handdator

Visa fullständig version : Tyck till!


Andreas Guiance
2012-03-24, 11:44
http://www.body.se/artiklar/nyheter/20120323/body-radios-lyssnarundersokning-var-med-och-tavla-om-naringslarabocker
Hjälp oss göra BODY Radio bättre – som en bonus lottar vi ut 10 exemplar av http://www.ngruppen.se/?page_id=662 till dem som deltar:)

Nytt avsnitt med Christofer Nober ute också:
http://www.body.se/artiklar/radio/20120323/lights-out-nober-gastar-body-radio

Mago
2012-03-24, 11:58
"Vinnarna koras av en jury bestående av personal från Egmont Tidskrifter AB."

Ja, då lär jag vinna! "Nej/inget" på det mesta och ingen kommentar. :)

tp_88
2012-03-24, 12:47
Fyllde i igår, ser fram emot att lyssna till det nya avsnittet under dagen. :thumbup:

Andreas Guiance
2012-03-24, 14:34
Tack så mycket för hjälpen:)

Andreas Guiance
2012-03-24, 19:58
Sa aldrig vad det nya avsnittet handlade om kom jag på: Nober berättar om sin resa mot Excalibur (som han vann) och hur han i praktiken både tränar byggning och SL – samtidigt.

muddler
2012-03-24, 20:06
Skickat!

Eddie Vedder
2012-03-24, 20:26
Jag röstade också. Hoppas det var okej.

shadowfire
2012-03-24, 20:34
Klart. Sågade i vanlig ordning det jädrans försnacket, men hyllar själva intervjun. Överlag gillar jag skarpt intervjuerna och det är sköna och bra lirare ni tar med. Kanske att det varit en majoritet killar? Fast jag har inte följt alla casts, men något som slog mig bara.

Andreas Guiance
2012-03-24, 20:41
Skickat!

Upskattas:)

Jag röstade också. Hoppas det var okej.

Självklart!

Klart. Sågade i vanlig ordning det jädrans försnacket, men hyllar själva intervjun. Överlag gillar jag skarpt intervjuerna och det är sköna och bra lirare ni tar med. Kanske att det varit en majoritet killar? Fast jag har inte följt alla casts, men något som slog mig bara.

Det gjorde du rätt i:D Generellt kan jag säga att de flesta verkar gilla försnacken men hmm...jag undrar om det på något sätt går att göra det ännu enklare att spola förbi. Tiderna står ju där i samband med avsnitten, men det tål att funderas på iaf.

Tack för att du tog dig tid:)

Andreas Guiance
2012-03-24, 20:43
Glömde att svara på det här med killar: Ja hmm...könsfördelningen är nog lite sned. Vi försöker jämna ut den så gott vi kan, men det finns helt enkelt fler manliga tävlande totalt i alla sporter vi täcker så att säga. Plus då att undersökningen hittills säger att vi har 93 procent killar som lyssnar på programmet:D

Eddie Vedder
2012-03-24, 20:44
Glömde att svara på det här med killar: Ja hmm...könsfördelningen är nog lite sned. Vi försöker jämna ut den så gott vi kan, men det finns helt enkelt fler manliga tävlande totalt i alla sporter vi täcker så att säga. Plus då att undersökningen hittills säger att vi har 93 procent killar som lyssnar på programmet:D

Jag kräver en hen. Och vill nu diskutera genusteori ställer jag upp.

Andreas Guiance
2012-03-24, 20:54
Jag kräver en hen. Och vill nu diskutera genusteori ställer jag upp.

Vi kan göra en kompromiss så du får kalla mig hen nästa gång du är med?:D

Ristretto
2012-03-24, 20:56
Tjata mer på Mr Berkhan.

shadowfire
2012-03-24, 20:58
Glömde att svara på det här med killar: Ja hmm...könsfördelningen är nog lite sned. Vi försöker jämna ut den så gott vi kan, men det finns helt enkelt fler manliga tävlande totalt i alla sporter vi täcker så att säga. Plus då att undersökningen hittills säger att vi har 93 procent killar som lyssnar på programmet:D

aye, jag förstår det.... men se det som en maktposition, tar ni med fler tjejer så kanske fler tjejer lyssnar (och blir intresserade av sporterna i fråga).. ni har ju en fantastisk möjlighet att påverka där.

Andreas Guiance
2012-03-24, 21:00
Tjata mer på Mr Berkhan.

Will do!

aye, jag förstår det.... men se det som en maktposition, tar ni med fler tjejer så kanske fler tjejer lyssnar (och blir intresserade av sporterna i fråga).. ni har ju en fantastisk möjlighet att påverka där.

Håller helt med:) Just därför försöker vi som sagt jämna ut könsfördelningen, men vi kan definitivt bli bättre på det området! (Men 50/50 blir det aldrig som sagt med tanke på urvalet.)

shadowfire
2012-03-24, 21:24
Det gjorde du rätt i:D Generellt kan jag säga att de flesta verkar gilla försnacken men hmm...jag undrar om det på något sätt går att göra det ännu enklare att spola förbi. Tiderna står ju där i samband med avsnitten, men det tål att funderas på iaf.

Tack för att du tog dig tid:)

Jag vet inte, men du, Alex mfl är ändå inne i svängen, har många kontakter, många känner er inom fitness- och byggarvärlden osv. Asså jag kan tänka mig att de som vet vilka ni är tycker det är roande o höra försnacket osv, men Frida 17 år från Gällivare som aldrig tävlat och funderar på att köra bodyfitness och inte har en susning om vad ni är för typer tror jag inte attraheras på samma sätt av intervjuerna. Det blir mer att vi som redan är inne i skiten i klickar på't för att vi känner igen namnet på den som ska intervjuas.

Jag tror och tycker att ni har potential att bredda det hela till att bli mycket mer ;) .. detsamma gäller i övrigt tidningen, jag ser så mkt potential som inte nås hela vägen fram till. Sedan kanske det är strategiskt rätt, vad vet jag. ;)

Andreas Guiance
2012-03-24, 21:32
Jag vet inte, men du, Alex mfl är ändå inne i svängen, har många kontakter, många känner er inom fitness- och byggarvärlden osv. Asså jag kan tänka mig att de som vet vilka ni är tycker det är roande o höra försnacket osv, men Frida 17 år från Gällivare som aldrig tävlat och funderar på att köra bodyfitness och inte har en susning om vad ni är för typer tror jag inte attraheras på samma sätt av intervjuerna. Det blir mer att vi som redan är inne i skiten i klickar på't för att vi känner igen namnet på den som ska intervjuas.

Jag tror och tycker att ni har potential att bredda det hela till att bli mycket mer ;) .. detsamma gäller i övrigt tidningen, jag ser så mkt potential som inte nås hela vägen fram till. Sedan kanske det är strategiskt rätt, vad vet jag. ;)

Både i tidning och podcast blir det ju alltid en balansgång mellan att vara för bred, vilket blir trist, eller för smal vilket blir ointressant för en stor del av läsarna/lyssnarna:) Helt optimal blir nog balansen aldrig..

Magnus uppdaterar appen/itunes med tidsangivelserna nu också från senaste avsnittet (de finns ju redan på webbsidan) så det blir ännu enklare att hoppa direkt på intervjun om man känner för det:)

Otur
2012-03-24, 22:45
Inskickat :)

Andreas Guiance
2012-03-25, 09:31
Inskickat :)

Tack för det:)

Solros
2012-03-25, 11:20
Svarat!
Skulle gärna se King Grub på radion, men vad jag förstår så är han inte sugen?
Kanske försöka lirka genom att lova att han får prata om Barbapapa i ett par minuter?

Andreas Guiance
2012-03-25, 12:44
Svarat!
Skulle gärna se King Grub på radion, men vad jag förstår så är han inte sugen?
Kanske försöka lirka genom att lova att han får prata om Barbapapa i ett par minuter?

Tack:)

Jag tror inte ens att det kan locka honom tyvärr;)

rooz
2012-03-25, 13:24
Jag vill höra någon underground, kanske tävla ut en plats i Body-radio?

Tänk er Filmjölk:D

Andreas Guiance
2012-03-25, 14:38
Jag vill höra någon underground, kanske tävla ut en plats i Body-radio?

Tänk er Filmjölk:D

Haha rätt rolig idé att lotta ut en plats i radion faktiskt:D

hurril
2012-03-25, 14:45
Fyllde i. Det som stör mig mest är tröttrockintrot med reklamen för ************ (eller vad det är). Orka borka liksom. I övrigt är intervjuerna (jag lyssnat på) rätt välgjorda och värdet av att få höra Andreas säga Lässåm 2500 gånger svårtoppat.

Andreas Guiance
2012-03-25, 14:50
Fyllde i. Det som stör mig mest är tröttrockintrot med reklamen för ************ (eller vad det är). Orka borka liksom. I övrigt är intervjuerna (jag lyssnat på) rätt välgjorda och värdet av att få höra Andreas säga Lässåm 2500 gånger svårtoppat.

Rätt? Hater:D

hurril
2012-03-25, 14:51
Rätt? Hater:D

De har en touch av husvagnar och PC-datorer. ÄR det du som redigerar? ;)

Andreas Guiance
2012-03-25, 14:56
De har en touch av husvagnar och PC-datorer. ÄR det du som redigerar? ;)

Haha jag ska redigera ett speciellt Apple-avsnitt för dig sedan – lustigt nog faller det sig bra att kombinera det med hen-avsnittet som Nicklas ville ha;)

hurril
2012-03-25, 14:57
Haha jag ska redigera ett speciellt Apple-avsnitt för dig sedan – lustigt nog faller det sig bra att kombinera det med hen-avsnittet som Nicklas ville ha;)

Men vad fan, hen?! Ringer taxi nu!

Andreas Guiance
2012-03-25, 15:00
Men vad fan, hen?! Ringer taxi nu!

Du är välkommen på kramkalas*cupid*

Andreas Guiance
2012-03-25, 21:32
Tar mig fräckheten att bumpa den här eftersom vi är väldigt tacksamma för feedback:)

frozzon
2012-03-25, 21:48
vinstskatt?.........

Andreas Guiance
2012-03-25, 21:57
vinstskatt?.........

Hehe tror det är något slags standardformulering som de alltid slänger in – har svårt att tro att det ska bli vinstskatt på en bok:D

Oxe
2012-03-25, 22:04
Jag skulle vilja hör nån lite okontroversiell som vågar säga vad hen tycker, och inte jobba på att hålla näsan brun...

Efter som det är god "sport"manna ed att vara snäll så skall ju mer eller mindre alla suga k*k på varandra...

Löpsko
2012-03-25, 22:16
Inkomst, före eller efter skatt? :cool:

Andreas Guiance
2012-03-26, 00:05
Jag skulle vilja hör nån lite okontroversiell som vågar säga vad hen tycker, och inte jobba på att hålla näsan brun...

Efter som det är god "sport"manna ed att vara snäll så skall ju mer eller mindre alla suga k*k på varandra...

Haha du vill att vi ska hetsa dem att trasha lite andra branschprofiler?;) Eller att vi ska göra det?

Inkomst, före eller efter skatt? :cool:

Umm inte ens tänkt på, men man brukar väl räkna före i Sverige antar jag:)

Oxe
2012-03-26, 00:14
Haha du vill att vi ska hetsa dem att trasha lite andra branschprofiler?;) Eller att vi ska göra det?



Umm inte ens tänkt på, men man brukar väl räkna före i Sverige antar jag:)

tror det blir svårt då de flesta är så inrotade i sin lilla silkesvärld där allt skall vara så jävla gulligt, men jag tycker helt klart ni skall ta fram en lite råare ärligare ton...

Byggare och fitness folk generellt är ju narcisistiska självgoda idioter som tycker dom är bättre än alla, sen skall dom sitta och gulla med allt och alla iaf.

Finns undantag som bekräftar regeln så klart, men det skulle vara kul ifall bara ni kunde hitta nån som hade bollarna för att sträcka ut hakan lite.

rooz
2012-03-26, 06:43
Oxe, kan inte du ställa upp då:D

Andreas Guiance
2012-03-26, 13:10
Oxe, kan inte du ställa upp då:D

Jag tror nog också att det blir lösningen: "Oxe tar fram den stora sågen" kan vi kalla avsnittet:thumbup:

Danne2k
2012-03-26, 14:43
Jag tror nog också att det blir lösningen: "Oxe tar fram den stora sågen" kan vi kalla avsnittet:thumbup:

Eller så sätter ni in Berkhan som någon sorts expertkommentator som får sitta och såga gästerna efter att de berättat om sitt kost respektive träningsprogram :D

Eddie Vedder
2012-03-26, 14:49
Eller så sätter ni in Berkhan som någon sorts expertkommentator som får sitta och såga gästerna efter att de berättat om sitt kost respektive träningsprogram. Fan va kul det vore att höra honom sitta och skrika; "du kan ju för fan inte äta 9 gånger om dagen och inte köra marklyft!!" till alla fitnessmänniskor :D

Jag förstår förstås att det var ett skämt men när ändå principen är på tapeten så vill jag säga att en av anledningarna till att jag tror att BODY Radio blivit en sån succé är just det unika i att det inte är något bråk i programmet.

Hur tragiskt det än må vara med att detta är något unikt så är det ändå ett faktum. Gästerna framställs ju odelat positivt och diskussionerna är bara positiva och givande. Skulle man börja med debatter där man framställer folk som varandras motståndare så tror jag man tar första spadtaget i sin grav faktiskt. Keep up the ryggdunk!:thumbup:

Andreas Guiance
2012-03-26, 18:00
Eller så sätter ni in Berkhan som någon sorts expertkommentator som får sitta och såga gästerna efter att de berättat om sitt kost respektive träningsprogram :D

Det hade varit underhållande ja;)

Jag förstår förstås att det var ett skämt men när ändå principen är på tapeten så vill jag säga att en av anledningarna till att jag tror att BODY Radio blivit en sån succé är just det unika i att det inte är något bråk i programmet.

Hur tragiskt det än må vara med att detta är något unikt så är det ändå ett faktum. Gästerna framställs ju odelat positivt och diskussionerna är bara positiva och givande. Skulle man börja med debatter där man framställer folk som varandras motståndare så tror jag man tar första spadtaget i sin grav faktiskt. Keep up the ryggdunk!:thumbup:

Faktiskt är din analys exakt samma som jag själv gör. Jag har tom sagt nej till gäster eftersom det funnits så pass mycket kontrovers kring dem att jag känner att man då måste ikläda sig rollen som förhörsledare om man vill behålla sin trovärdighet, och jag tänker att folk inte riktigt förväntar sig Uppdrag Granskning när de slår på BODY Radio;) Därför släpper jag hellre igenom ett "jag äter ofta för att hålla igång min förbränning" istället för att svara "asså du har ingen koll!!!1", osv:)

Oxe
2012-03-26, 18:30
Nu är ju inte tanken att ni skall såga ev deltagare utan kan plocka in nån som inte är en prettomupp stöpt i rollen till att vara en fitnessfjolla med alla ryggdunkningar.

Kul när genusfantasterna sitter och sågar man skall bryta upp gränser och låta folk göra som dom vill... Och hänvisa till att det skulel ju vara tråkigt ifall nån med lite substans lite okonentionell kommer till tals...

Ett namn jag kommer på är Johnny "stålis" han har ju varit med sen tidernas begynelse och en av de få som verkar ha ryggrad nog att säga vad han tycker... och inte det som är rätt.

Oxe
2012-03-26, 18:34
Jag är ju dock inte en bra förespråkare för dagens tränande, jag tyckte det var hedersvärt när folk hade lite ryggrad och hjärta och inte var ryggradslösa ooohh jag gör vad jag kan för att alla skall älska mig... och det gamla gardet är ju mer eller mindre ett ut dött släkte, fan glamourmodell och "byggare" är ju typ samma sak nu förtiden

Andreas Guiance
2012-03-26, 18:37
Nu är ju inte tanken att ni skall såga ev deltagare utan kan plocka in nån som inte är en prettomupp stöpt i rollen till att vara en fitnessfjolla med alla ryggdunkningar.


Nej, jag fattade helt vad du menade – min kommentar var angående Danne2ks skämt dvs:)

luderlasse
2012-03-26, 20:32
Nu har jag fjäskat sönder för er, så nu förväntar jag mej en bok i brevlådan innan veckan är slut ;)

Andreas Guiance
2012-03-26, 22:32
Nu har jag fjäskat sönder för er, så nu förväntar jag mej en bok i brevlådan innan veckan är slut ;)

Rätt tänkt:D

Giljotinen
2012-04-01, 13:35
Fyllt i och skickat, vet ej om det skickades då jag inte fick nån bekräftelse varken via mailen eller på hemsidan. Hursomhelst skulle jag vilja höra lite mer OL-snack!

gymrat
2012-04-01, 17:28
Fyllt i och skickat, vet ej om det skickades då jag inte fick nån bekräftelse varken via mailen eller på hemsidan. Hursomhelst skulle jag vilja höra lite mer OL-snack!

Såg du följande efter att du klickat på knappen "Skicka undersökningen"? Då har du skickat den:

http://body.se/media/forum/lyssnarundersokning.png

Giljotinen
2012-04-01, 17:53
Nepp, det gjorde jag inte. Testar annan webbläsare.