handdator

Visa fullständig version : Tagga EN av mina flickvänner


Motoranimal
2012-03-27, 17:50
Två tjejkompisar till mig har nyligen börjat följa med mig och träna på gymmet. De har båda två hållt på med olika sporter på hög nivå och har en bra grundstyrka. Då jag gärna vill att de ska fortsätta har jag peppat tjejerna så mycket jag bara kan, och visar stort intresse för deras framsteg!

Problemet är nu att "tjej 1" vill sluta träna för hon jämför sig hela tiden med "tjej 2" och känner sig svag i jämförelse. Jag håller inte alls med om att det finns någon större skillnad i styrka hos tjejerna. Båda två är riktigt starka! Visst är de olika bra på olika övningar, men det skyller jag bara på att de är byggda olika. Tjej 1 lyckades till och med köra vadpress med lika mycket vikt som mig, fast än jag väger dubbelt så mycket och har styrketränat i några år:hbang:!

Som sagt vill jag gärna att de ska fortsätta träna med mig och behöver därför hjälp med hur jag ska övertyga denna tjej att fortsätta. Jag tycker det känns fel att hon ska sluta bara för att hon jämför sig med sin kompis (som för övrigt är väldigt ödmjuk med sin styrka).

Gald
2012-03-27, 18:19
Säg åt henne att hon tränar för sig själv för att må bättre, och om man skulle sluta träna för någon vore en aning starkare skulle i princip alla slutat träna för det finns nästan alltid någon som är starkare. Eller nåt i den stilen, försök övertala henne att ignorera det och säga att styrkan kommer med tiden eller dylikt och hon inte behöver oroa sig för det, säg att hon är oerhört stark för sin ålder eller något sånt.

Grotesk
2012-03-27, 21:07
Att ha med sig brudar på gymmet funkar sällan. Visst, de är rätt bra på att förbereda bänkpress och dyl. med viktkakor men annars är det mest bekymmer. Skit i dem och utvecklas!

cero
2012-03-27, 21:21
Att ha med sig brudar på gymmet funkar sällan. Visst, de är rätt bra på att förbereda bänkpress och dyl. med viktkakor men annars är det mest bekymmer. Skit i dem och utvecklas!

Snälla.

rememberence
2012-03-27, 21:34
Att ha med sig brudar på gymmet funkar sällan. Visst, de är rätt bra på att förbereda bänkpress och dyl. med viktkakor men annars är det mest bekymmer. Skit i dem och utvecklas!

"gymmet", "förbereda bänkpress" och "viktkakor" kan bytas ut mot valfria ord eller uttryck utan att göra det mindre sant.

solari
2012-03-27, 22:04
Att ha med sig brudar på gymmet funkar sällan. Visst, de är rätt bra på att förbereda bänkpress och dyl. med viktkakor men annars är det mest bekymmer. Skit i dem och utvecklas!

Jag misstänker att du inte har några större problem att slå ifrån dig horderna av åtrående kvinnfolk som tillber dig?

Men intala dig gärna att du skiter i dem istället för att inse att de skiter i dig...:em:

smürfpücko
2012-03-27, 22:12
Motoranimal, om tjejpolaren inbillar sig att hon är svagare än den andra så är ju det om något en stark orsak för henne att fortsätta kötta på. Sätt upp ett konkret mål hon ska uppnå, typ en extra rep eller tyngre vikt, så har hon nåt att sporras av.

hultman
2012-03-27, 22:24
Jag misstänker att du inte har några större problem att slå ifrån dig horderna av åtrående kvinnfolk som tillber dig?

Men intala dig gärna att du skiter i dem istället för att inse att de skiter i dig...:em:

Fniss. Med största sannolikhet väldigt träffande.

Rosvall
2012-03-27, 22:24
Säg att hon snart kommer ikapp, och säg det varje gång fortsättningsvis om hon fortsätter vara osäker.

Motoranimal
2012-03-27, 23:21
Tack för svaren!

Grotesk: Jag ser många fördelar med att gymma med tjejerna. Det var länge sen man verkligen tog i allt vad man kunde :) Jag kan faktiskt rekommendera fler att gymma med tjejvänner!

Jag har pratat med henne nu, och det verkar som att hon ska fortsätta. Hon ville att jag skulle ge individuell beröm och aldrig säga "ni är starka". Så imorgon blir det knäböj :naughty:

tjabon
2012-03-27, 23:28
Tack för svaren!

Grotesk: Jag ser många fördelar med att gymma med tjejerna. Det var länge sen man verkligen tog i allt vad man kunde :) Jag kan faktiskt rekommendera fler att gymma med tjejvänner!

Jag har pratat med henne nu, och det verkar som att hon ska fortsätta. Hon ville att jag skulle ge individuell beröm och aldrig säga "ni är starka". Så imorgon blir det knäböj :naughty:

Djuuupt och ofta? ....:naughty:

Grotesk
2012-03-27, 23:37
Jag misstänker att du inte har några större problem att slå ifrån dig horderna av åtrående kvinnfolk som tillber dig?

Men intala dig gärna att du skiter i dem istället för att inse att de skiter i dig...:em:

Jag har haft med mig åtskilliga tjejer på gymmet och det blir alltid bekymmer i slutändan. Antingen vill de träna likadant som en själv gör och sedan fega ur när man kör vissa övningar eller spela dumma (tjejer är dumma.) Eller så kör man var och en sitt race på sitt håll. Detta brukar funka bäst men ofta så är tjejen i fråga klar så jävla snabbt (15min max) så då får hon sitta och glo medans jag köttar. Detta är såklart ett problem då hon till slut kommer klaga, eftersom hon är tjej.

Men jag förstår att det du vill ha sagt är att du vill klä ut dig till en tös och bedriva gymtid med mig. Du är välkommen. :)

Tricklew
2012-03-27, 23:56
pics or gtfo.

Heeman
2012-03-28, 01:04
Kom ihåg att det är nästintill omöjligt att hålla en annan persons glöd igång, personen måste vela själv.

Einar
2012-03-28, 06:56
Kom ihåg att det är nästintill omöjligt att hålla en annan persons glöd igång, personen måste vela själv.

Nej, vela är det hon höll på med. Vilja är ordet ;)

Popliteus
2012-03-28, 07:04
Du får väl börja stretcha lite med tjej 1 efter passen då

chidde
2012-03-28, 21:59
Det ar alltid lite otympligt att vara tre pa gymmet, det blir liksom for lang vila emellan seten (max 15 RP mellan varje set ftw)

Sen blir ovriga gymbesokare lidande pga er for att det blir svart for dem att hoppa in och kora emellan, sa... lamna den (for dagen) omotiverande hemma eller annu battre, skaffa riktiga gymkompisar som kan motivera dig istallet

Ga pa gym med brudar ar lite show off imho, lite som att glida runt i byn med sin sportbil bara for att skryta lite istallet for att trampa plattan i botten