handdator

Visa fullständig version : Större armar


Sjoberg
2004-01-20, 21:05
Tjena.
jag har ganska smala armar, min önskan är att få större överarmar, och kanske underarmar. Jag äter EIselt kreatin pyrauvate men märker inte mycekt av det. HUr ska jag träna för att få ut bästa effekt, alltså få stora armar. Någon som har ett tränignsprogram samt hur jag ska lägga upp yträningen , vilka dagar etc. Tacksam för svar..:bpump:
tack på för hand

Hnke
2004-01-20, 21:20
kör mycket triceps så får du stora armar, men biceps ska du helt klart oxå träna, kör skvstångscurl, hantelcurl, frenchpress och smal bänkpress

hur länge har du tränat?

Sjoberg
2004-01-20, 21:27
tränade lite oseriöst ett tag, men nu hade jag tänkt ta tag i det ordentligt....vill ha snabbt resultat....

King Grub
2004-01-20, 21:30
Snabbt resultat? Då riskerar du att bli besviken. Det går inte snabbt. Överbelasta musklerna med tunga men kontrollerbara vikter, sköt kosten och ge musklerna tillräckligt med vila, då kommer de att växa, men det tar tid. Så är det bara.

Sjoberg
2004-01-20, 21:33
Hur ska jag köra när det gäller reps, hur många? Fler på triceps?

lauria
2004-01-20, 21:37
Kör basövningar. Och när jag kör så brukar ja köra Hantlar, rak skivstångscurl och ez-stång...Och på triceps så brukar ja köra liggande triceps press (frechpress) och puch downs. Jag brukar ligga på ca 10 set på biceps/triceps. Repetionenrna brukar variera mellan 4-10 st.... Ja justa ja kör inte armarna mer än en gång i veckan, Lycka till!!!





///Tobbe

Karl_alfred
2004-01-20, 22:22
Originally posted by Sjoberg
Hur ska jag köra när det gäller reps, hur många? Fler på triceps?

det finns inget magiskt tal för antal reps.

Medusa
2004-01-20, 22:29
Originally posted by Karl_alfred


det finns inget magiskt tal för antal reps.

Schhhh :D

RobbeliRobban
2004-01-20, 23:58
Ett bra sätt att få stora rmar är att använda sig av enkla övningar, där du kan använda relativt stort viktmotstånd.

Bra armövningar enl mig är:
Bic: Stångcurl, hantelcurl
Tric: Dips, smalbänk

om du vill prioritera armarna, kan det vara en god idé att ha en separat armdag.

Lite överkurs, förutom din armdag, kan du lägga till några set bic. efter ryggpasset, och några set tric efter bröstpasset.

Glenner_84
2004-01-21, 16:08
Dips tycker jag är den övning som gett mig mest resultat på triceps iaf Dips Rulez!! :hbang: