handdator

Visa fullständig version : Deff, gör jag rätt eller fel?


Cydroc
2012-03-26, 08:43
Jag är 17år väger 76,3kg och är 178 lång.
Min morgonvikt på måndagen då jag började "deffa" var 78,5kg och måndagen därefter så låg jag på 76,6kg. Jag äter precis som vanligt och är aldrig hungrig, den enda riktiga skillnaden är att jag inte dricker cola eller äter godis som jag gjorde innan och att jag tränar någon form av konditionsträning. Förr kunde jag lätt dricka 6L cola per vecka och det var inget ovanligt. Jag kör styrketräning 5 dagar i veckan och ett cardiopass var tredje dag, dvs ingen bestämd dag. Tänkte kolla med er om allt funkar bra och jag bara ska köra på, eller om jag ska ändra något. :D

Denniss
2012-03-26, 10:42
Går du ner i vikt?

Är svaret ja så gör du ju rätt. Går du inte ned i vikt så käkar du för mycket.

Cydroc
2012-03-26, 10:55
Gick ner 1,9kg på 7 dagar och blev orolig att det är lite för mycket

azrael109
2012-03-26, 10:57
Vanligt att man rasar i vikt när man skärper till maten. Bara köra på.

Denniss
2012-03-26, 12:52
Gick ner 1,9kg på 7 dagar och blev orolig att det är lite för mycket

Det är garanterat bara vätska. Jag tappar alltid 1-3kg första veckan i dieten. Efter det går det långsammare. Det gäller att experimentera med kalorierna för att veta exakt hur mycket man ska äta, och det tar tid.

vicarious
2012-03-26, 15:22
Det är garanterat bara vätska. Jag tappar alltid 1-3kg första veckan i dieten. Efter det går det långsammare. Det gäller att experimentera med kalorierna för att veta exakt hur mycket man ska äta, och det tar tid.

Inte bara vätska. Men mycket säkert.

Sheogorath
2012-03-26, 15:42
Precis som Denniss säger tar det ett tag innan man lär sig var man ska "gå in". Tappar man t.ex. "bara" 0,5 kg första veckan kan det t.o.m. vara så att man ligger på överskott men har tappat tarminnehåll och vätska! Man kan då räkna med att behöva sänka ganska omgående och i många veckor framåt för att vikten ska fortsätta nedåt.

Som sagt: man lär sig efter ett par deffperioder.

TheIsh
2012-03-26, 18:28
Lånar tråden lite, hur pass träffsäkert är RMR från individ till individ? Eftersom fett inte kräver energi för att existera så måste ju smalfeta personer få ett rejält felvärde?