handdator

Visa fullständig version : ökad muskeltillväxt?


straand94
2012-03-23, 17:18
Funderar på att köpa något tillskott som ska ge ökad muskeltillväxt, men är väldigt okunnig inom det här området, vad bör jag satsa på? Vill inte endast gå upp i vikt(massa) utan mest bygga muskler utan att lägga på mig ett överflöd av fett/vätska.

Tack på förhand!

Likeapeanut
2012-03-23, 18:55
Funderar på att köpa något tillskott som ska ge ökad muskeltillväxt, men är väldigt okunnig inom det här området, vad bör jag satsa på? Vill inte endast gå upp i vikt(massa) utan mest bygga muskler utan att lägga på mig ett överflöd av fett/vätska.

Tack på förhand!

Om jag vore du skulle jag införskaffa mig Kreatin Monohydrat (vätska), samt ett bra Pre-workout ...tycker det funkar bäst!

Jorgen
2012-03-23, 19:12
Om jag vore du skulle jag införskaffa mig Kreatin Monohydrat (vätska), samt ett bra Pre-workout ...tycker det funkar bäst!

Vore inte ett proteintillskott på sin plats?
Istället för en PWO om man nu måste välja.

Sniggel
2012-03-23, 19:27
Funderar på att köpa något tillskott som ska ge ökad muskeltillväxt, men är väldigt okunnig inom det här området, vad bör jag satsa på? Vill inte endast gå upp i vikt(massa) utan mest bygga muskler utan att lägga på mig ett överflöd av fett/vätska.

Tack på förhand!

Du får det att låta som om det är enklare än vad det är :P
Att gå upp i ren muskelmassa i annat än handikappad-snigel-fart är väldigt sällsynt och snudd på omöjligt för de flesta.

1. Det viktigaste när det gäller muskelbygge är träningen.

2. Är den vettig så är grunderna kost (och ev. kosttillskott) ungefär så är:
* Ett högt proteinintag, 2-3g protein per kg kroppsvikt är en bra riktlinje. Kommer du inte upp i den mängd protein du vill ha från mat så kan ett proteinpulver vara smidigt för att komplettera upp till den nivån du vill hålla.
* Och att äta tillräckligt med mat i övrigt för att prestera bra. Hur mycket det är får man lista ut själv.
* Man kan även ha lite nytta av näringstiming där man ser till att tillföra protein snart efter träning (istället för att vänta 1,2,3 timmar) och eventuellt även kolhydrater om man vill det.

3. Följer du de grunderna så kan ett kreatin monohydrat hjälpa till ytterligare på vägen.

Först efter det kan man fundera på om man vill ha en pre-wo eller inte. IMO!

Kischen
2012-03-23, 19:32
Alla som vill ha tips söker alltid att gå upp i muskler men inte i fett. Är det någonsin någon som önskat det omvända här? :)

Nyström
2012-03-23, 19:34
Köp pepsi max, har mailat dom och dom ska eventuellt börja innehålla anabola inom en snar framtid:-)

Sniggel
2012-03-23, 20:18
Alla som vill ha tips söker alltid att gå upp i muskler men inte i fett. Är det någonsin någon som önskat det omvända här? :)

Han var ju dock inte lika extrem. Dock var han väldigt specifik med att han inte ville ha enbart muskler.

straand94
2012-03-23, 22:37
Du får det att låta som om det är enklare än vad det är :P
Att gå upp i ren muskelmassa i annat än handikappad-snigel-fart är väldigt sällsynt och snudd på omöjligt för de flesta.

1. Det viktigaste när det gäller muskelbygge är träningen.

2. Är den vettig så är grunderna kost (och ev. kosttillskott) ungefär så är:
* Ett högt proteinintag, 2-3g protein per kg kroppsvikt är en bra riktlinje. Kommer du inte upp i den mängd protein du vill ha från mat så kan ett proteinpulver vara smidigt för att komplettera upp till den nivån du vill hålla.
* Och att äta tillräckligt med mat i övrigt för att prestera bra. Hur mycket det är får man lista ut själv.
* Man kan även ha lite nytta av näringstiming där man ser till att tillföra protein snart efter träning (istället för att vänta 1,2,3 timmar) och eventuellt även kolhydrater om man vill det.

3. Följer du de grunderna så kan ett kreatin monohydrat hjälpa till ytterligare på vägen.

Först efter det kan man fundera på om man vill ha en pre-wo eller inte. IMO!

Det är ju mest det att jag inte få i mig de där 2-3grammen protein/kg då det är näst intill omöjligt då jag går i skolan. Har du något "bra" pulver att rekommendera? Det finns ju fler än ett så att säga :)

KalleTeodor
2012-03-23, 22:43
Det är ju mest det att jag inte få i mig de där 2-3grammen protein/kg då det är näst intill omöjligt då jag går i skolan. Har du något "bra" pulver att rekommendera? Det finns ju fler än ett så att säga :)

snarare guldgruva.

när du tar skolmat, ta nästan bara från "köttavdelningen". kolhydrater kan du käka hemma :)

straand94
2012-03-23, 22:45
Hittade en kampanj på en annan webbshop än den här. Som innehöll Anabolic Hydrobol, Whey-80, 1 kg, Creatine Complete Hardcore, Diet Pro bar för ca 550kr.

Kan det vara något?

straand94
2012-03-23, 22:47
snarare guldgruva.

när du tar skolmat, ta nästan bara från "köttavdelningen". kolhydrater kan du käka hemma :)

Mjo men skolmaten är tyvärr ingen höjdare, inte för att vara kräsen eller så men mycket är näst intill oätbart. Jag försöker trycka i mig så mycket jag kan.

wcanka
2012-03-23, 22:51
Om jag vore du skulle jag införskaffa mig Kreatin Monohydrat (vätska), samt ett bra Pre-workout ...tycker det funkar bäst!

Har inte Kreatin någon negativ effekt när man blir äldre om man tar det när man är ung?
Kommer inte ihåg vad jag hörde, men nått var det :)

wcanka
2012-03-23, 22:52
Mjo men skolmaten är tyvärr ingen höjdare, inte för att vara kräsen eller så men mycket är näst intill oätbart. Jag försöker trycka i mig så mycket jag kan.

+1, skitäckligt

vicarious
2012-03-23, 23:48
Antingen har det gått väldigt mycket utför med skolmaten sen jag gick i skolan, eller så hade jag tur och gick på en bra skola. Eller så är dagens ungdomar bara jävligt bortskämda. Har svårt att tänka mig att maten i skolan idag är så extremt dålig att den inte går att äta alls.

Vassleprotein är billigt. Frågan är om det verkligen är något du behöver. Tänk på att de flesta på Kolozzeum är ganska proteinskadade och säkert äter ganska onödiga mängder protein. Du borde kunna bygga muskler med maten som serveras i skolan och hemmet utan problem. Lägg vikten på att träna hårt.

straand94
2012-03-23, 23:52
Antingen har det gått väldigt mycket utför med skolmaten sen jag gick i skolan, eller så hade jag tur och gick på en bra skola. Eller så är dagens ungdomar bara jävligt bortskämda. Har svårt att tänka mig att maten i skolan idag är så extremt dålig att den inte går att äta alls.

Vassleprotein är billigt. Frågan är om det verkligen är något du behöver. Tänk på att de flesta på Kolozzeum är ganska proteinskadade och säkert äter ganska onödiga mängder protein. Du borde kunna bygga muskler med maten som serveras i skolan och hemmet utan problem. Lägg vikten på att träna hårt.

Kan ge två exempel på skolmaten vi har fått på senaste tiden:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/303891_1889893826918_242921167_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/315986_1822069331348_1828670298_1261462_387792491_ n.jpg

Det första är broccoli soppa och det andra är fiskgratäng med potatismos.

vicarious
2012-03-23, 23:54
Mjölk :) Bröd ser det ut att finnas också? Vad serveras det hemma då?

Zizou
2012-03-23, 23:55
Det första är broccoli soppa och det andra är fiskgratäng med potatismos.

Soppan köper jag.
Men fiskgratäng är ju hur fint som helst, och bra protein i fisk :) sen kan man ju komplettera med mycket mjölk, mackor med ost, keso (om det finns, fanns på våran) osv.

straand94
2012-03-24, 00:02
All skolmat är ugnskokt. Allt är lite halv mjukt/gummiaktigt men ändå hårt. Det är svårt att beskriva när det inte har upplevts så att säga :)

Försöker som sagt trycka i mig maten, allt går givetvis inte. Mackor är endast till soppan, och de serveras endast med smör.

MtotheM
2012-03-24, 01:09
Skolmat varierar från skola till skola, och i regel så brukar unga även vara mer kräsna när det kommer till mat.

Oavsett så tycker jag du ska köpa det billigaste proteinpulvret med så stilren etikett som möjligt (alltså inget "TURBO SUPER ANABOLIC MEGA BOOSTGAINER+50kgMUSCLES/SECOND"). Detsamma gäller kreatinet, köp den billigaste monohydraten du hittar, om du vill ha kreatin dvs.

Jag kan tipsa om Whey FX, som proteinpulver, annars så finns även kolozzeums egna samt ett par till till ett bra pris.

straand94
2012-03-24, 01:44
Skolmat varierar från skola till skola, och i regel så brukar unga även vara mer kräsna när det kommer till mat.

Oavsett så tycker jag du ska köpa det billigaste proteinpulvret med så stilren etikett som möjligt (alltså inget "TURBO SUPER ANABOLIC MEGA BOOSTGAINER+50kgMUSCLES/SECOND"). Detsamma gäller kreatinet, köp den billigaste monohydraten du hittar, om du vill ha kreatin dvs.

Jag kan tipsa om Whey FX, som proteinpulver, annars så finns även kolozzeums egna samt ett par till till ett bra pris.

Whey FX hittar jag varken här eller på grossisten. Vad tycktes förövrigt om "paketet" jag nämnde innan? Är det onödigt och bör jag endast satsa på proteinpulver och kreatin? Hittade billigt kreatin på grossisten för 250kr/2kg.

Sheogorath
2012-03-24, 06:00
Whey FX hittar jag varken här eller på grossisten. Vad tycktes förövrigt om "paketet" jag nämnde innan? Är det onödigt och bör jag endast satsa på proteinpulver och kreatin? Hittade billigt kreatin på grossisten för 250kr/2kg.

Ja. Proteinpulver och (möjligen) kreatin: that's it. Kreatin är väldigt billigt så du kan gott köpa ett som håller hög kvalité (renhetsgrad). Om du googlar "Whey Fx" hittar du det vasslepulvret som andra sökträff. Varuhuset där har också Eiselts kreatin (stor, vit burk med röd text) som är väldigt prisvärt för den kvalitén man får.

strango
2012-03-24, 10:23
Både BS och FX har billigt kreatin och proteinpulver (som även är gott). Det tycker jagr nått att satsa på. Det paket du länka ovan är samma sak bara att det är dyrare.

I skolan kan du dricka mjölk om du har svårt med att trycka i dig mat. Mjölk är både proteinrikt och ganska kalorifyllt.

King Grub
2012-03-24, 10:30
Har inte Kreatin någon negativ effekt när man blir äldre om man tar det när man är ung?

Nej.

Eddie Vedder
2012-03-24, 10:30
Kan ge två exempel på skolmaten vi har fått på senaste tiden:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/303891_1889893826918_242921167_n.jpg
http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/315986_1822069331348_1828670298_1261462_387792491_ n.jpg

Det första är broccoli soppa och det andra är fiskgratäng med potatismos.

Båda låter ju både goda och nyttiga. Därmed inte sagt att det räcker för allt du behöver få i dig men det kan du komplettera upp med annan mat hemma och proteinpulver.

Jag gissar att du - precis som så många andra - inser vilken bra skolmat du fått när du bott ensam i ett par år. ;) Men som sagt, även om du visade prov på två goda och nyttiga rätter kanske det finns sämre mat. Och det kan du som sagt komplettera med god fantasi.

begt
2012-03-24, 10:32
Skolmaten varierar som sagt mycket från skola till skola. På lågstadiet hade vi en fantastisk mattant som fick allting att smaka jättegott. Sedan hon slutat blev det omedelbart klart sämre kvalité.

straand94
2012-03-24, 14:07
Skolmaten varierar som sagt mycket från skola till skola. På lågstadiet hade vi en fantastisk mattant som fick allting att smaka jättegott. Sedan hon slutat blev det omedelbart klart sämre kvalité.

Mjo det var väldigt god skolmat på låg-mellanstadiet sen har det blivit sämre ju högre upp man kommer, tyvärr :(

straand94
2012-03-24, 14:20
Tack så jätte mycket för tipsen allihopa! Blir nog att beställa det som Sheogorath tipsade om så fort jag fått lön + stuidebidrag.