handdator

Visa fullständig version : I vilken ordning skulle ni ätit dessa kosttillskott


Gald
2012-03-30, 15:03
Ja undrar helt enkelt om det gör någon skillnad i vilket ordning man äter dessa kosttillskott efter träning.

BCAA,
KREATIN,
VASSLE PROTEIN,

Just nu kör jag BCAA direkt efter och sen direkt efter det kreatin och direkt efter de vassle protein spelar det någon roll i vilken ordning det intas eller är det skit samma.

Tänkte så att BCAA är aminosyror i "färdig" form och borde tas upp snabbare än tex vassle.

Hänvisa inte till kreatin guiden eftersom jag läst den, undrar bara om det spelar roll vilken ordning man intar dessa ett ja eller nej räcker, får gärna förklara varför om ni orkar.

Mvh

Pepz
2012-03-30, 15:07
bcaa innan träning

vassle och kreatin blandat efter träning

Gald
2012-03-30, 15:11
Tack för de, finns de någon anledning varför jag ej ska inta BCAA efter också? Står nämligen i bruksanvisningen att man ska köra 2 kapslar efter.

Mvh

Pepz
2012-03-30, 15:20
Tack för de, finns de någon anledning varför jag ej ska inta BCAA efter också? Står nämligen i bruksanvisningen att man ska köra 2 kapslar efter.

Mvh

för att det finns asmycke bcaa i vassle

Gald
2012-03-30, 15:39
Okej, tackar :)

Alelale
2012-03-30, 16:46
bcaa innan träning

vassle och kreatin blandat efter träning

Måste det vara upplöst innan man intar det?

För jag tar en skopa in i käften och lite dryck och sväljer nu.

Zizou
2012-03-30, 17:03
Måste det vara upplöst innan man intar det?

För jag tar en skopa in i käften och lite dryck och sväljer nu.

Det går alldeles utmärkt att göra så som du gör.

Inge Enveten
2012-03-30, 17:31
En kul grej är att det är tveksamt om du skulle få helt andra resultat (synbart) om du tog t.ex. allt direkt på morgonen/kvällen eller helt oplanerat/ostrukturerat jämfört med att du höll på och vore super-opti. Det kommer stå för mindre än 1 % av dina resultat hur du nu gör alltså. Det är min teori.

Åsberg
2012-03-30, 18:00
En kul grej är att det är tveksamt om du skulle få helt andra resultat (synbart) om du tog t.ex. allt direkt på morgonen/kvällen eller helt oplanerat/ostrukturerat jämfört med att du höll på och vore super-opti. Det kommer stå för mindre än 1 % av dina resultat hur du nu gör alltså. Det är min teori.

Sen kan det ju vara skönt att helt enkelt bara veta att man gör på rätt sätt. :)

Gald
2012-03-30, 18:05
En kul grej är att det är tveksamt om du skulle få helt andra resultat (synbart) om du tog t.ex. allt direkt på morgonen/kvällen eller helt oplanerat/ostrukturerat jämfört med att du höll på och vore super-opti. Det kommer stå för mindre än 1 % av dina resultat hur du nu gör alltså. Det är min teori.

Det snackas ju mkt om de här med upptag av kroppen och att visa saker slår ut varandra, därav undrade jag då kanske något kunde motverka det andra vilket vore jävligt synd, alltid kul att veta vad som är rätt.

Förbättras med det 1 % varje gång blir det rätt mkt med tiden ;)

Mvh