handdator

Visa fullständig version : lite frågor angående deff


aldoschadewitz
2012-03-26, 18:16
hej, har lite fråger angående deff och konditions träning

är det okej att köra högintesivt (hög puls) såsom backträning och intervaller under deff eller bryter man ner mycket muskelmassa då? tränar AF så att kommbinera fettförbränning med att förbättra konditionen hade varit optimalt

och hur mycket styrketräning rekommenderas? under byggnings perioden körde jag 6gånger/vecka men eftersom att jag ändå inte kan bygga på underskott fattar jag inte varför man ska träna styrka överhuvud taget. förutom för att behålla det man redan har, men 6 gånger i veckan är väll lite overkill för att bara behålla?

och sist men inte minst, rekommenderar ni högreps eller lågreps under diet?

kan finnas andra länkar där det svaras på frågorna men länka gärna i så fall :)
all feedback uppskattas!

vicarious
2012-03-26, 18:36
Ja det är okej men det kommer påverka muskeluppbyggnaden negativt. Hur mycket är svårt att svara på.

2-3 styrkepass per vecka klarar man sig på för att bibehålla det man har. Bättre att satsa på kvalité istället för kvantitet.

Lågreps, upp till ca 8 repetitioner tror jag är bäst.

aldoschadewitz
2012-03-26, 18:41
hur kan det påverka muskleluppbyggnaden när jag ändå inte kan bygga haha? :)
okej jag är lite "klyvad" vad det gäller reps, högre ger ju mer definition och lägre mer bibehållen styrka typ..
tack för att du svarade :)

Lychgate
2012-03-26, 18:51
hur kan det påverka muskleluppbyggnaden när jag ändå inte kan bygga haha? :)
okej jag är lite "klyvad" vad det gäller reps, högre ger ju mer definition och lägre mer bibehållen styrka typ..
tack för att du svarade :)

Vid träning skadas muskelvävnaden som sedan byggs upp under vila med rätt kost. Det är alltså återuppbyggnadsfasen som kan försämras.

Lägre reps bibehåller styrka som i sin tur bibehåller muskelmassa. Högrep och liknande är mer negativt för att stimulera muskelbyggning.

aldoschadewitz
2012-03-26, 19:37
Vid träning skadas muskelvävnaden som sedan byggs upp under vila med rätt kost. Det är alltså återuppbyggnadsfasen som kan försämras.

Lägre reps bibehåller styrka som i sin tur bibehåller muskelmassa. Högrep och liknande är mer negativt för att stimulera muskelbyggning.

okej, men kan man kompensera den förlusten återbyggnads fasen på annat sätt? sömn, mat träning?

okej så lågreps då?