handdator

Visa fullständig version : Stannat i vikt?


Yeahboy
2012-03-31, 08:50
Tjena

Nu är det såhär att jag har nu under ett år gått ner lite mer än 40 kilo. I början så åt jag mindre och började gå promenader och det gick hur bra som helst, tappade ungefär ett kilo i veckan tills jag nu på senare tid har börjat räkna kalorier för att veta exakt hur mycket jag stoppar i mig.

Nu i cirka 7 veckor så har jag käkat mellan 1200-1500 kalorier per dag och det har funkar bra tills nu. För två veckor sedan fram tills idag har jag inte gått ner ett enda gram, jag käkar likadant,tränar likadant och äter lika mycket men jag har inte gått ner i vikt:furious:. Det enda som har hänt under dessa två veckor är -1.5 cm runt bröstet.

Träning: Jag går i raskt takt på löpbandet 1 timme per dag och styrketränar 3 gånger per vecka.

Kost

Frukost: antingen 100 gram flingor eller 1dl havregrynsgröt + en macka med skinka.

Lunch: 400 gram kyckling med gurka,sallad och tomat. De dagar jag styrketränar slänger jag också i mig 30 gram whey fx blandat med vatten.

Middag: 400 gram av något som kyckling,fläskfilé och torsk + antingen sallad eller lite potatis.

Mina stats:
Längd 186 cm
Vikt 83.8 kilo
ålder 18 år

vicarious
2012-03-31, 09:49
Ta kroppsmått och bilder och fortsätt nöta på. Vikten bör inte vara din enda måttstock.

Yeahboy
2012-03-31, 10:31
Ta kroppsmått och bilder och fortsätt nöta på. Vikten bör inte vara din enda måttstock.

Tack för svaret.

Kroppsmått har jag tagit dock inte bilder.

Ja jag vet att jag inte ska stirra mig blind på vågen men det är ändå ganska frustrerande att vikten bara har stannat sådär då det inte har hänt mig tidigare.Är det vanligt att vikten kan stå stilla i några veckor?

Då jag har gått ner ganska mycket i vikt över en lång period nu kan det vara som så att min ämnesomsättning har sjunkit såpass mycket att jag kanske måste köra en "refeed"?