handdator

Visa fullständig version : Effekten av mina pass


Liebe
2012-03-27, 13:27
Anledningen till att jag skriver här är för att jag är lite lost i min träning när det gäller vad jag har att vänta för resultat.
Jag har i ungefär ett halvårs tid kört PB träning i pyramidform, dvs jag har kört basövningar ( mark, böj, bänk och nu dessutom ryggrodd) där jag försökt maxa satan hela tiden. Ligga på 10or när det är 75% av maxvikten och kanske köra 1-2 på max.

Som exempel mark där jag maxat runt 150. Kört 10or på 100 och sen 1or eller 2or på 150.

Detta har varit rätt roligt men jag har känt att jag saknat den där känslan som uppstår när man tränat som en jävla gris och armen, benet eller vad man nu tränat verkligen vibrerar, flåset är totalt, svetten rinner och man bara känner "fy satan va jobbigt det var".

Därför har jag börjat med något som jag benämner som "kötta". Att köra ett köttpass är för mig att blanda dessa två sätt. Dvs maxträning med PB och direkt efter köra samma övning i fem set med högreps, 1-15.

Hittills tycker jag det är riktigt jävla roligt och jag känner mig verkligen nöjd med passen. Fått en rejäl nytändning i gymmet och jag börjar återgå väldigt mycket till den känslan jag upplevde när jag hade som roligast i gymmet för runt 6 år sedan.

Nu till min fråga.
Träningen kombineras av ett rätt så aktivt fritidsliv vid sidan om och ett stillasittande kontorsjobb. Jag sover i regel runt 6-7 timmar per natt och då är jag verkligen klubbad. Kosten är bra och ligger förmodligen i överkant av vad vanliga människor skulle äta. Dock så snackar vi inte grisbulkning.

Jag undviker läsk och godis så mycket jag kan men det kan slinka ner nån gång. Dock väldigt sällan.

Det jag frågar mig är om någon kan göra en trolig utmätning av vad den här formen av träning kommer leda till. Bättre volym, starkare, eller bådadera?

Det jag skulle vilja med träningen är att ta mer i övningarna både PB mässigt och repsmässigt och det märker jag ju att jag gör så där lyckas jag. Då återstår frågan om jag borde kunna växa till mig muskelmässigt på detta sätt?

Utöver detta. Har ni några tips på vad jag borde göra eller tänka på?

MVH
Fredrik

Pretorian
2012-03-27, 14:27
Ökar du i styrka och reps så är det på helt rätt väg enligt mig.