handdator

Visa fullständig version : Proteindrink på alla dagens mål??


sexydanny23
2004-01-20, 02:41
Hej!!
Nu undrar jag om man kan fylla upp alla dagens måltider med protein drink...Alltså jag menar att man äter vad man tänkt men kompenserar de proteiner som saknas för att målet ska blir balanserat på ungefär 40% proteiner, 40 % kolhydrater o 20 % fett.Kan man dessutom äta omega-3 kapslar som kompensation för uteblivet fett??

Sen undrar jag om man ska se efterträning-drinken som ett mål för sej så man ska vänta tre timmar att äta efter det att man tränat färdigt och drukit drinken+?

MVH
Daniel

King Grub
2004-01-20, 07:37
Nu undrar jag om man kan fylla upp alla dagens måltider med protein drink...Alltså jag menar att man äter vad man tänkt men kompenserar de proteiner som saknas för att målet ska blir balanserat på ungefär 40% proteiner, 40 % kolhydrater o 20 % fett.

Visst kan du, men varför inte ta större portioner proteinrik mat? Vanlig mat ger långsammare aminosyreutsöndring än vassleprotein och är nog att föredra i de flesta fall förutom efter träningen och möjligen direkt på morgonen.

Sen undrar jag om man ska se efterträning-drinken som ett mål för sej så man ska vänta tre timmar att äta efter det att man tränat färdigt och drukit drinken+?

Det är ett mål för sig, men endast ett återhämtnings/reparations/påfyllnadsmål, så 60-90 minuter senare är det dags igen för det första "riktiga" målet.

Angående Omega-3 kan du få bra tips om dosering och liknande i den här tråden:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=17942

sexydanny23
2004-01-20, 09:53
Problemet är att jag hittar ingen tillräckligt proteinrik mat som inte kräver tillagning... Jag jobbar 3 dagar i veckan, pluggar universitet o komvux så jag har inte all tid i världen o måste därför ha kost som inte kräver tillagning

MVH
Daniel

aliquis
2004-01-20, 23:56
vita bönor i tomatsås ;)

Thell
2004-01-21, 01:24
storkok o micro duger fint för mej iaf...

sexydanny23
2004-01-21, 08:12
sen undrar jag hur många kacl målet med efterträningsdrinken ska innehålla... ska man träna så att man är klar ca 3 timmar efter det att man åt sist så drinken kommer 3 tim efter det att man sist åt

Daniel

King Grub
2004-01-21, 11:14
Originally posted by sexydanny23
sen undrar jag hur många kacl målet med efterträningsdrinken ska innehålla... ska man träna så att man är klar ca 3 timmar efter det att man åt sist så drinken kommer 3 tim efter det att man sist åt

Daniel

Det är en lagom tid. Hur många kcal efterträningsdrinken innehåller beror på hur mycket kolhydrater och protein den innehåller. Bry dig inte om energimängden i det målet i första hand, utan tillfredsställ protein- och kolhydratbehovet först och främst.

King Grub
2004-01-21, 11:15
Originally posted by aliquis
vita bönor i tomatsås ;)

Fruktansvärt insulinpåslag! :D

Herkulez
2004-01-21, 12:08
var lite slö igår så min middag blev pommes frites med massa dressing och en stor proteindrink, var för trött för att steka nå :D