handdator

Visa fullständig version : Nu jävlar ska jag bli biff! (96:a)


komigen
2012-03-26, 20:31
Tjenare allihopa! Kände det var dags att starta en journal eftersom jag alltid brukar skapa en massa dumma trådar som fyller forumet.

Jag har alltid känt mig intresserad av att lyfta vikter då min pappa lärde mig vissa övningar, jag har småtränat lite vissa perioder då jag var 13 tills 2012-01-04. Då jag bestämde mig för att verkligen börja köra seriöst! Sedan dess till nu har jag kört SL 5x5.

Här är mina stats idag: 2012-03-26

Längd:180cm
Vikt: 69,3
Ålder: 1996
Mål med träning:Jag vill leva ett hälsosamt liv och tänker börja nu redan som ung. Såklart så vill jag bli stor, stark och grov! ;)

Har inga PB just nu eftersom jag aldrig maxat i något. :cool:

komigen
2012-03-26, 20:40
Har deffat i tre veckor nu.
Start: 2012-03-4:Ca 71,5
2012-03-11: 70,4
2012-03-18: 69,3
2012-03-25: Vägde mig på 69,4 men förmodligen så hade jag fyllt kroppen med mycket vätska o.s.v Därför ska jag väga mig imorgon och se fall jag gått 0,1kg förra veckan eller fall de va så att jag var fylld av vätska o annat.

Efter att ha startat en tråd om deff så kom jag fram till att om ca en månad ska jag lägga ner med deffen och börja bygga! *flex*

Marcuzz
2012-03-26, 21:13
Härligt, är själv 96a och kommer följa detta :)

komigen
2012-03-26, 21:16
Härligt, är själv 96a och kommer följa detta :)
Tackar! Kul :D

Uzz
2012-03-26, 22:35
Tackar! Kul :D

Är också 96.


Lite funderingar bara, 69kg 180cm.

Skulle vara kul med en bild. Låter väldigt skinny! ;)

Martinio0o
2012-03-26, 22:37
Är också 96.


Lite funderingar bara, 69kg 180cm.

Skulle vara kul med en bild. Låter väldigt skinny! ;)

Är inte så ovanligt bland oss 96:or. Tror de flesta väger mindre än så på den längden.

Kanske tar en titt här ibland jag med. Lycka till med träningen.

Uzz
2012-03-26, 22:47
Är inte så ovanligt bland oss 96:or. Tror de flesta väger mindre än så på den längden.

Kanske tar en titt här ibland jag med. Lycka till med träningen.

"inte så ovanligt"

Är själv, född 1996.

Har en längd på 170cm, och väger 80kg

stromming
2012-03-26, 22:48
"inte så ovanligt"

Är själv, född 1996.

Har en längd på 170cm, och väger 80kg.

Personbästa

Bänk : 70kg
Knäböj : 90kg
Mark : 120kg

Tränat i ett år förövrigt.


87786

Okej?

OnT: Skoj med journal!

Uzz
2012-03-26, 22:51
Okej?

OnT: Skoj med journal!

Okej?

Han ansåg att de flesta just "1996;or" vägde lite, vilket jag tyckte lät relativt löjligt.

Martinio0o
2012-03-26, 22:51
Under 70kg på 180 är inget ovanligt i våran ålder nej. Eller vad vet jag, bor i fjollträsk där standarden kanske är lägre än på andra ställen.

Född 1996, 180 cm lång, 80 kg tung.

200 kg knäböj, 90 kg bänkpress, 240 kg marklyft.

Om du nu var intresserad utav stats?

Forqie
2012-03-26, 22:54
"inte så ovanligt"

Är själv, född 1996.

Har en längd på 170cm, och väger 80kg.

Personbästa

Bänk : 70kg
Knäböj : 90kg
Mark : 120kg

Tränat i ett år förövrigt.


87786

så jävla grym, alltså du är fan så jävla sjuk, ingen annan människa är värd liv, satan så nice!!!!


onT: kul med en till 96a, hoppas på epic gains:D

Uzz
2012-03-26, 22:55
så jävla grym, alltså du är fan så jävla sjuk, ingen annan människa är värd liv, satan så nice!!!!


onT: kul med en till 96a, hoppas på epic gains:D


Hahahaha! *flex*

Uzz
2012-03-26, 23:01
Hahahaha! *flex*



Martin0oo.


Du tävlar dock på högnivå, jag är vilken jävla random snubbe som helst som till gymmet och tränar ibland ;)

Martinio0o
2012-03-26, 23:06
Martin0oo.


Du tävlar dock på högnivå, jag är vilken jävla random snubbe som helst som till gymmet och tränar ibland ;)

Jag skulle faktiskt vilja påstå att min träning knappast har varit särskilt proffsigt utformad så det mesta handlar om gener.

Hur som helst så har mina stats inget med saken att göra. Jag menade bara på att det känns som att folk i våran ålder är antingen väldigt taniga eller smått överviktiga. Nu pratar vi rent generellt alltså och det är givetvis så att de som har öppnat ögonen för styrketräning ofta sticket ut ur mängden. 70kg på 180cm kan dessutom vara en bra grund då man så vitt jag förstår det, byggar som mest muskelmassa vid relativt låg kroppsfettprocent (i och för sig har jag ingen aning om vilken BF% "komigen" har men man kan väl anta att det inte är så extremt högt).

:)

Uzz
2012-03-26, 23:12
Jag skulle faktiskt vilja påstå att min träning knappast har varit särskilt proffsigt utformad så det mesta handlar om gener.

Hur som helst så har mina stats inget med saken att göra. Jag menade bara på att det känns som att folk i våran ålder är antingen väldigt taniga eller smått överviktiga. Nu pratar vi rent generellt alltså och det är givetvis så att de som har öppnat ögonen för styrketräning ofta sticket ut ur mängden. 70kg på 180cm kan dessutom vara en bra grund då man så vitt jag förstår det, byggar som mest muskelmassa vid relativt låg kroppsfettprocent (i och för sig har jag ingen aning om vilken BF% "komigen" har men man kan väl anta att det inte är så extremt högt).

:)

Haha asså, sjukt att du tar så mycket iallafall, grymt bra jobbat!

Precis!:)

komigen
2012-03-27, 07:05
Haha, japp ingen i min klass är ''biff'' alls... de flesta är helt normala som mig.
Ja, jag kanske är rätt ''skinny'' men det ska det bli ändrig på ;)
Kommer upp en bild snart i gues.

Vägde mig nu imorse på 69,2kg. Verkar som att jag inte skötte mig förra veckan genom deffen...

Nyström
2012-03-27, 07:29
Varför deffar/deffade du..?

komigen
2012-03-27, 07:34
Varför deffar/deffade du..?

Jag deffar eftersom jag inte är nöjd med min fettprocent. Inte nu till sommaren iallafall, jag vill börja bygga från lägre fettprocent istället för att lägga på ännu mer fett och göra en större deff senare ;)

zamuel96
2012-03-27, 09:14
Komigen! detta skall följas. (är också 96:a om någon undrar... dock ingen tävlare utan en vanlig ghetto gymmare)

komigen
2012-03-27, 09:26
Komigen! detta skall följas. (är också 96:a om någon undrar... dock ingen tävlare utan en vanlig ghetto gymmare)

Fan va kul då :) Haha samma här, eller jaa.. hemma gymmare (gymmet finns i huset)

difeddy
2012-03-27, 17:26
Uzz: Det Martin säger stämmer, och den vanliga "haha-jag-är-grövre-än-dig"-inställningen höjer inte någons motivation. :) Det är få som tränar i vår ålder, helt enkelt! TS: Spela roll om du är tanig nu, du har förmodligen bra förutsättningar i alla fall. Inte för att hora ut mig i någon annans journal, men så här såg jag ut på 63, respektive 76 kg:

87797 87796

Det går om man vill!

komigen
2012-03-27, 17:31
Uzz: Det Martin säger stämmer, och den vanliga "haha-jag-är-grövre-än-dig"-inställningen höjer inte någons motivation. :) Det är få som tränar i vår ålder, helt enkelt! TS: Spela roll om du är tanig nu, du har förmodligen bra förutsättningar i alla fall. Inte för att hora ut mig i någon annans journal, men så här såg jag ut på 63, respektive 76 kg:

87797 87796

Det går om man vill!

Haha! Satan, så stor redan som 96:a... hur länge haru tränat? :)

difeddy
2012-03-27, 17:39
Haha! Satan, så stor redan som 96:a... hur länge haru tränat? :)

Hade tränat 1 månad på första bilden, datumstämpeln säger väl resten (har tränat utan avbrott) :)

Lägg gärna upp en bild på hur du ser ut just nu, även om det kanske känns onödigt just nu. Du kommer tacka dig själv om några månader!

komigen
2012-03-27, 17:54
Hade tränat 1 månad på första bilden, datumstämpeln säger väl resten (har tränat utan avbrott) :)

Lägg gärna upp en bild på hur du ser ut just nu, även om det kanske känns onödigt just nu. Du kommer tacka dig själv om några månader!

Okej! Får väll ta o göra det.
Hur har du gjort med träningen? Bulkat, deffat, bulkat, deffat hela tiden eller? :)

alphahanen2
2012-03-27, 18:11
Kul med journal! Lycka till, kommer följa dig. :)

difeddy
2012-03-27, 18:30
Okej! Får väll ta o göra det.
Hur har du gjort med träningen? Bulkat, deffat, bulkat, deffat hela tiden eller? :)

Gick upp till 84 och deffade smått till 80, sen har jag velat fram och tillbaka. Deffade till 75 (bilden) och har gått upp till 80 igen.

komigen
2012-03-27, 19:06
Kul med journal! Lycka till, kommer följa dig. :)

Tack så mycket! :)

komigen
2012-03-27, 19:07
Gick upp till 84 och deffade smått till 80, sen har jag velat fram och tillbaka. Deffade till 75 (bilden) och har gått upp till 80 igen.

Okej! låter bra :)

komigen
2012-03-27, 19:08
Blev inge träning idag, p.g.a vad vet jag inte... men imorn då blire knäböj, bänkpress och stångrodd :) Kanske nån magövning där till fall jag har ork

komigen
2012-03-28, 16:43
Körde bänkpress, knäböj och stångrodd idag... gick bra! Här kommer iallafall bilder efter träning, nu fattar ju ni också varför jag vill gymma, haha.

(Obs: Spänner mig ej, förutom på första bilden)





87820

87821

87822

difeddy
2012-03-28, 17:41
Kommer bli hur bra som helst :)

komigen
2012-03-28, 17:57
Kommer bli hur bra som helst :)

Jag hoppas det! Tack för motivation! :)

komigen
2012-03-28, 20:21
Om ni ser bilderna (på sida 2), väger nu lite mellan 69 - 69,4.
Vid vilken vikt tycker ni jag borde sluta med deffen? Känner mig riktigt taggad på att byta schema och börja bygga! Men vill ändå deffa lite mer...

gQLLe
2012-03-29, 08:28
Grymma pecs! Kör hårt.

komigen
2012-03-29, 15:42
Grymma pecs! Kör hårt.

Haha nu vet jag inte fall du tog fel på mina bilder eller difeddys bilder... :D

komigen
2012-03-30, 18:46
Tänkte köra militärpress, knäböj och marklyft idag men kom typ nyss hem... gått som fan idag så det kändes inte som en höjdare att köra knäböj idag, tar det imorn istället.

gQLLe
2012-03-30, 21:33
Haha nu vet jag inte fall du tog fel på mina bilder eller difeddys bilder... :D

Nejdå! Dina bröst såg bra ut de också :D

komigen
2012-03-31, 18:04
Nejdå! Dina bröst såg bra ut de också :D

Haha kanske OK för en nybörjare...


Kört knäböj, marklyft och militärpress idag... konstigt men ökar aldrig i militärpress... vet ej varför :S

komigen
2012-04-01, 17:15
Morgonvikt: 69,1kg

Denna vecka ska jag göra allt för att ligga på 1700 kcal...
Inte orkat räkna så mycket, blivit lite ''ääh säger att det är 300kcal'' när det kanske är 450?
Aja, ny vecka imorn! :)

gQLLe
2012-04-01, 18:32
Morgonvikt: 69,1kg

Denna vecka ska jag göra allt för att ligga på 1700 kcal...
Inte orkat räkna så mycket, blivit lite ''ääh säger att det är 300kcal'' när det kanske är 450?
Aja, ny vecka imorn! :)

Ska det göras så kan det lika gärna göras strikt :D kört hårt!

komigen
2012-04-01, 19:09
Ska det göras så kan det lika gärna göras strikt :D kört hårt!

Jo! de två första veckorna körde jag stenhårt och var taggad! Sen vet jag inte vad som hände, men nu så vill jag skynda på lite eftersom jag måste ju börja bygga nån gång också! *rolleyes*

gQLLe
2012-04-01, 19:20
Jo! de två första veckorna körde jag stenhårt och var taggad! Sen vet jag inte vad som hände, men nu så vill jag skynda på lite eftersom jag måste ju börja bygga nån gång också! *rolleyes*

Samma med mig, första 2,5 veckorna gick riktigt bra, sen en liten svacka, sen har det gått rätt så bra en liten period nu... men nästa vecka ska bli grym! Jag vill också börja bygga... fast vill ännu hellre vara rippad så att man kan gå med huvudet högt på stranden i år ;)

komigen
2012-04-01, 19:25
Samma med mig, första 2,5 veckorna gick riktigt bra, sen en liten svacka, sen har det gått rätt så bra en liten period nu... men nästa vecka ska bli grym! Jag vill också börja bygga... fast vill ännu hellre vara rippad så att man kan gå med huvudet högt på stranden i år ;)

Haha låter bra! Jo efter att mina ögon kollat in din journal lite så kan jag se att du har mycket massa som du kan deffa fram... själv deffar man ju fram ben i princip, haha. :D

komigen
2012-04-02, 18:52
Idag maxade jag blev det upplägg ''A'' då det är bänkpress, knäböj, och stångrodd som vanligt. Men jag testade maxa i bänkpress och det gick ju sådär... Jag känner mig skit svag i just bänkpress! Ni kommer skratta när ni läser detta, tog 47kg! Som max, testade 50 men de gick inte...

Jag har ju skapat denna journal för att kunna se mina utvecklingar o.s.v så jag hoppas på att öka mycket i just bänkpress!

Knäböj och stångrodd gick bra! Skönt pass :)

alphahanen2
2012-04-03, 17:06
Idag maxade jag blev det upplägg ''A'' då det är bänkpress, knäböj, och stångrodd som vanligt. Men jag testade maxa i bänkpress och det gick ju sådär... Jag känner mig skit svag i just bänkpress! Ni kommer skratta när ni läser detta, tog 47kg! Som max, testade 50 men de gick inte...

Jag har ju skapat denna journal för att kunna se mina utvecklingar o.s.v så jag hoppas på att öka mycket i just bänkpress!

Knäböj och stångrodd gick bra! Skönt pass :)

Det är ju bra ändå! 50kg åker upp nästa gång. :)

komigen
2012-04-03, 17:12
Det är ju bra ändå! 50kg åker upp nästa gång. :)

It will! *flex*


Vart på lidl och handlat me farsan, köpte 2,5kg kvarg... längtar :D

komigen
2012-04-04, 17:51
Tänkte träna idag men vart o simmat me skolan idag 40 längder + spelat en massa fotboll o.s.v Benen är rätt slutkörda :P Jag kör på imorn istället!

komigen
2012-04-05, 21:14
Fan asså!!! Blev ingen träning idag heller... kom hem för 30 min sen... haft fullt upp... Men det är inte det värsta. Jag har blivit tvungen att käka onyttigt idag, några muffins och pizza -.-' Inte mycket protein idag alls... ligger förmodligen lite på överskott idag... hoppas inte det förstör för mycket. Eller vad tror ni?

Zizou
2012-04-05, 21:17
Fan asså!!! Blev ingen träning idag heller... kom hem för 30 min sen... haft fullt upp... Men det är inte det värsta. Jag har blivit tvungen att käka onyttigt idag, några muffins och pizza -.-' Inte mycket protein idag alls... ligger förmodligen lite på överskott idag... hoppas inte det förstör för mycket. Eller vad tror ni?

En dag "förstör inte" mycket om det är deff du syftar på. Får bara se det som att deffen förlängs 1 dag. Och eftersom du hamnar på överskott så behöver du inte lika mycket protein som vid underskott.

komigen
2012-04-05, 21:31
En dag "förstör inte" mycket om det är deff du syftar på. Får bara se det som att deffen förlängs 1 dag. Och eftersom du hamnar på överskott så behöver du inte lika mycket protein som vid underskott.

Jag får väll se det så! Men så jäkla svårt nu vid högtider, speciellt när man bor med en familj som gillar att käka gott på helgerna... *mini

komigen
2012-04-08, 22:54
Haha jag som till mig själv att denna veckans deff skulle gå bra men fyfan! Så mycket skit mat man fått i sig... men jaja... förmodligen har jag inte gått upp nånting (ska väga mig imorn).

Jag har tänkt efter lite faktiskt angående deff/bulk...
Tror att jag snart ska köra igång med att börja bygga... har ju trots allt inte så mycket massa att deffa fram haha. Så om nån vecka kommer jag förmodligen lägga mig på ett överskott o börja bygga!

Jag vill verkligen byta schema nu! Börjar tröttna på samma sak varje vecka... så ska bli kul sen med lite mer reps och börja träna de flesta muskel grupper var o försig. Mitt mål var ju att gå ner till 67kg först men får se hur det blir med det! Jaja, ska väga mig imorn som sagt, uppdaterar då. :thumbup:

komigen
2012-04-09, 11:48
Asså jag vet inte vad jag väger egentligen... för cirka 3-4 dagar sen vägde jag mig på 67,6 kg och nu idag vägde jag mig på 69,2.

Vet ej varför det blir såhär... men jaja... deffar på en vecka till minst.

AdrianP
2012-04-09, 12:02
Det beror ju på hur mkt vatten du har i kroppen, vad du åt på kvällen och sånt. Väg dig ofta o dra ett genomsnitt eller en gång i veckan. Se till att du inte bombar 500g kött o 300g ris innan du drar o lägger dig bara :)

komigen
2012-04-09, 12:15
Se till att du inte bombar 500g kött o 300g ris innan du drar o lägger dig bara :)

Hmm, har tagit upp detta förut och mycket folk säger att det inte spelar någon roll fall jag äter kl 3 på natten? Eller hur är det egentligen?

Zizou
2012-04-09, 12:53
Hmm, har tagit upp detta förut och mycket folk säger att det inte spelar någon roll fall jag äter kl 3 på natten? Eller hur är det egentligen?

Det han menar är nog förmodligen att om du äter den mängden mat precis innan du går och lägger dig, så kommer vågen att visa en större siffra på morgonen än om du äter samma mängd mat kanske klockan 7-8 på kvällen.

Ju närmare ditt vägtillfälle du äter, desto mer kommer vågen att visa.

komigen
2012-04-12, 00:02
Hallåja! Körde ett pass igår... känner mig så jäkla trött på samma övningar hela tiden! Det ända som känns väldigt roligt är bänkpress... restan har jag tröttnat på. Vill verkligen avsluta deffen och byta schema! *cry*

Jag får inte samma motivation längre när jag tränar, det är som att jag tränar i onödan känns det som... jag bygger ju inte...

Alltså, fall jag börjar bygga och lägger mig på ett överskott, hur mycket går man upp på en månad vid 500 i överskott varje dag? Hur mycket överskott behövs egentligen för att jag ska kunna bygga? Nån som är göllig och vill förklara lite? :)

alphahanen2
2012-04-12, 00:57
Skriv passet! :) Jag vet vad du menar med att man inte ökar men det är väl bara att fortsätta, det kommer.

komigen
2012-04-12, 01:41
Skriv passet! :) Jag vet vad du menar med att man inte ökar men det är väl bara att fortsätta, det kommer.

Kör tre pass i veckan, där jag byter mellan pass A och B (SL 5x5).

Pass A: Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5

Pass B: Knäböj 5x5
Marklyft 5x2
Militärpress 5x5

Men det är inte riktigt bara övningarna jag är less på... mer att köra 5x5, jag gillar att köra högre reps då det verkligen tar i musklerna! Det attraherar musklerna mycket mer än vad tungt 5x5 gör! Tycker jag...

komigen
2012-04-15, 22:26
Halloj! igår körde jag Pass A, istället för att knäböj blev det benlyft... Kändes skönt med lite variering och det gick helt OK, fick träna magen lite samtidigt i övningen.
Bänken och stångrodden gick också bra! :)

Blir deff ett tag till och ska verkligen skärpa mig så det går lite fortare...! :)

komigen
2012-04-16, 21:25
Idag sprang jag på bandet hemma i några minuter, stretchade och slogs lite med boxnings-säcken... lite för att det var kul bara :)
Laddar inför morgondagen då jag fan ska ha ett bra PASS!!

komigen
2012-04-17, 20:39
OK pass idag, förutom benlyft... det gick inte alls bra...
Det får bli knäböj igen på torsdag :)

komigen
2012-04-23, 21:02
Fyfan vad jag känner mig less på denna ''DEFF'', vet ej om jag ska kalla det deff eftersom jag oftast bara legat på balans! Så nu skiter jag i detta -500... kommer gå på mycket större minus, idag liggar jag på 800-900 kcal minus skulle jag tro... känner att jag inte har så mycket att deffa fram bara massa fett att deffa bort.

Så jag kör på detta ett tag sen börja bygga... orkar inte med att vara SMALFET längre! :(

komigen
2012-04-30, 11:14
Nu har jag bestämt mig för att börja bygga! Och fan va kul de ska bli! Här är schemat jag lagt upp!

Mån: Bröst, axlar, triceps (Fokus på bröst)
Tis:Rygg, Biceps,
Ons: Vila
Tor: Axlar, bröst, triceps (Fokus på axlar)
Fre: Ben, mage (+ marklyft)
Lör:Rygg, biceps
Sön: Vila

(3-5 sets) x (8-12 reps)


Mån:
Bänkpress--------------------(Bröst)
Snedbänk--------------------(Bröst)
Sidolyft----------------------(Axlar)
Sittande hantelpress---------(Axlar)
Triceps extension------------(Triceps)
Pushdown ------------------(Triceps)

Tis:
Latsdrag---------------------(Rygg)
Stångrodd-------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Stångcurl--------------------(Biceps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)

Ons:
Vila

Tor:
Sittande hantelpress---------(Axlar)
Sidolyft---------------------(Axlar)
Snedbänk-------------------(Bröst)
Bänkpress-------------------(Bröst)
Pushdowns------------------(Triceps)
Triceps extension------------(Triceps)

Fre:
Knäböj----------------------(Ben)
Marklyft---------------------(Ben & bål)
Crunshes, situps, benlyft-----(Mage) Varierar lite övningar

Lör:
Stångrodd------------------(Rygg)
Latsdrag--------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)
Stångcurl-------------------(Biceps)

alphahanen2
2012-04-30, 12:01
Grymt schema! Kör hårt :)

komigen
2012-04-30, 12:06
Grymt schema! Kör hårt :)

Tackar! Laddar inför första passet nu om nån timme! Fan va kul de ska bli med nya övningar! :D

komigen
2012-04-30, 23:19
Japp körde:
Latsdrag---------------------(Rygg)
Stångrodd-------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Stångcurl--------------------(Biceps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)

Kändes bra! Ska köra igenom schemat en vecka sen sedan ändra på det som känns dåligt, har en annan tråd uppe om just detta schema som jag får lite feedback på!

komigen
2012-05-02, 08:57
Igår körde jag passet:
Bänkpress--------------------(Bröst)
Snedbänk--------------------(Bröst) Lite ovan med tekniken, ska läsa på lite...
Sidolyft----------------------(Axlar)
Triceps extension------------(Triceps)
Pushdown ------------------(Triceps)

När jag gjorde triceps övningarna så gick det inte alls bra, min vänstra handled mår inte riktigt bra... vet inte vad det är men det gick inte alls att utföra Triceps extension korrekt... Resten gick OK!

Direkt efter käkade jag grillat ;)

Idag, vila & plugga... :(

komigen
2012-05-09, 20:33
Mån: Bröst, axlar, triceps (Fokus på bröst)
Tis:Rygg, Biceps,
Ons: Vila
Tor: Axlar, bröst, triceps (Fokus på axlar)
Fre: Ben, mage (+ marklyft)
Lör:Rygg, biceps
Sön: Vila

(3-5 sets) x (8-12 reps)


D1
Bänkpress--------------------(Bröst)
Snedbänk--------------------(Bröst)
Sidolyft----------------------(Axlar)
Triceps extension------------(Triceps)
Pushdown ------------------(Triceps)

D2
Latsdrag---------------------(Rygg)
Stångrodd-------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Stångcurl--------------------(Biceps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)

D3
Vila

D4
Sidolyft---------------------(Axlar)
Snedbänk-------------------(Bröst)
Bänkpress-------------------(Bröst)
Pushdowns------------------(Triceps)
Triceps extension------------(Triceps)

D5
Knäböj----------------------(Ben)
Marklyft---------------------(Ben & bål)
Crunshes, situps, benlyft-----(Mage) Varierar lite övningar

D6
Stångrodd------------------(Rygg)
Latsdrag--------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)
Stångcurl-------------------(Biceps)

D7
Vila

Japp, schemat har små ändringar, kör väll dock inte de tricepsövningarna nu eftersom vänstra handleden strular :/ Jag kör en annan då jag står med knät på bänken sen använder jag en hantel vid sidan av ryggen i 90 grader, upp o ner (för triceps).

Uhm iallafall, jag har inte upptaderat, vet inte varför men... jaa...
Tänkte slänga in en bild har om nån vecka, jaa vet inte varför men det är väll alltid kul... Peace :)

kalle1321
2012-05-09, 21:01
Mån: Bröst, axlar, triceps (Fokus på bröst)
Tis:Rygg, Biceps,
Ons: Vila
Tor: Axlar, bröst, triceps (Fokus på axlar)
Fre: Ben, mage (+ marklyft)
Lör:Rygg, biceps
Sön: Vila

(3-5 sets) x (8-12 reps)


D1
Bänkpress--------------------(Bröst)
Snedbänk--------------------(Bröst)
Sidolyft----------------------(Axlar)
Triceps extension------------(Triceps)
Pushdown ------------------(Triceps)

D2
Latsdrag---------------------(Rygg)
Stångrodd-------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Stångcurl--------------------(Biceps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)

D3
Vila

D4
Sidolyft---------------------(Axlar)
Snedbänk-------------------(Bröst)
Bänkpress-------------------(Bröst)
Pushdowns------------------(Triceps)
Triceps extension------------(Triceps)

D5
Knäböj----------------------(Ben)
Marklyft---------------------(Ben & bål)
Crunshes, situps, benlyft-----(Mage) Varierar lite övningar

D6
Stångrodd------------------(Rygg)
Latsdrag--------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)
Stångcurl-------------------(Biceps)

D7
Vila

Japp, schemat har små ändringar, kör väll dock inte de tricepsövningarna nu eftersom vänstra handleden strular :/ Jag kör en annan då jag står med knät på bänken sen använder jag en hantel vid sidan av ryggen i 90 grader, upp o ner (för triceps).

Uhm iallafall, jag har inte upptaderat, vet inte varför men... jaa...
Tänkte slänga in en bild har om nån vecka, jaa vet inte varför men det är väll alltid kul... Peace :)

Ser bra ut, men jag har lite tips! Lägg till en övning för baksida axlar så att inte dessa hamnar efter i utvecklingen och så att du inte får framåtroterande axlar(vilket jag har fått när jag inte kört så mycket baksida axlar). På dag 5, är det raka mark du kör? Ifall det är vanliga så skulle jag lägga in en övning specifikt för hamstrings. Jag skulle också köra lite fler övningar för ben! Nu är ju detta bara vad jag tycker, men iaf! :)

komigen
2012-05-11, 13:52
Ser bra ut, men jag har lite tips! Lägg till en övning för baksida axlar så att inte dessa hamnar efter i utvecklingen och så att du inte får framåtroterande axlar(vilket jag har fått när jag inte kört så mycket baksida axlar). På dag 5, är det raka mark du kör? Ifall det är vanliga så skulle jag lägga in en övning specifikt för hamstrings. Jag skulle också köra lite fler övningar för ben! Nu är ju detta bara vad jag tycker, men iaf! :)

Okej!! Mina axlar behöver verkligen träning... fan de känns så mindre än alla andra muskler..

Har du några tips på bra övningar för baksida axlar? Tack :)

kalle1321
2012-05-11, 14:08
Okej!! Mina axlar behöver verkligen träning... fan de känns så mindre än alla andra muskler..

Har du några tips på bra övningar för baksida axlar? Tack :)

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/LVRearLateralRaise.html

Dom kör jag för tillfället, men den första sittandes på en bänk lutandes framåt. :)

komigen
2012-05-11, 18:04
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/DBRearLateralRaise.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/LVRearLateralRaise.html

Dom kör jag för tillfället, men den första sittandes på en bänk lutandes framåt. :)

Tja, är inte första övningen nästan likadan som sidolyft fast man har raka armar åt sidan va?

Jag kan inte göra andra övningen eftersom jag tränar hemma och jag inte har någon sån maskin :P

kalle1321
2012-05-11, 18:28
Tja, är inte första övningen nästan likadan som sidolyft fast man har raka armar åt sidan va?

Jag kan inte göra andra övningen eftersom jag tränar hemma och jag inte har någon sån maskin :P

Den är i princip likadan bara att du lutar dig framåt och på det sättet kopplar in baksida axel. Vanliga sidolyft när du står med rak kropp tar endast på mellersta axelmuskeln och delvis på framsida axel också! :)

Philiparen
2012-05-11, 20:42
Grymt schema, ska testas! Själv 96:a kul att läsa hur det går för andra i sin ålder. Kommer följas!

komigen
2012-05-11, 23:18
Den är i princip likadan bara att du lutar dig framåt och på det sättet kopplar in baksida axel. Vanliga sidolyft när du står med rak kropp tar endast på mellersta axelmuskeln och delvis på framsida axel också! :)
Så jag sitter på bänken och har armarna helt raka och sen ''drar upp'' till axelhöjd och ner igen? :)
Grymt schema, ska testas! Själv 96:a kul att läsa hur det går för andra i sin ålder. Kommer följas!

Tack! Fan va kul då ;)

kalle1321
2012-05-12, 10:16
Precis. Men glöm inte att luta dig framåt också!:)

wcanka
2012-05-12, 10:21
Mån: Bröst, axlar, triceps (Fokus på bröst)
Tis:Rygg, Biceps,
Ons: Vila
Tor: Axlar, bröst, triceps (Fokus på axlar)
Fre: Ben, mage (+ marklyft)
Lör:Rygg, biceps
Sön: Vila

(3-5 sets) x (8-12 reps)


D1
Bänkpress--------------------(Bröst)
Snedbänk--------------------(Bröst)
Sidolyft----------------------(Axlar)
Triceps extension------------(Triceps)
Pushdown ------------------(Triceps)

D2
Latsdrag---------------------(Rygg)
Stångrodd-------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Stångcurl--------------------(Biceps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)

D3
Vila

D4
Sidolyft---------------------(Axlar)
Snedbänk-------------------(Bröst)
Bänkpress-------------------(Bröst)
Pushdowns------------------(Triceps)
Triceps extension------------(Triceps)

D5
Knäböj----------------------(Ben)
Marklyft---------------------(Ben & bål)
Crunshes, situps, benlyft-----(Mage) Varierar lite övningar

D6
Stångrodd------------------(Rygg)
Latsdrag--------------------(Rygg)
Skivstångsshrugs------------(Traps)
Hantelcurl-------------------(Biceps)
Stångcurl-------------------(Biceps)

D7
Vila

Japp, schemat har små ändringar, kör väll dock inte de tricepsövningarna nu eftersom vänstra handleden strular :/ Jag kör en annan då jag står med knät på bänken sen använder jag en hantel vid sidan av ryggen i 90 grader, upp o ner (för triceps).

Uhm iallafall, jag har inte upptaderat, vet inte varför men... jaa...
Tänkte slänga in en bild har om nån vecka, jaa vet inte varför men det är väll alltid kul... Peace :)


Blir det inte för mycket att köra marklyft sen ett ryggpass dagen efter?

eller mark kanske inte tar så mycket på övre ryggen :D

Zizou
2012-05-12, 10:25
Inget måste att ha med specifika övningar för baksida axlar, om du kör roddar av något slag. Dom kommer få sin träning där.
Fortsätt kötta på bara :)

kalle1321
2012-05-12, 10:57
Inget måste att ha med specifika övningar för baksida axlar, om du kör roddar av något slag. Dom kommer få sin träning där.
Fortsätt kötta på bara :)

Självklart är det inget måste men eftersom han har 3 övningar som tar på framsida axlar och en roddövning som tar på baksida axlar så är det bra om man har en balans där emellan :)

komigen
2012-05-12, 11:28
Självklart är det inget måste men eftersom han har 3 övningar som tar på framsida axlar och en roddövning som tar på baksida axlar så är det bra om man har en balans där emellan :)

Jag lägger gärna in den där axelövningen men haha... kollar runt lite på nätet men hittar ingen bra video/bild på hur övningen utförs... Förstår fortfarande inte, haha :(

komigen
2012-05-12, 11:29
Blir det inte för mycket att köra marklyft sen ett ryggpass dagen efter?

eller mark kanske inte tar så mycket på övre ryggen :D

Marklyft tar inte alls mycket på övre ryggen, så det är bara o köra på ;)

wcanka
2012-05-12, 11:53
Kör du mycket till failure? :)

Zizou
2012-05-12, 12:05
Självklart är det inget måste men eftersom han har 3 övningar som tar på framsida axlar och en roddövning som tar på baksida axlar så är det bra om man har en balans där emellan :)

Som jag ser det så är det 2 övningar (bänk och sned bänk) som tar "mycket" på framsida axlar, och 2 övningar som tar bra på baksida (rodd och latsdrag, om än inte latsdrag tar i samma utsträckning som rodd).

Sidolyft ser jag inte som en övning som aktiverar framsida så bra, fast det beror mycket på vilket utförande man har såklart.

Men det är ju som sagt upp till var och en, vill man ha en övning för baksida så är det bara att köra det :)

kalle1321
2012-05-12, 12:16
Som jag ser det så är det 2 övningar (bänk och sned bänk) som tar "mycket" på framsida axlar, och 2 övningar som tar bra på baksida (rodd och latsdrag, om än inte latsdrag tar i samma utsträckning som rodd).

Sidolyft ser jag inte som en övning som aktiverar framsida så bra, fast det beror mycket på vilket utförande man har såklart.

Men det är ju som sagt upp till var och en, vill man ha en övning för baksida så är det bara att köra det :)

Absolut, han får bestämma själv hur han vill ha det! :)

kalle1321
2012-05-12, 12:49
Jag lägger gärna in den där axelövningen men haha... kollar runt lite på nätet men hittar ingen bra video/bild på hur övningen utförs... Förstår fortfarande inte, haha :(

Det här kanske kan vara till hjälp:
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/17

http://www.youtube.com/watch?v=Z0HTsZEMedA&feature=relmfu

Lätt böja armar ska det vara, skrev fel tidigare :)

komigen
2012-05-12, 13:10
Kör du mycket till failure? :)
Jag kör sets mellan 8-12, oftast 12, om det blir över 12 flera gånger höjer jag vikten. ;)
Det här kanske kan vara till hjälp:
http://www.styrkeprogrammet.se/ovningsarkiv/17

http://www.youtube.com/watch?v=Z0HTsZEMedA&feature=relmfu

Lätt böja armar ska det vara, skrev fel tidigare :)

Tack! Ska köra ett pass nu och ska testa övningen ;)

wcanka
2012-05-12, 13:16
Jag kör sets mellan 8-12, oftast 12, om det blir över 12 flera gånger höjer jag vikten. ;)


Jo men jag menar, är 12:e repitionen failure, eller hade du kunnat göra 2 till? :D

komigen
2012-05-12, 13:19
Jo men jag menar, är 12:e repitionen failure, eller hade du kunnat göra 2 till? :D

Jag försöker få 12 rep som failure men oftast orkar jag mer... Men då lägger jag på mer vikt ;)

wcanka
2012-05-12, 13:24
Jag försöker få 12 rep som failure men oftast orkar jag mer... Men då lägger jag på mer vikt ;)

Okej :)

köra till failure är väl rätt skönt, men vad är bäst i byggarsyfte igentligen? :D

komigen
2012-05-14, 16:32
Okej :)

köra till failure är väl rätt skönt, men vad är bäst i byggarsyfte igentligen? :D

Uhm, jaadu... vad är bäst i byggarsyfte? Någon annan frivillig som kan svara på det tro?




Iförrgår körde jag bröst, axlar och triceps. Jag körde övningen som kalle tipsade om och det kändes bra! Jag lägger in den i schemat nu. (Igår körde jag rygg o biceps).



Jag har en fråga här också... Jag kan inte riktigt göra pushdowns eller sån här triceps extension på bänk heller. Utan jag kör bara triceps extension stående med ena knät på bänken, sen har jag armen i 90 grader och går upp till ryggen och sen ner igen. Det är den enda övningen jag gör på triceps just nu.

Det känns som triceps får för lite träning... har ni några tips på att träna triceps utan att riktigt böja handleden för mycket? Vore skit schysst fall ni kan dela med er... :)

wcanka
2012-05-14, 16:59
Uhm, jaadu... vad är bäst i byggarsyfte? Någon annan frivillig som kan svara på det tro?




Iförrgår körde jag bröst, axlar och triceps. Jag körde övningen som kalle tipsade om och det kändes bra! Jag lägger in den i schemat nu. (Igår körde jag rygg o biceps).



Jag har en fråga här också... Jag kan inte riktigt göra pushdowns eller sån här triceps extension på bänk heller. Utan jag kör bara triceps extension stående med ena knät på bänken, sen har jag armen i 90 grader och går upp till ryggen och sen ner igen. Det är den enda övningen jag gör på triceps just nu.

Det känns som triceps får för lite träning... har ni några tips på att träna triceps utan att riktigt böja handleden för mycket? Vore skit schysst fall ni kan dela med er... :)

Du kan ju testa pushdowns med rep, där håller man ett hyffsat neutralt grepp :)

Eller kanske smala armhävningar på knogarna? :)

komigen
2012-05-14, 17:26
Du kan ju testa pushdowns med rep, där håller man ett hyffsat neutralt grepp :)

Eller kanske smala armhävningar på knogarna? :)

Hmm, ska se fall jag hittar något rep... haha

Några andra ideèr?

komigen
2012-05-14, 21:35
Idag: Knäböj, marklyft och lite magträning. Inte bästa träningen eftersom tycker detta är det tråkigaste passet haha... Jaja, imorn äre bröst, axlar, triceps! KÖTT :D

komigen
2012-05-20, 01:08
Ojoj, inte skrivit på ett tag. Jaaah, snart är det 3 veckor sedan jag började o bygga... det känns bra. Eftersom jag inte har byggt alls länge nu så kan jag inte direkt snacka om resultat men lite, lite förändringar ser jag! Speciellt på axlar, och det behövs!
Ska väga mig nu på söndagmorgonen tänkte jag, återkommer med vikt imorn! Godnatt folks:)

komigen
2012-05-21, 19:52
Haha, läser nu att jag skulle väga mig igår men de gjorde jag ju inte...
Idag körde jag axlar, bröst och TRICEPS! Fixa ett rep så jag kunde köra pushdowns! Så jääääkla skönt! Inte kunnat träna triceps nå speciellt eftersom jag har problem med vänstra handleden, kan då inte böja den i vissa lägen. Men nu med rep går det utmärkt! Skit kul! :)Tänkte lägga upp nån bild varje månad under min ''byggar-period''. Så om en vecka blir det kanske en bild. Min farsa har faktiskt dragit nån kommentar här ibland:
-''Fan, dags man börjar träna lite själv nu, det börjar hända lite på dig pöjk''
Haha, tyypp, då blir man ju lite mer motiverad! :) Så jag köttar på!!!

begt
2012-05-23, 17:14
Min farsa har faktiskt dragit nån kommentar här ibland:
-''Fan, dags man börjar träna lite själv nu, det börjar hända lite på dig pöjk''
Haha, tyypp, då blir man ju lite mer motiverad! :) Så jag köttar på!!!

:hbang:

komigen
2012-05-26, 15:54
Asså jag vet inte vad jag ska göra, jag bygger och det verkar gå bra men känns som jag går upp i vikt för snabbt. Jag känner mig inte bekväm alls, om det skulle vara efter sommarlovet skulle jag inte bry mig men nu känns det bara jobbigt. Jag o vänner, tjejer också såklart ska väll snart ut o bada o.s.v

Vet inte vad jag ska göra, vill ju bygga men samtidigt inte känna mig obekväm vid poolen/stranden

Vafan ska jag göra? :( Ledsen grabb

alphahanen2
2012-05-26, 23:55
Hur mycket väger du och hur lång är du nu? Så länge du inte är fet så tror jag inte att tjejerna bryr sig.

Zizou
2012-05-27, 21:57
Asså jag vet inte vad jag ska göra, jag bygger och det verkar gå bra men känns som jag går upp i vikt för snabbt. Jag känner mig inte bekväm alls, om det skulle vara efter sommarlovet skulle jag inte bry mig men nu känns det bara jobbigt. Jag o vänner, tjejer också såklart ska väll snart ut o bada o.s.v

Vet inte vad jag ska göra, vill ju bygga men samtidigt inte känna mig obekväm vid poolen/stranden

Vafan ska jag göra? :( Ledsen grabb

Mja helt upp till dig. Omöjligt för oss att säga någonting utan bild.

komigen
2012-05-27, 22:04
Hur mycket väger du och hur lång är du nu? Så länge du inte är fet så tror jag inte att tjejerna bryr sig.

Mja helt upp till dig. Omöjligt för oss att säga någonting utan bild.

Startade en tråd igår, kom väll fram till att inte gå så snabbt upp i vikt nu under sommaren, köttar väll på sen efter... :)

ameiner
2012-05-31, 07:51
Idag: Knäböj, marklyft och lite magträning. Inte bästa träningen eftersom tycker detta är det tråkigaste passet haha... Jaja, imorn äre bröst, axlar, triceps! KÖTT :D

skulle tipsa dig om att dela upp och köra ev bröst/triceps och axlar någon annan dag. Eftersom du kommer prestera bättre.

wcanka
2012-05-31, 07:54
Lägg upp lite formbilder!
:)

ameiner
2012-05-31, 08:00
Hmm, ska se fall jag hittar något rep... haha

Några andra ideèr?

Lägg in någon/några av följande övningar som du anser passar bäst:
http://www.youtube.com/watch?v=gx9qzawvTFQ&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=NLXOsR8AUgg&feature=relmfu

Personligen kör jag allihopa *flex*

komigen
2012-05-31, 17:14
skulle tipsa dig om att dela upp och köra ev bröst/triceps och axlar någon annan dag. Eftersom du kommer prestera bättre.

Hmm, kanske allt uppdelat i tre...
Bröst, triceps
Rygg, biceps
Axlar, mage, nacke

Jag känner att jag vill vänta med att träna benen, de är mycket större jämfört med överkroppen... körde knäböj 3 gånger i veckan förut i 3-4 månader, det syntes... Det är väll inga problem?

komigen
2012-06-01, 13:47
Maxade igår i bänkpress, ökat PB med 3 KG, tog 50KG... går i 9an, är jag svag haha?

AestheticBrah
2012-06-01, 13:52
Jävligt kul att en person i samma ålder har samma mål som mig!

Kommer lätt följa!! :) :)

komigen
2012-06-02, 10:59
Jävligt kul att en person i samma ålder har samma mål som mig!

Kommer lätt följa!! :) :)

Fan va kul då! Då kan man motivera varandra lite! Läste att du lyft i 8 månader, har du byggt under hela perioden? Du har skit bra fysik! Lycka till!!!:D:)

AestheticBrah
2012-06-02, 12:15
Fan va kul då! Då kan man motivera varandra lite! Läste att du lyft i 8 månader, har du byggt under hela perioden? Du har skit bra fysik! Lycka till!!!:D:)

Nja.. fokuserade mest på att bli starkare och inte så mycket på muskler de första 4-5 månaderna (fick ju såklart muskler under den tiden med) men på sistone har jag övergått helt till att bygga muskler och inte så mycket styrka.

Kan du inte slänga in några bilder på dig själv? hade varit gött att se din fysik också. :)
Detsamma! :D

komigen
2012-06-02, 22:18
Nja.. fokuserade mest på att bli starkare och inte så mycket på muskler de första 4-5 månaderna (fick ju såklart muskler under den tiden med) men på sistone har jag övergått helt till att bygga muskler och inte så mycket styrka.

Kan du inte slänga in några bilder på dig själv? hade varit gött att se din fysik också. :)
Detsamma! :D

Okej okej! Det är väll lite som mig nu också, fast jag har börja byggt nu i en månad... ska bulka till nästa sommar hoppas på bra resultat!!!!
Ska försöka få in nå bilder imorn! :cool:

AestheticBrah
2012-06-02, 22:20
Okej okej! Det är väll lite som mig nu också, fast jag har börja byggt nu i en månad... ska bulka till nästa sommar hoppas på bra resultat!!!!
Ska försöka få in nå bilder imorn! :cool:

Låter väldans bra!
Är själv inne i min första bulk hade tänkt köra enda fram till November. :)

wcanka
2012-06-02, 22:22
Jag är också nyfiken på hur du ser ut med tanke på att familjen kommenterat att det börjat hända lite :)

komigen
2012-06-02, 22:29
Låter väldans bra!
Är själv inne i min första bulk hade tänkt köra enda fram till November. :)

Va nice, kanske jag ska sluta med bulken februari-mars, hmm det borde ändå vara bra marginal att deffa på fram till juni typ.

komigen
2012-06-02, 22:30
Jag är också nyfiken på hur du ser ut med tanke på att familjen kommenterat att det börjat hända lite :)

Haha, förvänta dig ingenting, som sagt. Jag förlorade massa förut, nu har jag lagt på mig så jag ser ut som vanligt igen typ... :)

wcanka
2012-06-02, 22:30
Va nice, kanske jag ska sluta med bulken februari-mars, hmm det borde ändå vara bra marginal att deffa på fram till juni typ.

Ja, låter som en bra ide :)

ähh vafan, kan inte vänta... upp med bilderna dirr!

komigen
2012-06-03, 17:54
Såhär ser väll dagsformen ut då, efter att ha byggt i en månad och en vecka. Känns OK! :)



89391

89392

89393

AestheticBrah
2012-06-03, 18:01
Grym rygg för endast 5 veckors träning! Kan bli riktigt bra detta.. :) :)

komigen
2012-06-03, 18:22
Grym rygg för endast 5 veckors träning! Kan bli riktigt bra detta.. :) :)

Man tackar, har faktiskt tränat lite mer ''seriöst'' sen 4 januari, men då byggde jag inte mycket. Körde SL 5x5, gick dåligt... sedan deffade jag, tappade lite muskelmassa. Nu: Back on track :)

smolk
2012-06-03, 20:15
Ryggen ser riktigt bra ut, fortsätt bygga! :)

komigen
2012-06-03, 20:50
Ryggen ser riktigt bra ut, fortsätt bygga! :)

Tack!! Allt blir mycket roligare med folk som motiverar en! :)

komigen
2012-06-09, 13:35
Okej tänkte testa detta nån vecka och se fall jag pallar det, vad tror ni? Blir det för mycket för axlarna?

M: Bröst, axlar
T: Mage, traps, triceps
O: Rygg, biceps + Power grips (underarmar)
T: VILA
F: Bröst, axlar
L: Mage, traps, triceps
S: Rygg, biceps + Power grips (underarmar)

komigen
2012-06-09, 14:16
Fast nu kanske jag ska köra såhär istället:
Dag 1: Bröst/Triceps
Dag2: Rygg/Biceps
Dag3: Axlar/Mage
Dag4: Vila

Sen dag 5 börjar man om, och fortsätter så, träna 3 dagar, vila, träna 3 dagar, vila. Underarmar tränar jag tsm med bicep och rygg, traps med axlar och mage, vad tycker ni? :)

Ne0phyte
2012-06-09, 14:23
Nu ska jag inte vara en jobbig jävel som säger att "har du inte glömt ben", men är du säker på att du vill strunta i dem? Vet inte om du är skadad (vilket jag varit och därav inte kunnat träna ben) eller bara inte har lust helt enkelt, men benträningen hjälper ju trots allt övriga kroppen att hjälpa också när hormoner utsöndras.

Annars tyckte jag att det verkade som ett stabilt upplägg!

Jag kör följande

Dag1: Rygg/Biceps
Dag2: Bröst/Triceps/Axlar
Dag3: Ben/Mage
Dag4: Vila

Har följt din journal ett tag, och måste säga att jag tror du skulle tjäna på att hålla dig till ett schema och få det att fungera ordentligt med progressionen.

komigen
2012-06-09, 16:49
Nu ska jag inte vara en jobbig jävel som säger att "har du inte glömt ben", men är du säker på att du vill strunta i dem? Vet inte om du är skadad (vilket jag varit och därav inte kunnat träna ben) eller bara inte har lust helt enkelt, men benträningen hjälper ju trots allt övriga kroppen att hjälpa också när hormoner utsöndras.

Annars tyckte jag att det verkade som ett stabilt upplägg!

Jag kör följande

Dag1: Rygg/Biceps
Dag2: Bröst/Triceps/Axlar
Dag3: Ben/Mage
Dag4: Vila

Har följt din journal ett tag, och måste säga att jag tror du skulle tjäna på att hålla dig till ett schema och få det att fungera ordentligt med progressionen.

Kul att du följt min journal och hjälper till! Hmm, bör väll lägga till lite ben träning då eftersom de verkar vara bra för resten av kroppen. Räcker det med knäböj och vad-träning?

Typ såhär?

D1: Bröst, axlar, triceps
D2: Rygg, biceps
D3: Ben, mage, traps
D4: Vila

Sen om och om igen, alltså 3 träningsdagar sen en vilodag, sen 3 träningsdagar och en vilodag igen.

Det blir tre dagars vila för varje muskelgrupp. Mina bröst, axlar och triceps pass tar bara så lång tid dock! När jag ska köra det passet, ska jag alltid börja med bänkpress(bröst) eller ska jag variera? Ibland börja med axlar o.s.v?

Jätte snällt med tips, tack tack.

Ne0phyte
2012-06-09, 17:17
Böj följt av baksida/framsida skulle jag köra, sen vader. Traps kör jag samtidigt som ryggdagen, baksida axlar också.

Jag börjar alltid med bänken på den dagen, följt av axelpress och dips sen isolationsövningar.

smolk
2012-06-09, 20:26
Böj följt av baksida/framsida skulle jag köra, sen vader. Traps kör jag samtidigt som ryggdagen, baksida axlar också.

Jag börjar alltid med bänken på den dagen, följt av axelpress och dips sen isolationsövningar.

Detta tycker jag låter som bra tips! Kommer själv att använda mig av dem. :)

komigen
2012-06-09, 23:05
Hur tränar ni vaderna?

Mitt bröst, axlar och triceps pass blir:
Bröst: Bänkpress, snedbänk
Axlar: Sittande sidolyft lutande framåt, stående sidolyft
Triceps: Tricep extension tror jag det heter? Lutande med en hand mot bänk, och pushdowns

Zizou
2012-06-10, 08:46
Hur tränar ni vaderna?

Mitt bröst, axlar och triceps pass blir:
Bröst: Bänkpress, snedbänk
Axlar: Sittande sidolyft lutande framåt, stående sidolyft
Triceps: Tricep extension tror jag det heter? Lutande med en hand mot bänk, och pushdowns

Mina vader får all träning dom behöver från fotboll och löpning, så dom tränas aldrig på gym. Och tycker jag har helt okej vader på min längd och vikt :)

Passet ser bra ut, fast jag skulle nog variera snedbänk med lutande hantelpress varannat pass, för lite längre rom och lite mer inriktat på just bröst.
Samt tagit bort första övningen på axlarna och lagt in militärpress alt. sittande hantelpress istället för främre delts. Bara 3 set eller så, det räcker om du tränar musklerna var 4e-5e dag :)

komigen
2012-06-10, 11:37
Mina vader får all träning dom behöver från fotboll och löpning, så dom tränas aldrig på gym. Och tycker jag har helt okej vader på min längd och vikt :)

Passet ser bra ut, fast jag skulle nog variera snedbänk med lutande hantelpress varannat pass, för lite längre rom och lite mer inriktat på just bröst.
Samt tagit bort första övningen på axlarna och lagt in militärpress alt. sittande hantelpress istället för främre delts. Bara 3 set eller så, det räcker om du tränar musklerna var 4e-5e dag :)

Det håller jag med om! Vaderna får mycket träning från annat, jag spelar mycket fotboll o.s.v. Sist jag tränade vaderna fick jag en jävulsk träningsverk så kunde knappt gå...

Ska kolla upp lutande hantelpress. Gällande axlarna kommer jag inte köra militärpress eftersom det tar sån jäkla stryk på mina handleder (tränade det förut). Hantelpress ville jag ha med förut men det var massa som kommenterade att jag kommer ta för mycket stryk på just ena sidan av axlarna eftersom jag får så mycket träning på dom från alla andra övningar. Så jag vet inte rikitgt hur jag ska göra där.

Fall jag kör så som jag har skrivit gällande axlarna, är det liksom något jag glömmer träna för att längre fram i tiden kunna få de där riktigt köttiga runda axlarna? :)

komigen
2012-06-11, 20:46
Träningen rullar på, hade dock skit dåligt pass igår. Fick ingen kontakt alls i axlarna när jag försökte mig på tre olika övningar. Jaja, imorgon ska de bli grymt!

Här är en bild på middagen jag käkade nyss:
160g tonfisk
3 mackor
lite smör
ketchup

Kanske 50-45g protein, snabbt käk! Helt okej :)

AestheticBrah
2012-06-11, 20:57
Gillar du tonfisk?? ;)

komigen
2012-06-11, 21:42
Gillar du tonfisk?? ;)

Gillar och gillar, det är inte äckligt. Så jäkla lätt o käka, går fort... bara ta fram burken med lite pasta eller som jag gjorde nu. Mycket protein! Skit bra :)

AestheticBrah
2012-06-11, 21:59
Gillar och gillar, det är inte äckligt. Så jäkla lätt o käka, går fort... bara ta fram burken med lite pasta eller som jag gjorde nu. Mycket protein! Skit bra :)

Haha.. har faktiskt aldrig testat.. kanske dags! :em:

komigen
2012-06-11, 22:00
Haha.. har faktiskt aldrig testat.. kanske dags! :em:

Gör det! :D

AestheticBrah
2012-06-11, 22:04
Gör det! :D

Aa blir nog att köpa hem lite snart. :D

Heku
2012-06-12, 12:55
Skulle vilja påstå att det nog är ca 30g protein, inte 45-50g. Såvida inte brödet är något proteinberikat bröd :-) ? Du är förresten den första jag ser som har ketchup på tonfisk. Tonfisk i sig är skitäckligt men vem vet, det kanske blir lite godare med ketchup på :P ?

komigen
2012-06-12, 13:01
Skulle vilja påstå att det nog är ca 30g protein, inte 45-50g. Såvida inte brödet är något proteinberikat bröd :-) ? Du är förresten den första jag ser som har ketchup på tonfisk. Tonfisk i sig är skitäckligt men vem vet, det kanske blir lite godare med ketchup på :P ?

Jodå! 45 ungefär, tonfisk är ca 25g protein per 100g.
25g + 1,5 = 37,5
Sen har mackorna kanske 5-6 protein, + det lilla man får utav ketchup.
Jo, det är som att ketchup ''dränker'' smaken lite. Det blir mycket mycket bättre. Testa! :) Ska käka det nu snart igen, ätit de 4 dagar irad haha

komigen
2012-06-13, 11:54
Jaha! Då har man gått på sommarlov då! S K I T N I C E!

komigen
2012-06-25, 11:34
Halåj, stått stilla ett tag nu... Har ju tränat på, kosten har gått dåligt dock. Jag skadade handen/handleden så har inte kunnat träna på 4-5 dagar nu. Kommer nog inte kunna göra de på nån vecka... Då slog mig tanken, tappar man muskler fort? Hur fort? :)

William96
2012-06-28, 22:12
Halåj, stått stilla ett tag nu... Har ju tränat på, kosten har gått dåligt dock. Jag skadade handen/handleden så har inte kunnat träna på 4-5 dagar nu. Kommer nog inte kunna göra de på nån vecka... Då slog mig tanken, tappar man muskler fort? Hur fort? :)

Tjenatjena!
Näe, det tar flera veckor innan du "tappar" muskler :)

difeddy
2012-09-07, 15:31
Hur går det? :)

komigen
2012-09-16, 17:07
Hur går det? :)

Ojojoj, inte skrivit här på länge... Det går OK, jag bulkar.. käkar lite för mycket, känner mig smått fet. Jag kan inte få kontakt i högra bröst för jag har något problem med skulderblad och axel (skulderbladet sticker ut). Annars går det väll OK! :) Hur går det själv?

zamuel96
2012-10-07, 09:13
Uppdatera :D