handdator

Visa fullständig version : Strålande smärta i vänster hand/lillfinger vid viktade dips.


Fredron
2012-03-31, 15:51
Kön: Man
Ålder: 23
Längd och vikt. 190cm 76 kg

Smärtbeskrivning: Ont i vänster hand, strålande smärta från handleden ut i lillfingret. Smärtan uppstår vid viktade dips. Går att undvika till viss grad genom att ändra greppet så att jag greppar mindre utan istället vilar tyngden på benknotorna vid handledensslut.

Har talat med en vän som är sjukgymnast hastigast och hon sa att det kan ha att göra med att jag kör för tungt. Testade att gå ner och köra lättare men fortfarande smärta.

Aldrig haft dessa problem tidigare.

Sedan har jag och en fundering, när jag gör dips i allmänhet så uppstår det ett ordentligt tryck vid nyckelbenen antar jag att det är. Detta känns rejält när jag gjort sista repetitionen och slutar sedan kännas efter någon sekund.
Är detta vanligt?

Fredron
2012-04-23, 15:37
bump

Cavalier
2012-04-23, 20:43
bump

Hade med det på exakt samma ställe, fast utan smärtan, var mest obehagligt! Dock inte vid lägre vikter och ingen aning vad de beror på, kanske nån nerv i kläm. Sen får du ta de lugnt med dipsen, kände med likadant, de kan va en smygande inflammation som e på väg, nu har jag varit tvungen att ligga hemma ett halvår för ja fick nått kroniskt i bröstbenet.

Popliteus
2012-04-25, 07:38
I vilken del av röreslen gör det ont?
Hur känns smärtan?
Hur länge sitter smärtan i?

Fredron
2012-04-26, 10:32
I vilken del av röreslen gör det ont?
Hur känns smärtan?
Hur länge sitter smärtan i?

Så fort jag sänker ner mig själv, det gör ont pga tyngden.
Strålande smärta, känns som att det domnar bort, gör ont så jag måste släppa.
Det slutar direkt när jag släpper greppet.