handdator

Visa fullständig version : Få bort lite fett


Urban
2004-01-20, 22:22
Hejsan grabbar och gubbar ;)

Jag har tänkt att jag ska gå ner några kilo (3-2). Nu är det så här att jag vill få fram mitt sexpack jag har under fläsket på magen.

Jag kan väl starta med att berätta om mina tränings och kostvanor.

Jag tränar thaiboxning 3 ggr i veckan och promenerar ca 1.5 h 2 ggr i veckan ungefär. Ska även börja jogga 2 ggr i veckan också.
Jag äter ganska nyttigt av mej. Jag käkar godis 1 gång i veckan kanske, dricker ingen läsk alls, äter pizza eller kebab en gång varannan vecka ungefär. Mina vardagsmål består utav det skolan och min kära mor serverar. Vanlig husmanskost. Jag har bytt ut ost mot skinka på mackorna och så vidare. som sagt jag äter inte så mycket fett alls Problemet är det att jag har fortfarande kvar lite fläsk runt magen och på sidorna som gör att mina två nedersta magrutor inte syns. Så har det varit ända sedan jag var liten. Det börjar kännas nu som att det är en omöjlighet att få bort det lilla fläsket som är kvar, så nu tänkte jag fråga er experter hur jag ska gå tillväga! Jag tänkte om ni kunde ge mej lite råd på hur jag ska få bort det lilla "extra". Nutrilett var en tanke jag hade fast det är ganska dyrt om man lever på ett studiebidrag.
Kom med lite ideér och tips om vad som hjälper till att bränna.

Sen har jag lite funderingar om mat som kan vara fett eller kolhydrat bomber som man inte tänker på nämn lite grann är ni snälla!

en liten fråga till: Är råa ägg nyttigt? jag brukar smälla i mej 6-8 stycken ibland när jag inte orkar göra mat.

Ha de gött MVH Urban

Edit: Det är till sommaren jag vill ha mitt sexpack glänsande så jag har väl ca 5-6 månader på mej!

En fråga till: Kan man få hjälp någonstans på internet eller på ett gym om man vill ha ett "matschema"? kostar det?

Hermes
2004-01-20, 23:11
Originally posted by Urban
Hejsan grabbar och gubbar ;)

Jag har tänkt att jag ska gå ner några kilo (3-2). Nu är det så här att jag vill få fram mitt sexpack jag har under fläsket på magen.

Jag kan väl starta med att berätta om mina tränings och kostvanor.

Jag tränar thaiboxning 3 ggr i veckan och promenerar ca 1.5 h 2 ggr i veckan ungefär. Ska även börja jogga 2 ggr i veckan också.
Jag äter ganska nyttigt av mej. Jag käkar godis 1 gång i veckan kanske, dricker ingen läsk alls, äter pizza eller kebab en gång varannan vecka ungefär. Mina vardagsmål består utav det skolan och min kära mor serverar. Vanlig husmanskost. Jag har bytt ut ost mot skinka på mackorna och så vidare. som sagt jag äter inte så mycket fett alls Problemet är det att jag har fortfarande kvar lite fläsk runt magen och på sidorna som gör att mina två nedersta magrutor inte syns. Så har det varit ända sedan jag var liten. Det börjar kännas nu som att det är en omöjlighet att få bort det lilla fläsket som är kvar, så nu tänkte jag fråga er experter hur jag ska gå tillväga! Jag tänkte om ni kunde ge mej lite råd på hur jag ska få bort det lilla "extra". Nutrilett var en tanke jag hade fast det är ganska dyrt om man lever på ett studiebidrag.
Kom med lite ideér och tips om vad som hjälper till att bränna.

Sen har jag lite funderingar om mat som kan vara fett eller kolhydrat bomber som man inte tänker på nämn lite grann är ni snälla!

en liten fråga till: Är råa ägg nyttigt? jag brukar smälla i mej 6-8 stycken ibland när jag inte orkar göra mat.

Ha de gött MVH Urban

Edit: Det är till sommaren jag vill ha mitt sexpack glänsande så jag har väl ca 5-6 månader på mej!

En fråga till: Kan man få hjälp någonstans på internet eller på ett gym om man vill ha ett "matschema"? kostar det?

Angående råa ägg så är åsikterna delade här på forumet, jag undviker det p.g.a. biotinbrist och grav rädsla för salmonella.

Pez
2004-01-21, 06:43
Originally posted by Urban
Hejsan grabbar och gubbar ;)

Jag har tänkt att jag ska gå ner några kilo (3-2). Nu är det så här att jag vill få fram mitt sexpack jag har under fläsket på magen.

Kul för dig - vad ligger dina stats på nu?

Jag kan väl starta med att berätta om mina tränings och kostvanor.

Jag tränar thaiboxning 3 ggr i veckan och promenerar ca 1.5 h 2 ggr i veckan ungefär. Ska även börja jogga 2 ggr i veckan också.
Jag äter ganska nyttigt av mej. Jag käkar godis 1 gång i veckan kanske, dricker ingen läsk alls, äter pizza eller kebab en gång varannan vecka ungefär. Mina vardagsmål består utav det skolan och min kära mor serverar. Vanlig husmanskost. Jag har bytt ut ost mot skinka på mackorna och så vidare. som sagt jag äter inte så mycket fett alls Problemet är det att jag har fortfarande kvar lite fläsk runt magen och på sidorna som gör att mina två nedersta magrutor inte syns. Så har det varit ända sedan jag var liten. Det börjar kännas nu som att det är en omöjlighet att få bort det lilla fläsket som är kvar, så nu tänkte jag fråga er experter hur jag ska gå tillväga! Jag tänkte om ni kunde ge mej lite råd på hur jag ska få bort det lilla "extra".

Du "äter inte så mycket fett alls"? Kan mycket väl vara däri problemet ligger - att du äter för lite fett. Då kommer inte kroppen släppa på sina värdefulla fettdepåer.

Nutrilett var en tanke jag hade fast det är ganska dyrt om man lever på ett studiebidrag.
Kom med lite ideér och tips om vad som hjälper till att bränna.

Nutrilett är inte vad jag skulle valt..men eftersom du är inne på det så kan proteinpulver vara nåt för dig.

Sen har jag lite funderingar om mat som kan vara fett eller kolhydrat bomber som man inte tänker på nämn lite grann är ni snälla!

Här måste du lära dig själv lite grundläggande näringslära, att sätta upp "måsten" och "inte" och peka med pekpinnar är inte bra, nästan alla livsmedel och näringskällor har sin plats i ett fungerande kostschema. Undantaget godis, snacks och sånt då kanske.

en liten fråga till: Är råa ägg nyttigt? jag brukar smälla i mej 6-8 stycken ibland när jag inte orkar göra mat.

Ha de gött MVH Urban

Testa att köpa ett proteintillskott istället, se föregående inlägg annars ang. biotin och salmonella. Samt att det är fanimej inte så gott heller.

Edit: Det är till sommaren jag vill ha mitt sexpack glänsande så jag har väl ca 5-6 månader på mej!

En fråga till: Kan man få hjälp någonstans på internet eller på ett gym om man vill ha ett "matschema"? kostar det?
Man kan få hjälp på en del gym eller av dietister, då kostar det pengar och är av varierande kvalitet...annars finns det program som många använder, tex. "Hälsovakten". Bäst är att lära sig själv. Läs runt lite här och ställ frågor så är du på god väg.

/pez

Urban
2004-01-21, 20:01
Stats
18 år
ca 72 kilo
172 cm
är det nått mer du behöver veta?

Här får du se några bilder på mej
Bild nr 1 visar fläsket jag vill ha bort
nr 2 visar en bild när jag spänner på mej allt vad jag orkar:D

ni får ha överseende med kvalitén då det är en webcamera

http://home.no/ael/Bild%2076.jpg

http://home.no/ael/77.jpg

Ok jag ska kolla upp proteintillskott lite och se vad det är för nått

Angående fettkonsumtionen, maten jag äter är väl stekt med vanligt margarin och den är inte fettsnål. Men jag kanske behöver trycka i mej mera fett!?

Tack för tipsen Pez, jag ska kolla upp hälsovakten det andra alternativet blir nog för dyrt.

King Grub
2004-01-21, 20:12
Mättat fett lagras lättare som kroppsfett än omättat, och försämrar dessutom insulinkänsligheten. Stek i någon bra olja, som raps- eller olivolja, i stället.

Här finns gott om råd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17253

Urban
2004-01-21, 20:56
Originally posted by King Grub
Mättat fett lagras lättare som kroppsfett än omättat, och försämrar dessutom insulinkänsligheten. Stek i någon bra olja, som raps- eller olivolja, i stället.

Här finns gott om råd:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17253

Ska kolla upp det. Tack för rådet King grub!

gasoliner
2004-01-21, 21:03
Originally posted by Urban

Jag äter ganska nyttigt av mej.


Självkannibalism?:angel:

Jag tror du kommer lyckas utan problem med den "lilla" viktnedgången om du sköter dina kort rätt.

Lycka till !! //Gassy;)

kharon
2004-01-21, 21:17
De sista kg är alltid tunga...

Har du dietat länge?
Om du har så kanske det kan vara ide att ta paus en tid och sedan köra igång igen...

Testa morgonpromenader varje morgon och mindre käk.
Känner du dig experimentsugen kan du testa ketodiet.

Se till att få i dig fett!

Björn S
2004-01-21, 21:40
1. käka ofta
2. käka lagom mycket
3. käka protein, kolhydrater & FETT (Lågt GI)
4. Lägg in ett par cardiopass i veckan
5. Ge det lite tid (Tänk på att skinnet även skall anpassa sig efter musklerna då fettet försvinner och att det inte går på en natt).

Det är inte så svårt som det verkar, bara man sköter kosten. Kräver dock lite grundläggande näringslära som du utan problem kan hitta runt om på forumet.

Johan
2004-01-21, 23:19
Originally posted by kharon
De sista kg är alltid tunga...

Har du dietat länge?


Jag instämmer, jag har försökt få bort dom där sista kilona hela hösten, men nu vid jul bestämde jag mig för att skärpa mig,
strängare diet, fler cardio pass, mer kunskap om näringslära och träning.

Märkte skillnad ganska snabbt faktiskt så då fick jag en liten nytändning. Och på lördag ska jag på föreläsning om kost och träning.

Men tappa inte tålamodet för snabbt, tids nog försvinner de sista kilona!;)

edit. Förresten jag har funderat starkt på att inhandla lite Vassle, för visst kan det va värt det om jag tränar hårt under en deff och inte vill slarva med protein intaget?

Pez
2004-01-22, 01:02
Efter att ha kollat på bilderna så är min, högst personliga, åsikt att du inte alls behöver deffa..snarare bygga lite. :bpump:

Med lite mer axelvidd och muskelmassa så kommer du få de visuella resultat du är ute efter. Ju mer muskler desto högre förbränning.

/pez

kharon
2004-01-22, 08:21
Originally posted by Pez
Efter att ha kollat på bilderna så är min, högst personliga, åsikt att du inte alls behöver deffa..snarare bygga lite. :bpump:


Det är min personliga åsikt också!

aliquis
2004-01-22, 11:18
kharon o pez: men då ser man ju ut som en boll långt innan man har byggt klart.

Pez
2004-01-22, 12:59
Originally posted by aliquis
kharon o pez: men då ser man ju ut som en boll långt innan man har byggt klart.

Sorry aliquis..men i ditt fall så tror jag att din åsikt färgas av att du lider av extrem fettnoja. No pun intended.

Idén är att man ska bygga i perioder för att sen skala fett i perioder, utan att förlora muskler. Ett koncept jag tvivlar på att du testat själv i någon större utsträckning. Om jag inte missminner mig så var du/har du varit tämligen underviktig?

/pez