handdator

Visa fullständig version : Tankar kring träningsvärk.


Provrörsbarn
2012-03-25, 21:58
Tja!

Vad har ni för tankar kring träningsvärk?
Tränar ni en muskel om ni är träningsvärk i den?
Är det positiv eller negativt att man får det?

Hur är det att till exempel träna ryggen där biceps är mycket involverad om man har träningvärk i bicepsen?

Kan det vara rent av "farligt" att träna en muskel när man har träningvärk i den? Eller bra?

Hur gör ni? Vad tror/tycker ni? :)

Latissimus Dorsi
2012-03-25, 22:21
Tja!

1Vad har ni för tankar kring träningsvärk?
2Tränar ni en muskel om ni är träningsvärk i den?
3Är det positiv eller negativt att man får det?

4Hur är det att till exempel träna ryggen där biceps är mycket involverad om man har träningvärk i bicepsen?

5Kan det vara rent av "farligt" att träna en muskel när man har träningvärk i den? Eller bra?

Hur gör ni? Vad tror/tycker ni? :)
1. Tankar? Tränar jag lätt får jag ingen värk, tränar jag hårt får jag värk.
2. Tränar absolut en muskel med träningsvärk nu när jag är i nybrjarstadiet räcker 48h vila tränignsvärk eller ej så är det bara att tuta och köra!
3. Träningsvärken är ingen indikator på resultat, men just saying.
Tycker faktiskt det är skönt med träningsvärk, sen blir man ju lite svullen i muskeln vilket är fint :D
4. Tror inte det bör vara något problem då biceps inte är tillräckligt involverad för att brytas ner( tror jag?!!?) självklart beror detta på utförandet. Utför du t.e.x en rodd med understrykning på att aktivera latsen så tar inte biceps mycket stryk.
5. Nej det är inte farligt att träna med träningsvärk.

Ursäktar för eventuella fel !

stromming
2012-03-26, 08:57
Det viktiga är inte att kolla ifall du har träningsvärk, utan fråga dig själv hur du har belastat den. Kör du ett tungt armpass på måndag är det inte så snällt mot herr Biceps att låta honom jobba i ett ryggpass på tisdagen.