handdator

Visa fullständig version : Jag kan inte gå!!!


Dipshit
2004-01-20, 11:32
Hej!
Vaknade idag och kunde INTE GÅ! (Ä alltså hemma från skolan nu)
Kan ändå nästan inte annat än att skratta åt det! :D
Så här smart har jag varit, för att åstadkomma problemet:

Har inte tränat ben alls sen i oktober ungefär, pga skada...
vågade mig på vaderna i söndags, och det var så jävla kul så jag
lassade på nästan allt va jag kunde, trög som jag är..
följden blev brutal träningsvärk i måndags, som ändå var OK!
men på måndagen var jag tvungen att bära ett ton böcker uppför
en cirka 100-150 trappsteg i olika omgångar och ganska hög fart!

Och idag är mina vader helt knutna och jag har träningsvärk x10!
Alltså när jag ska gå måste jag gå på tå eller ta jättekorta steg!
Helt sjukt det här! ;)

Fast kanske inte är så kul som jag tror? Kanske är nån skada bakom allt? :em:

thxxx

King Grub
2004-01-20, 11:37
Det är säkert ingen skada - träningsvärk kan vara brutal! :hbang:

Jag vet själv när man kört första benpasset efter några sällsynta veckors uppehåll, och smärtan brukar bli så ohygglig att man stapplar omkring som om man vore helt ledbruten och 110 år gammal. När man skall sätta sig ner får man nästan ta spjärn och ramla ner på stolen. Eller på muggen på morgonen. Det är hardcore. :hbang: Jag har till och med lyckas få feber av träningsvärk en gång.

Dipshit
2004-01-20, 11:50
Hett, då har man blivit hardcore då! :D

Fast jag har ju haft ganska brutal träningsvärk innan...och inte kunnat gå..
Men då tyckte jag det berodde mer på att musklerna svek i vissa rörelser..
Men detta att vaderna helt knutit sig, och jag inte kan "böja upp" foten nåt alls nästan..??

mini2
2004-01-20, 12:32
haha, Jag hade inte heller kört ben på aslänge(iofs har jag kanske kört 5 vadpass i mitt liv) och så skulle jag träna dem, körde 8 set till fail med brutal kontraktion i varje rep.

Kunde inte gå på 3 dar. Och var också hemma från skolan.
Ville man "gå" så va det mini steg på tårna som gällde, för fotsulorna gick ju inte att sätta ned.

det GÅR över, fast man inte tror det:thumbup:

Mart|n
2004-01-20, 13:50
Mini2 jag har gjort det misstaget 3 gånger... FYFAN VAD ONT DET GÖR! Första gången jag gjorde det var var två dagar innan jag skulle börja gymnasiet... Kändes ju ganska pinsamt att gå runt som om man hade blivit våldtagen ;) Det värsta är när man suttit stilla en stund och ska gå (till exempel när man suttit o skitit) Du kan ju testa att ha på dig benvärmare, duscha vaderna med varmt vatten, hjälpte på mig! :thumbup:

King Grub
2004-01-20, 13:55
Originally posted by Mart|n
Du kan ju testa att ha på dig benvärmare :thumbup:

Benvärmare? Då lider man hellre! http://www.blackmaxpc.com/avatarsmiles/smiles/gay.gif

Mart|n
2004-01-20, 13:56
Om nån frågar så är det ju bara att säga att man dansar balett? :cool:

Dipshit
2004-01-20, 14:27
haha, ja det ser faktiskt ut som man blivit våldtagen.. när man går med röven ut och benen böjda..
känner mig lite som en dvärg också, med sånt lustigt gångsätt..
aja, ska nog våga mig ner till gymmet nu iaf.. där är dom nog mer förstående! ;)

AndersHermansson
2004-01-20, 14:27
Lyckligtvis är ohygglig träningsvärk jävligt skön :smokin:

MasterChief
2004-01-20, 15:24
Tycker man att ohygglig träningsvärk är skönt finns det bara två rimliga förklaringar:

1, Man är masochist av det extrema slaget, där dingla med kroppsvikten i bröstringarna är vardagsmat eller...

2, Man har aldrig upplevt hur jävlig träningsvärk kan bli. Jag pratar inte om att det är jobbigt att resa sig upp utan om sömnlöshet, ödem, blåa ben, och oförmåga att stå upp överhuvudtaget. Träningsvärk så hemsk att du riskerar att få blodstoppning och dö ifall inte läkaren snittar upp muskeln för att lätta på trycket.

Så lagom är nog bäst i det här fallet. http://www.stopstart.freeserve.co.uk/smilie/wink3.gif

edit: (angående AnabolicProtein inlägg) satan...träningsvee....ärken får mig att bli ordblind..:D :thefinger

Officer
2004-01-20, 15:31
Det stavas träningsvärk, för de som ännu stavar med e ;)



/The Smartass AP

Hnke
2004-01-20, 17:26
aaahh, det e ju härligt med värk i vaderna, även quadriceps.. gott, man kan ju inte gå normalt.

Dipshit
2004-01-20, 19:29
Originally posted by Hnke
aaahh, det e ju härligt med värk i vaderna, även quadriceps.. gott, man kan ju inte gå normalt.

Frågan är om du har upplevt samma sak som jag upplever nu!
Det är kväll nu, och det har bara blivit värre!
Ont som faen gör det! Och om jag suttit i bara nån minut eller längre så när jag reser mig så är mina ben böjda 60 grader tills jag lyckas få ned det till cirka 30 grader, och måste gå på tå eller krypa om jag ska nånstans.... :(

AndersHermansson
2004-01-20, 20:46
Originally posted by MasterChief
[B]Tycker man att ohygglig träningsvärk är skönt finns det bara två rimliga förklaringar:

1, Man är masochist av det extrema slaget, där dingla med kroppsvikten i bröstringarna är vardagsmat eller...

2, Man har aldrig upplevt hur jävlig träningsvärk kan bli. Jag pratar inte om att det är jobbigt att resa sig upp utan om sömnlöshet, ödem, blåa ben, och oförmåga att stå upp överhuvudtaget. Träningsvärk så hemsk att du riskerar att få blodstoppning och dö ifall inte läkaren snittar upp muskeln för att lätta på trycket.


Ja så kan det gå om man tränar på tjack :smash:

Vlad
2004-01-20, 21:30
Haha. I know the feeling :)

Kunde inte gå på 3 dagar. Körde "Austrian Blitz" på mina vador - ca 40 sets. (Träningsvärk försvann efter ca 8 dagar) :hbang:

Jag funderade på att låna en rullator på sjukhuset :D:bpump:

ROCK HARD!

Fartman
2004-01-20, 21:42
haha, har haft exakt likadant typ.. fast bara i ena vaden på något vänster.. kunde inte sträcka ut den typ, fick gå på tå så man fick en lustig gångstil när man haltade fram.. gick över efter typ 5dagar eller så

epkmack
2004-01-20, 21:47
När jag var 13 skulle jag och en polare ut och vandra... Jag hade väl gått en mil på träningarna med lätt packning men första dagen klarade vi av 3.2 mil md tung packning. Andra dagen 2.4 mil med tung packning och kraftig nederbörd i snö - så att man halkade lika mycke ttillbaka som man kom fram (inte riktigt).
Skulle fortsatt 4 mil till men bröt så det blev för mycket snö och vi var klädda för +10 som det var när vi började gå.
När jag kom in i värmen så knöt sig mina vader på samma sätt som du förklarade. Man kunde fan inte ligga på rygg ens!
Tänk er att vaderna krampar nattetid - ni som har upplevt det - denna ohyggliga smärta! Tänk då att ni hade knaprat morfin så att ni inte kände hur kroppen skadade sig själv med kramp utan man bara låter det fortsätta... Och nu släpper bedövningen. Så känns det ungefär!

Lalla
2004-01-20, 23:21
MasterChief > Håller fullständigt med. Då man vaknar mitt i natten av att det värker då man försöker vända sig, trots två 500mg alvedon...då har man ont...då ere inte så skoj med träningsvärk. Men man kan ju bara skratta åt eländet...:bpump:

Megatuttarna
2004-01-20, 23:41
Originally posted by AnabolicProtein
Det stavas träningsvärk, för de som ännu stavar med e ;)



/The Smartass AP

Japp och till er som skriver beteckning med ä så att det står betäckning, detta är oxå fel då betäckning betyder typ när tjuren knullar en kossa. Haha inte för att någon stavat fel på det men ville bara ha det sagt.

mini2
2004-01-21, 00:20
Man förstår det inte förens man upplevt det..

bubbleman
2004-01-21, 22:08
Du har inte harf problem mid benhinnorna någon gång? Jag tog med en kompis till gymmet förra onsdagen och vi körde bla vader. På torsdagen hade han som du grym träningsvärk men han kunde ju gå. På fredagen kunde han inte ta ett steg. Fick dra sig uppför trappan och han kunde inte gå någolunda vettigt förrän i måndags. Det visade sig vara benhinnorna som krabbade och att det blev blodsamligar i benen. Sjukgymnasten svor över övningar med mer belastning än sin egna kroppsvikt...

Fartman
2004-01-21, 22:15
Originally posted by bubbleman
Sjukgymnasten svor över övningar med mer belastning än sin egna kroppsvikt...

varför ska alla jävla läkare, sjukgymnaster mfl hata byggning!?
hur i helvete tror han man ska kunna bygga vader med kroppsvikten!? man måste ju iaf slänga på MINST dubbla kroppsvikten på axlarna för att det ska ge!

Survivor
2004-01-22, 10:03
Originally posted by Megatuttarna
Japp och till er som skriver beteckning med ä så att det står betäckning, detta är oxå fel då betäckning betyder typ när tjuren knullar en kossa. Haha inte för att någon stavat fel på det men ville bara ha det sagt.
Alt. gömma/skydda sig om någon försöker skjuta en t.ex. :sleep:

Dipshit
2004-01-22, 12:37
Originally posted by Survivor

Alt. gömma/skydda sig om någon försöker skjuta en t.ex. :sleep:

Alt.) Läge när en himlakropp skymmer en annan. Synonym till ockulation. :sleep:

;)