handdator

Visa fullständig version : Helvetet tur och retur på 14 veckor (deffjournal)


Sidor : [1] 2

DroopySWE
2012-03-27, 00:45
Efter en skoningslöst framgångsrik vårbulk där jag dubblat och i vissa fall tripplat i typ alla övningar på gymmet så är det nu dags för deff :( Ingenting kommer gratis :P Jag körde ingen journal under bulk pga lathet, men jag tänkte att nu under deff så kan jag ju dra mitt strå till stacken även jag och bjuda på lite vårläsning :) (blir inte ledsen om folk läser och kommenterar :P)

Jag slänger upp journalen redan nu trots att deffen inte drar igång förrens på onsdag. Deffen skall fortlöpa från 28 mars till 4 juli, dvs 14 veckor. Mitt mål är att ligga på ett energiunderskott per dag på ca 700-850 kcal per dag under den första tiden av deffen, för att sen ta ner det värdet lite ju längre deffen fortlöper och ju mindre marginalen för möjlig deff utan att katabolisera muskelmassa i onödan blir. Jag tänkte ligga på ett energiintag på ~2400 kcal/dag och ett energi ut på 3100-3250 kcal/dag. Dessa värden plussas på med ~500kcal både in och ut de dagar jag arbetar.

Matschemat jag räknat på ger mig ca 2.4g protein/kkv, 1.4g kolhydrater/kkv samt ~0.85-0.9g fett/kkv. Min mat kommer under deffen att bestå i huvudsak av: kycklingfilé, fullkornspasta, grönsaker, avocado, lättdressing, kvarg, grönsaker och gröt. 1-1.5 månad innan målet byter jag ut kycklingen mot vit fisk för att på så sätt tunna ut huden en aning och bli mer vaskulär, vilket fiskoljan från vit fisk hjälper till med.

Mina stats ser ut så här:

Ålder: 29 år
Längd: 182cm
Vikt vid deff-start: 85,5-86kg beroende på vätskebalans. Detta kommer ju förmodligen sjunka väldigt fort den första veckan eftersom vätskebalansen förändras i kroppen väldigt fort vid ett kontinuerligt energiunderskott.

Mål med deffen: bibehålla så mycket muskelvolym (vilket inte är mycket, tyvärr) som möjligt samt bränna så mycket fett som möjligt. Jag hoppas att kunna bränna 8-9kg fett på dessa 14 veckor.

Mina lyft ser ut så här:

De tre stora:

Mark: - (tycker inte om, så gör det helt enkelt inte)
Böj: träningsvikt ca 80kg (4x8 reps. Jag klarar dock mer än detta, men efter en olycka i böjen där jag failade och inte tog mig upp igen och därefter ramlade baklänges med 90kg på axlarna så törs jag inte köra böj speciellt mycket, så jag lyfter jättelätt här och gör övningen "bara för att")
Bänk: 70kg (3xFailure. 12 reps, 8 reps, 6 reps).

Eftersom de tre stora i mitt fall inte säger så där jättemycket och eftersom att jag inte direkt bryr mig om böjen och inte utför mark, så tänkte jag slänga med lite roligare statistik här istället:

Plan hantelpress: 32,5 kilos hantlarna 3xFailure (10 reps, 8 reps, 6 reps)
Stående hantelcurls: 20 kilos hantlarna 3xFailure (12 reps, 9 reps, 6 reps)
Latsdrag: 3x12x65kg (utan att maxa, kan mer. Får dock riktigt dålig muskelkontakt i latsdrag, så jag kör det lite mer "bara för att")
Pushdowns: 40kg 3xFailure (Minns inte reps. Gissar på ca 10 reps, 7 reps, 5 reps.)
Hantelflyes åt sidan (axlar): 15 kilos hantlarna 3x12 (ungefärligt max)
Drag till hakan: 42kg 3x12 (ungefärligt max)
Sittande hantelpress (axlar): 25 kilos hantlarna 3xFailure (10 reps, 8 reps, 5 reps)

Utför givetvis en massa andra övningar med, men jag gissar på att de ovan är de av intresse.

Kommer att under deffen slänga upp lite bilder till och från :) Kommer även att förse er med morgonvikt, energiintag/energi ut, redovisningar för mina träningspass och allt annat smarrigt som hör till. Kanske slänger in lite av mina favoritdefftips här och där med. Jag har trots allt deffat bort ca 40kg fett tidigare, så jag har ett och annat ess i rockärmen ;)

Jag har säkerligen glömt en massa och återkommer då med det :) I annat fall är det bara att fråga!

daloatf
2012-03-27, 10:04
Go for the win!

DroopySWE
2012-03-27, 11:15
Go for the win!

I will :)

Morgonvikt: 86,3kg

Sista dagen på bulk idag och biceps/övre rygg står på schemat :)

DroopySWE
2012-03-27, 14:14
Gick idag från mitt 3xFailure-upplägg till 3x8 för att kunna lyfta tyngre under deff nu, så jag satte såklart PB i alla övningar idag. Rätt skoj :)

Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 6x22,5kg (attans att man inte satte 8 på sista!)
Stångcurls 8x37kg
Stångcurls 8x37kg
Stångcurls 8x37kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Latsdrag 8x80kg (hade mer att ge!)
Latsdrag 8x80kg (hade mer att ge!)
Latsdrag 8x80kg (hade mer att ge!)
Kabelrodd 8x60kg
Kabelrodd 8x60kg
Kabelrodd 8x60kg
Konsentrationscurls 8x15kg
Konsentrationscurls 8x15kg

Före gym:
2 skopor craze
8g beta-alanine
6g creatine monohydrate
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g creatine monohydrate
60g malto

Skönt pass! Förbrände väl inte jättemycket energi och lär inte göra så på gymmandet under deff heller, men det ordnar vi med långpromenader och lätta crosstrainingpass här och där :)

Eftersom att det är sista dagen på bulk idag så firar jag med mcdonalds och glass :P

DroopySWE
2012-03-27, 14:35
Deff suger såklart alltid, men jag måste verkligen säga att jag trots det känner mig skitpeppad inför detta. Känner verkligen att detta kommer gå skitbra :) Sjukt motiverad verkligen!!

daloatf
2012-03-27, 14:54
Hur lägger du upp träningssplitten?

Zizou
2012-03-27, 15:26
Mäktigt pass, kul o se att du har startat journal! :) Ska definitivt följas.

DroopySWE
2012-03-27, 20:05
Hur lägger du upp träningssplitten?

Dag1: Biceps/övre rygg
Dag2: Axlar (sida & bak främst. Inget frontdrag eller flyes framåt eller nåt. Träffar det på bröst-dagen. Vill inte overdo it)
Dag3: Vila (lätt crosstrainingpass)
Dag4: Ben/mage/nedre rygg
Dag5: Vila (lätt crosstrainingpass)
Dag6: Bröst/triceps
Dag7: Vila (lätt crosstrainingpass)

Loopa.

Mäktigt pass, kul o se att du har startat journal! :) Ska definitivt följas.

Kul! Ska försöka att få med så mycket som möjligt :)

daloatf
2012-03-28, 08:48
Dag1: Biceps/övre rygg
Dag2: Axlar (sida & bak främst. Inget frontdrag eller flyes framåt eller nåt. Träffar det på bröst-dagen. Vill inte overdo it)
Dag3: Vila (lätt crosstrainingpass)
Dag4: Ben/mage/nedre rygg
Dag5: Vila (lätt crosstrainingpass)
Dag6: Bröst/triceps
Dag7: Vila (lätt crosstrainingpass)


Ser bra ut, men skulle kört

Dag1: Biceps/rygg
Dag2: Vila
Dag3: Axlar
Dag4: Ben/mage/ländrygg
Dag5: Vila
Dag6: Bröst/triceps
Dag7: Vila

DroopySWE
2012-03-28, 10:50
Ser bra ut, men skulle kört

Dag1: Biceps/rygg
Dag2: Vila
Dag3: Axlar
Dag4: Ben/mage/ländrygg
Dag5: Vila
Dag6: Bröst/triceps
Dag7: Vila

Då får det bli så :)

DroopySWE
2012-03-28, 11:16
Deffdag #1

Morgonvikt: 85,6kg

Deffen är då inledd. Den inleds dock tyvärr med sjukdom :( Snuva och ont i halsen :( Så min inplanerade 80 minuter långa 7km/h snabba morgonpromenad stryks idag :( Skit också!

Mått vid deff-start:

Midja avslappnad: 97cm
Högerarm spänd: 37,4cm (tränad ca 22 timmar innan mätning)
Vänsterarm spänd: 37,6cm (tränad ca 22 timmar innan mätning)
Bröstomfång avslappnat: 101,5cm avslappnat (Ungefär. Fruktansvärt svårt att mäta!)
Höger lår avslappnat: 58cm (osäker på om jag mätt rätt)
Vänster lår avslappnat: 57,5cm (osäker på om jag mätt rätt)
Höger vad avslappnad: 38cm
Vänster vad avslappnad: ca 37,7cm


Bara som referens till att jag skrev att vårbulken vart lyckad så kan jag säga detta: Jag började styrketräna för första gången i november och började inte bulken förrens i januari. I november mätte mina överarmar spända ca 29cm. Just sayin' ;)

daloatf
2012-03-28, 15:02
Deffdag #1

Morgonvikt: 85,6kg

Deffen är då inledd. Den inleds dock tyvärr med sjukdom :( Snuva och ont i halsen :( Så min inplanerade 80 minuter långa 7km/h snabba morgonpromenad stryks idag :( Skit också!

Mått vid deff-start:

Midja avslappnad: 97cm
Högerarm spänd: 37,4cm (tränad ca 22 timmar innan mätning)
Vänsterarm spänd: 37,6cm (tränad ca 22 timmar innan mätning)
Bröstomfång avslappnat: 101,5cm avslappnat (Ungefär. Fruktansvärt svårt att mäta!)
Höger lår avslappnat: 58cm (osäker på om jag mätt rätt)
Vänster lår avslappnat: 57,5cm (osäker på om jag mätt rätt)
Höger vad avslappnad: 38cm
Vänster vad avslappnad: ca 37,7cm


Bara som referens till att jag skrev att vårbulken vart lyckad så kan jag säga detta: Jag började styrketräna för första gången i november och började inte bulken förrens i januari. I november mätte mina överarmar spända ca 29cm. Just sayin' ;)

Ajdå, du ska inte skjuta på det istället då och köra balans tills du är frisk igen? skulle jag gjort.

Märks att du är vänsterarms runkare btw!

Måtten ser bra ut, nästan lika stora ben som mig :)

DroopySWE
2012-03-28, 16:47
Ajdå, du ska inte skjuta på det istället då och köra balans tills du är frisk igen? skulle jag gjort.

Märks att du är vänsterarms runkare btw!

Måtten ser bra ut, nästan lika stora ben som mig :)

Runkar med högern :) Haha :D

Riskerar jag att förlora muskelmassa om jag deffar medans jag är snuvig? Inte kört nåt gympass idag btw.

Av ekonomiska skäl har jag gått från Optimum Nutrition 100% Gold Standard Whey till Star Nutrition Whey-80 nu. Fyfan vilken skillnad när man är van vid ON :P Detta smakar verkligen ingenting :P Nåja, billigt var det och en påse gratis creatin fick jag med :)

Kan inte undgå känslan av poetic justice nu när jag blev småsjuk direkt när jag klev på deff. Nu är det dags att betala notan liksom :P Hehe

DroopySWE
2012-03-28, 17:04
Är verkligen sjukt hängig :( Och jobbar stenhårt på det :( Suck...

DroopySWE
2012-03-28, 17:22
Det märks att man käkar mindre energität mat nu. Har ett stort mål mat kvar idag och är PROPPMÄTT! Herregud, kämpar i mig det sista på näst sista måltiden nu... sitter och flämtar :P

DroopySWE
2012-03-29, 00:02
Okej, då var det dags att avrunda dag 1 då...

Jag kan inte minnas när jag var sjuk senast, men tro f*n att man går och blir det första dagen på deff - såklart. Deffen avbröts och jag ligger (tror jag) på ungefärlig energibalans. Ingen träning. Ingen träning innan jag är frisk heller :( Skit också! Får hoppas att det går över fort!

Energi in: ~3000 kcal
Energi ut: ingen aning. Chansar på 3000 kcal.

Ja, vad kan man säga... Vilket rejält anticlimax! Och jag som var skitpeppad :(

DroopySWE
2012-03-29, 11:38
Sjukdag/Balansdag #2

Vaknade upp idag och mådde lite bättre. Inte bra dock :( Dumma kropp!

Morgonvikt: 83,6kg (hejdå vätskebalansen *vinka*)

Hade varit så killer att få köra ett 3x6-8 axelpass imorgon (siktar HÖGT på vikterna där kan jag säga! Ni ska få se på fan!), men det är väl för mycket begärt antar jag :(

DroopySWE
2012-03-30, 00:28
Avrundning sjukdag/balansdag #2:

Börjar bli bra känns det som. Lite hängig dock... Känns som att det går åt rätt håll i ganska bra fart :)

Energi in: ~3200 kcal
Energi ut: ingen aning. Omkring 3000 kcal

DroopySWE
2012-03-30, 11:10
Deffdag #1

Jag borde säkert vänta en dag till innan träning och deff, men nu står jag inte ut längre! Nu jävlar! Idag blir det träning och lite lätt smådeffande :)

Morgonvikt: 82,4kg

Axelpass om nån timme :) Gröten står på bordet, snart har vi glycogen i mukklerna :)

DroopySWE
2012-03-30, 13:32
Axelpass:

Sittande hantelpress 8x25kg
Sittande hantelpress 8x25kg
Sittande hantelpress 8x25kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Drag till hakan 8x50kg
Drag till hakan 8x50kg
Drag till hakan 8x50kg
Hantelshrugs 10x40kg
Hantelshrugs 10x40kg
Hantelshrugs 10x40kg

Före gym:
2 skopor Craze
6g kreatin
8g beta-alanine
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

Övrigt:
Smärta i vänster axel utsida före, under och efter passet. Sätter lätt 60kg i drag till hakan med en hel vänsteraxel. Hantelshrugsen var för lätta, men vi har inga tyngre hantlar på gymmet :( Tips, någon? (smith-maskin är nono).

Zizou
2012-03-30, 17:41
Kör shrugs med vanlig skivstång? :)

Feta hantelpressar!

DroopySWE
2012-03-30, 18:42
Kör shrugs med vanlig skivstång? :)

Feta hantelpressar!

Hmm... Skulle kunna köra den korta stången som man har ställ till :) vill köra bakom ryggen isf o det blir svårt utan ställ :P

DroopySWE
2012-03-30, 23:51
Avrundning deffdag #1:

Energi in: ~2850 kcal
Energi ut: en bit över 3000 kcal gissningsvis

Konstant hunger, konstant trötthet, konstant viljeslöshet, konstant lättretlighet... Deff, SOM jag saknat dig! :P

DroopySWE
2012-03-31, 00:06
Note to self:

FYFAN va less jag är på avocado. USCH! Nu blir det nötter!

EDIT:

Jag tror fan att jag lyckats snickra ihop dröm-macron på ~2400 kcal nu! Vad sägs om: 2,4g protein/kkv, 2,4g kolhydrater/kkv, ~0,75g fett/kkv.

I likez. I likez a lot :)

DroopySWE
2012-03-31, 00:58
Jag behöver tips på annorlunda och roliga grönsaker... så? :)

gQLLe
2012-03-31, 08:49
Kanske inte är annorlunda... men det är mina deffgrönsaker iaf. Broccoli, blomkål och gröna bönor. Käkar även selleri ibland när jag har ont om kalorier och vill bli mätt, negativa kalorier for the win :D

daloatf
2012-03-31, 09:49
Jag behöver tips på annorlunda och roliga grönsaker... så? :)

Groddar! goda, knapriga och proteinrika

DroopySWE
2012-03-31, 10:06
Tack, grabbar :) hade helt glömt bort broccoli som jag älskar :D dalo, vart köper man groddar? :P

daloatf
2012-03-31, 10:13
Tack, grabbar :) hade helt glömt bort broccoli som jag älskar :D dalo, vart köper man groddar? :P

Vilken ica som hälst. Brukar finnas groddblandningar och så finns de på burk. Men det är inte lika gott på burk.

DroopySWE
2012-03-31, 10:16
Deffdag #2

Morgonvikt: 82,2kg

Dagens tema är: gör om, görr rätt. Fyfan, aldrig mer avocado! Nu morgonpromenad, sen tråkig gymdag (ben/mage)

DroopySWE
2012-03-31, 10:30
Vilken ica som hälst. Brukar finnas groddblandningar och så finns de på burk. Men det är inte lika gott på burk.

Ok :) Skall inhandlas! :)

Zizou
2012-03-31, 11:17
Ok :) Skall inhandlas! :)

Man kanske bör ta efter, har nog inte ätit en grönsak på flera månader :D
Avskyr grönsaker och kommer alltid att göra det :/

DroopySWE
2012-03-31, 12:00
Man kanske bör ta efter, har nog inte ätit en grönsak på flera månader :D
Avskyr grönsaker och kommer alltid att göra det :/

Gott är det ju inte direkt, men det mättar när man deffar :)

Zizou
2012-03-31, 12:48
Gott är det ju inte direkt, men det mättar när man deffar :)

Äsch, det får potatisen stå för :D

Du kanske vill bjuda på någon före-bild på dagsformen nu innan du har deffat några veckor? :)

gQLLe
2012-03-31, 14:31
Man kanske bör ta efter, har nog inte ätit en grönsak på flera månader :D
Avskyr grönsaker och kommer alltid att göra det :/

kan äta grönsaker som godis...

u mad? :D

DroopySWE
2012-04-01, 00:08
Avrundning deffdag #2

Energi in: ~2950kcal (tappade räkningen på 50 kcal)
Energi ut: vet inte, gissar på en bra bit över 3000kcal

Fotnot: Fyfan va jag hatar att deffa :)

Äsch, det får potatisen stå för :D

Du kanske vill bjuda på någon före-bild på dagsformen nu innan du har deffat några veckor? :)

Det kan jag väl! Väljer mina 2 favvoposer (med det inte menat att det är mina bästa poser, men det är dom jag tycker är roligast att se på andra)

Most muscular:

http://postimage.org/image/jxke7u2fv/

Side tricep:

http://postimage.org/image/uey1khdyd/

Håll i hatten, phil heath, snart tar jag dig! :P

kan äta grönsaker som godis...

u mad?

Haha, det gjorde jag nyss :) Broccoli <3

För övrigt, vilka jävla triceps du har! To die for! :)

gQLLe
2012-04-01, 09:37
Haha, det gjorde jag nyss :) Broccoli <3

För övrigt, vilka jävla triceps du har! To die for! :)

broccoli är beast! men åh, vad kul att höra :) det brukade vara biceps som var utmärkande, men har knappt tränat dem isolerat alls sen september (ca 4 gånger) så det andra har väl vuxit i fatt lite!

du har dock nåt som jag inte har och det är styrka... ge mig! *gah!*

DroopySWE
2012-04-01, 09:48
broccoli är beast! men åh, vad kul att höra :) det brukade vara biceps som var utmärkande, men har knappt tränat dem isolerat alls sen september (ca 4 gånger) så det andra har väl vuxit i fatt lite!

du har dock nåt som jag inte har och det är styrka... ge mig! *gah!*

Hehe :P Nån specifik övning du vill ha styrka i? :P För övrigt trodde jag att jag var skitklen :P

DroopySWE
2012-04-01, 10:04
http://postimage.org/image/6w9jsrd3j/

Bjuder på lite morgonporr :) Nu blir det morgonpromenad, sen bröst/triceps!

DroopySWE
2012-04-01, 11:22
Glömde notera morgonvikten: 81,7kg

DroopySWE
2012-04-01, 13:34
Bröst/triceps:

Bänkpress 6x75kg (vänster axel började dumma sig direkt)
Bänkpress 7x75kg
Bänkpress 6x75kg
Incline hantelpress 10x22,5kg (nån hade snott mina 25or!)
Incline hantelpress 8x22,5kg
Incline hantelpress 6x22,5kg
Cable cross underifrån 8x15kg (har mer att ge!)
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 6x42,5kg
Liggande tricep-extensions 6x40kg (_väldigt_ kass teknik idag)
Liggande tricep-extensions 6x40kg
Liggande tricep-extensions 4x40kg

Fotnot: vänsteraxeln fortsätter sätta käppar i hjulet för mig :( Det liksom klickar i axeln när jag tränar :( Har garanterat 3x8x75kg i bänken med en hel vänsteraxel!

Före gym:
2 skopor Craze
10g beta-alanine (råkade överdosera rätt friskt)
20g malto
6g kreatin
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g Kreatin

Zizou
2012-04-01, 14:33
Tråkigt med axeln måste jag säga :( Ändå ett fint pass!

Och bra form, lär se riktigt fint ut efter deffen :)

DroopySWE
2012-04-01, 16:49
Tråkigt med axeln måste jag säga :( Ändå ett fint pass!

Och bra form, lär se riktigt fint ut efter deffen :)

Tackar! Min form kommer inte va nåt emot din dock :D vet du vad du har för bf%?

daloatf
2012-04-01, 17:15
Filma nästa gång du kör bänk så kanske vi kan justera tekniken. Har haft samma problem förut.

DroopySWE
2012-04-01, 17:35
Filma nästa gång du kör bänk så kanske vi kan justera tekniken. Har haft samma problem förut.

Gymmar tyvärr ensam, så det blir svårt :P detta har dock plågat mig ett tag nu och uppkom när jag gick från bänkpress till plan hantelpress :( Eller det va då jag kände av besväret först. Det kan ju komma från mina axelpass med kanske... Mitt senaste axelpass gick bra till jag kom till övning nr 3, drag till hakan. Då brakade helvetet lös. Envis som jag är körde jag på med smärtan ändå dock. Nu klickar det till till i axeln hela tiden när jag rör axeln/armen fram o tillbaka. Tips? Skippa drag till hakan ett tag bara? Sluta träna bröst/axlar helt finns inte på kartan. Dör hellre!

daloatf
2012-04-01, 17:39
Drag till hakan är en dåligt övning. Skippa den!

DroopySWE
2012-04-01, 17:53
Drag till hakan är en dåligt övning. Skippa den!

Ok, master :) vad byter jag ut den mot då? :)

daloatf
2012-04-01, 17:54
Framåt lyft kan du köra istället

DroopySWE
2012-04-01, 18:20
Framåt lyft kan du köra istället

Träffar framsida axlar när jag bänkar o kör plan hpress. Får dessutom skitont när jag kör framåtlyft. Kanske bara kan skippa nån ersättning och köra fler set på det andra?

gQLLe
2012-04-01, 18:58
Hehe :P Nån specifik övning du vill ha styrka i? :P För övrigt trodde jag att jag var skitklen :P

typ bänk, mark, böj, militärpress, benpress, latsdrag, hantelcurls och typ alla andra övningar på gymmet ;) nej, eller du är starkare än mig i det mesta iaf... fast det är väl de flesta känns det som!

DroopySWE
2012-04-01, 19:35
typ bänk, mark, böj, militärpress, benpress, latsdrag, hantelcurls och typ alla andra övningar på gymmet ;) nej, eller du är starkare än mig i det mesta iaf... fast det är väl de flesta känns det som!

Äsch, det är FFM som räknas, inte styrka :D

DroopySWE
2012-04-01, 19:57
Har fått ganska ont i axeln nu :( tips framöver?

gQLLe
2012-04-01, 20:08
Äsch, det är FFM som räknas, inte styrka :D

FFM? :angel:

Zizou
2012-04-01, 20:17
Tackar! Min form kommer inte va nåt emot din dock :D vet du vad du har för bf%?

Hehe säg inte det, tror den kan bli riktigt grym! Har ingen aning om bf faktiskt, la upp i den där gissa-tråden, men fick inget svar :(

Har fått ganska ont i axeln nu :( tips framöver?

Skulle nog testa att vila några dagar-1 vecka från de övningar som du får ont i.

FFM? :angel:

Fettfri massa :)

DroopySWE
2012-04-01, 22:37
Trots att det inte borde vara det så är humöret verkligen på topp! I can do this! Nej, i WILL do this :)

DroopySWE
2012-04-02, 00:23
Avrundning deffdag 3:

Energi in: ~3150 kcal
Energi ut: Vet inte. Men skulle inte förvåna mig om jag är nära 4000 kcal eller kanske över det t.o.m.

95 dagar kvar. Än så länge går det kanon. Låt oss hoppas att detta håller i sig :)

Måste säga att jag känner mig pushad av er, mina kära journalbesökare :) Känner verkligen att jag har er i ryggen :D Fan grabbar (och gummor!), NU KÖR VI!!!!!

Jag _SKA_ under 10% bf. Ska, ska, ska!!! :)

DroopySWE
2012-04-02, 00:34
Någon som vet något ganska tillförlitligt BF-test om man inte vills länga ~500:- på ett bodpod-test? :)

daloatf
2012-04-02, 06:51
Någon som vet något ganska tillförlitligt BF-test om man inte vills länga ~500:- på ett bodpod-test? :)

Du kan köpte kaliper och lära dig. Men annars tror jag att du har runt 13%.

vicarious
2012-04-02, 06:58
Ok, master :) vad byter jag ut den mot då? :)

Sidolyft helt klart.

DroopySWE
2012-04-02, 07:13
Du kan köpte kaliper och lära dig. Men annars tror jag att du har runt 13%.

Låt dig inte luras av mitt deffiga vätskeunderskott. Jag har garanterat 17-18% nånstans :/

Sidolyft helt klart.

Det kör jag redan :)

DroopySWE
2012-04-02, 07:25
Deffdag #4:

Morgonvikt: 81,8kg (vägde mig ca 2 timmar tidigare än igår)

För övrigt så har jag hört att 2,5 timmes sömn gör underverk för träningen :(

DroopySWE
2012-04-02, 17:24
Deffdag #4:

Morgonvikt: 81,8kg (vägde mig ca 2 timmar tidigare än igår)

För övrigt så har jag hört att 2,5 timmes sömn gör underverk för träningen :(

Avrundning deffdag #4:

Energi in: 2500 kcal
Energi ut: ~3000 kcal (total gissning)

Vilodag från gymmet :P Imorrn blire lite mer curls ;)

DroopySWE
2012-04-03, 03:34
Deffdag #5:

Nattvikt 81,9kg (04:20)

Går upp 04:15 när jag börjar jobba 07:00 bara för att få träna innan jobbet. Dedikerad? En aning ;) Kan inte finnas nån i världen som vill detta lika mkt som jag känns det som!

DroopySWE
2012-04-03, 05:30
Biceps/övre rygg

Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stångcurls 8x39,5kg
Stångcurls 8x39,5kg
Stångcurls 8x39,5kg
Double cable-curls 8x20kg
Double cable-curls 7x20kg
Double cable-curls 7x20kg
Latsdrag 6x90kg
Latsdrag 8x85kg
Latsdrag 8x85kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Konsentrationscurls 6x15kg
Konsentrationscurls 5x15kg

Före gym:
2 skopor craze
8g beta-alanine
6g creatine monohydrate
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g creatine monohydrate

DroopySWE
2012-04-03, 09:51
Hann inte kommentera mitt gympass tidigare, så det kommer nu:

Var så sjukt taggad på att sätta 8 reps i sista setet på hantelcurlsen efter att jag bara fick 6 i sista setet förra bicepspasset att jag lyckades med bedriften att knocka mig själv i käken med höger hantel på uppvägen :P Snyggt!

Sen så var det riktigt dumt att köra 39,5kg i stångcurlen, borde hoppat till 42kg direkt.

Tekniken i double cable curlsen var ganska off sista repsen :/

Hade aningen mycket hybris och aningen lite glycogen i musklerna när jag försökte mig på 90kg i latsdraget :P Fick sänka till 85kg.

Totalt sett ett bra pass!

DroopySWE
2012-04-03, 18:01
Avrundning dag #5:

Energi in: 2700 kcal
Energi ut: 3000++ kcal

Fotnot:

Me so hungry :(

Zizou
2012-04-03, 19:25
Avrundning dag #5:

Energi in: 2700 kcal
Energi ut: 3000++ kcal

Fotnot:

Me so hungry :(

Know that feel :(

Riktigt fett pass, feta curls av alla dess slag som vanligt :D

DroopySWE
2012-04-03, 20:40
Know that feel :(

Riktigt fett pass, feta curls av alla dess slag som vanligt :D

Tackar, tackar :) Och usch, 93 dagars hunger kvar :( Tips för att orka härda? :P Brukar krokna efter några veckor, det får inte hända nu :)

DroopySWE
2012-04-03, 21:38
Bara som referens kan jag lägga upp vad jag tog i varje övning när jag började styrketräna i november:

Stående hantelcurls: 3x8x10kg
Stångcurls 3x8x<20kg (minns inte)
Double cable-curls 3x8x5kg eller 3x8x7,5kg (minns inte säkert, men tror 5k)
Latsdrag ungefär 3x8x40kg
Kabelrodd ungefär 3x8x30kg
Konsentrationscurls 3x8x6kg

DroopySWE
2012-04-04, 09:48
Deffdag #6:

Morgonvikt: 81,9kg (06:15)

Vilodag idag :( Men imorgon utlovar jag, förutsatt att vänster axel inte kukar ur, ett monsterpass axlar :) Siktar på 3x6x27,5kg i sittande hantelpressen. Nu jävlar!!

Zizou
2012-04-04, 10:18
Man blir lite avis när man ser att du deffar på 2500-2700 kcal :D själv var man tvungen att gå ner på 2000 :/

DroopySWE
2012-04-04, 15:41
Man blir lite avis när man ser att du deffar på 2500-2700 kcal :D själv var man tvungen att gå ner på 2000 :/

Att du orkar :D blir energi in ca 2600 idag. Gissar på typ 3500 ut :)

DroopySWE
2012-04-04, 16:26
Pga nojjighet att dalo har rätt om min fettnivå på 13% (han har fel som få, men ändå!) så höjde jag intaget till 2750 :D

DroopySWE
2012-04-05, 10:40
Deffdag #7:

Morgonvikt: 81,2kg (10:20)

Idag står axelpass på schemat. Vänster axel känns dock jättedum och jag oroar mig verkligen inför dagens pass :(

DroopySWE
2012-04-05, 11:10
Fått hem en ny burk Craze :) 330:- på ebay istället för 430:- i sverige :) Mumma!

DroopySWE
2012-04-05, 13:09
Axlar:

Sittande hantelpress 8x12,5kg
Sittande hantelpress 8x27,5kg
Sittande hantelpress 7x27,5kg
Sittande hantelpress 7x27,5kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stångshrugs bakom rygg 8x92kg
Stångshrugs bakom rygg 12x82kg
Stångshrugs bakom rygg 12x82kg
Hantelshurgs 15x40kg
Stående rotation i cable 12x5kg
Stående rotation i cable 8x7,5kg
Stående rotation i cable 8x10kg
Stående rotation i cable 8x10kg
Rear delt flyes 8x15kg
Rear delt flyes 8x22,5kg
Rear delt flyes 10x22,5kg
Rear delt flyes 10x22,5kg

Före gym:
2 skopor Craze
6g kreatin
8g beta-alanine
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin


Fotnot: Bra pass :) Lite halvtrött kanske, men det gick ändå. Axeln höll dessutom! Och jag överträffade mina förväntningar i sittande hantelpressen. Stångshrugs visade sig ge ännu mindre än hantelshrugs, så det blev inge bra :( Fick köra ett set med 15 reps me 40kg hantlarna för att känna nåt. Jäkla gym som vägrar köpa in tyngre hantlar :(

Zizou
2012-04-05, 21:02
Blir så sjukt avundsjuk på dina axlar! Riktigt bra pass :)

DroopySWE
2012-04-05, 23:35
Blir så sjukt avundsjuk på dina axlar! Riktigt bra pass :)

Taaack :D

Fast dina ser garanterat bättre :)

gQLLe
2012-04-05, 23:47
hårt jobb här ser man! har tänkt ta både diet och träningspaus nu över påsk... fast när man får läsa om din dedikation så ångrar jag mig nästan! får se hur det känns imorgon! fångade min triceps på film häromdagen också, finns på journalen om du vill se :D

DroopySWE
2012-04-06, 00:48
hårt jobb här ser man! har tänkt ta både diet och träningspaus nu över påsk... fast när man får läsa om din dedikation så ångrar jag mig nästan! får se hur det känns imorgon! fångade min triceps på film häromdagen också, finns på journalen om du vill se :D

Får jag chans på dina triceps? <3 :D

DroopySWE
2012-04-06, 00:48
Avrundning deffdag #7:

In: ~2750 kcal
Ut: Vet inte... gissningsvis 3300+

En veckas deff avklarad :) En vecka av fjorton. Tretton kvar. Måtte detta hålla i sig, för det går skitbra just nu! Hungersnöden kommer och går, men jag krigar på!

gQLLe
2012-04-06, 07:37
[QUOTE=DroopySWE;5700291]Får jag chans på dina triceps?

De svarade ja :$.

EDIT: Quotefunktionen fungerar inte som jag vill på telefonen :(

DroopySWE
2012-04-06, 11:58
[QUOTE=DroopySWE;5700291]Får jag chans på dina triceps?

De svarade ja :$.

EDIT: Quotefunktionen fungerar inte som jag vill på telefonen :(

Haha NICE! :D

DroopySWE
2012-04-06, 11:59
Deffdag #8:

Morgonvikt: 81,2kg (06:30)

Fotnot: Dag 1, vecka 2. Nu lägger vi i nästa växel och kör stenhårt! :)

Zizou
2012-04-06, 12:15
Deffdag #8:

Morgonvikt: 81,2kg (06:30)

Fotnot: Dag 1, vecka 2. Nu lägger vi i nästa växel och kör stenhårt! :)

You go girl! *flex*

Hur mycket gick du ner första veckan?

DroopySWE
2012-04-06, 13:07
You go girl! *flex*

Hur mycket gick du ner första veckan?

Haha tack :D

Ingen aning :( Började runt 86kg och min morgonvikt idag var 81,2kg, men det är ju i princip bara vätska jag tappat. Ska bli kul att se hur mkt jag gått ner i snitt till nästa vecka dock :)

DroopySWE
2012-04-07, 01:55
Avrundning deffdag #8:

In: 2650 kcal
Ut: 2750-3000 kcal (gissningsvis)

Fotnot: Total katastrof. Allt gick fel! Men gissningsvis ett pyttelitet underskott ändå. Imorgon blir det ett totalt nytt matschema!

DroopySWE
2012-04-07, 11:54
Deffdag #9:

Morgonvikt: 80,9kg (12:00)

Fotnot: nu gör vi om, nu gör vi rätt!

daloatf
2012-04-07, 12:04
Du går ner stadigt, sen är det ju påsk nu. Så ta det lungt :)

DroopySWE
2012-04-07, 13:35
Så ta det lungt :)

Does not compute.

DroopySWE
2012-04-07, 14:34
1 mil på 80 minuter :)

Jäklar va seg man är nu. Gym om 30 minuter dock.

DroopySWE
2012-04-07, 15:27
Så här innan gymmet måste jag bara säga detta:

Jag hade med lätthet kunnat tänka mig att börja missbruka beta-alanine enbart i syfte till välmående ála knark. Fyfan va jag älskar mitt beta-alanine, även om jag inte känner nån märkbar effekt av det på gymmet. Mmmmm... Love it! Undra om man får ännu härligare effekt om man börjar sniffa det? Eller kanske injicera det direkt i blodomloppet? :P

DroopySWE
2012-04-07, 17:19
Mage/ben:

Situps på bänk med djupaste lutning 25xKKV+10KG
Situps på bänk med djupaste lutning 25xKKV+10KG
Situps på bänk med djupaste lutning 17xKKV+10KG + drop till 3xKKV
Fällkniven upp på axlarna (bänk) 12xMina ben :P
Fällkniven upp på axlarna (bänk) 12xMina ben
Fällkniven upp på axlarna (bänk) 12xMina ben
Squats i smith 8x88kg
Squats i smith 8x88kg
Squats i smith 8x88kg
Leg extensions 25x50kg
Leg extensions 25x50kg
Leg extensions 25x50kg
Sittande vadpress 15x50kg
Sittande vadpress 20x60kg
Sittande vadpress 15x75kg

Före gym:
2 skopor Craze
1 skopa Jack3d
9g Beta-alanine
7g EAA
6g Kreatin

Efter gym:
10g EAA
6g kreatin

Fotnot: Glömde bort sidolyft, klantarsel som man är.

Fotnot #2: Jag tänker aldrig ge mig.

DroopySWE
2012-04-07, 20:10
Deffdag #9:

In: 2500 kcal
Ut: ~3000 kcal

Fotnot: Såja! Bra deffdag! Måste skala av 100-150 kcal in, sen är jag nöjd! Den nya dieten funkar bra och jag typ "råkade" se till att det blev periodisk fasta idag ála lean gains, vilket var lättare än jag tyckte förut :) Är ju fortfarande långt ifrån mätt, men jag brukar va ännu hungrigare.

Kan inte fatta att jag pallade med gymmet så pass bra som jag gjorde, med tanke på hur jag kände mig efter milen innan frukosten. Men 2 skopor Craze, 1 skopa Jack3d och 9g beta-alanine väckte mig rätt fint ;)

Zizou
2012-04-08, 09:07
Deffdag #9:

In: 2500 kcal
Ut: ~3000 kcal

Fotnot: Såja! Bra deffdag! Måste skala av 100-150 kcal in, sen är jag nöjd! Den nya dieten funkar bra och jag typ "råkade" se till att det blev periodisk fasta idag ála lean gains, vilket var lättare än jag tyckte förut :) Är ju fortfarande långt ifrån mätt, men jag brukar va ännu hungrigare.

Kan inte fatta att jag pallade med gymmet så pass bra som jag gjorde, med tanke på hur jag kände mig efter milen innan frukosten. Men 2 skopor Craze, 1 skopa Jack3d och 9g beta-alanine väckte mig rätt fint ;)

Härligt! :)

Tycker själv att leangains fungerar riktigt bra, speciellt under deff. Känns som att man är mättare längre och man tänker inte så mycket på mat under själva fastan. Känns som att kroppen vänjer sig :)

Sjukt starkt att köra ett löppass på 1 mil och sedan gymma också!

DroopySWE
2012-04-08, 10:56
Härligt! :)

Tycker själv att leangains fungerar riktigt bra, speciellt under deff. Känns som att man är mättare längre och man tänker inte så mycket på mat under själva fastan. Känns som att kroppen vänjer sig :)

Sjukt starkt att köra ett löppass på 1 mil och sedan gymma också!

Tack :) Jag löpte dock inte, utan gick (dock i mkt högt tempo). Gör det varje dag innan gymmet nu under deff :)

DroopySWE
2012-04-08, 11:14
Deffdag #10:

Morgonvikt: 81,3kg (12:00)

Sur morgonvikt :( Förhoppningsvis vätskebalansen som dummar sig...

DroopySWE
2012-04-08, 11:45
Sjukt otaggad på att gå milen nu pga kass morgonvikt och är slut i benen från gårdagen då jag hade benpass på gymmet efter promenaden... men hey, nu står jag här med jackan på mig, så nu kör vi. Ingen nåd!!

daloatf
2012-04-08, 11:50
Min morgonvikt gick upp för mycket idag med. Vissa dagar under deff så kunde jag väga två kilo mer. så lägg inte så mycket tanke på en dags vikt. Man kan stå stilla i en vecka och ändå gå ner i fett.

gQLLe
2012-04-08, 12:41
Vågen är en opålitlig typ! Tacka vet jag måttbandet :D Jag kommer förmodligen ha gått upp flera kg nu under påsk, men det går jag väl förhoppningsvis ner ganska fort. gissar på att mycket är vätska. dock har jag väl lagt på mig lite fett tyvärr, men nu jävlar! Snor lite av din motivation så ska det nog gå vägen.

DroopySWE
2012-04-08, 13:38
Taggade till som fan och satte milen på 79 min :) 1 timme kvar till mitt favvopass på gymmet: bröst/triceps. JIPPI, SOM JAG LÄNGTAT :)

Och grabbar, hade jag haft en bf% på 10-11% som ni har (gQLLe, tro mig, du har inga 13%. Bara en blind person hade gissat på över 11% i ditt fall). Så det är ju ingen fara för er att gå upp lite vätska över påsken :) En annan ligger på 18% garanterat och måste vara stenhård med mig själv för att nå mina mål. gQLLe, når jag din fettnivå till i juli så är jag nöjd :) Är verkligen sjukt sugen på ett bodpod-test, men 500 spänn just nu känns för saftigt :( Får börja panta burkar :P

DroopySWE
2012-04-08, 16:35
Bröst/triceps:

Bänkpress 7x75kg (vänster axel började dumma sig direkt)
Bänkpress 7x75kg
Bänkpress 7x75kg
Incline hantelpress 8x25kg
Incline hantelpress 7x25kg
Incline hantelpress 5x25kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 7x42,5kg
Pushdowns 5x42,5kg
Liggande tricep-extensions 6x40kg (_väldigt_ kass teknik idag)
Liggande tricep-extensions 5x40kg
Enhandspushdowns 5x15kg
Enhandspushdowns 5x15kg

Fotnot: vänsteraxeln dummade sig vid bänkpressen som vanligt :( Kände mig totalt sett pyttelite starkare i brösten och aningen svagade i triceps :(

Före gym:
2 skopor Craze
8,5g beta-alanine
6g kreatin
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g Kreatin

Lite flex efter gymmet:

http://postimage.org/image/4tkj908fh/

DroopySWE
2012-04-08, 17:08
Få saker irriterar lika mycket som att inse att man glömt köpa hem saft när man verkligen vill ha kvarg... *morr!*

DroopySWE
2012-04-08, 17:52
Måste säga att periodisk fasta verkligen förenklar deffen något otroligt! Riktigt gött :)

gQLLe
2012-04-08, 18:44
Och grabbar, hade jag haft en bf% på 10-11% som ni har (gQLLe, tro mig, du har inga 13%. Bara en blind person hade gissat på över 11% i ditt fall). Så det är ju ingen fara för er att gå upp lite vätska över påsken :) En annan ligger på 18% garanterat och måste vara stenhård med mig själv för att nå mina mål. gQLLe, når jag din fettnivå till i juli så är jag nöjd :) Är verkligen sjukt sugen på ett bodpod-test, men 500 spänn just nu känns för saftigt :( Får börja panta burkar :P

Åh, tror du det?? Det ger mig bara mer motivation att nå ensiffrigt bf% nu då!! :D mina ben, armar och axlar är ju faktiskt rätt så hårda! Sen väger jag ju inte så mycket heller:/ hoppas du har rätt! Jag skulle vilja ha en kalipermätare jag :P tror din form kommer kunna bli riktigt bra till juli! Kör hårt!

DroopySWE
2012-04-08, 19:07
Åh, tror du det?? Det ger mig bara mer motivation att nå ensiffrigt bf% nu då!! :D mina ben, armar och axlar är ju faktiskt rätt så hårda! Sen väger jag ju inte så mycket heller:/ hoppas du har rätt! Jag skulle vilja ha en kalipermätare jag :P tror din form kommer kunna bli riktigt bra till juli! Kör hårt!

Tack, det ska jag :)

Som sagt, kör du på till i sommar varje dag så kan du garanterat va på 7% eller bättre :)

DroopySWE
2012-04-08, 19:34
Åhhh... sista målet för dagen intaget. Är så mätt att jag nästan kräks, sitter bara o flämtar. Fyfan... hoppas att jag inte kräks :P

gQLLe
2012-04-08, 19:42
Tack, det ska jag :)

Som sagt, kör du på till i sommar varje dag så kan du garanterat va på 7% eller bättre :)
Låter underbart! :)
Åhhh... sista målet för dagen intaget. Är så mätt att jag nästan kräks, sitter bara o flämtar. Fyfan... hoppas att jag inte kräks :P

vet en snubbe som spräckte magsäcken på PF. så ta det lugnt! ;)

DroopySWE
2012-04-08, 21:41
Låter underbart! :)


vet en snubbe som spräckte magsäcken på PF. så ta det lugnt! ;)

What?! :D Shit! Hur gick det? Det låter som nåt man typ... dör av :P

Tror dock inte jag kan få det problemet :P Jag har vägt 112kg fläsk tidigare (och deffat bort 40kg på det, sen bulk) så jag har en enorm magsäck. Min mage är som en bongotrumma :D

DroopySWE
2012-04-09, 02:49
Avrundning deffdag #10:

In: 2410 kcal
Ut: ~3000 kcal?

Fotnot: Perfektion. Deff suger, men bättre än så här kan det inte bli...

DroopySWE
2012-04-09, 11:37
Deffdag #11:

Morgonvikt: 80,9kg (11:30)

Fotnot: ryggont :(

Zizou
2012-04-09, 11:44
Avrundning deffdag #10:

In: 2410 kcal
Ut: ~3000 kcal?

Fotnot: Perfektion. Deff suger, men bättre än så här kan det inte bli...

Amen to that! :D

DroopySWE
2012-04-09, 15:14
Amen to that! :D

Idag blir det lite fusk för mig, typ 2450 in och 2750 ut :P 12,5 vecka kvar av denna skit. Urk :P

DroopySWE
2012-04-09, 20:52
Avrundning deffdag #11:

In: 2600 kcal
Ut: 2600-2750 kcal

Fotnot: hey, vi är alla svaga ibland :P

gQLLe
2012-04-10, 00:04
Avrundning deffdag #10:

In: 2410 kcal
Ut: ~3000 kcal?

Fotnot: Perfektion. Deff äger, men bättre än så här kan det bli...

fixed :D

DroopySWE
2012-04-10, 06:25
Deffdag #12:

Morgonvikt: 81,6kg (07:00)

0,5kg extra mat än planerat ger lite högre morgonvikt :P

DroopySWE
2012-04-10, 09:24
fixed :D

Haha du tänder på hunger eller? :D

gQLLe
2012-04-10, 10:49
Haha du tänder på hunger eller? :D

man behöver ju inte nödvändigtvis gå hungrig under deff... det beror ju på vad man äter :D

DroopySWE
2012-04-10, 10:55
man behöver ju inte nödvändigtvis gå hungrig under deff... det beror ju på vad man äter :D

Du berättar NU hur ditt matschema ser ut under deff! :D

Dock är jag alltid hungrig även när jag bulkar (3500-5000 kcal/dag), så jag kan typ inte bli mätt :( Är ju dock sjukt mkt hungrigare under deff!

gQLLe
2012-04-10, 11:41
Du berättar NU hur ditt matschema ser ut under deff! :D

Dock är jag alltid hungrig även när jag bulkar (3500-5000 kcal/dag), så jag kan typ inte bli mätt :( Är ju dock sjukt mkt hungrigare under deff!

typ

frukost: ägg, kvarg, ibland gröt

lunch: Kyckling, broccoli/blomkål/gröna bönor, ris

mellanmål: kvarg

kvällsmat: kyckling/nötfärs/fisk, broccoli/blomkål/gröna bönor, sallad, ris/pasta/quinoa osv

nattmål: kvarg

sen kan det slinka in lite smått som banan/äpple/kvarg ibland mellan målen :D

kvarg <3

Zizou
2012-04-10, 12:39
Dock är jag alltid hungrig även när jag bulkar (3500-5000 kcal/dag), så jag kan typ inte bli mätt :( Är ju dock sjukt mkt hungrigare under deff!

Ett tips är att hitta någonting roligt att göra under dötiden, så att man inte tänker på mat överhuvudtaget :) Hjälper då mig massor!

DroopySWE
2012-04-10, 16:42
typ

frukost: ägg, kvarg, ibland gröt

lunch: Kyckling, broccoli/blomkål/gröna bönor, ris

mellanmål: kvarg

kvällsmat: kyckling/nötfärs/fisk, broccoli/blomkål/gröna bönor, sallad, ris/pasta/quinoa osv

nattmål: kvarg

sen kan det slinka in lite smått som banan/äpple/kvarg ibland mellan målen :D

kvarg <3

Mitt matschema ser typ identiskt ut, men jag kör potatis istället för ris :)

Ett tips är att hitta någonting roligt att göra under dötiden, så att man inte tänker på mat överhuvudtaget :) Hjälper då mig massor!

Jag spelar Diablo 3 betan när jag har dötid :D

DroopySWE
2012-04-10, 16:49
Biceps/övre rygg

Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg (sjukt bra kontakt i detta set!)
Stångcurls 7x42kg (var verkligen slut i armarna efter sista hantelcurlsetet)
Stångcurls 8x42kg
Stångcurls 6x42kg (tog ut mig sjukt mycket här!!)
Double cable-curls 5fusksetx20kg (helt slut efter sista stångcurlsetet)
Double cable-curls 8x17,5kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Kabelrodd 8x65kg (dålig kontakt!)
Kabelrodd 8x65kg (dålig kontakt!)
Kabelrodd 8x65kg (dålig kontakt!)
Konsentrationscurls 5x15kg
Konsentrationscurls 5x15kg

Före gym:
2 skopor craze
1 skopa jack3d
8g beta-alanine
6g creatine monohydrate
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g creatine monohydrate

Fotnot: Trots alla PWOer så var jag dödstrött under hela passet :( Ingen energi. Blev illamående mot slutet av passet med :( Trist! Väldigt bra kontakt och pump i första 2 övningarna vilket gjorde sitt i tredje där jag var tvungen att sänka vikten från senaste passet (dock med fler reps). Verkligen nöjd med kontakten i biceps under hantel- och stångcurls idag! Värdelöst kontakt i ryggövningarna dock.

EDIT: Insåg precis att allt PWOande lär hålla mig ganska vaken inatt :(

daloatf
2012-04-10, 16:55
Gött pass! Kanske mådde illa pga av alla PWOs. Du kanske är för tolerant mot stimulanta nu med. Skulle ta en PWO break :P

gQLLe
2012-04-10, 17:03
Mitt matschema ser typ identiskt ut, men jag kör potatis istället för ris :)

haha, jag äter även potatis ibland... glömde det :D

DroopySWE
2012-04-10, 22:15
Gött pass! Kanske mådde illa pga av alla PWOs. Du kanske är för tolerant mot stimulanta nu med. Skulle ta en PWO break :P

Har tänkt det med. Hur länge borde man kliva av innan man kliver på tycker du?

DroopySWE
2012-04-10, 22:16
haha, jag äter även potatis ibland... glömde det :D

Potatis mättar bäst tycker jag :)

DroopySWE
2012-04-10, 22:19
Avrundning deffdag #12:

In: 2585 kcal
Ut: 3000+++ kcal

Fotnot: Perfekt. Totalt perfekt. Gympasset sög en del och jag blev illamående mot slutet av det. Men bortsett från det. Hungernivån och humöret. Total perfektion! Låt oss hoppas på fler såna här dagar, jag tycker att jag förtjänar det!

DroopySWE
2012-04-11, 06:09
Deffdag #13:

Morgonvikt: 81,0kg (07:00)

Fotnot: Vågjävel, ge dig då, jag ÄR mer envis än dig - tro mig! Du kommer inte vinna detta.

Zizou
2012-04-11, 09:17
Alltså det där passet för biceps, grymt! :)
Man får aldrig låta vågen vinna!

DroopySWE
2012-04-11, 10:39
Alltså det där passet för biceps, grymt! :)
Man får aldrig låta vågen vinna!

Det kommer han inte. Kommer aldrig ge mig. Aldrig, aldrig, aldrig!!

daloatf
2012-04-11, 12:05
Har tänkt det med. Hur länge borde man kliva av innan man kliver på tycker du?

Jag brukar köra en månad. Kör endast koffein då på benpass.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

DroopySWE
2012-04-11, 19:05
Jag brukar köra en månad. Kör endast koffein då på benpass.

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2

Ah ok... hur brukar dina stimulantcykler se ut? 1 månad av och sen hur länge på? Till du inte känner nåt helt enkelt? Eller nån specifik cykel?

daloatf
2012-04-11, 20:31
Ah ok... hur brukar dina stimulantcykler se ut? 1 månad av och sen hur länge på? Till du inte känner nåt helt enkelt? Eller nån specifik cykel?

Inget strukturerat, men är väl 'on' ett par månader. Men tar inte varje pass.

DroopySWE
2012-04-11, 21:36
Inget strukturerat, men är väl 'on' ett par månader. Men tar inte varje pass.

Cyklar du ditt kreatin också? Isåfall hur? Jag har vart "on" kreatin sen i januari med minst 12g/dag.

DroopySWE
2012-04-11, 21:37
Avrundning deffdag #13:

In: 2800 kcal
Ut: 2800-3000 kcal

Fotnot: 13 dagar utan lakrits kommer till sitt slut idag. Skäms, men nåja, det lär inte va ett överskott i alla fall...

daloatf
2012-04-11, 21:43
Cyklar du ditt kreatin också? Isåfall hur? Jag har vart "on" kreatin sen i januari med minst 12g/dag.

Är på hela tiden nu, förr körde jag i tre månader.

gQLLe
2012-04-11, 22:21
Avrundning deffdag #13:

In: 2800 kcal
Ut: 2800-3000 kcal

Fotnot: 13 dagar utan lakrits kommer till sitt slut idag. Skäms, men nåja, det lär inte va ett överskott i alla fall...

åh lakrits *cupid*....

avis på att du kan äta så mycket, mitt intag var idag på typ 1700 kcal :(

DroopySWE
2012-04-12, 07:53
Deffdag #14:

Morgonvikt: 81,0kg (08:40)

Fotnot: Ja, vad säger man... Har man klämt i sig djungelvrål så kan man inte klaga direkt :P

daloatf
2012-04-12, 08:55
Deffdag #14:

Morgonvikt: 81,0kg (08:40)

Fotnot: Ja, vad säger man... Har man klämt i sig djungelvrål så kan man inte klaga direkt :P

Djungelvrål är good shit!

DroopySWE
2012-04-12, 12:49
Djungelvrål är good shit!

Min största svaghet o det enda som kan sätta käppar i hjulet på min deff ;)

DroopySWE
2012-04-12, 14:29
Axlar:

Sittande hantelpress 8fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx25kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Stående rotation i cable 12x7,5kg
Stående rotation i cable 12x7,5kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Rear delt flyes 15x20kg
Rear delt flyes 15x20kg
Rear delt flyes 12x20kg

Före gym:
2 skopor Craze
6g kreatin
8g beta-alanine
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

Fotnot: Katastrof. Klenare i ALLT. Fuskrepade mig igenom hantelpressen och sidohantelflyes med färre reps än i vanliga fall trots fuskreps.

Antingen förlorar jag styrka, eller så är det för att jag typ 2,5 timme innan passet lämnade 3 rör blod på sjukan för analys. Oavsett vilket så kändes det förjävligt :(

daloatf
2012-04-12, 14:56
Är nog blodet, har du aids?

DroopySWE
2012-04-12, 15:13
Är nog blodet, har du aids?

Det hoppas jag verkligen inte :P

Ville kolla att sköldkörteln fungerar som den ska och lämnade därför prov.

gQLLe
2012-04-12, 19:36
Axlar:

Sittande hantelpress 8fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx27,5kg
Sittande hantelpress 6fuskrepsx25kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8fuskrepsx20kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Stående rotation i cable 12x7,5kg
Stående rotation i cable 12x7,5kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Rear delt flyes 15x20kg
Rear delt flyes 15x20kg
Rear delt flyes 12x20kg

Före gym:
2 skopor Craze
6g kreatin
8g beta-alanine
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

Fotnot: Katastrof. Klenare i ALLT. Fuskrepade mig igenom hantelpressen och sidohantelflyes med färre reps än i vanliga fall trots fuskreps.

Antingen förlorar jag styrka, eller så är det för att jag typ 2,5 timme innan passet lämnade 3 rör blod på sjukan för analys. Oavsett vilket så kändes det förjävligt :(

körde också axlar idag, själv hade man tappat sisodär 10kg på axelpressarna.... :(

DroopySWE
2012-04-12, 21:26
körde också axlar idag, själv hade man tappat sisodär 10kg på axelpressarna.... :(

Från förra passet till dagens? DET hade vart extremt :P Hehe.

Fram till detta pass har jag ökat aningen i styrka på hela kroppen under min deff, vilket är fullt möjligt. Så det är ju rätt trist med ett sånt här pass. Har dock hört det ena och det andra om huruvida blodprov påverkar styrkan tillfälligt eller inte... så vet inte vad jag ska våga tro :(

Zizou
2012-04-12, 21:28
Skulle nog också tro att blodet hjälpte till lite där, till det sämre.
Trots allt bra axelpressar! :)

gQLLe
2012-04-12, 23:01
Från förra passet till dagens? DET hade vart extremt :P Hehe.

Nej, haha! tappat 10kg under deffen :P Det är för att jag inte har kunnat köra pressar pga en skada i bröstet :(

DroopySWE
2012-04-12, 23:17
Nej, haha! tappat 10kg under deffen :P Det är för att jag inte har kunnat köra pressar pga en skada i bröstet :(

Ah I see :P Tråkigt med skada :( Min vänsteraxel är lite halvtrasig :( Trist!

Skulle nog också tro att blodet hjälpte till lite där, till det sämre.
Trots allt bra axelpressar! :)

Får hoppas att du har rätt :)

DroopySWE
2012-04-12, 23:26
Avrundning deffdag #14:

In: 2450 kcal
Ut: 3000+ kcal

Fotnot: Dumt axelpass idag :( Helt okej i övrigt.

DroopySWE
2012-04-13, 08:47
Deffdag #15:

Morgonvikt: 81,0kg (09:40)

Fotnot: Går helt enkelt inte ner i vikt längre, trots att jag gör rätt. Kollade sköldkörteln igår hos läkarna (inte relaterat till ämnesomsättningen dock), vilket ju verkar ha varit smart gjort. Har jag kanske en trasig ämnesomsättning?

Zizou
2012-04-13, 09:02
Eller så kanske du har överskattat din balans och måste gå ner lite till i kalorierna? Kan ju vara värt att testa några dagar att dra ner ytterligare 2-300 kalorier och se om det händer något :)

DroopySWE
2012-04-13, 09:49
Eller så kanske du har överskattat din balans och måste gå ner lite till i kalorierna? Kan ju vara värt att testa några dagar att dra ner ytterligare 2-300 kalorier och se om det händer något :)

Har beräknat min balans rent matematiskt, borde således inte kunna vara fel. Såvida min metabolism inte är trasig dvs :/ Kör på ett tag till på detta spår så får man se sen. Trist dock att imorrn är det släktmiddag och då kommer jag verkligen ha 0 koll på intaget :/ Enda jag kan göra är att köra på ett ungefär...

Zizou
2012-04-13, 10:29
Har beräknat min balans rent matematiskt, borde således inte kunna vara fel. Såvida min metabolism inte är trasig dvs :/ Kör på ett tag till på detta spår så får man se sen. Trist dock att imorrn är det släktmiddag och då kommer jag verkligen ha 0 koll på intaget :/ Enda jag kan göra är att köra på ett ungefär...

Att använda sig av en formel för att beräkna ens kaloribalans behöver absolut inte stämma. Antar att du har använt dig av Harris & Benedict-ekvationen?
Sedan kan det från dag till dag skilja 2-400 kalorier utan problem skulle jag vilja säga :)
Det bästa sättet är helt enkelt att pröva sig fram och att bara använda sig av ekvationerna som ett hjälpmedel till var man kan börja testa.

En dag förlänger din deff med en dag, så brukar jag tänka om jag ska unna mig något :) Och då får man uppskatta ungefär.

Att ha fel på metabolism alt. ämnesomsättning är föga troligt faktiskt, då bara en bråkdel av befolkningen lider av detta.

Edit; Enligt Harris & Benedict-formeln så ligger din balans på 2841, med en aktivitetsfaktor på 1.5 (1894.321 x 1.5) och 2462 med 1.3.
Detta kan jag tänka mig som en träningsdag (2841) och vilodag (2462)

DroopySWE
2012-04-13, 11:04
Att använda sig av en formel för att beräkna ens kaloribalans behöver absolut inte stämma. Antar att du har använt dig av Harris & Benedict-ekvationen?
Sedan kan det från dag till dag skilja 2-400 kalorier utan problem skulle jag vilja säga :)
Det bästa sättet är helt enkelt att pröva sig fram och att bara använda sig av ekvationerna som ett hjälpmedel till var man kan börja testa.

En dag förlänger din deff med en dag, så brukar jag tänka om jag ska unna mig något :) Och då får man uppskatta ungefär.

Att ha fel på metabolism alt. ämnesomsättning är föga troligt faktiskt, då bara en bråkdel av befolkningen lider av detta.

Edit; Enligt Harris & Benedict-formeln så ligger din balans på 2841, med en aktivitetsfaktor på 1.5 (1894.321 x 1.5) och 2462 med 1.3.
Detta kan jag tänka mig som en träningsdag (2841) och vilodag (2462)

Jag har räknat så här: min balans om jag sitter en dag framför datorn bör ligga på typ 2300-2350 kcal ungefär (låg aktivitetsfaktor). Varje dag slänger jag dessutom in 1 mil på 80 minuter, vilket enligt sidan jag svär vid (calorierperhour.com) borde näta en sisådär 600 kcal. Sen så är det anitngen ett styrkepass på det eller vila. Styrkepassen känner jag inte direkt att dom lär dra jättemycket energi nu under deff eftersom jag aldrig går till failure längre och därför inte tar ut mig så mycket och därför inte ens blir svettig. Brukar tänka att det lär näta en typ 100-150 kcal. Energi ut bör således ligga kring 3000-3100 ungefär. Försöker ligga på energi in på 2300-2400 kcal just nu. Ska försöka hålla mig på 2300 kcal och ligga där sen. Arbetsdagar skippar jag milen, men jag har o andra sidan ett fysiskt krävande jobb som förmodligen borde förbränna mer än milen.

gQLLe
2012-04-13, 17:32
Hur länge har du legat runt 80-81? :) För det är inte alls ovanligt att det står stilla ett tag, det handlar om hur sent du äter, vad du har ätit och kan även ha andra orsaker. Ge det lite tid om du tror att du har det underskottet som krävs, för i så fall lär det hända något vilken dag som helst! :)

EDIT: Du väger 0,2kg mindre än för 8 dagar sen, låter inte som att något skulle vara fel tycker jag. Ibland står vikten still även fast man förlorar fett! Du har inte påbörjat nån kreatinkur nyligen? Eller kanske gott upp något i kolhydrater?

Zizou
2012-04-13, 21:15
Jag har räknat så här: min balans om jag sitter en dag framför datorn bör ligga på typ 2300-2350 kcal ungefär (låg aktivitetsfaktor). Varje dag slänger jag dessutom in 1 mil på 80 minuter, vilket enligt sidan jag svär vid (calorierperhour.com) borde näta en sisådär 600 kcal. Sen så är det anitngen ett styrkepass på det eller vila. Styrkepassen känner jag inte direkt att dom lär dra jättemycket energi nu under deff eftersom jag aldrig går till failure längre och därför inte tar ut mig så mycket och därför inte ens blir svettig. Brukar tänka att det lär näta en typ 100-150 kcal. Energi ut bör således ligga kring 3000-3100 ungefär. Försöker ligga på energi in på 2300-2400 kcal just nu. Ska försöka hålla mig på 2300 kcal och ligga där sen. Arbetsdagar skippar jag milen, men jag har o andra sidan ett fysiskt krävande jobb som förmodligen borde förbränna mer än milen.

Alright :)
Då är det bara testa på 2300 och se om det fungerar. Enda sättet att verkligen få reda på svaret är som sagt att testa och utvärdera och inte förlita sig på uträkningar allt för mycket :) Hoppas det fungerar iallafall!
Och sen som gQLLe skrev, ibland kan det stanna upp i en vecka eller så för att sedan fortsätta.

DroopySWE
2012-04-13, 22:52
Får hoppas att ni har rätt killar :)

Ben:

Smithböjar 8x88kg
Smithböjar 8x88kg
Smithböjar 8x88kg
Benspark maskin 25x50kg
Benspark maskin 25x50kg
Benspark maskin 25x50kg
Sittande vadpress 20x60kg
Sittande vadpress 20x60kg
Sittande vadpress 20x60kg

Avrundning deffdag #15:

In: ~2300 kcal
Ut: Who knows :)

DroopySWE
2012-04-14, 04:59
Deffdag #16:

Morgonvikt: 81,9kg (06:00)

Fotnot: Detta har blivit en bulk...? :D Haha!

Zizou
2012-04-14, 07:53
Deffdag #16:

Morgonvikt: 81,9kg (06:00)

Fotnot: Detta har blivit en bulk...? :D Haha!

Haha, lite mysko att det gick upp SÅ mycket ändå xD
Men är nog mest vätska skulle jag tro iallafall. Ge det några dagar till så börjar det nog se bra ut :)

DroopySWE
2012-04-14, 08:27
Haha, lite mysko att det gick upp SÅ mycket ändå xD
Men är nog mest vätska skulle jag tro iallafall. Ge det några dagar till så börjar det nog se bra ut :)

Äsch, nu äre underskottsbulk som gäller :)

gQLLe
2012-04-14, 09:29
Deffdag #16:

Morgonvikt: 81,9kg (06:00)

Fotnot: Detta har blivit en bulk...? :D Haha!

säker på att du inte stod och höll i några blyvikter? :o

DroopySWE
2012-04-14, 09:47
säker på att du inte stod och höll i några blyvikter? :o

Väldigt :)

Haha min kropp är för skön! Överskott, underskott... Det är bulk i alla väder som gäller! Min kropp är lite som eric cartman; whaevvah, i'll do wha i waunt! :D

Zizou
2012-04-14, 13:14
Väldigt :)

Haha min kropp är för skön! Överskott, underskott... Det är bulk i alla väder som gäller! Min kropp är lite som eric cartman; whaevvah, i'll do wha i waunt! :D

Det kommer ge med sig till slut! :)

DroopySWE
2012-04-14, 13:26
Det kommer ge med sig till slut! :)

Vi får hoppas :) Grisar kommer flyga innan jag ger mig!

DroopySWE
2012-04-14, 14:00
Vissa dagar är sjukt tunga och man (jag) ifrågasätter verkligen hur fan man står ut. Idag är en sådan dag :(

gQLLe
2012-04-14, 17:03
Vi får hoppas :) Grisar kommer flyga innan jag ger mig!

dat dere inställning! :thumbup:

Zizou
2012-04-14, 17:18
Vissa dagar är sjukt tunga och man (jag) ifrågasätter verkligen hur fan man står ut. Idag är en sådan dag :(

Pain is temporary ;)

gQLLe
2012-04-14, 17:42
Pain is temporary ;)

no pain, no gain.

pain is just WEAKNESS leaving the body

:cool:

DroopySWE
2012-04-14, 18:59
Avslutning deffdag #15:

In: 5000-5500 kcal
Ut: ~3000 kcal

Fotnot: släktfest en gång per år, alltid.

Zizou
2012-04-14, 19:00
Avslutning deffdag #15:

In: 5000-5500 kcal
Ut: ~3000 kcal

Fotnot: släktfest en gång per år, alltid.

Din kropp kanske är bakvänd, så nu när du ätit mycket så kanske du kommer väga mindre imorgon :Virro

DroopySWE
2012-04-14, 19:06
Din kropp kanske är bakvänd, så nu när du ätit mycket så kanske du kommer väga mindre imorgon :Virro

Haha, ja det vore ju nåt ;)

DroopySWE
2012-04-15, 12:36
Fallit av vagnen idag igen... Överskott idag me (om än inte lika grovt). Som man mår...

DroopySWE
2012-04-15, 13:07
Har insett en grej... Så länge jag har det jobbet jag har så lär jag aldrig klara denna deff...

Zizou
2012-04-15, 13:10
Har insett en grej... Så länge jag har det jobbet jag har så lär jag aldrig klara denna deff...

Why nots? :(

DroopySWE
2012-04-15, 13:17
På 2 dar nu har jag kastat ca en veckas deff i sjön.

DroopySWE
2012-04-15, 13:18
Why nots? :(

Massa smaskens överallt på mitt jobb :(

Zizou
2012-04-15, 14:08
Massa smaskens överallt på mitt jobb :(

It's just a mind game. Vill man något otroligt mycket, så kommer du lyckas övervinna det :) Allt sitter i huvudet!
Kan ju säga att jag själv jobbar i en liten butik som har 70% av sin försäljning på godis, dricka, chips och kakor, så jag vet hur det är :D Man blir sugen varje dag, men man klarar det om man vill!

DroopySWE
2012-04-15, 14:20
It's just a mind game. Vill man något otroligt mycket, så kommer du lyckas övervinna det :) Allt sitter i huvudet!
Kan ju säga att jag själv jobbar i en liten butik som har 70% av sin försäljning på godis, dricka, chips och kakor, så jag vet hur det är :D Man blir sugen varje dag, men man klarar det om man vill!

Då sitter vi i samma båt då. Trodde att jag ville det mer än så här... Har ju mått bättre om man säger så... Dessutom en veckas krigande nerspolat. Jippi...

DroopySWE
2012-04-15, 21:01
Dag #16:

In: ~4700
Ut: ~3000?

daloatf
2012-04-15, 23:10
Dag #16:

In: ~4700
Ut: ~3000?

skärpning.

DroopySWE
2012-04-15, 23:42
skärpning.

Detta har inte varit en bra helg, minst sagt :(

DroopySWE
2012-04-16, 13:54
Bröst/triceps:

Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 7x32,5kg
Incline hantelpress 6x25kg
Incline hantelpress 7x25kg
Incline hantelpress 7x25kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 6x42,5kg
Enhandspushdowns 8x15kg
Enhandspushdowns 8x15kg
Liggande tricep-extensions 8x35kg
Liggande tricep-extensions 8x35kg
Liggande tricep-extensions 6x35kg

Fotnot: Nån smart lirare råkade tappa en 32,5kg hantel på min fot mitt under mitt andra set av incline hantelpress.

Zizou
2012-04-16, 20:07
Fysatan vad ont det måste ha gjort *gah!*
Mycket fina hantelpressar iallafall!

DroopySWE
2012-04-16, 22:21
Fysatan vad ont det måste ha gjort *gah!*
Mycket fina hantelpressar iallafall!

Den hann studsa i marken och sen på min fot så det var ingen fara som tur var :) Men jäkligt klantigt ändå :/

DroopySWE
2012-04-16, 22:22
Dag #17:

In: 2100 kcal
Ut: God knows

daloatf
2012-04-16, 22:25
Nu har det hänt både dig och mig :)

gQLLe
2012-04-16, 22:29
bra! ligg så lågt du kan några dagar (2100-2200) så jämnar det nog ut sig med helgen! kör fettsnålt :)

DroopySWE
2012-04-16, 23:00
Nu har det hänt både dig och mig :)

Jepp :P Dags att ta sig i kragen nu!

DroopySWE
2012-04-16, 23:17
bra! ligg så lågt du kan några dagar (2100-2200) så jämnar det nog ut sig med helgen! kör fettsnålt :)

Nästa växel nu :)

vicarious
2012-04-16, 23:48
Har insett en grej... Så länge jag har det jobbet jag har så lär jag aldrig klara denna deff...

Vad jobbar du som?

DroopySWE
2012-04-17, 00:11
Vad jobbar du som?

Jobbar i en butik med hela kassalinjen full av bullar och bakelser etc :P Ingen deffdröm direkt :D

Zizou
2012-04-17, 21:40
Jobbar i en butik med hela kassalinjen full av bullar och bakelser etc :P Ingen deffdröm direkt :D

Ta en lightläsk istället, gör jag :) man blir sjukt sugen på allt godis, kakor, chips, glass osv. Men brukar köpa en powerking sugarfree eller något istället. Samt tuggummin :)

gQLLe
2012-04-18, 08:02
hur går det här? :)

DroopySWE
2012-04-18, 21:45
In: 2260 kcal
Ut: Vet icke


Biceps/övre rygg:

Hantelcurls 8x22,5kg
Hantelcurls 8x22,5kg
Hantelcurls 8x22,5kg
Stångcurls 7x42kg
Stångcurls 7x42kg
Stångcurls 6x42kg
Double cable curls 8x17,5kg
Double cable curls 8x17,5kg
Double cable curls 8x17,5kg
Latsdrag 8x85kg
Latsdrag 8x85kg
Latsdrag 8x85kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Koncentrationscurls 8x15kg
Koncentrationscurls 8x15kg
Koncentrationscurls 6x15kg

Före gym:
7g EAA
6g Kreatin

Efter gym:
25g whey
6g Kreatin

Fotnot:
1. Har tagit ett uppehåll från PWOer, beta-alanine etc eftersom att jag inte får samma sting från det längre.
2. Jag har tappat styrka.

Zizou
2012-04-18, 21:49
Fortfarande sjuka curls :D keep it going!

DroopySWE
2012-04-18, 23:26
Fortfarande sjuka curls :D keep it going!

Tack! Har dock tappat :( 3 reps i sista setet på stångcurlsen idag :( Satte typ 6 eller 7 reps i sista setet förra bicepspasset. Dock inga PWOer eller beta-alanine innan passet idag. Men ändå... :(

DroopySWE
2012-04-19, 22:52
In: <2400 kcal
Ut: Jag kan nåt som inte du kan, jag kan kissa rakt fram!

DroopySWE
2012-04-20, 19:30
Axlar:

Sittande hantelpress 8x27,5kg
Sittande hantelpress 8x27,5kg
Sittande hantelpress 7x27,5kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Rear delt flyes 15x22,5kg
Rear delt flyes 15x22,5kg
Rear delt flyes 12x22,5kg

Före gym:
6g kreatin
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

DroopySWE
2012-04-21, 00:29
In: 2400 kcal
Ut: Med kylan och regnet!

Fotnot: sket på mig idag när jag körde milen. Som tur var var man typ 5 minuter från en toalett. Dom 5 minuterna gick... långsamt :(

Olsson80
2012-04-21, 01:14
Fotnot: sket på mig idag när jag körde milen. Som tur var var man typ 5 minuter från en toalett. Dom 5 minuterna gick... långsamt :(
ehhh? Va?

Zizou
2012-04-21, 07:25
Som sagt, mirin those axlar *drool*

DroopySWE
2012-04-21, 12:05
Som sagt, mirin those axlar *drool*

Tackar :)

När jag vaknade idag så hade en ENORM geting tagit sig in i min lägenhet och surrade omkring mot fönsterrutan. Fick panik och dödade den direkt. Den stora frågan är bara: hur f*n tog den sig in här? Har stängda fönster! Och inte fan finns det getingar nu?

DroopySWE
2012-04-21, 14:30
ehhh? Va?

I shit you not... I shit my pants :)

Skulle möka, men det blev lite mer än så tyvärr :P

Olsson80
2012-04-21, 15:08
Hahaha, stackare!!

DroopySWE
2012-04-21, 15:16
Hahaha, stackare!!

Tackar hehe :D

DroopySWE
2012-04-21, 15:17
Stort lager shiratakinudlar inhandlat. Så fort dom kommer hem stryps energiintaget på 1800 kcal lediga dagar och ~2000-2100 arbetsdagar. Nu är det nästa växel som gäller!

DroopySWE
2012-04-21, 21:47
Antingen så har jag lagt på mig vätska, vilket ser ut som fett, pga en hel del kolhydrater i form av socker, eller så är jag ett medicinskt mirakel och lägger på mig mer och mer fett trots ett energiunderskott :) Take your pick!

DroopySWE
2012-04-22, 00:16
In: 2440 kcal
Ut: Om jag ändå visste...

Zizou
2012-04-22, 10:29
Stort lager shiratakinudlar inhandlat. Så fort dom kommer hem stryps energiintaget på 1800 kcal lediga dagar och ~2000-2100 arbetsdagar. Nu är det nästa växel som gäller!

Det låter bra. Lär resultera i ett bättre resultat tror jag =)

DroopySWE
2012-04-22, 12:08
Det låter bra. Lär resultera i ett bättre resultat tror jag =)

Kommer ju ligga under mitt basala energibehov då t.o.m.. Vore ju fan om det inte hände nånting drastiskt då :P

DroopySWE
2012-04-22, 12:23
Min våg är rätt killer! Ställer mig på den: 82,5kg. Kliver av, startar om, ställer mig igen:83,1kg. Kliver av, startar om, ställer mig igen: 83,5kg. Kickassgrejer helt enkelt :D

Zizou
2012-04-22, 12:28
Min våg är rätt killer! Ställer mig på den: 82,5kg. Kliver av, startar om, ställer mig igen:83,1kg. Kliver av, startar om, ställer mig igen: 83,5kg. Kickassgrejer helt enkelt :D

Kanske dags för en ny våg? :D
Med en sådan våg skulle jag även använda mig av måttband

DroopySWE
2012-04-22, 13:17
Kanske dags för en ny våg? :D
Med en sådan våg skulle jag även använda mig av måttband

Midjemåttet har inte ändrats en millimeter sen deffstart. Matematiskt vet jag att jag ligger på ett energiunderskott. Men kroppen bara svarar inte...

DroopySWE
2012-04-22, 17:20
Okej, nu är det så att jag åkt på ett brutalt sockerberoende pga klantighet :( Försöker skaka mig ur det men klarar det inte. Nu behöver jag tips!

Observera dock att jag legat på ett underskott trots sockerätandet. Har bytt ut kolhydratrik mat mot socker helt enkelt :/

Zizou
2012-04-22, 20:12
Okej, nu är det så att jag åkt på ett brutalt sockerberoende pga klantighet :( Försöker skaka mig ur det men klarar det inte. Nu behöver jag tips!

Observera dock att jag legat på ett underskott trots sockerätandet. Har bytt ut kolhydratrik mat mot socker helt enkelt :/

Lightläsk. Tuggummin. Potatis som kolhydratskälla som mättar bra :)
Fungerar för mig iallafall!

DroopySWE
2012-04-22, 20:38
In: 4000kcal+++
Ut: <2500kcal

Fotnot: Har totalt förlorat kontrollen och har ingen aning om hur jag ska övervinna detta. Hade någon sagt till mig för några veckor sen att jag hade setat i sitsen jag nu finner mig i så hade jag skrattat åt personen och trott mig veta att jag hade klarat detta utan problem. Vet inte vad jag ska säga... trodde verkligen att jag ville detta mer än så här, men... det är som om någon kraft som är starkare än mig själv bara tar över mig och får mig att käka skit. Vet inte hur jag ska förklara det. Hade ju kunnat säga att jag är besviken på mig själv, men det vore ju ganska uppenbart. Vet bara inte vad jag ska göra...

daloatf
2012-04-22, 20:43
Kanske skulle ha ett mindre underskott

DroopySWE
2012-04-22, 20:50
Kanske skulle ha ett mindre underskott

Kommer köra ett större underskott. Med tanke på att jag inte svarar på underskottet jag kört på hittils så måste jag ha ännu mindre energi in. Suck... allt känns bara så hopplöst :(

DroopySWE
2012-04-23, 16:36
Bröst/triceps:

Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 7,5x32,5kg (sååå nära 8 reps)
Incline hantelpress 8x25kg
Incline hantelpress 8x25kg
Incline hantelpress 8x25kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 9x15kg
Cable cross underifrån 9,5x15kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 7x42,5kg
Enhandspushdowns 8x15kg
Enhandspushdowns 12x15kg
Liggande tricep-extensions 6x40kg
Liggande tricep-extensions 6x40kg

Före gym:
6g kreatin
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

DroopySWE
2012-04-25, 00:00
In: 2570kcal
Ut: Ingen aning. Mer än in i alla fall.

Påbörjade vad som skulle bli ett ben och mag-pass idag, men var så sjukt trött att jag kroknade efter 2 benövningar bara :( Surt...

DroopySWE
2012-04-25, 13:10
http://www.youtube.com/watch?v=aDsaXMwSLbk

Morgonmusik <3

Snart biceps/övre rygg.

DroopySWE
2012-04-25, 17:03
Biceps/övre rygg

Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 8x22,5kg
Stående hantelcurls 7x22,5kg
Stångcurls 8x42kg
Stångcurls 5x42kg
Stångcurls 8x42kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Double cable-curls 6x20kg
Double cable-curls 8x17,5kg
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Latsdrag 8x85kg (dålig kontakt!)
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Konsentrationscurls 7x15kg
Konsentrationscurls 5x15kg

Före gym:
6g creatine monohydrate
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g creatine monohydrate


Fotnot:
Fortsätter att tappa styrka. Fortsätter att bara blir tröttare och tröttare och tröttare. Somnar nästan under gympassen.

DroopySWE
2012-04-25, 17:08
Nu har det gått ca 4 veckor av min "deff".

Jag är synbart mycket fetare nu än när deffen påbörjades. Under "deffen" så har jag trillat dit några gånger vilket resulterat i ett totalt överskott under dessa feltillfällen på ca 5500-6000 kcal utspritt på 4 dagar. Resterande dagarna har jag legat på ett rejält underskott.

För övrigt så mår jag verkligen skit. Jag är fruktansvärt trött och hängig och det blir bara värre för varenda dag som går.

Vet inte vad som hänt med min kropp, men något bara måste vara trasigt i min den :/ Känns som att det inte spelar nån roll vad jag än gör, det bara går inte...

DroopySWE
2012-04-26, 00:19
In: 2180 kcal

DroopySWE
2012-04-26, 18:36
Har börjat bära runt på ett fruktansvärt överskott på vätska den senaste tiden av någon anledning. När jag vaknar så ser jag ut som en uppsvullen kanelbulle i ansiktet och mina ben på kvällarna ser ut som... jag vet inte vad. När jag tar av mig strumporna så har jag ingröpningar i benen efter strumpresoren som är centimetrar djupa (och nej, det är inte för trånga strumpor :P). Helt sjukt. Har legat på ett underskott rätt många dagar i rad nu. Förstår inte vart detta kommer ifrån. Har ALDRIG dragit på mig såna här mängder vätska tidigare, oavsett energi in/ut. Skrämmande.

DroopySWE
2012-04-26, 21:40
Det blir bara värre och värre för varje dag som går. Jag är uppsvullen från vätska som en ballong... jag är hängig, trött, illamående, ledsen, sur, lättretlig... fattar inte vad som är fel :( Jag ligger på ett kontinuerligt underskott och blir synbart fetare för varje dag. Fetman börjar bli seriöst äkta "fetma" nu, på riktigt. Inte vägt på rätt länge pga rädsla för vikten, men det är garanterat VÄLDIGT illa.

Vet inte om jag åkt på nåt och den synliga fetman är ren vätska, för jag är fruktansvärt uppsvullen i övrigt. Och dom gånger jag trillat dit resulterar inte ens i 1kg ren fettvävnad, far from it. Och mitt totala underskott sen deffstart bör lägga på iaf 2-3kg, så jag bör ha tappat. Men... jag ser ut som en _VAL_ nu :( Ser precis ut som nån som knaprat steroider och setat ner på röven och käkat allt som rört sig och trott att man ska bli nästa jay cutler på det sättet (en snubbe jag kände som yngre gjorde det, med hysteriskt roliga effekter :P).

Zizou
2012-04-26, 21:51
Kanske borde gå till en läkare och kolla upp det?
Låter inte bra alls :S

DroopySWE
2012-04-26, 21:56
Kanske borde gå till en läkare och kolla upp det?
Låter inte bra alls :S

Typ :( Mår förjävligt och fattar inte varför :( Sitter här nu och får koncentrera mig för att inte kräkas :( Tar jag av mig tröjan ser jag lätt ut att väga 100kg (och det är inte en överdrift.

daloatf
2012-04-26, 21:58
Känns som någon allergi. Väg dig varje dag nu istället för att gå och tänka. Och sen bokar du tid hos vårdcentralen.

DroopySWE
2012-04-26, 22:04
Känns som någon allergi. Väg dig varje dag nu istället för att gå och tänka. Och sen bokar du tid hos vårdcentralen.

Det finns ingen grej som du kommer att tänka på som det skulle kunna vara?

daloatf
2012-04-26, 22:08
Nej inte om du känner dig svullen över hela kroppen.

DroopySWE
2012-04-26, 22:15
Nej inte om du känner dig svullen över hela kroppen.

Matematiskt så kan det ju inte vara fett.

Dessutom så har jag svullnat upp i ansiktet nåt otroligt. Framför allt på morgonen. Ser ut som en annan människa då :( Och mina ben kvällstid är som... dom ser typ dubbelt så stora ut. Det är helt absurt. På magen ser det ut som att nån kastat på 7-8kg extra fett bara så där.

daloatf
2012-04-26, 22:24
Det kan vara allt från konstig salt balans, allergi eller till och med hjärtsvikt.

DroopySWE
2012-04-26, 22:33
Det kan vara allt från konstig salt balans, allergi eller till och med hjärtsvikt.

Hm... vad kan hjärtsvikt bero på? Stress pga jobb tex?

DroopySWE
2012-04-26, 22:51
In: 1835kcal

Zizou
2012-04-27, 09:20
Det första jag kom att tänka på när jag läste allergi var pollen, fast det kanske inte har börjat komma än?
Fast det låter onekligen som något som bör kollas upp, alltid bättre att vara på den säkra sidan än att chansa tycker jag :)

Swisskniven
2012-04-27, 09:30
Hm... vad kan hjärtsvikt bero på? Stress pga jobb tex?

Du har inte hjärtsvikt. Men det finns metabola störningar som minst borde uteslutas. Man ska inte gissa diagnoser på nätet även om det kan vara lockande och ibland uppenbart, du kan ha allt från hypotyreos till depression. Säkert stalltips: gå till husläkaren.

DroopySWE
2012-04-27, 11:15
Det första jag kom att tänka på när jag läste allergi var pollen, fast det kanske inte har börjat komma än?
Fast det låter onekligen som något som bör kollas upp, alltid bättre att vara på den säkra sidan än att chansa tycker jag :)

Jag har aldrig haft problem med pollen tidigare :P

Du har inte hjärtsvikt. Men det finns metabola störningar som minst borde uteslutas. Man ska inte gissa diagnoser på nätet även om det kan vara lockande och ibland uppenbart, du kan ha allt från hypotyreos till depression. Säkert stalltips: gå till husläkaren.

Jag misstänkte tidigare att sköldkörteln var knäpp pga min konstanta trötthet/hängighet, men testerna visade (här om veckan) att det inte var några problem. Läkaren sa att det kan bero på vad som helst, eller ingenting alls. "folk bara är trötta" sa hon :(

DroopySWE
2012-04-27, 13:45
Axlar:

Sittande hantelpress 8x27,5kg (kändes så lätt!)
Sittande hantelpress 8x27,5kg
Sittande hantelpress 8x27,5kg (vilken kontakt!)
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Stående hantelflyes åt sidan 8x20kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Hantelshrugs 20x40kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Stående rotation i cable 10x10kg
Rear delt flyes 20x20kg
Rear delt flyes 20x20kg
Rear delt flyes 20x20kg

Före gym:
2 skopor Craze
8g beta-alanine
6g kreatin
7g EAA

Efter gym:
25g whey
6g kreatin

Fotnot: Vilket pass! Perfekt! Hade den där underbara energin rakt igenom hela passet igen som jag saknat! Varför? Hoppat på stimulanterna efter 2 veckor av dom. Bara att inse att man är beroende av detta :/ Men fyfan vilket pass! Sitter fortfarande hypad efter passet nu och mår sjukt bra!

DroopySWE
2012-04-28, 13:42
Mage:

Situps på bänk med djupaste lutningen 25xKV+10kg
Situps på bänk med djupaste lutningen 25xKV+10kg
Situps på bänk med djupaste lutningen 20xKV+10kg + dropset 10xKV
Fällkniven upp i drake 12xKV
Fällkniven upp i drake 12xKV
Fällkniven upp i drake 12xKV + drop 5xKV fällkniven

+ 20 min intervall-löp

Zizou
2012-04-29, 21:18
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/19666387.jpg

Kunde inte låta bli :)

DroopySWE
2012-05-01, 11:31
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/19666387.jpg

Kunde inte låta bli :)

Haha lugnt :D

DroopySWE
2012-05-01, 11:34
Gårdagens pass bröst/triceps-pass:

Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 8x32,5kg
Plan hantelpress 6x32,5kg
Incline hantelpress 8x25kg
Incline hantelpress 6x25kg
Incline hantelpress 5x25kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Cable cross underifrån 8x15kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 8x42,5kg
Pushdowns 6x42,5kg
Enhandspushdowns 8x15kg
Enhandspushdowns 10x15kg
Liggande tricep-extensions 7x35kg
Liggande tricep-extensions 7x35kg
Liggande tricep-extensions 7x35kg

+ 75 min intervall-löp (6/10 km/h) efteråt.

Före gym:
2 skopor Craze
6g Kreatin
8g Beta-alanine
7g EAA

Efter gym:
25g Whey
6g Kreatin

Fotnot:
Tappade massa reps av 2 anledningar: 1. Jobbade stenhårt till mitt i natten dagen innan och var helt förstörd efter det. 2. Jag hade mycket striktare utförande i övningarna än vanligt, så det tog mycket mer än vanligt, vilket resulterade i att jag inte orkade lika många reps.

Zizou
2012-05-01, 12:05
Bra pass ändå! Grymt att göra ett sådant pass efter tungt jobb mitt i natten :)

DroopySWE
2012-05-02, 17:06
Biceps/övre rygg:

Hantelcurls 8x22,5kg
Hantelcurls 8x22,5kg
Hantelcurls 8x22,5kg
Stångcurls 8x42kg
Stångcurls 7x42kg
Stångcurls 7x42kg
Double cable curls 8x17,5kg
Double cable curls 8x17,5kg
Double cable curls 8x17,5kg
Latsdrag 8x85kg
Latsdrag 8x85kg
Latsdrag 8x85kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Kabelrodd 8x65kg
Koncentrationscurls 7x15kg
Koncentrationscurls 7x15kg

Före gym:
2 skopor Jack3d
8g Beta-alanine
7g EAA
6g Kreatin

Efter gym:
25g whey
6g Kreatin

+ intervall-löp 40 min

Fotnot: Okej pass :)

Zizou
2012-05-02, 21:20
Mirin those curls alltså :)

gQLLe
2012-05-02, 21:24
fyfan vad stark! Hur är det med vikten nu? :)

daloatf
2012-05-02, 21:24
Skulle inte du ha PWO break? Kollade du upp dina svullnader? När hade du analsex sist?

DroopySWE
2012-05-02, 22:32
fyfan vad stark! Hur är det med vikten nu? :)

När jag svullnade upp vägde jag 86++

Nu släpper vätskan mer o mer och jag va nere på 81,6kg imorse :)