vet egentligen inte riktigt varför jag tränar längre. "Det är kul" håller inte riktigt för mig då det är mycket jag visserligen tycker är kul, (däribland gymträning), men som jag ändå inte sysslar med överhuvudtaget på regelbunden basis. Så det närmaste jag kan tänka mig som bakomliggande anledning är nog detta:


Träningen har ju en del fysiologiska och psykologiska effekter som antagligen påverkar att man fortsätter träna.

mpersson
2012-04-05, 16:22
Vad ska jag annars göra?

PutteI
2012-04-05, 19:45
Först för att gå ner i vikt + bli starkare, men nu är det för att få endorfin-kicken. Ett beroende som jag mår bra av!