handdator

Visa fullständig version : Rotatorcuff?


Finska Lejonet
2012-03-29, 09:39
Har haft återkommande problem men alltid slutat med en övningen om jag får ont. Smärtan kommer när jag kör chins eller vid toppläget i Latsdrag.
Smärtan är tydligare vid chins och det känns i utsidan vid övergång mellan axel överarm. Har inte ont i vardagen utan endast vid specifika övningar.
Det är på vänster sida och när jag utför utåtrotationer så märker jag en klar skillnad mellan vänster och höger rotatorcuff då den vänstra har problem att komma ut och är svagare än den högra.
Vilade förra veckan och fick idrottsmassage, kände inget vid första setet chins igår utan smärtan kom vid andra setet och jag bytte övning.

Tacksam för hjälp.
//Lejonet

de_dave
2012-03-29, 18:37
Har samma sak för tillfället.

haft det för några år sedan efter tung hantelpress som jag tappade balansen på och vänsterarmen gled iväg åt sidan...

Då hjälpte det att träna lugnt och lätt med rotatorcuffrarna (inåt och utåtrotationer) samt även genomblödning. Jag gillar bänkpress med endast stång samt lätta flies (om det känns bra)

Sist försvann det efter någon vecka, och var borta i 4 år. Så det kommer lösa sig :)

Finska Lejonet
2012-03-30, 09:24
Tack för svaret!
Har slarvat lite med uppvärmning, ska börja med inåt/utåt-rotationer.