handdator

Visa fullständig version : Dags för deff, har lite frågor.


Greken91
2012-03-23, 15:35
Tjenare! Jag har under en längre tid hängt här på forumet men har inte haft någon anledning att ha ett konto för jag har inte haft något att tillägga I folks poster, men nu är det dags för mig också :)

Jag har tränat aktivt I ungefär 1,5 år, det jag gör är blandat, styrketräning och löpning.
Jag skulle säga att jag har en helt normal kroppsbyggnad, varken tjock eller smal, men nu vill jag bli av med största delen av mitt fett, så att musklerna kommer fram mer.

Jag har läst deff-tråden och massor av andra poster från folk.

Här är min beräknade kaloriförbränning:
66.5 + (13.75 x 81) + (5.003 x 186) - (6.775 x 20) = ca 1975

men det jag tänker på är det där med aktivitetsfaktor, vet inte riktigt vad jag ska ta där, just nu så tränar jag 5-6 ggr I veckan, styrketräning och 1 mil löpning varje dag, vart hamnar man då?

Har läst att ett underskott på ungefär 500 kalorier ska vara lagom, så jag antar väl att det får bli det jag kör, om ni inte har något annat tips, är det någon idé att köra ett underskott på typ 800 eller blir risken bara att jag blir av med muskler då?

Sen tänkte jag också på under deffen, ska jag fortsätta att träna I samma takt, eller ska jag sluta? Eller ska jag köra lite lättare vikter?

När det gäller protein, borde jag fortsätta köra proteindrinkar för att få I mig tillräckligt med protein eller bör jag försöka se till så att maten jag får I mig tar hand om det?

just nu har jag enligt en sån där våg som mäter allt i kroppen 15% BF, målet är väl att iallafall hamna under 10% och se vad jag känner sen, jag bryr mig egentligen inte så mycket om siffror utan mer om hur jag tycker att det ser ut :)

Det var nog alla frågor jag har just nu, hoppas någon orkar ta sig tid att svara :)

Seaturtle
2012-03-23, 16:59
TS: Googla aktivitetsfaktor.
Här kan du räkna ut tex.
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open

Underskottet.. Tja, ju lägre desto bättre så länge du äter tillräckligt för att försörja dina organ lol. (minns inte termen men det ska ligga runt 1200kcal ) men gå så långt du är bekväm. 1700-1900kcal kan man äta utan att känna att man svälter tycker jag men sen är det olika för alla. Du kan även skifta från 500 till 800 periodvis. Fast se till att ha disciplin så att du inte tappar rutin.

Tyngre Vikter!

Definitivt protein pulver. Svårt att få i sig 2x utan tillskott på en deff. tycker jag men det går om du mördar kollisar och sänker fettet i din kost.

BF Vågar är opålitliga, som du sa kör tills att du är nöjd, skit i tidsramar och annat sånt trams.

Seaturtle
2012-03-23, 17:01
Lånar tråden, samma runbrik: Varit lite innaktiv senaste året, slö gymmat

Ska börja deffa, vilken är nya religionen? Senast var det fasta å äta allt efter gym på några timmar. Jag är medveten om den klistrade deff guiden. Inga pk svar nu :)

Greken91
2012-03-23, 18:08
TS: Googla aktivitetsfaktor.
Här kan du räkna ut tex.
http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open

Underskottet.. Tja, ju lägre desto bättre så länge du äter tillräckligt för att försörja dina organ lol. (minns inte termen men det ska ligga runt 1200kcal ) men gå så långt du är bekväm. 1700-1900kcal kan man äta utan att känna att man svälter tycker jag men sen är det olika för alla. Du kan även skifta från 500 till 800 periodvis. Fast se till att ha disciplin så att du inte tappar rutin.

Tyngre Vikter!

Definitivt protein pulver. Svårt att få i sig 2x utan tillskott på en deff. tycker jag men det går om du mördar kollisar och sänker fettet i din kost.

BF Vågar är opålitliga, som du sa kör tills att du är nöjd, skit i tidsramar och annat sånt trams.


okej tack :D ska lägga in den där sidan som bokmärke :D Okej men då börjar jag att ligga på runt 800 så får vi se om jag vill öka eller minska intaget sedan :)