handdator

Visa fullständig version : Ont vid knäböj


Bjern
2012-03-25, 12:20
Får ont av knäböj på stället jag ringat in på bilden:

Någon som har en gissning vad det kan bero på? Det är inte så ont att jag kan ignorera och fortsätta, men bör jag vidta några åtgärder?

komigen
2012-03-25, 12:41
Du! Jag har också känt så! Det är högerben vid ljumsken typ... Känner fortfarande lite men blivit bättre sen jag börja stretcha mer!

Xtronal
2012-03-25, 15:53
Sjukt.. jag har samma problem !!

Händer då och då dock, kan inte köra tungt längre för då känner jag av det.

Fartman
2012-03-25, 16:01
Känner också av det där. Streching brukar hjälpa, har märkt att det blir mycket bättre om jag försöker köra lite utfall och dylika övningar där man får sträcka ut det drabbade området riktigt ordentligt. Misstänker att mitt stora stillasittande i vardagen bidrar till att man blir stel/kort i höftböjarna.

komigen
2012-03-25, 16:58
Testa sitt på röven sen sätt undersidan av fötterna mot varandra och dra i smalbenen mot kroppen, gör det varje pass! Känns mycket bättre

CaveThang
2012-03-25, 18:12
Har inget att bidra med än att säga "Jag också".
Var hos sjukgymnasten i måndags och problemet verkade vara väldigt nära leden.
Ska jobba med höftens alla rörelser en månad och sen gå tillbaka för att se om det blev nån förbättring.
Det började med lite obehag när jag gick djupt i knäböjen, det trots att jag har rörlighet att kunna torka röven med ett papper som ligger på golvet med neutral rygg.

Sen eskalerade det till att jag får ont när jag går eller skjuter ifrån och kan definitivt inte köra djupa böj. Dock går det bra med frontböj, marklyft eller knäböj med fötterna riktade rakt framåt.

Verkar vara mycket som kan gå snett där, tror det är värt att kolla upp det hos nån sjukgymnast. Här i Linköping kostar det bara 100kr och 30-60minuter av din tid.
Lätt värt istället för att råka gissa fel och rehabba med lätta vikter i x antal månader.

Stor Hård Ådrig
2012-03-25, 18:15
Haha same here. Bara högersidan ocksåå

aijou
2012-03-25, 19:53
Jag kände också av detta en period. Det blev bättre när jag började positionera fötterna lite smalare och inte lika utåtvinklade. Se även till att stretcha och värma upp ordentligt.

Xtronal
2012-03-26, 19:21
Jag har bara detta i vänster sidan, well well. ska värma upp ordentligt idag (böj dag idag) osv.