handdator

Visa fullständig version : Jag går inte ner i vikt!!!


asgft
2012-03-25, 11:42
Hej jag är en väldig aktiv tjej, jag försöker verkligen dra ner i vikt för min nästa match men jag satsa på fettförbränning än vätska av. För halv år sen så hade jag uppnåt till 61kg innan jag blev 5 veckor sjuk så gick jag upp så satan på grund att jag fick depression och åt massor kakor som att gjorde skulle gå under då snacka jag om 7000kcal/dag då vägde jag 67kg, men lyckades dra ner iaf under 66kg ligger under iaf, men då bestämde jag mig gå ner i vikt som jag gjorde under sommaren fast de ha varit omöjlig nu, jag äter 1700kcal/dag fast under sommaren då var de 2000 ställe 1700 och lyckades perfekt med viktminskning, kör samma metod morgon promenader nästa varje som motsvara 7.5km och muay-thai 4-6gng i veckan men lyckas ändå inte gå ner 0.5kg per vecka jag ha stått still även ibland går jag upp än vanlig :S får massa ångest

Kent Herbert
2012-03-25, 11:49
som nyvaken har det varit lite ansträngande att hänga med i din text, så du för ursäkta ifall det är nåt jag inte har förstått.
det enda jag skulle göra i ditt läge, om du har som du säger nått en vikt du stannat på, är att dra ner ytterligare 1-200 kcal och kolla hur vikten beter sig. Dvs dra ner ytterligare på ditt kaloriintag.

Sen är jag imponerad hur du som tjej lyckades dra i dig 7000 kcal per dag ! Jag är inte förvånad när du nämner kakor,, jäkla kakor alltså 1000 kcal per kaka.

asgft
2012-03-25, 11:59
mjo dom där kakor, du anar inte hur mkt jag ångra mig sen dess de va helt gille pack jag snacka om, men nu de varit omöjligt och 1700kcal nu som händer inte en dugg ha även käkat 1200kcal visa dagar men de händer inte en shit! men som andra 2 veckor jag började med dieten de visade sig mot positiv låg på ungefär 64.8kg håller på dra ner men sen efter 3de veckan gick jag upp 65.8kg och började gå upp och ner helt galet men min höft minskade fast min midja svullnade upp jag äter bra kost de vet jag ha kört samma metod under sommaren och de passade bra för mig men nån rekommenderade mig sänka kolhydrater men jag lovar kommer gå åt skogen för min immunsvär ligger de kosten och min koncentration som jag läser civilingenjör kommer gå åt skogen med matten om jag dra ner kolisarna mot noll

Sportfiskaren
2012-03-25, 12:12
Rekommenderar absolut inte att du sänker kolhydraterna iom att du kör relativt intensiv konditionsträning.

Det du kan göra är följande:

A) Från och med idag så väger du dig varje morgon(när tarminnehållet är tömt) och sedan räknar du ut din snittvikt för varje vecka
B) Dokumentera vad du stoppar i dig, folk underskattar ofta sitt intag
C) Läs deffguiden här på forumet om du inte redan har gjort det

Glöm inte att ha lite tålamod också.

Saga
2012-03-25, 12:31
Något är ju fel om du inte går ned som du tänkt. Exakt vad får du i dig och exakt hur mycket tränar du. Eftersom du inte går den ligger du på balans. Så något stämmer inte. Antligen kommer det in något du inte tänker på, eller så förbrukar du inte som du uppskattar.

asgft
2012-03-25, 13:07
Jag är 167cm lång, väger runt x<66kg de motsvara min kaloriintag 1700 under vilo. Frukost(300-400kcal): 1dl fiberhavregrynsgröt, 1dl whey 80, knäckebröd med lite smör och kalkonskiva. Lunch(300-500kcal): frysta wok/grönsaker, tonfisk/kyckling/räkor, mörkbröd(ibland). Mellanmål(250-300kcal): äpple, keso/kasella/soyayogurt. Middag(400-600kcal): kött/fisk, pasta/ris, bra fett. Sen ha jag en äterdag fredag/lördag. Promenera 7.5km nästa varje morgon och tränar muaythai 4-6gng i veckan

begt
2012-03-25, 13:19
Jag är 167cm lång, väger runt x<66kg de motsvara min kaloriintag 1700 under vilo. Frukost(300-400kcal): 1dl fiberhavregrynsgröt, 1dl whey 80, knäckebröd med lite smör och kalkonskiva. Lunch(300-500kcal): frysta wok/grönsaker, tonfisk/kyckling/räkor, mörkbröd(ibland). Mellanmål(250-300kcal): äpple, keso/kasella/soyayogurt. Middag(400-600kcal): kött/fisk, pasta/ris, bra fett. Sen ha jag en äterdag fredag/lördag. Promenera 7.5km nästa varje morgon och tränar muaythai 4-6gng i veckan

Det där säger inte så mycket för vi kan inte veta hur hårt du tränar, eller hur pass stillasittande du är när du inte tränar.

Räknar du kalorier på ätardagarna? Om inte så kan det mycket väl vara det som felar (du har ju bevisligen haft stor aptit förut).

Är du 20 år gammal så gör du åt 1500 kcal/dag (enligt Harris-Benedict) om du är sängliggande hela dagen. Jag gissar på att du kan räkna med en aktivitetsfaktor på 1.4-1.5; alltså förbrukar du 2100-2250 i runda slängar om jag får gissa.

Testa att skippa ätardagarna och så äter du god och mättande mat och lägger in något du gillar (men som kanske är lite onyttigt) i din kaloribudget då och då. Om du gör så kan du lugnt äta 1600-1700 kcal varje dag och gå ned i vikt.

asgft
2012-03-25, 13:37
Du kan ha rätt om hur hårt träningen är jag tog lagt ner löpningen för att jag får inte anfod längre blev för övertränat och tänker börja om när jag uppnår 63 för kunna shocka kroppen min vilo puls bruka normal vis ligga nånstans 54 vid eftermiddag men skulle gissa 46-50 när jag vaknar så kan förstår vrf jag svårt bli trött och öka puls.

asgft
2012-03-25, 18:20
min blogg hemsidan www.fitnessguru.se/asgf

Pretorian
2012-03-25, 19:51
Andas lite när du skriver. Jag fattar ingenting. Lägg till några punkter och radbrytningar och sluta med ätardagarna.

nifo6
2012-03-25, 20:11
2 ätardagar per vecka är för mycket, stor risk att hela underskottet försvinner där. Särskilt om du äter helt fritt. Ta bort dom så tror jag det vänder.

nifo6
2012-03-25, 20:12
andas lite när du skriver. Jag fattar ingenting. Lägg till några punkter och radbrytningar och sluta med ätardagarna.

+1

Saga
2012-03-26, 05:58
Sen är det ju så att uppskattade uträkningar inte alltid stämmer för alla individer. Eftersom du tydligen inte går ned i vikt så stoppar du i dig för mycket energi för att det ska bli ett underskott. Din kropp kanske kräver mindre energi än vad uträkningarna säger.

Jag uppfattade inte att du har två ätardagar i veckan. Där kan du ha boven i dramat. Speciellt om du inte räknar de dagarna. Det lilla underskott som kommer under dina räknardagar är lätta att komma ikapp på två ätardagar.

Stress och ångest kan också spela in antar jag. Och hormoner.

asgft
2012-03-26, 06:44
jag har en ätardag antingen är en fredag eller lördag de vad jag menade det därför jag använder ''/'' tecken, plus jag vräver inte ens på ätardagar som de var för, jag räkna kalorierna oxå och kör 1h crosstrainer före eller efter jag ska konsumera

Pretorian
2012-03-26, 06:47
jag har en ätardag antingen är en fredag eller lördag de vad jag menade det därför jag använder ''/'' tecken, plus jag vräver inte ens på ätardagar som de var för, jag räkna kalorierna oxå och kör 1h crosstrainer före eller efter jag ska konsumera

Och hur många kalorier innehåller en ätardag då?

asgft
2012-03-26, 21:46
ungefär 1800-2000 de har hänt 2300 fast nästa dag springer jag milen för kunna förbränna som straff