handdator

Visa fullständig version : The power of 3, åsikter??


ChrisA
2012-03-22, 21:27
Vad tycker ni? Skit i att det är från t-nation och svara inte om inte ni läser/tittar på upplägget.

Någon som provat något liknande? Resultat?

Känns som ett bra program för både styrka och hypertrofi pga upplägg med set x reps och frekvens.


http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/the_power_of_3_program

ChrisA
2012-03-22, 21:32
bump

Kischen
2012-03-22, 21:55
Men allvarligt, om ingen svarar så är ingen intresserad eller så får du vänta längre.

Birkharju
2012-03-22, 22:09
bump efter 5 minuter? really?

hurril
2012-03-22, 22:36
Ser ut som det enklaste av alla SL-grundscheman.

ChrisA
2012-03-22, 23:22
Vad lipar ni över? Klicka ni på tråden för att skriva det där?

Hurril: ja det är ju hela poängen med programmet att det är ett enkelt upplägg. Ville diskutera huruvida det var bra för hypertrofi också eller om det ska ses som ett styrkeprogram. Tack tack

L-Sami
2012-03-22, 23:33
Tidsbesparande om inget annat.

Kischen
2012-03-22, 23:52
Vad lipar ni över? Klicka ni på tråden för att skriva det där?


Ska jag behöva dra den där man drar för alla barn? Ok.

Tänk om alla gjorde som du *slap*

stemag
2012-03-23, 06:59
Tidsbesparande om inget annat.

+1
Jag gillar det där med att köra superset fast med lite vila mellan, det sparar lite tid faktiskt.

Annars verkar upplägget ganska ordinärt.

ChrisA
2012-03-23, 07:33
Ska jag behöva dra den där man drar för alla barn? Ok.

Tänk om alla gjorde som du *slap*

Ja tänk om, Och?

Sjukt att det finns folk på ett diskussionsforum som inte är intresserade av att diskutera utan bara klaga på andra som faktiskt vill diskutera. Det är väl inte svårt att bara ignorera tråden om du inte har något att bidra med, lite barnsligt det du gör, eller hur?

Jappse
2012-03-23, 07:40
Ja tänk om, Och?

Sjukt att det finns folk på ett diskussionsforum som inte är intresserade av att diskutera utan bara klaga på andra som faktiskt vill diskutera. Det är väl inte svårt att bara ignorera tråden om du inte har något att bidra med, lite barnsligt det du gör, eller hur?

Du är ju helt knas i huvudet. Varför bumpa din tråd efter 5 minuter? Vill ingen diskutera med dig lev med det. Beror på vilka ämnen man tar upp.

dluddeckens
2012-03-23, 08:12
Tycker det verkar vettigt. Gillar att man cyklar med olika repsintervall, för de olika kroppsdelarna.

Hur bra ett program är beror också på dina krav på resultat?

Ett pass som tar 2 timmar är aldrig bra för någon som bara har 30 minuter att träna liksom :P

ChrisA
2012-03-23, 08:22
Du är ju helt knas i huvudet. Varför bumpa din tråd efter 5 minuter? Vill ingen diskutera med dig lev med det. Beror på vilka ämnen man tar upp.

Jag bumpa för att det skrevs massa svar på andra trådar och den hade hamnat på typ sid 8 och ingen skulle se den och kunna diskutera om de tckte det var ett intressant ämne. Svårt för folk att diskutera ett ämne om de inte ser det, eller hur?

Så sluta vara en tönt som hakar på andra och tro att du är en i gänget, som jag sagt till de andra nollorna. Har ni verkligen inget bättre för er än att spy galla över en tråd? Gå ut i solen, läs andra trådar, skaffa ett liv är exempel på bättre saker för er att lägga er tid på.

Pinsamt och väldigt löjligt beteende från vissa *slap*

hurril
2012-03-23, 09:03
Skaka ur sanden ur dosan, mister.

Programmet ser fint ut och det menar jag. Se till att ligga i det övre repsintervallet för hypertrofi. Fundera lite på vad det innebär för träningsvikter.

Pretorian
2012-03-23, 09:56
Jag bumpa för att det skrevs massa svar på andra trådar och den hade hamnat på typ sid 8 och ingen skulle se den och kunna diskutera om de tckte det var ett intressant ämne. Svårt för folk att diskutera ett ämne om de inte ser det, eller hur?

Så sluta vara en tönt som hakar på andra och tro att du är en i gänget, som jag sagt till de andra nollorna. Har ni verkligen inget bättre för er än att spy galla över en tråd? Gå ut i solen, läs andra trådar, skaffa ett liv är exempel på bättre saker för er att lägga er tid på.

Pinsamt och väldigt löjligt beteende från vissa *slap*

Men tänk på att du får "gratis"-bump varje gång någon skrivit något i tråden, även om det handlar om att man klagar på att du bumpar efter fem minuter. Det är väl bara att tacka och ta emot... eller?

Pretorian
2012-03-23, 10:00
Bump

ChrisA
2012-03-23, 10:40
Men tänk på att du får "gratis"-bump varje gång någon skrivit något i tråden, även om det handlar om att man klagar på att du bumpar efter fem minuter. Det är väl bara att tacka och ta emot... eller?

Jo fast startar man en tråd på ett träningsforum så vill man att tråden ska innehålla diskussioner om ämnet, inte barnsligt beteende.

Typ som hurril diskuterar ocj andra som faktiskt hållt sig till ämnet.

rooz
2012-03-23, 10:54
Okej, om alla tvättar bort det mascaran som runnit och rättar till trosorna så kan vi behandla ämnet.

Pröva, ser trevligt ut. Håll dig mellan 8-15 rep och kör 2-3 månade, utvärdera.

z_bumbi
2012-03-23, 10:55
Du fick en ganska berättigad åthutning om att du bumpade utan anledning efter 5 minuter men genom att kommentera det och börja försöka förklara dig så är det ju du som skapar de onödiga inläggen.

Det lilla jag orkade läsa om programmet verkar vettigt.

Nikodemus
2012-03-23, 11:12
ja tänk om, och?

Sjukt att det finns folk på ett diskussionsforum som inte är intresserade av att diskutera utan bara klaga på andra som faktiskt vill diskutera. Det är väl inte svårt att bara ignorera tråden om du inte har något att bidra med, lite barnsligt det du gör, eller hur?

+1

Nikodemus
2012-03-23, 11:21
ganska intressant fundering han har där i början om hur lite tid man faktiskt spenderar tränande och hur mycket tid man sitter och funderar och obsessar om träning :)

Tänker annars att man måste ha en ganska bra återhämtning om man ska köra igenom samma muskler så pass många gånger i veckan..

Pretorian
2012-03-23, 11:53
ganska intressant fundering han har där i början om hur lite tid man faktiskt spenderar tränande och hur mycket tid man sitter och funderar och obsessar om träning :)

Tänker annars att man måste ha en ganska bra återhämtning om man ska köra igenom samma muskler så pass många gånger i veckan..

Min son heter NIKODEMUS...! Åhh,,, nu vart det OT igen.

hurril
2012-03-23, 11:57
ganska intressant fundering han har där i början om hur lite tid man faktiskt spenderar tränande och hur mycket tid man sitter och funderar och obsessar om träning :)

Tänker annars att man måste ha en ganska bra återhämtning om man ska köra igenom samma muskler så pass många gånger i veckan..

Nej då, man behöver inte ha ganska bra återhämtning för det.

Nikodemus
2012-03-23, 12:01
Min son heter NIKODEMUS...! Åhh,,, nu vart det OT igen.

haha vafaaan det hade ju jag paxat :)

Nikodemus
2012-03-23, 12:02
Nej då, man behöver inte ha ganska bra återhämtning för det.

e väl bara jag som e allmänt otränad då :) pallar inte köra samma muskel mer än 2 ggr i veckan

Sniggel
2012-03-23, 13:42
e väl bara jag som e allmänt otränad då :) pallar inte köra samma muskel mer än 2 ggr i veckan

Ett vanligt fel den typiske "gymmaren" gör är att tro att när man tränar så tränar man på ett sätt, tills man är tömd/slut. Ska man träna igenom kroppen 2-3 ggr i veckan (eller 4/5?) så kanske man inte kör maxansträngning varje pass. De olika passen kan ha olika syften.
Hur många andra idrotter tränar man till maxansträngning i varje moment man utför, varje pass i veckan?

edit: kollade in schemat nu. Skrämmande likt det upplägg jag själv kör just nu.

loadout
2012-03-23, 15:00
Men allvarligt, om ingen svarar så är ingen intresserad eller så får du vänta längre.

Oj, det verkligen tärde att han bumpade eller?

ChrisA
2012-03-23, 15:05
Det jag fastnade för på programmet var just att man tränar musklerna 3 ggr i veckan och med olika övningar/reps och att det går snabbt att utföra. Har tänkt börja med halvkroppspass men måste säga att det här verkar mer tilltalande faktiskt