handdator

Visa fullständig version : Råd angående deff.


Jimmy88
2012-03-31, 16:06
Hej!

Dags för deff från och med 1/4. Behöver lite råd och synpunkter angående dem tankar och ideer jag själv satt ihop för deffen.

Kommer köra en rullande 3-split med 3 dagar på gymmet, sen 1 dag vila, 3 på gymmet, 1 dag vila, osv. Kommer utöver det vara ute och springa på morgonen innan jobbet varannan dag. 1 mil ska jag springa varje gång.

Längd : 1.85
Vikt : 103kg

En vilodag utan någon som helst träning tänkte jag ligga på 2000kcal totalt. (minst 206g Protein och 103g fett)

En dag då jag enbart kör gym ungefär 1 timme tänkte jag ligga på 2500kcal (minst 206g Protein och 103g fett)

En dag då jag både kör kondition och gym tänkte jag ligga på 3000kcal (minst 206g Protein och 103g fett)

Kosten ska bestå av: tonfisk, kyckling, grönsaker färska som frysta, broccoli, fullkornspasta (middagar), kvarg med funlight/bär, frukt, keso, ägg, rapsolja i sallad vid behov av fett, havregrynsgröt.

Kosttillskott: omega 3, zink tabletter, multivitamin, krealkalyn, whey-80, aminosyror, nattprotein, pwo.

Lämna gärna synpunkter! Skulle gärna vilja ha tips på hur jag skulle kunna fördela maten. Hade tänkt äta kl 9-12-3-6-9 ungefär. Landa på rätt mängd kalorier beroende på aktivitetsnivå. Och för att en hård träningsdag öka på proteinintaget för att nå upp i rätt kalorimängd istället för kolhydrater. Köra invägning varje söndag morgon, även mätning av omkrets på armar, mage osv.

Har tränat konstant 5-6 gånger i veckan i 1 år nu, ingen löpning, bara gym och "bulk". Vägde 78kg från början (första passet) 5 maj 2011.
För även anteckningar från gymmet också. Har rätt mycket info för att kunna utvärdera mig själv! Tack på förhand!:hbang:

Lychgate
2012-03-31, 16:12
Hade nog skippat löpningen ifall du inte sprungit alls på ett tag. En mil varannan dag ihop med mycket gym och kcal underskott låter som det kan leda till slitage/skador.

Jimmy88
2012-03-31, 16:17
Skulle verkligen vilja komma igång med löpträningen, skulle jag tillexempel kunna springa på dem dagarna som jag har "vila" ifrån gymmet istället?

Lychgate
2012-03-31, 16:20
Skulle verkligen vilja komma igång med löpträningen, skulle jag tillexempel kunna springa på dem dagarna som jag har "vila" ifrån gymmet istället?

Det hade varit mest "opti". Tänk på att du har 25kg mer vikt än när du började bulka och att dina leder inte är vana vid den ökade belastningen. Börja successivt och kör inte stenhårt direkt.

Jimmy88
2012-03-31, 16:23
Okej! Låter som en bra ide!! Annars då, hur ser kosten ut tycker du? ser det bra ut annars med kalorierna och så.

daloatf
2012-03-31, 16:39
väg dig varje dag och ta medelvärde varje vecka.

Lychgate
2012-03-31, 16:50
Okej! Låter som en bra ide!! Annars då, hur ser kosten ut tycker du? ser det bra ut annars med kalorierna och så.

Ser helt ok ut, eventuellt lite optinojjig med tider för måltider och en hel del kosttillskott.

Jimmy88
2012-03-31, 17:08
Tiderna blir ungefärliga, huvudsaken som jag ser på det är att jag äter 5-6 ggr per dag, lagom men med jämna mellanrum. Sen kan ju tiderna variera lite. Kosttillskotten har jag använt länge, gillar effekten, men den största skillnaden sker psykiskt.