handdator

Visa fullständig version : Narkos sömn


Wiksit
2012-03-28, 20:42
tjena, ska sövas imorn och undrar om narkos sömn räknas som vanlig sömn eller inte. OM det gör det kan jag spela data 2 timmar extra idag, och senare imorn så får jag igen de 2 timmarna som behövs, vad säger ni?

stridis
2012-03-28, 20:47
om du skall sövas för en operation, så är ju behövs ju extra återhämtning efteråt.

Varför tänker du ens i de här banorna?

Wiksit
2012-03-28, 20:48
om du skall sövas för en operation, så är ju behövs ju extra återhämtning efteråt.

Varför tänker du ens i de här banorna?

jag ska ju sövas, varför skulle jag behöva återhämtning från en sövning?

xodd
2012-03-28, 20:48
Men kära barn. Gå och lägg dig.

Wiksit
2012-03-28, 20:50
Problemet är även att jag är lite halvnervös, så vet att jag inte kmr kunna somna, utan bara vrida mig i sängen, drf tänkte jag stanna uppe lite extra idag. Men verkar det som en dålig ide?

JohPz
2012-03-28, 20:51
Jo du lär ju vakna upp pigg, kry och munter efter en narkos, satsa på det. Nablet.

Trashcan
2012-03-28, 20:51
:laugh:

Wiksit
2012-03-28, 20:56
Kommigne, lite seriösare klarar ni väl av att vara. Detta är ganska viktigt för mig.

Minoshee
2012-03-28, 20:57
Du är nervös inför morgondagen, har du svårt att sova så gör det absolut ingenting. Du kommer att få lugnande imorgon och vara trött och dåsig så går det fint sen.

Raggis
2012-03-28, 20:57
Hahahaha, satte kycklingen i halsen.

"Vi sitter är på venten, och spelar lite dota"

Gå och lägg dig i tid, krappen.

Wiksit
2012-03-28, 21:00
Alltså, menar om de 2 timmarna kommer att räknas in som "sovtimmar" så mina muskler utvecklas. Körde ett stenhårt benpass igår, och skulle inte kännas fel om det går åt förgäves bara pga en fitt operation...

rönny
2012-03-28, 21:03
Alltså, menar om de 2 timmarna kommer att räknas in som "sovtimmar" så mina muskler utvecklas. Körde ett stenhårt benpass igår, och skulle inte kännas fel om det går åt förgäves bara pga en fitt operation...

Vaför ska du operera fittan?

Masi
2012-03-28, 21:03
Alltså, menar om de 2 timmarna kommer att räknas in som "sovtimmar" så mina muskler utvecklas. Körde ett stenhårt benpass igår, och skulle inte kännas fel om det går åt förgäves bara pga en fitt operation...

Optinoja on a whole new level. :laugh:

Sandra81
2012-03-28, 21:07
tjena, ska sövas imorn och undrar om narkos sömn räknas som vanlig sömn eller inte. OM det gör det kan jag spela data 2 timmar extra idag, och senare imorn så får jag igen de 2 timmarna som behövs, vad säger ni?

den gången jag akutopererades efter en hästolycka mådde jag inte så bra efter narkosen.. kräktes å var allmänt yr å sömning i flera timmar.
det är väl bara google på narkos biverkningar så står det väl vad som är vanligt.

Ljuvligt
2012-03-28, 21:09
Alltså, menar om de 2 timmarna kommer att räknas in som "sovtimmar" så mina muskler utvecklas. Körde ett stenhårt benpass igår, och skulle inte kännas fel om det går åt förgäves bara pga en fitt operation...

Kan det tänkas att ingreppet kommer att efterlämna ett behov till återhämtning? Kan det vara så att operationen genomförs av en anledning? Är ett benpass viktigare än att operationen och återhämtningen löper på fint?

Det är normalt att vara nervös inför att sövas och opereras. Jag hade försökt satsa på att vara utsövd, i den mån det går (dvs. strunta i datorspelandet). Min erfarenhet av att sövas och sedan väckas var i stil med att känna sig som en klubbad säl (men det är väl individuellt). Men jag hade personligen inte räknat med att vakna utvilad efter ett ingrepp.

TommyBoy
2012-03-28, 21:12
Vaför ska du operera fittan?

Hahaha! Så jäkla mycket har jag inte garvat framför datorn på mycket länge. Du roade en gammal man al exelente!

Wiksit
2012-03-28, 21:16
Tror inte riktigt att ni förstår mig. Jag bryr mig inte om biverkningar. Det ända jag bryr mig om är att en dag stå på mr. olympia scenen. Och därför är frågan vad som är bäst för musklerna, att sova eller att icke sova. Om jag sovar 8 timmar inatt. Så vill jag att narkos timmarna också räknas, för då är jag uppe i 10 timmar, vilket inte är optmalt.

JJOHANSSON
2012-03-28, 21:17
Tror inte riktigt att ni förstår mig. Jag bryr mig inte om biverkningar. Det ända jag bryr mig om är att en dag stå på mr. olympia scenen. Och därför är frågan vad som är bäst för musklerna, att sova eller att icke sova. Om jag sovar 8 timmar inatt. Så vill jag att narkos timmarna också räknas, för då är jag uppe i 10 timmar, vilket inte är optmalt.

Nu gick du för långt, nu var det inte roligt längre *rolleyes*

Wiksit
2012-03-28, 21:18
Well, jag skämtar inte.

Men annars så tycker jag att du kan gå och suga av zyzz stora dase, sen smakar säkert gott.

Mental
2012-03-28, 21:18
spela spel om du vill du, två timmars nattsömn hit eller dit kommer inte vara det som avgör om du blir mr olympia.

tjabon
2012-03-28, 21:19
Narkos innebär ju att du får kroppen laddad med en massa kemikalier som gör dej
trött,slapp och ej kontaktbar.
Säger väl sej självt att kroppen behöver återhämtning efter en sådan gift-kur ??

Wiksit
2012-03-28, 21:19
spela spel om du vill du, två timmars nattsömn hit eller dit kommer inte vara det som avgör om du blir mr olympia.

Nej, så kan man säga om allt. Men en vacker dag så räknas allting ihop. Och har jag skött mig så står jag där, om inte så inte...

Ballt
2012-03-28, 21:22
Nej, så kan man säga om allt. Men en vacker dag så räknas allting ihop. Och har jag skött mig så står jag där, om inte så inte...



Jag tror inte det spelar någon roll på 6 år då du ska stå på scenen om du sover 8 eller 10 timmar imorgon :)

Stefan J
2012-03-28, 21:25
Nej, så kan man säga om allt. Men en vacker dag så räknas allting ihop. Och har jag skött mig så står jag där, om inte så inte...

Jag tycker att du ska spara alla dina inlägg i den här tråden någonstans (jag antar att du är jätteung) för att om 5 år titta tillbaka på dem. Jag garantarera att du kommer skratta åt dig själv så att du gråter :)

Wiksit
2012-03-28, 21:29
Sådär låter mina kompisar också, kan dra ett exempel. Var på donken häromdan, och var tvungen att koll hur mkt kcal ett 6pack kyckling innehöll. Såklart så tog det ett tag att leta upp det och båda mina kompisar och folk i leded började skynda på mig. Det folk inte fattar är att byggnigen är ett pussel. Man lägger bit för bit, och den som lägger bitarna bäst vinner. Jag har kommit mkt längre i byggningen än mina kompisar, och det är just pgr att jag är opti. Ingen snack om saken. Mina regler är enkla. 2g protein per kroppsvikt, 8 timmars sömn och lyfta hårt tungt och många gånger. Taths it! Gym prio1 Skola 2, tjejer3. Haters gone hate.

Yes
2012-03-28, 21:33
Trollningen hade varit bättre om det varit så uppenbart. Jag ger dig 3/10. En extrapoäng för kreativitet.

Wiksit
2012-03-28, 21:35
Trollningen hade varit bättre om det varit så uppenbart. Jag ger dig 3/10. En extrapoäng för kreativitet.

Allt är på riktigt. Frågan. Exemplet från donken. Och mina tankar. Tror du jag trollar så haru fel. Just saying.

JJOHANSSON
2012-03-28, 21:38
Man lägger bit för bit, och den som lägger bitarna bäst vinner.



Hahaha jag älskar hur dedikerad du är till trollningen :laugh:





OM du nu var seriös, Tror du att Jay cutler sitter hemma och spelar HoN om kvällarna?

Nej. Sluta upp med dumheterna nu, du kommer aldrig bli mr O ifall du sitter vid datorn längre än 27 minuter varje dag.

Ado2000
2012-03-28, 21:44
:n00b:n00b:n00b:n00b:n00b

Wiksit
2012-03-28, 21:46
Hahaha jag älskar hur dedikerad du är till trollningen :laugh:





OM du nu var seriös, Tror du att Jay cutler sitter hemma och spelar HoN om kvällarna?

Nej. Sluta upp med dumheterna nu, du kommer aldrig bli mr O ifall du sitter vid datorn längre än 27 minuter varje dag.

HAHAHAHA, hur i HELVTE visste du att jag gejmar HoN?

smürfpücko
2012-03-28, 21:48
Wiksit, det är bra med drömmar och mål. Men tror du inte din optinoja kan stjälpa mer än hjälpa? Om du oroar dig för två timmars sömn nån gång om du i övrigt gör allt rätt, då känns det som att den nojjan kommer att tära mer på dina muskler än sömnen i sig.

När i livet, på ett ungefär, planerar du stå på scenen? Om 6 år? Om du sköter dig exemplariskt hela vägen, hur mycket tror du då att just dessa två sömntimmar till eller ifrån kommer att synas på din fysik? 1gram muskler mer/mindre?...

Wiksit
2012-03-28, 21:50
Wiksit, det är bra med drömmar och mål. Men tror du inte din optinoja kan stjälpa mer än hjälpa? Om du oroar dig för två timmars sömn nån gång om du i övrigt gör allt rätt, då känns det som att den nojjan kommer att tära mer på dina muskler än sömnen i sig.

När i livet, på ett ungefär, planerar du stå på scenen? Om 6 år? Om du sköter dig exemplariskt hela vägen, hur mycket tror du då att just dessa två sömntimmar till eller ifrån kommer att synas på din fysik? 1gram muskler mer/mindre?...

Njea, visst. Kan släppa på dessa 2 timmar. Men tänkte att, om jag kan göra det bästa utav situation och fråga mina kolovänner, varför inte liksom?
Men som det ser ut nu så skippar jag de 2 timmarna och skiter i denna tråd. Folk driver bara med mig. Men jag planerar att stå på scen om ca 10 år. Är 18 idag. Om allt går väl och inte för många pusselbitar som går bort, och gud är med mig så kmr jag att lyckas!